Otroligt bra väder det har varit nu i helgen. Tråkigt att jag jobbade igår då det var så fint vöder men som tur var så blev det lika bra väder idag. Vi tänkte ta oss ut till Vännäs och köra lite skoter samt åka till Tväråbäck och kolla vad som är fel med bilen men av olika skäl så blev det inte av. Därför bestämde vi oss att vi ändå såklart ville ut i vädret och vi for och åkte skridskor. Länge sedan man åkte det sist, men lika ont i fötterna får man varje gång...

Efter det åkte vi ner på stan och promenerade längst älven samt gick in på bildmuseet och kikade på en utställning som var där. Sedan promenerade vi tillbaka längst älven och gick även in till stan och kikade i lite butiker och for på ica och handla innan vi åkte hemåt.

Nu blir det snart att göra mat och sedan funderar vi på om vi ska gymma. Vi har nu gymmat två dagar i rad och därför funderar vi på en vilodag idag eftersom imorgon blir det ett pass på sh'bam som är då ett danspass på fitness24seven. Men vi ser väl, kanske blir ett gympass ikväll ändå.

Imorgon är jag ledig så då får vi se vad som väntar.

Igår hämtade jag ut ett paket från partyhallen där jag hade beställt lite saker till min 20 års fest. Kommer bli så bra. Fredag den 10 mars fyller jag 20 så hade tänkt ha en 20 års fest med nära och kära den 11 mars. Men vill inte berätta för mycket om vad jag ska ha för dekoration och vad som ska bjudas på och så. Utan bilder på det kommer självklart att komma upp senare. Men vill inte avslöja allt för mycket. Hoppas så många som jag ska bjuda kan komma.

Ganska sjukt vad en sak i livet kan förändras på så kort tid. Nora som gick i min klass, som jag nu jobbar med och har blivit sjukt bra kompis med ska alltså åka som au pair till USA ett år. Trodde det inte var sant när hon berättade att hon skulle söka in. Självklart är jag otroligt glad för hennes skull och hon kommer att växa som person väldigt mycket.

Idag fick hon det spikat och klart, hon ska till en familj i San Francisco i början av Juni. Fattar faktiskt inte att det är sant. Med handen på mitt hjärta känns det jättejobbigt att hon ska åka, att jag inte kommer få träffa henne på ett helt år nu när jag har kommit så nära henne. Men jag vet ju att hon kommer komma tillbaka sen, förhoppningsvis, och inte glömt bort mig.

Familjen hon ska bo hos verkar bra så då känns det lite tryggare att hon ska åka iväg iallafall. Så sista jobbdagen på salongen för henne blir sista april och på brännbollsyran blir nog sista gången jag träffar henne på ett väldigt bra tag... Eller nä, ska nog faktiskt försöka följa med henne till flygplatsen och vinka och krama hejdå där. Men det känns väldigt jobbigt, jag blir faktiskt lite tårögd bara jag tänker på det och även nu när jag skriver om det.

Men Nora, jag är stolt över dig och du kommer klara dig hur bra som helst.
Jag kommer att vänta på dig här.

Men tills dess får jag ta vara på stunden vi har tillsammans och önskar henne all lycka till i USA. Vill ni följa hennes resa så hittar ni hennes blogg här

Good friends are like stars
You can't always see them
but you know they're always there

Ledig dag idag också, och det gör absolut ingenting. Imorgon är jag tillbaka på jobbet så idag blir det att snart gå och lägga sig så man pallrar sig upp ur sängen efter två dagar av sovmorgon.

Idag har vi tagit en dag nere på stan, tog bussen dit och gjorde lite ärende, gick på biblioteket och lånade en bok. Senare tog vi då bussen hem också. Lagade blodpudding som middag till Johannes och sen har vi sett på en film och städat nu ikväll. Filmen vi såg hette Arrival och var faktiskt helt okej. Lite svår att fatta men helt okej ändå.

Annars har det inte hänt så mycket så har faktiskt inget mer att säga. Hoppas er dag har varit bra vad ni nu än har gjort. Dags att borsta tänderna, ta bort sminket och göra sig redo för sängen. Hejdå!

Äntligen är jag ledig, känns som det var en evighet sedan. Tog en efterlängtad och skön sovmorgon och sedan åkte vi på net och net och kika lite. Leos Leksand har nu flyttat från Brännland till bredvid net och net så vi gick en snabbis in för att se hur det ser ut där.

Efter det åkte vi ner på stan och åkte på nya badhuset i Umeå, navet. Motionssimmade, njöt i bubbelpoolen samt kopplade av i ångbastun men efter en timma började vi känna oss klara och gjorde oss redo att fara. Åkte förbi avion en snabbis och bjöd Johannes på lunch på Ikea.

Nu är vi hemma och jag har kollat lite Youtube videos från alcudia, galet taggad på att åka iväg. Nu ser jag ett avsnitt av how to get away with murder och sen får vi se vad kvällen bjuder på.

Äntligen var hela resan bokad och betalad!

Nu finns det ingen återvändo. Nu är det gjort och det kommer bli sjukt bra! Vi åker alltså till Barcelona den 20 april och bor hos min kompis som bor i Barcelona. Den 26 åker vi vidare med flyg till Mallorca där vi landar i Palma. Från Palma tar vi då en buss som tar cirka 2 timmar till Alcudia som ligger på andra sidan ön, och det är alltså där vi har bokat hotell. Vi har grubblat fram och tillbaka vilket hotell vi ville ha. Vi ville ha all inclusive och då blev det mindre hotell vi kunde välja mellan. Sen har vi läst betyg om de olika hotellen, kollat hur långt det är till ställen och så. Men tillslut valde vi ett hotell och det kommer bli utmärkt. Ligger någon km från centrum men det gör ingenting. Tar kanske 20 minuter att gå annars kan man ju ta buss till ställen också. Läste att det var ruskigt billigt med buss, men annars har vi ju friska ben som inte dör av lite motion.

Hotellet vi då bokade på heter condesa de la bahia och där kommer vi att befinna oss till 3 maj då vi tar ett flyg hem igen. Blir dock en dryg resa då vi både ska mellanlanda i Oslo och i Stockholm, men så kan det bli ibland.

Nu är jag så sjukt taggad på resan och sitter redan nu och googlar runt vad man kan göra där, vad saker kostar och så. I Barcelona har jag varit flera gånger så där har jag sett mycket , men Johannes har aldrig varit där så jag får vara en liten privat guide till honom. Men det här kommer bli jättebra och jag längtar så mycket tills vi åker.

• Filed under: Resa

Idag fyller två av mina kollegor år, Josefin 20 år och Beatrice 21 år. Så grattis än en gång. Chefen gick och köpte en tårta som vi överraskade dom med. Utöver det har dagen rullat på. Hade en färgkund på slutet av dagen och sen åkte jag hemåt.

Nu ikväll har vi kollat lite resor, jämfört hotell och flyg fram och tillbaka. Tillslut bestämde vi oss!

Länge har vi snackat om att resa innan sommaren och äntligen är det klart att jag får semester 20 april -  3 maj.

Vi har valt att göra en kombinerad resa där vi startar i Barcelona och åker sedan vidare,  men vart får ni veta sen då det är bokat!

Igår bokade vi biljetten till Barcelona i allafall där vi kommer att vara från 20-25 april och sedan åker vi vidare.

Är så sjukt taggad på att fara och resa, och ännu roligare då man får åka iväg med världens bästa pojkvän.  Ungefär samma tid fast förra året åkte vi till Aten i Grekland och det var så sjukt underbart och så härligt att komma bort från allt ett tag. Så nu ser vi otroligt mycket fram emot denna resa.

• Filed under: Resa

I fredags firade vi Josefin som fyller år imorgon (måndag). Så jag hämtade upp Nora kring 21 tiden och sedan åkte vi till Josefin. Eftersom jag körde var jag såklart nykter så jag åkte bara dit för att umgås och träffa lite folk. Sedan drog dom ut på nattklubb och då åkte vi hem.

Helt sjukt vad tiden går fort.  Snart är det min tur att fylla hela 20år!