Vi spenderade vår sista dag i Italien med att vandra runt i hettan och kika på Colosseum och en massa annat. Vi svettades som grisar medan alla italienare gick runt med jackor och frös haha! Synd att man inte är van med värme 😉 På kvällen käkade vi 3 rätters på en fin resturang, supermysigt!

Var sjuk så har inte haft ork att uppdatera bloggen så mycket men nu har vi haft några riktigt fina dagar i Rom. Måste verkligen säga att det är en av mina favoritstäder hittills! Allting är så fint och gammalt och finns massor att se och göra. Ett ställe som jag definitivt ska besöka igen. Imorgon bär det av hemåt igen. Ska bli skönt att komma hem och ta det lugnt men kommer ändå sakna Italien, synd att vi inte for till Toscana bara men det kommer garanterat fler gånger!

• Italien 2017

Idag har vi legat på stranden och bara tagit det lugnt! Har varit så himla fint väder hela dagen ☀️

Igår anlände vi hit till Lecce, vi tog tåget och så övernattade vi i Bari men den staden tyckte vi verkligen inte om så vi drog vidare hit till Lecce direkt på morgonen. Här bor vi på ett Bed & Breakfast som är supermysigt! En väldigt lugn & mysig gammal stad. Vi stannar här i alla fall två nätter till så får vi se om vi drar vidare till Rom eller nått. Gårdagen spenderade vi med att gå runt och titta på allt fint!

Gäsp... igår for vi till Stockholm och sov på hotell innan vi imorse (inatt) vid 4 steg upp och flög till Venedig. Möttes av spöregn så det var lite mindre trevligt. Skorna är plaskvåta men vi käkade lite lunch och sen har vi bara myst på hotellet i väntan på att regnet ska sluta. Vi båda är sjukt trötta och blir inte mer pepp när det regnar hela tiden! Är i alla fall en mysig stad men det mesta är otroligt dyrt så vi stannar nog inte här så länge. Vi funderar på att ändra våra planer och dra ner till södra Italien istället. Förhoppningsvis får man se mer sol där!

• Italien 2017

Har varit i Umeå de senaste dagarna då skolan har börjat. Läser ju på distans men vi hade två dagar träff här i början. Lite tråkigt att resa ensam men jag överlever! Tog flyget från Arlanda hit och sen tar jag tåget hem inatt och buss + färja imorgonbitti. Skitkul lol. Men blir skönt sen när jag väl sluppit hem! Saknar min älskling så himla mycket ❤️

• Resor

Vi har flyttat ponnyn till Lemland i förra veckan. Han ska få gå på lösdrift i en större hage där han har massa buskar att gnaga på. Hittills har det gått så himla bra och han verkar trivas, vi släppte ihop honom med en liten ponnybebis igår så nu har han lite sällskap också.

Annars har jag hunnit träffa Emii en hel del. Vi käkade middag tillsammans med Hedvig som också är på Åland en vecka. Det var så himla trevligt att hinna träffa henne också!

Den senaste veckan har varit väldigt upp och ner, försöker hitta någon sorts mellanläge just nu men det har verkligen inte varit lätt. Mycket som cirkulerar i hjärnan just nu...
Har varit hundvakt åt fina Nelson och Bruno de senaste dagarna så har haft lite sällskap i alla fall. Tror dock att jag skjuter upp mina tankar om att skaffa hund, haha! Himla jobbigt att stiga upp på morgonen och gå ut på promenad när man egentligen helst skulle ligga kvar. Idag har jag varit hundfri så tog lite sovmorgon efter att min älskling for på jobb. Sen har jag städat lägenheten och varit på en liten shoppingrunda. Skönt att spendera en dag helt åt sig själv och slippa tänka på nånting annat. Igår hade jag för övrigt världens bästa kväll med mina flickor. En sista middag på Brasseriet innan alla far iväg från ön igen. Sen tog vi några drinkar på Indigo och det var så himla mysigt!

(Taggar för övrigt Italien om en månad!)