Frukost

Java U

Mitt enda frukost tips av alla mina tips eftersom att vi hade frukost på hotellet så kändes det lite ovärt att gå ut och äta. Men den sista dagen så ville vi få i oss något innan vi kom till Heathrow så vi åkte in till Paddington där express tåget skulle ta oss ut till flyget. Vi gick ut lite från stationen eftersom att vi var i så god tid och hittade detta stället! Riktigt instagramvänligt och så himla gott! Vi tog pannkakor båda två, en chai latte till mig och en apelsinjuice till mamma. Det var gott och vi blev mätta och belåtna!

Adress: 153 Praed St, Paddington, London W2 1RL, Storbritannien

Lunch/Middag

Nando's

Perfekt ställe om man vill ha mat fort och relativt billigt! Kyckling är det enda de serverar (tror jag iallafall) och det är väldigt gott. Förra gången jag var i England så åt jag där minst en gång om dagen så ni förstår nog att detta är en stor favorit<3 Jag och mamma tog iallafall varsin kycklingburgare med pommes, så gott efter en lång morgon på flyget!

Denna resturang ligger i närheten av Russel Square Station men det är en kedja så ni hittar nog Nando's på flera ställen i London/England!

Adress: The Brunswick Centre, Bloomsbury, London WC1N 1AE, Storbritannien

Pizza express

Den första kvällen i London så gick vi bara utanför hotellet eftersom att vi hade varit uppe i ett bra tag! Hittade denna restaurangen i närheten och det smakade väldigt bra! Vi båda tog vitlöksbröd med mozzarella till förrätt samt pasta pesto till huvudrätt! Även om det inte var så fint upplagt så kan jag säga att det smakade väldigt bra, samt att servicen var super!

Denna "resturang" ligger i närheten av Russel Square, men även denna resturang är en kedja så de finns på fler ställen!

Adress: 114-117 Southampton Row, Bloomsbury, London WC1B 5AA, Storbritannien

Franco Manca

En röd tråd genom vårt resturang "letande" har varit att gå så långt vi kan och titta runt när vi blir hungriga, och så blev det även med detta ställe. Vi glömde oturlig nog våra kontanter på rummet så vi tog tunnelbanan hem för att hämta de och lämna av lite påsar. Franco Manca låg väldigt bra till där vi bodde och det såg fräscht ut så vi gick in och fick bord på direkten! Så skönt eftersom att vi var så hungriga. Men nu till maten, vi båda tog en surdegspizza (tror endast de serverar det) men skinka, ost istället för tomatsås och champinjoner och det var så gott, mätta blev vi minst sagt. Detta stället var väldigt trevligt då man såg när pizzabagarna stod och gjorde pizzan vilket var charmigt och bra idé!

Adress: 4 Bernard St, Bloomsbury, London WC1N 1LJ, Storbritannien

Bills

Okej denna tror jag är min absoluta favorit! Beställde in en hamburgare med sötpotatis pommes (min favorit) och detta var SÅ gott. Mamma beställde också en burgre fast med cheddarost som tydligen var jättegod den med! Sedan beställde jag även in en juice med smak av vattenmelon, persika och hallon, hörs ni hur gott det låter?! Kan bekräfta att de var lika gott som det låter!!

Adress: 36-44 Brewer St, Soho, London W1F 9TB, Storbritannien

Så detta var alltså min första del av mina London tips! Som sagt är det utifrån mina åsikter och erfarenheter och dessa restauranger är några som jag rekommenderar. Kramar ♡

Hej hej på er allihopa! Ännu en dag här i London har passerat och vi har hittat på en hel del roliga saker!

Efter frukosten så tog vi oss till Madame Tussauds. Vi stod i kö i ungefär 2 h, så tips till er som ska dit, köp biljetter i förväg!! Mycket smidigare och tror dessutom att det är billigare. Väl inne på Madame Tussauds så fotade vi med en del kändisar. Såklart så tog jag en bild med One Direction, fun fact om mig är att jag har varit ett fan sedan början, så den lilla Ida inom mig blev så glad<3.

I slutet av "resan" som man gjorde genom muséet så var det en 4D bio som var så häftig!! Tror aldrig att jag har skrikit så mycket på så kort tid tidigare!

När vi var klara med Madame Tussauds så tog vi tunnelbanan till Oxford Street för ännu mera shopping, fick med mig en hel del men tänker nog göra ett samlat inlägg om det när jag kommer hem. Det låter väl som en bra idé? Sedan hade jag även tänkt att ge lite London tips utifrån mina och mammas erfarenheter!

Mitt i shoppingen så såg vi en resturang som såg fin och fräsch ut så vi gick in. Vi båda tog varsin burgare med pommes, dock tog jag sötpotatis pommes eftersom att det är favoriten. Men burgarna var iallafall så himla goda!!! Rekommenderar den verkligen, men som sagt återkommer med restaurangen i mina London tips (OBS titta min instagram om ni veeerkligen vill veta vart vi åt;) ).

Shoppingen fortsatte och vi tog oss mot Piccadilly Circus där vi hittade M&M store, det var verkligen så sjukt stort, tänk er 4 våningar med bara godis och M&M kläder.. Coolt men lustigt!

Nu har vi kommit hem efter en resa med tunnelbanan i rusningstrafik, mindre roligt men man ska väl uppleva många sidor av London I guess.

Hoppas ni har det bra vart ni än är, snart börjar vår resa lida mot sitt slut, även om flyget inte går förens vid kl 17 imorgon!

Kramar ♡

Här kommer en hel del bilder från min mobil som jag har tagit under dagen. Idag har vi varit på shopping, i Hyde park, vid Buckingham Palace och ätit gott. Ni kan ju gissa om vi är trötta nu;).

Planen för kvällen blir väl att hitta någon bra resturang här i närheten för att sedan däcka på hotellet. Sov för övrigt väldigt bra inatt, så himla skönt!!

Nu ska jag byta om och sätta min mobil på laddning, vi hörs! Kramar ♡

Lunch på Nando's

Man är ju en turist trots allt ;)

Här kommer en summering av vår första dag!

När vi landade i på Heathrow så åkte vi express tåget in till stan för att senare kunna ta tunnelbanan till Russel Square där vi bor! Eftersom att man har hört att standarden på hotell här i London inte ska vara så bra, så hade vi inte så höga förväntningar på rummet. Men när vi kom in så möttes vi av ett fint och fräscht rum så jag är jättenöjd! När vi slängt in bagaget så drog vi till närmsta matställe vilket var Nando's, men jag klagade verkligen inte eftersom att jag bara har bra erfarenheter av det stället!! Så gott och vi blev verkligen mätta!

Efter lunchen begav vi oss in mot centrum, gick förbi Picadelli Circus samt åkte London eye! De var en upplevelse och häftigt.

På eftermiddagen så har vi varit inne på primark och jag fick med mig en del grejer! Det är ju lite ullareds stuk men hittade en del inne på skönhetsavdelningen!

Nu har vi kommit tillbaka till hotellrummet och bytt om till våra nya pyjamasar som vi köpte inne på primark. Vi hade nog tänkt att gå ner och köpa något lätt till middag eftersom att vi vill somna relativt tidigt, pga den långa dagen som vi har haft!!

Men jag är verkligen nöjd med dagen, det är verkligen så stort men man börjar hitta mer och mer vilket känns skönt. Ni får ha en bra torsdagskväll, kramar ♡

Alltså hur fint blev det inte?!! Jag kunde inte varit nöjdare. Hon la i lite slingor för att få bort min groooova utväxt, men de är samtidigt relativt naturligt så att de inte ska bli en så stor kant senare. Sedan la hon i lite nyansering för att då det lite kallare, är vanligtvis ganska varm i håret men ville testa med lite kallare och jag trivs i det!

Det sista hon gjorde var att klippa det slitna och locka det. Jag är verkligen så himla nöjd och jag klipper mig på Salong Våga som ligger i Örebro och är en relativt ny salong, men jag rekommenderar den verkligen!!

Hej på er! Hoppas allt är bra med er, det är toppen med mig, har hunnit med en hel del även om klockan bara närmar sig ett!

Klockan åtta mötte jag upp min saknade vän Madde på Java för en frulle. Eftersom att hon bor i Helsingborg så träffas vi tyvärr inte så ofta:( Dock har vi alltid så himla roligt när vi ses, en riktig glädjespridare ♡.

Efter frukosten så cyklade jag på direkten till Friskis för ett snabbt intervallpass plus lite magövningar. Kan säga att det var svårt att spring pga min träningsvärk efter igår (never skip legday;)).

Nu har jag bara tagit en snabb dusch, druckit en Nocco och tog bussen in till stan, eftersom att jag ska fräscha upp mitt hår litegrann! Ni ska få lite bilder senare hade jag tänkt.

Hoppas att ni alla har en bra onsdag, kramar ♡

//Bilder från förra gången jag var i London//

Hej på er allihopa! Hade tänkt att uppdatera er med veckans planer eftersom att det är höstlov, vilket betyder att de kommer skilja sig från andra veckor!

Måndag: Har redan passerat, vad jag gjorde idag kan länk läsa HÄR

Tisdag: Antagligen plugg på morgonen eftersom att denna veckas slut är lite annorlunda... Har en del att göra p.g.a. Spanienresan. Vid lunch tid ska jag möta upp Ture för lite träning, blir nog ben och kondition! Vid halv sex tiden kommer Li över till mig för en riktig myskväll ♡. Har saknat henne så mycket!! Mitt hjärta

Onsdag: Träna på morgonen, tillbringa eftermiddagen i frisörsstolen (längtar!!) och slutligen träffa mina tjejkompisar innan det bär av mot....

Torsdag: LONDON!! Jag och mamma tar flyget vid 6 här från Örebro, flyger vidare till Köpenhamn för att sedan landa vid nio tiden i London! Ska bli så mysigt med en riktig mamma-dotter-resa. Vi ska ha det så mysigt och uppleva London.

Fredag: London, ev Madame Tussauds eller London eye

Lördag: London, förhoppningsvis massor av shoooopppppiiiing!!

Söndag: London och sedan flyga hem vid 17 tiden, kommer hem till Örebro vid 22 tiden vilket känns bra!!

Så detta är alltså planerna för mitt höstlov, ska blir skönt att inte jobba (vad jag vet än så länge hehe..) och bara ta de luuuugnt! Detta lov har varit så efterlängtat!!

Hoppas ni alla får ett bra höstlov (om ni har turen att ha det) annars får ni ha en bra vecka och glöm inte bort vardagslyxen, lätt att glömma men så viktig!!

Kramar ♡

Hej på er allihopa, hoppas allt är bra med er efter helgen. Med mig är det toppen. Helgen bestod av jobb under hela lördagen mellan 12-22, blev lite svettigt med tanke på att det var löningshelg, men det gick bra ändå!

Sov ut igår vilket var så skönt, gick till Hemköp för att köpa lite middag eftersom att jag senare åkte till Boda Borg med några vänner. Vi hade en himla bra dag (även om vi inte vann:( ). Vid halv tio så tog vi bussen hem från Karlskoga till Örebro så kom mamma och hämtade oss vid resecentrum.

Idag har jag inte gjort många knop. Vaknade relativt tidigt och sedan gick jag och Ture ner för att göra lite pannkaksfrulle/lunch. Det blev så gott och som tur är har jag lite smet kvar i kylen;), så de blir nog lite pannkakor även imorgon!

Efter lunchen var tanken att gå till gymmet för att köra ett benpass, men vi tänkte bara ta en nap på 30 minuter, vaknade 4 h senare Wops. Verkligen inte likt mig, detta har verkligen aaaaldirg hänt tidigare. Men antar att jag varit trött sedan helgen så det väl skönt.

När vi vaknade till så gick vi ut på en kort promenad för att få röra på oss lite iallafall, och sedan tog Ture bussen hem.

Nu sitter jag i soffan och känner mig redan trött... Så det blir nog en tidig kväll idag vilket känns skönt! Hoppas att er start på veckan har varit bra och att ni får en fortsatt bra. Kramar ♡

Hej på er allihopa. Som rubriken lyder så är jag tillbaka i kalla Sverige, saknar verkligen min lilla extra familj i Spanien.

Har gått i skolan i två dagar nu och det har varit hektiskt med ett prov och en redovisning, men samtidigt skönt att få det avklarat!

Men nu är det loooov, känns så skönt och om mindre än en vecka är jag och mamma i London. Lovet kommer bestå av jobb, Boda Borg, slinga håret och ta det lugnt!! Känns välbehövligt efter denna händelserika veckan.

Hoppas ni alla får en superbra helg, kramar ♡