Hejsan! Åkte på semester och glömde visst bort att jag hade en blogg. Jag tänkte börja med att berätta vilken underbar semester vi hade i Thailand i tre hela veckor. Detta var helt klart en utav de bästa resorna jag gjort. Vi började att semestra med ett gäng härliga människor. Vi började med några nätter i Ao Nang, första kvällen firade vi en nybliven 18-åring. Alla var dock väldigt trötta efter allt resande så det blev en lugn kväll. Den andra dagen åkte vi ut till Poda Island för en heldag med sol och bad. En sån härligt liten dagsutflykt med 20 minuters båtfärd från Ao Nang beach. Eftersom att vi var 11 stycken hyrde vi en egen long tail, vilket kostade 500 bath var. På kvällen åkte vi in till Ao nang och åt middag, samt drack lite drinkar. En drink blev två, tre, fyra, fem och tillslut blev det buckets på gringos.

Efter drinkar och en del buckets blev vi väldigt sugna på att dansa och det var då vi hittade Chang Bar. Ingen märkvärdig klubb direkt, dock så hade jag den roligaste utgång i hela mitt liv. Vi var sex stycken som gick ut och alla hade lika kul. Kvällen avslutades med Burger King och tuk tuk färd tillbaka till hotellet. När vi blev väckta dagen efter Chang Bar var det väääääldigt slitet... Ja, då skulle vi sätta oss på färjan ut till Phi Phi.

Trots att de flesta var bakis så slutade kvällen på Phi Phi med en varsin bucket i handen. På denna ö stannade vi bara en natt vilket helt klart räckte för mig. Är inget direkt fan av Phi Phi. Det är en liten, trång ö med mycket folk, det luktar sopor och stranden är ofräsch. Dock är det väldigt fin snorkling runt ön så det tänker jag inte ta ifrån Phi Phi.

Efter Phi Phi åkte vi tlll Koh Lanta, riktigt underbar ö. Vi bodde på Pra Ae (Long Beach) på ett hotell som hette Lantawadee Resort. Vi betalade ca 300 kr/natt för en bungalow, väldigt billigt och prisvärt hotell. Inte fint eller glammigt för fem öre. Rummet och sängen var fräscha iallafall och det är huvudsaken, plus att det låg ett stenkast från stranden. På Koh Lanta bytte vi hotell efter fem nätter på Long Beach till Klong Dao och där bodde vi på Sunda Resort. Har besökt nästan alla stränder på Koh Lanta och Pra Ae är helt klart den bästa stranden enligt mig.

Efter 10 nätter med hela gänget åkte jag och Erik båt ända ner till paradisön Koh Lipe. Hade sett fram emot denna ö så himla länge och läst att det var en underbar paradisö och så vidare. Dock startade den väldigt dåligt med ett vidrigt boende. Det hette Adang Sea Divers Eco-Lodge. När vi kom till hotellet var det ingen som kom och välkomade oss utan vi fick gå runt och leta efter personal som kunde hjälpa oss att checka in. Väl inne i rummet så var det en flökt vilket resulterade 30+ i rummet, det var en betongvägg för toaletten (som inte gick ända upp i taket) sen ett duschdraperi, no privacy at all... På handdukarna var det hårstrån, sängen var smutsig dessutom. Vi bodde där en natt innan vi bokade ett nytt hotell som låg på Koh Lipe Walking Street som hette Baan Kansirin resort 2. Det var ett jättemysigt hotell med trevlig personal och fräscha rum.

Vi bodde på ön fyra nätter allt som allt, det hade nästan räckt med tre nätter. Vi åkte till alla stränder på Koh Lipe. Favoriten vart Sunrise Beach och Sunset beach, grym snorkling direkt från stranden. Pattaya var också härlig, dock mycket folk och båtar som stod inne hela dagarna/kom och gick.

Efter fyra nätter på Koh Lipe åkte vi tillbaka uppåt och stannade på Koh Mook. En ö som ligger mitt emot Koh Kradan. Där bodde vi i tre nätter. En sån gullig ö, verkligen! Vi bodde på ett hotell som hette Village Garden Bungalows, Koh Mook. Ett litet Bungalowhotell med 5 rum. Det var superrent och fräscht, damen som ägde det kunde dock ingen engelska så det var inte så lätt att kommunicera. Koh Mook var en härlig ö som inte är så exploaterad. Dock är den nog påväg då det byggdes nya hotell överallt. Vårt hotell låg i byn så vi bodde med lokalbefolkningen kändes det som. Alla var supertrevliga och försökte prata med oss och bli vän. Vi var på Charlie Beach en dag (stranden man kommer till när man anländer med speed boat). Sen var vi på Sivalaia Beach. Ingen av stränderna var väl jättefina tyckte jag... Koh Mook var härlig att vara på men några nätter räckte helt klart då det inte fanns så mycket att göra på ön.

Efter Koh Mook åkte vi tillbaka till Ao Nang igen och bodde på Ao Nang Cliff View Resort. Det låg ca 5-10 minuter med taxi in till Ao Nang. Hotellet hade gratis transfer en gång i timmen vilket var ett stort plus. Sista dagarna i Ao Nang spenderades vid stranden varje dag, vi var dock aldrig på Ao Nang beach utan vi åkte alltid ut till någon strand med Long Tail. Pra Nang Beach ena dagen och Railey Beach andra dagen.

Sista dagen i Thailand flög vi tillbaka till Bangkok och avslutade resan på Hard Rock Café och en Sky Bar. Längtade tillbaka direkt när jag klev på planet hem till Sverige.

Min lediga dag har spenderats på gymmet och i soffan framför prison break. Nu på kvällen gick vi och handlade lite gott, frukter och nutella.

Ge mig sommar, sol och goda drinkar. Har så mycket cravings efter detta så det är helt sjukt. Snön är helt borta så det är extremt mörkt ute, dygnet runt och man blir så fruktansvärt trött och seg utav allt mörker. Träna, äta, sova, jobba, fyra saker som går på repeat just nu. För tillfället sitter jag, sambon och katten och tittar på prison break. Kan varmt rekommendera den serien, så spännande. Händer något hela tiden.

Imorgon har jag en ledig dag, ska bli så skönt.

Tb, spontanresa till Grekland i somras. En liten ö som heter Kefalonia, urmysig ö.

Förmiddagen bestod av ett ben och rumppass på gymmet. Blir garanterar träningsvärk. Fick ett infall imorse så jag bokade en klipp och slingtid idag så just nu sitter jag hos frissan och blir ompysslad.

Bjöd mina två bästisar på hallonmoijitos igår innan vi åkte iväg till Västerås för utgång på bmb. Var en kanonhärlig kväll med en massa pinglor. Idag har det varit en extra trött söndag... Imorgon börjar ännu en jobbvecka. Nu räknar vi ner till semester!

Jobbat ihjäl mig denna vecka med... Det som får mig att orka köra på är Thailand. Blir en välbehövlig semester. Igår spenderade jag kvällen med en fin vän som åker på resa till Svalbard imorgon, hur häftigt? Hon är ungefär lika mycket rese-freak som mig, så vi bestämde oss för att planera en långresa i höst. Några länder som dök upp var bland annat Mexico och Thailand. Någon son har nått resetips till två tjejer får ni gärna dela med er.

34 dagar! Ao Nang-Phi Phi-Koh Lanta-Koh Lipe-Koh Mook-Koh Jum-Ao Nang-Bangkok, can't wait!

Jobbade tidigt pass på caféet idag, sliter något ofantligt att gå upp klockan 05.00... När jag kom hem tog jag en liten powernap innan jag åkte och tränade. Vart ett rejält ben och rumppass dagen till ära. Känner redan hur träningsvärken börjar smyga sig på, så härligt!

Bjuder på en bild från Prauge i höstas.

Börjar med att berätta om kommande resan jag ska göra. Det blir en månads backpacking i Thailand. Bokade flyg för flera månader sedan och nu är det mindre än 50 dagar kvar. Längtar nästan ihjäl mig. Vi börjar med några nätter i Ao Nang, sedan beger vi oss till Phi Phi, Koh Lanta, Koh Lipe, Koh Hai, Bangkok. Allt är i princip bokat och klart. Har aldrig varit på Koh lipe eller Koh Hai så det ska bli spännande.

Här kommer lite bilder från förra året i Thai.