I fredags shoppade vi verkligen hela dagen, chocken när vi kollade på klockan och hela dagen hade gått. Åt lunch på en jättemysig liten pub. Fortsatte shoppandet och sen åt vi middag på rummet klockan 23.30.. Bra koll på tiden!
Men jag fick med mig skor, kläder, smycken, smink och en väska så jag är nöjd!

Igår (lördag) gick vi och kollade i några affärer som vi hade missat och sen åt vi en jättegod lunch som vi köpte med hem till Micaela. Hon bor i en mysig lägenhet med 6 andra tjejer från Sverige. Så kul att få tips av folk som bor här!
Sen tog vi oss hem och fixade oss för kvällen, för att sedan gå ut och äta på en mysig Vietnamesisk restaurang (Viet food, heter den). Efter det tog vi oss till Cargo som är ett uteställe och dansade halva natten och sen åkte vi hem till Joakim. Som bor precis vid Picadilly Circus, jag säger bara oj vilken lägenhet! Där dansade vi och drack champagne till klockan 6 på morgonen, sen tog vi en taxi hem. Vilken natt!

Idag har jag och Maggie tagit det relativt lugnt. Vi satt i Hyde Park ett bra tag, vandrade runt och hittade en mysig italiensk restaurang (hjälp vilken god pasta) och kollat lite små butiker. Sen så åt vi på Tibits som jag har velat gjort sen vi kom hit, galet gott! Det är som en vegetarisk/vegansk buffé där du plockar det du vill ha och sen väger du tallriken och betalar för vikten på din mat. Rekommenderar verkligen den restaurangen!! Ligger ungefär 10 minuters promenad från Picadilly Circus.

Nu ska vi snart sätta på en film och sen sova, sov kanske 5 timmar inatt. Sen får vi se vad vi hittar på imorgon, våran sista dag.

Oj, vart ska jag börja?
Vi har haft fullt upp hela tiden, vilket har gjort att jag har varit för trött för att blogga. Men nu sitter jag på rummet och väntar på Maggie som är och hämtar Julia vid tunnelbanan. Så nu tänkte jag skriva lite kort om de senaste dagarna.

I onsdag så gick vi upp tidigt, tog planet till London, tunnelbanan till vårt boende och lämnade väskorna. Sen tog vi tunnelbanan igen och tog oss till Palace Theatre för att se Harry Potter and The Curesd Child. Säger som alla andra, ren och skär magi! Jag förstår verkligen inte hur allt går till, så häftigt gjort! Fick gåshud flera gånger om.
I pausen gick vi ut och åt och hamnade på Jamie Olivers italienska resturang. Hjälp vad gott det var! Vi fick en jättebra deal också, lunchen serverad mellan 12-18. Trodde att det var ett skämt först men nej lunchen serveras till klockan 18. Då får man en trerätters för 15£. Rekommenderar verkligen ett besök till denna restaurang.

Igår (torsdags) var vi turister med kartan i högsta hugg. Vi gick, åkte tunnelbana, åkte röda våningsbussar och tog oss runt på alla möjliga vis. Jag måste säga att jag gillar London starkt! Vi har sett London Eye, Big Ben, Towern, Tower Bridge, St. Paul's Cathedral, Piccadilly Circus m.m.
Sen gick vi även in på lite olika butiker t.ex. Guess (fick med mig en klänning ut), M&M's World, Hamleys (så mysig leksaksbutik med 6 våningar, folk är anställda för att leka och visa leksaker där inne).

Nu har Julia och Maggie kommit till rummet, så vi ska fixa oss och sen gå och kolla ännu mer affärer för idag står shopping på schemat.

Ha det bäst så hörs vi!

Igår kom vi fram, checkade in, gick och åt och gick runt lite i staden. Det vi har hunnit sett är verkligen positivt, är överraskad för jag hade inte så höga förhoppningar. Efter ett tag bestämde vi oss för att gå ut, så vi träffade två svenskar och hängde med dom resten av kvällen. Vi träffade även deras vänner från Italien, Kanada och Norge. Kvällen innehöll prat, skratt och dans som en bra kväll ska innehålla. Vi kom inte hem förens klockan fem inatt/morse.

Idag har vi inte hunnit med så mycket mer än att tatuera oss, äta lunch och kollat i lite affärer. En tröja fick följa med hem. Nu ska vi snart fixa oss för klockan åtta ska vi träffa två som vi ska äta middag med ikväll.

Ha det bäst!

Igår när vi kom fram till Prag gick vi direkt efter middagen och letade efter en tatueringssalong och hittade en av deras äldsta och mest prisvinnande salong i Prag. Tribo tatoo. Vi hade turen att det fanns en lucka på en timme, så idag klockan ett fick vi en tid.
Evelina och jag hade bestämt redan innan resan att vi skulle göra en jordglob med Europas sida på samma ställe redan innan resan. Så tatueringen var min studentpresent till henne. Nu har vi ännu en matchande tatuering.

Idag har vi vandrat runt på Bratislavas gator i den gamla delen. Finns många mysiga små gränder, byggnader, fontäner, ett slott och mycket annat att se. Men allt går relativt fort, så på 2 timmar kände vi oss redan ganska klara. Så det känns bra att vi åker vidare till Prag imorgon. Slovakien var egentligen inte ett planerat stopp men när vi hade några extra dagar att spendera så valde vi att stanna här. Kul att ha sett, men fick ingen wow-känsla här så det blir nog inget land jag åker tillbaka till.

Imorgon går tåget 10.10 och vi är framme 14.10, vi hörs & ha det bäst!

Igår gick vi till utebadet som planerat, det var häftigt att se men vi stannade inte så länge. Det var så konstiga temperaturer i poolerna, så i ena frös man och i andra var det för varmt. Men ett stort plus att det faktiskt fanns någonstans att bada i Budapest, i dom andra städerna har vi inte stött på den möjligheten.

Sen efter det hängde vi med våra rumskompisar, 5 killar från Australien. Så vi satt och drack öl och pratade strunt. Efter det gick Evelina och jag ut och åt och dom drog till någon partybåt. Evelina och jag gick till Instant, som var en jättehäftig ruinbar! Den rekommenderar jag verkligen!!

Idag har vi vandrat runt i Budapest och sett typiska turist saker som slottet, broarna, floden, Basilikan kyrkan, parlament huset m.m. Sen åt vi även en gulaschsoppa, som vi har tänkt göra ända sen vi kom till Budapest eftersom det är en typisk ungersk rätt. Det var en jättemysig resturang som heter Bestia och den ligger nästan bredvid Basilikan kyrkan.

Nu har vi kommit fram till Bratislava efter en nästan 3 timmars tågresa.
Vi ska duscha bort svetten och göra oss fräscha för att sedan gå ut och äta.

Ha det bäst!

Första kvällen när vi Kom hit i lördags, kände vi att vi borde prova Budapest uteliv. Så det blev ett ex antal drinkar på restaurangen vi åt på och sen gick vi till en ruinbar. Det finns många ruinbarer här, härlig stämning är det också. Vi rundade av kvällen vid 3 och gick hem.

Dagen därpå gick vi med kartan i högsta hugg för att hitta en park. Den var jättemysig! Det fanns en sjö och jättemånga fina blommor. Sen påväg hem hittade vi ett katt café, så gulligt med massa katter överallt.
Sen blev det en middag och en utgång igen.

Idag ska vi ta oss till ett av alla utebadhus som ska vara väldigt fina här, så det blir spännande!