Bonjour! På söndagen när familjen var här åkte vi till Disney Land! Vi har varit där en gången innan men det var för typ 8 år sen så det var kul att åka dit igen! Det var lagom med folk inte för långa köer så jag åkte nästan allt! Det var så mysigt att bara gå runt i parken, allt är så himla fint och då var den även halloween pyntad. Det var en super rolig och mysig dag med familjen! På kvällen åkte vi hem och avslutade dagen med middag på Pizza Chic i Saint Germain! Bisou, bisou!

Bonjour! På lördagen helgen hela familjen var här så åkte vi ut till Fondation Louis Vitton för att se på Le Moma á Paris utställningen. Det en var jättebra och väldigt stor! Det var oxå roligt att se Fondation LV för jag hade aldrig varit där innan, det var en häftig byggnad. Sen åkte vi till Le bon Marche och åt lund på Rose Bakery och till efterrätt delade jag och mamma på en av de godaste citronmaränger jag ätit! Efter lunchen gick vi runt och kollade i le bon marche och butiker runt omkring. Sen gick vi hem till mig så de fick se hur jag bodde. Efter det gick de hem till sig för att vila en stund och byta om till middagen. Sen möttes vi upp och åkte till Marais för att äta middag på en argentinsk resturang som heter Anahi och det var super gott, vi tog in lite olika små rätter och delade på. Efter middagen åkte jag hem till Emilia där även Josefin och Amanda var och sen åkte vi till Matignon, där vi hade en kul kväll! Bisous!

Bonjour! På torsdagen på höstlovet kom mamma och Bobo! Jag åkte och möte dem vi flygplatsen sen åkte vi till deras hotel och lämnade väskor. Efter det gick vi raka vägen till L'entrecote för en efterlängtat lunch av mig och mamma iaf, Bobo var inte lika pepp. Efter det gick vi över Seine till Louvren och tänkte gå och se Dior utställningen men det var säkert 50 meters kö så vi struntade i det och gick och kollade in Colette som ska stänga nu. Sen åkte vi till Effiel tornet och åkte upp i det vilket var kul för det var första gången för alla tre! Det var en fin eftermiddag så vi fick super fin utsikt och solen gick oxå ner medans vi var uppe i tornet så vi fick se en fin solnedgång och sen började tornet blinka! Efter det promenerade vi till Champs Elyse där vi skulle äta middag på Miss Kô. Mamma och Bobo gillade det vi tog in tre stycken olika rolls och delade på. Sen åkte vi hem och la oss för mamma och Bobo var väldigt trötta eftersom det varit uppe sen typ 4 på morgonen.

På fredagen mötte jag upp dem på deras hotell där åt vi frukost. Sen åkte vi till Merci och strosade runt i Marais. När det var dags för lunch gick vi till Big Love och åt pizza som var super god! Sen fortsatte vi att promenera genom Marais och gick hela vägen till Saint-Germain och till Ladurèe där vi tog en eftermiddags fika. Efter det gick vi tillbaks till hotellet för att vila lite innan middagen. När vi vilat klart begav vi oss mot Oberkampf för möta upp pappa som kom direkt dit från flyget och att äta middag på Ober mamma. Det var ganska lång väntetid (som vanligt) så vi satte och i baren och tog in dricka och lite plock bla deras burata som var sjuk god! Sen tog vi alla den fantastiskt god tryffelpastan förutom Bobo som tog pizza igen hahah. Och jag och mamma delade på en tiramisu men jag var lite besviken jag tyckte att den var godare på East mamma faktiskt. Super mysiga två första dagar med mamma och Bobo men andra ord! Bisou, bisou!

Le Bon Marches matavdelning

Jag och Amanda fikade på Fragments i Bastille på söndagen innan halloween

Utsikt från Amandas lägenhet

Maison Sauvage

Bonjour! Vecka 44 var det höst lov men inte här i Paris eller jo halva veckan. Jag gick i skolan måndag och tisdag i vanlig ordning. På tisdag kväll var det Halloween och då gick jag Amanda, Josefin och Emilia ut. Vi träffades först hemma hos Amanda sen åkte vi till VIP room och sen vidare till L'arc. Vi hade super kul och det var jätte kul att verkligen alla var utklädda! Dagen efter gick åt vi lunch alla fyra på Masion Sauvage. Det är super gott och mysigt där men personalen är lite (mycket) skum och långsam tyvärr. Efter det gick jag och Amanda till Le Bon Marche för kolla runt för att det är så mysigt där! Hoppas eran Halloween och var bra (även om det var typ en månad sen nu haha) Bisou, bisou!

Bonjour! Ligger lite efter med veckorna här i bloggen men jobbar på för att försöka komma ikapp! Veckan innan höstlovet så sov jag hos Amanda hela veckan. Vi hade det så mysigt! Annars såg veckan ganska likadan ut som de förgående jag gick till skolan varje dag och efter skolan satte jag mig på nåt mysigt cafe och fikade. På onsdag kvällen hade vi pizza och vin kväll hemma hos Amanda, vi var fem tjejer totalt. Och på fredagen gick jag jag och Amanda ut och åt på East Mamma det var gudomligt gott! Har ju varit på Pink mamma tidigare (tillhör samma resturang familj) och då tog jag en pizza som också var sjukt god men denna gången testade jag deras berömda tryffelpasta och till efterrätt delade vi på en tiramisu! Efter middagen mötte vi upp Josefin och åkte till Le Perchoir vilket är en takbar i Marais där vi spenderade resten av kvällen. Bisou Bisou!

Alla bilder ovan är David Hockney

Alla bilder ovan är Pompidous permanenta utställning med modern konst

Bonjour! För några helger sedan besökte jag Pompidou för att se David Hockney utställningen. Den var var bra! Jag passade även på att kolla på Pompidous permanenta utställning med modern konst som var super fin och intressant! Bisous!

Wild and the moon

Street art i Le Marais

Ob-la-di

Miss Kô

Bonjour! Efter jag kom en från rivieran var det tillbaks till vardagslivet med skolan igen. På tisdagen efter skolan fikade jag på Wild and the moon. Efter det hämtade jag Faye och passade henne hela kvällen. På onsdag åt jag lunch på Ob-la di efter skolan och pluggade. På torsdagen hämta jag Faye igen efter skolan och passade henne. På fredagen gick jag Josefin and Amanda och åt på middag på Miss Kô som ar super gott som vanligt! Efter det gick vi ut!

Bisous!

Parishjul i Antibes

Bästa kaffestället i Antibes precis runt hörnet från där vi bodde!

Monaco

Lunch på Bouchon i Monaco

Nice

Matshopping / Mys plock middag i Antibes

Lunch i Cannes

St Tropez

Notre-Dame de la Garde i Marseille / Utsikt över Marseille

Aix-en-Provance

För tre helger sedan åkte jag + tre tjejer på en roadtrip på rivieran! Och vi hade så kul! Vi flög ner till Marseille på fredag morgon och landade ca kl.11. Då hämtade vi ut vår bli direkt vid flygplatsen och började köra mot Antibes! Vi stannade i Brignoles på vägen för att äta lunch, det var en jätte mysig och gullig stad. När vi kom fram till Antibes så gick vi ut och utforskare staden. Vi hittade en parishjul vid hamnen som vi åkte och på kvällen åt vi på en super mysig resturang, jag åt mules frites som var jätte god! På lördag morgon bar det av mot Monaco där vi spenderade förmiddagen, och åt lunch på en resturang som heter Bouchon, jag tog en hamburgare som var såå god! Sen åkte vi vidare till Nice där vi satte oss på en resturang vid stranden och njöt av utsikten. Sen gick jag och Mathilda en promenad längst vattnet och kom fram till ett utsiktsplats där vi gick upp och fick världens finaste utsikt över hela Nice! Sen åkte vi hem till Antibes och åt lite ost och chark till middag i vår lägenhet. Efter åkte vi till en klubb i Jean-les-pins vilket är en stad precis bredvid Antibes (tar 20 in att gå emellan dem) dör vi hade super kul. På Söndagen lämnade vi vår lägenhet i Antibes och åkte till Cannes där vi åt lunch på stranden, gick runt och utforskade staden lite och solade en liten stund på stranden. Sen åkte vi vidare till St tropez som var en så fin stad! Vi strosade runt i byn och åt en super god middag vid hamnen. Efter middagen satte vi fart mot Marseille där vi hade boende för natten, vi körde på bra och kom fram runt kl.00.30. Måndagsförmiddagen spenderade vi i Marseille. Vi besökte kyrkan Notre-dame de la Garde, därifrån fick man superfin utstick över hela Marseille, och åt lunch vid hamnen. Men vi tyckte inte at Marseille var en super rolig stad och Matilda kom med idéen att åka till Aix-en-provance så vi åkte dit. Jag gillade verkligen Aix-en-provance det var en super fin och mysig studentstad! Vi strosade runt i "centrum" vilket var super mysigt, det var som deras motsvarighet till gamla stan. Så satte vi och på en uteservering och njöt av sista tiden innan vi begav oss mot flygplatsen. Det var en intensiv men otroligt rolig resa och jag fick se och uppleva mycket nytt!

Bisous!

Jardin des plantes

Djurpark i Jardin des plantes

The broken arm

Häftig vägg påväg hem från the broken arm i Marais

Season

Fragments Café

Bonjour! Här kommer en liten snabb sammanfattning av min förra vecka. Måndag var jag i skolan sedan hämtade jag Faye på skolan kl.16 för att direkt lämna henne på dramakurs då hade jag två timmar att döda så då gick jag till jardin des plantes som ligger precis bredvid. Det var en super fin park så rekommenderar verkligen att gå dit om man har vägarna förbi. Parken är jätte stor och det finns bland annat en djurpark som jag gick in i. Den var stor med många olika och annorlunda djur. Kl.18 hämtade jag upp Faye igen och vi gick hem lagade middag och läste saga. På tisdagen gick jag och fikade på The broken arm efter skolan för att plugga. På kvällen var jag på kören i svenska kyrkan vi har redan börjat öva julsånger för luciatåget. På onsdag åt jag lunch med Amanda efter skolan på Season, det var så gott och mysigt. På kvällen åkte jag hem till Josefin för att hjälpa henne bygga upp hennes säng hon hade beställt från Ikea. Det tog ett tag med vi lyckades! Sen drog vi vidare till takbaren Meow som jag var på förra veckan oxå som hade stängning den kvällen vilket är tråkigt för det är ett så nice ställe! Men vi hade jätte kul där! Efter skolan på torsdagen så åkte jag till Fragments ett café nära Bastille och åt världens godaste avocado toast medans jag pluggade. Kl.18 hämtade jag Faye på skolan och passade henne till kl.22 då gick jag raka vägen hem och packade för rivieran! Bisou, bisou!

Café Charlot

Påväg till Wild and the moon

Wild and the moon

Påväg hem från Wild and the moon

Min förra helg började jag med en mysig lunch på Café Charlot med Josefin och Amanda. Efter det strosade vi runt i Marais och kollade i lite butiker. Vi gick in i en häftig secondhand butik som heter Kilo där betalade man för klädernas vikt. På kvällen träffades vi ett gäng tjejer hemma hos en av dem och drack lite vin och hade det trevligt för att sen dra till Hobo. På söndag mötte jag upp Hanna och Mathilda på Wild and the moon för att planera vår road trip på rivieran! (som vi kom hem från igår! Kommer ett eget inlägg om det) På kvällen tog jag det bara lugnt hemma för att ladda om för den nya veckan! Bisou, bisou!