Header

Today I bought a $5 cheap chair. Cleaned the disgusting old balcony that no one has used for I am sure the past 10 years. Brought my new chair, a cold drink, a book and my reading glasses to the balcony. An hour earlier I sat at a desk wanting to be out in the sun and enjoy the warm air. Look what $5 can do.

And that's not enough of my amazing evening, I ate some delicious crispy roasted potatoes and a minute later my best friend texted me "hey let's hang" and we drove to this awesome boat place, we sat by the water looking at the free birds flying around, the amazing pink colored sky and talked about life. The only sound we could hear was us chewing on some amazing raw balls that she made for us. Life is amazing.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Tillagade nyss de bästa falafel jag ätit i hela mitt liv! Aldrig trodde jag att mitt första recept på bloggen skulle vara vegetariskt (ni som känner mig vet att jag alltid ätit ALLT kött, ja all mat där finns egentligen). Men det har blivit ändring. Jag har ätit mer o mer vegetariskt och kommit på nya recept o metoder som är billiga, enkla, nyttiga och näringsrika.

Ingredienser:
2 dl bulgur
2,5 dl kokta kikärtor
3 msk persilja
Ca 75 gram fetaost
1 klyfta vitlök (mer om du älskar vitlök)
Salt
Peppar

Förberedelser dagen innan:
1. Lägg råa kikärtor i blöt över natten (desto längre dem ligger bör desto snabbare går de att koka sen)
2. Koka vanlig bulgur och förvara i kylskåpet till nästa dag (kan även göras samma dag som du tillagar måltiden)

Tillagning:
1. Koka kikärtorna i ca 45 min & mosa dem sedan med en gaffel (jag tycket det var lättare att mosa med händerna)
2. Lägg i alla ingredienser och blanda runt. Jag mosade med händerna.
3. Gör bollar utav blandningen eller vilken form du vill, blandningen ska vara kletig
4. Stek på hög värme. De ska bli krispiga utanpå och mjuka inuti
5. Njut med en go sallad, bulgur, rostad potatis, mjukt tortillabröd eller vad du vill! Tillsätt någon tjock sås typ tsatsiki om du gillar det. ELLER ät dem som dem är och NJUT.

Det här är en billig och näringsrik måltid som innehåller fetter, protein, kolhydrater.

Likes

Comments