Dalhalla, 2017.07.21.

I fredags var jag och mamma och såg Laleh när hon uppträdde på Dalhalla i Rättvik. Alltså wow! Vad duktig hon var, och vilka låtar! Det var verkligen det bästa jag har sett på länge. Jag älskar att gå på konserter och liknande, alla människor blir så glada av musiken och stämningen är verkligen på topp. Sedan har jag alltid tyckt det har varit roligt att lyssna på musik och självklart att få se artisterna i verkligheten är en stor bonus!

Vi smaskade i oss en varsin pita-wrap innan konserten, och den var minst lika god som den såg ut! Alla Lalehs låtar var självklart grymma, men hennes nya låt Work var så jäkla häftig och bra. Har lyssnat på den x antal gånger på den under de senaste dagarna hihi.

Vi hade verkligen en magisk kväll med bra musik, bra sällskap, fina omgivningar och en underbar Laleh! Jag är så tacksam för denna kväll ❤ Kram!

Postad i: Min vardag

Hej bloggen! I dag är det ledig tisdag för mig och det har varit så skönt med ledighet efter fem dagars arbete på rad. Dagen kickades i gång, skämtosido, med en lång sovmorgon och en god frukost bestående av vattenmelon och en kopp te.

Vid lunchtid mötte jag upp en vän på stan för lite lunch och shopping! Vi började på Pitcher's och åt gott -jag tog en svamprisotto, mums. Sedan strosade vi runt i affärerna och bara tog det lugnt. Eftersom det är löning i dag och jag hade experthjälp med mig, fick jag med mig lite smått och gott med mig hem, både i kläd -och inredningsväg. Jag köpte bland annat en mysdress från Cubus och bordsunderlägg från Morris. Med mig hem fick jag också ett par pyamasshorts, en bandeu-bh, ett mobilskal och en blus. Så nu är jag tom i bössan för resten av månaden haha.

Hur som haver så var det så himla roligt i dag! Det har varit så härligt att bara - trots det dåliga vädret - sitta ute och prata på uteserveringen, gå och titta i affärer, fika och bara umgås! Så tummen upp för sådana här dagar!

Alltså hur snygga är inte de här underläggen? Är helt kär!

Kommer bo i det här myssetet! Och förresten, fyndade den här tuffa receptboken på Lagerhouse uppe i Umeå förra veckan. Ser fram emot att fylla den med mina favoritrecept hemifrån nu när vi ska flytta!

Just nu ligger jag i soffan, alldeles nyduschad och ska snart hoppa i säng. I morgon väntas jobb och efter det ska jag möta upp Felicia och picknika! Ska bli mysigt. Stor kram.

Postad i: Min vardag

Det blev en sen frukost i dag! Klockan är just nu halv tolv, och jag har precis stigit ut ur duschen. Det har varit en seg morgon i dag, låg kvar länge i sängen och har varit allmänt trött från gårdagen. Jag tvingade i väg mig själv på en liten springrunda runt sjön och nu sitter jag med min smörgås och ska kasta i mig den och ett glas oboy. Ska nog titta på ett avsnitt av HIMYMN också, var längesedan nu.

Vid klockan ett ska jag möta pappa på stan och äta lite lunch, sen är det dags för jobb igen! Kram på er alla.

Hej! I detta inlägg kommer jag berätta om min och mammas resa till Sardinien, byn Porto Ottiolu. Vi var där i en vecka i mitten av maj. Enjoy!

Första dagen på en resturang nere vid den lokala hamnen! Den lilla byn var än mysigare än vi kunde ana och vi njöt till fullo av varsin risotto frutti di mare! Det ska tilläggas att vi hade otroligt struligt med hotellet under denna resa, och att vi under lunchen inte visste om vi skulle få flytta till ett nytt hotell eller stanna inne i byn. Efter många om och men beslutade vi oss för att stanna trots omständigheterna, vilket vi nu i efterhand känner oss glada över! Vi spenderade ju mestadels av tiden nere vid stranden eller ute på byn.

Det blev en morgonpromenad varje, okej nästan varje, morgon under vistelsen i Porto Ottilu. Det var faktiskt väldigt skönt att kicka i gång dagen med lite motion, och dessutom var det väldigt kul att se sig om lite i omgivningarna!

STRANDHÄNG! Turistsäsongen hade inte startat riktigt än när vi var där, vilket resulterade att vi hade hela stranden och havet nästintill för oss själva. Jag har aldrig upplevt en sådan lyx förut!

Under en dag följde vi med våra nyfunna vänner på utflykt till öns gamla maffiastad Orgosolo. Vi Åkte i en hyrbil mellan toppar och dalar, tills vi slutligen kom fram till staden. Wow, så häftigt det var! Se bara på alla skotthål på skyltarna och alla målningar på husväggarna. Det var en riktigt kul upplevelse och något utöver det vanliga!

Till sist, lite blandade bilder från semestern! Vi hade en lugn och skön semester, med mycket återhämtning och inga som helst måsten. Vi fick ett avbrott från den annars stora stressen på hemmaplan, och den lilla fiskebyn Ottilu var ett lugnt paradis som passadens som handen i handsken! Kraamis

Postad i: Min vardag

Hej från Umeå! Efter många timmars tåg och flyg har vi äntligen kommit fram och P har hunnit bockat en intervju. Nu har vi tagit oss en bit utanför själva stan, P är inte på ytterligare en intervju medan jag sitter i affärens förbutik och avnjuter en Magnum. Det känns lite lyxigt att vara gäst i en förbutik faktiskt, hehe! Om ett par timmar går tåget hemåt igen mot Dalarna och Falun. Det är så himla overkligt att nästa gång vi kommer hit kommer vi flytta in i lägenheten och börja plugga. Jag är dock helt övertygad om att det kommer bli så himla kul och det ska verkligen bli en spännande period i livet! Kraam

Postad i: Min vardag

Två timmar har redan swishat förbi, det går så himla fort på morgon! Hej bloggen! Just nu sitter jag uppe i lunchrummet och har tagit mig en kopp te och en smörgås. Jag har oväntat mycket energi i dag faktiskt, det känns skönt! Öppningen har gått bra också, så nu kan jag pusta ut. I kväll åker jag och P till Arlanda. Därifrån ska vi flyga i morgon bitti till Umeå! Ska bli så spännande att få se staden vi ska bo i under de kommande 4/5 åren! Kraam!

Postad i: Min vardag

Alltså hur fin är inte denna hund?! Han är en riktig glädjespridare och förgyller alla våra dagar till tusen! I dag har jag varit ledig från jobbet och det har känts såå skönt efter jobbhelgen som varit. Dagen har spenderats på bästa sett -tillsammans med fina Clifford hemma hos mormor. Jag har även fått rå om min storebror en kortis, så nu är jag så fylld av positiv energi och glädje! Sådana här familjedagar är så himla viktiga för mig och jag uppskattar verkligen att få rå om mina nära och kära.

I stundens skrivande ligger jag i sängen och försöker sova. Det går inte så bra, då jag vet att jag ska upp tidigt i morgon bitti och jobba haha. Typiskt! Nu är det bara två veckor kvar på jobbet, sedan väntas nya äventyr så nu är det bara att tuta och köra sista rycket här. Och öppningen i morgon i förbutiken, som också blir min sista, ska jag genomföra på allra bästa sätt! Sedan har jag bara kvälls -och dagspass kvar. Vilken lyx!

God natt, bloggen!

Postad i: Resor

Drömmer mig tillbaka till vackra Rom!! Som jag älskar den staden, absolut en utav mina favoriter när det kommer till resmål! Det är som att resa tillbaka i tiden med alla gamla byggnader och monument, maten är i världsklass, solen skiner och shoppingen är toppen. Finns det något mer att önska?

Det är alltså nästan tre månader sedan vi var i Rom, pappa och jag. Tiden går så fort, när jag ser tillbaka på bilderna känns det som igår. Jag minns hur vi gick längs Tibern och blickade ut över Plaza Venecia, åh vad jag längtar tillbaka!

... Spanska trappan. Det kan vara en utav mina favoriter när det kommer till sevärdigheter i Rom. Utsikten från trappan, ut över alla hustaken, är bara för magisk!

Maten i Rom... muuums! Pasta, pizza, risotto, desserter. Låter bilderna tala för sig själva.

Här är en nöjd tjej som varit på märkes-outlet en hel dag, som ligger cirka en timme utanför Rom. Just denna dag hade favvobutiken Michael Kors fullt av extraerbjudanden, vilket jag inte kunde stå emot hehe. Efter många vändor in och ut i affären, fick jag till slut med mig en axelbandsväska och ett par espadrillos med mig hem. Det gillas!

Vatikanen, Pantheon och Colluseum -tre måsten i Rom. Här finns så mycket historia att hämta, så himla häftigt och mäktigt!

Ja, den här staden har så mycket att erbjuda och bilderna är så många att jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst! Jag blir alldeles varm och glad i hjärtat när jag ser alla dessa bilder. Rom är verkligen en stad värd att besöka. Jag ser fram emot nya resor och nya minnen från Italien och Rom!

Postad i: Alllt mellan himmel och jord

Madrid, juni -17.

Tiden går så fort! Hej igen bloggen! Den här våren/sommaren har gått i ett och jag har knappt hunnit med! Jag har jobbat på så mycket jag bara hunnit och rest i massor. Har så många fina minnen och bilder att dela med mig av och känner mig för en gångs skull taggad på att uppdatera bloggen med nya, fräscha och glada bilder och texter! Stay tuned!

Postad i: Alllt mellan himmel och jord

Bilder från weit.com

I dag är en sån dag då jag behöver lite extra peppning. Ligger just nu i sängen och har ont i magen över morgondagen! Jag är så fruktansvärt orolig över öppningen på jobbet morgon och vill helst bara skippa att gå dit, men jag vet att jag måste göra det och att det kommer att gå galant när jag väl är där. Eller det behöver inte ens gå galant, utan jag vill bara att dagen ska gå okej och att jag klarar av allt!

Men innerst inne så vet jag att jag kommer klara mig igenom dagen, det kommer bli bra och jag kommer att vara så stolt över mig själv efteråt! Det är bara så lätt att hamna i negativa tankar och se hur allt kan gå fel! Nej Ush, jag är expert på att oroa mig i onödan och jag är så orolig att göra fel på jobbet. Jag måste börja tro mer på mig själv och min förmåga! Jag kan ju! Stor kram till er och tro på er själva, för ni kan!