THAILAND!
Om några timmar flyger vi till Bangkok, därifrån ska vi resa ner söder.
Så länge säger vi tack till hongkong för denna gång, vi ses snart igen!

Lite oklart hur internetuppkoppling kommer att se ut i Thailand så vi hörs när vi hörs!
Ha det bäst!

Vår första dag i Hongkong spenderades på Disneyland. Då vi båda älskar Disney i alla dess former så var det att självklart val att åka dit när det fanns ett i närheten. Dessvärre började det regna när vi kom dit men vi bestämde oss att gå in och trotsa vädret. Även fast vi hade otur med vädret och paraderna då två av tre var inställda hade vi en helt underbar dag!

Vi strosade omkring i de olika små världarna, kollade på två helt fantastiska shower, åkte karuseller, tog kort med Mimmi och Musse och avslutade kvällen med magiska fyrverkerier över beauty and the beast castle. En helt underbar dag helt enkelt där vi som två små barn sprang runt med ett stort leende på läpparna och bara var lyckliga

Efter nästan sju månader i vårt fina Australien lämnade vi igår landet för nya äventyr i Asien. Vi landade sent igår eftermiddag i Hongkong där vi ska stanna i 4 nätter. Flygresan gick väl rätt segt för att vara ärlig, kanske kan beror på att vi kom direkt från klubben ivy (som vi ville besöka en sista gång) till flygplatsen. För övrigt har allt rullat på, vi bor på ett väldigt fint hotell som ligger centralt mitt i stan.

Trötta zombies som precis lämnat klubben...

Får första riktiga dag i Sydney och vi bestämmer oss för att gå the costal Walk, på riktigt denna gång. Vi började i coogee där vi spenderat många timmar under vår tid i Sydney. Och sedan avslutades vandringen vid bondi beach. På vägen passerade vi 7 helt fantastiska ständer.

Mot kvällen var det sedan dags att byta boende, från fint hotell i lyxa Darling harbour till ett hostel, i lite mindre lyxa China Town.

Efter lite uppfräschning begav vi oss till opera baren i Circular Quay där vi avnjöt en drink till den fina utsikten av opera huset och harbour bridge.

Enter cirka två underbara veckor i Melbourne har vi nu landat i Sydney, stället vi börjat kalla vårt "hem". Det känns verkligen som man kommer hem då man kommer tillbaka till Sydney, man vet precis vart man ska gå, hur man ska ta sig, vilka områden som är bra osv. Så efter 4 månader i denna stad känner vi oss faktiskt rätt hemma här. Dessvärre är detta bara ett litet stopp vi gör innan vi åker vidare på nästa äventyr, Asien!

Än en gång var hela Sydney uppbokad på grund av helgdag, så vi fick lösa situationen på ett annat sätt än vi tänkt oss med lite hjälp hemifrån. Kunde inte vara mer tacksam, Thanks mom and dad!

Där stod vi i hissen på väg upp på ett hotell som kändes alldeles för fint med tanke på hur vi rullade in i lobbyn med våra backpackerväskor på ryggen.

Lång fredag idag och vi har inte gjort ett ända dugg för att vara ärliga. Tog en behövlig sovmorgon efter en, som vanligt sen utekväll då vi firade Isabells 20:årsdag. Sedan åt vi frukost och kollade serier resten av dagen. Nu mot kvällen tog vi tag i våra liv och gick ut och käkade lite lätt middag på ett ställe som heter Naked by Satan, ett av våra favorit ställen här i Melbourne med en helt amazing utsikt över hela stan.

Nu ska vi hem och mysa och kolla på film och ta vara på sista natten i lägenheten i vår sköna säng, för imorgon kommer vi tillbaka till hostellivet för ett tag.

Tisdag och vi bestämde oss för att vara kulturella och uppleva riktiga Melbourne. Vi bestämde oss därför för att gå till Art Gallery of Victoria dessvärre upptäckte vi att konst inte riktigt var för oss. Vi gick runt bland olika utställningar i ca en timme innan vi gav upp och insåg att vi inte såg någonting i någon av de olika konstverken, konstaterade därmed att vi är 100% teoretiker.

Så istället för att försöka gick vi och gjorde något som passade oss mer, konstigt nog inget som har med teori att göra, vi åkte nämligen till Ikea! Käkade köttbullar, köpte svenskt godis och drömde om att flytta hemifrån. En bra dag med ett underbart avslut och det bästa av allt, vi hade svenskt godis inklusive Marabou till vårt taco och seriemys på kvällen!

Eller lazerpig som det heter på engelska, var ett ställe ute i Fitzroy som vi åkte till för att käka pizza. Ett ställe som vi blev rekommenderade av vår hyresvärd och som hade underbart god pizza. Senare var tanken att vi skulle åka till en rooftop bar som vi också blev rekommenderad att se av vår hyresvärd. Men planerna ändrades halvvägs dit då vår vän Jax var på en annan rooftop bar inne i stan. Så vi bestämde oss för att åka dit och träffa henne och hennes vänner istället. Mycket lyckad kväll som slutade med att vi var hemma betydligt senare än vi tänkt oss.

Tidigare under dagen strosande (läs vandrade runt i 2 timmar) i stan för att hitta ett mysigt litet café. Blev inte riktigt som vi tänkt oss och 2 timmar senare gav vi upp och satte oss på ett skruttig litet fik i försök om att fylla på med lite energi så vi orkade ta oss tillbaka hem igen.

Vi har nu vart i Melbourne i snart en vecka och vi trivs verkligen jätte bra. Vi ha gjort en del typiska turist saker för att verkligen försöka se så mycket som möjligt av staden då vi efter mycket funderingar och jobbiga beslut har bestämt oss för att lämna lite tidigare än bestämt. Men för oss är inte detta något negativt, det betyder bara att vi, den nu korta tid vi är här kommer kunna ta tillvara på varje dag och utforska så mycket som möjligt. Istället ska vi nu vara kvar i Melbourne i drygt en vecka till och sedan åka tillbaka till Sydney. Vad som väntar i sydney är än så länge lite oklart så det återstår att se.

Vad har hänt sedan vi kom hit då?
Vi har flyttat in i en jätte fin liten charmig lägenhet i Brunswick som vi hittade via Airbnb. Här känner vi oss precis som hemma, nästan bättre än den lägenhet vi hade i sydney. Med en egen lägenhet kom vi ifrån hostel-livet som vi nu har levt i i över två månader. Vi kan laga vår egen mat i eget kök, ha tillgång till lite privatliv då vi har eget rum och eget badrum men också den lilla lyxen att ha tillgång till wifi så vi kunnat kolla ikapp lite olika serier som vi inte kunnat gjort på ett bra tag.

I samband med en förändring från hostel till lägenhet, gick vi också för att fräscha till håret lite grann. Klipp och även lite sling blev det och vi känner oss mycket fräschare efter två månaders resanden i fuktig luft och badandes i saltvatten.

När vi kom till lägenhet blev vi glatt överraskade av lite påskgodis som vår gulliga hyresvärd hade lagt fram lite fint sängen. Jätte enkel och öppen människa som också varit jätte gullig och gett oss massa bra tips på ställen och områden att besöka här i Melbourne, men framförallt här i området.