Hallå där!
Länge sen sen sist vi skrev men vi har haft fullt upp med att njuta av Filippinerna. Just nu är vi på ön boracay. Det har jättefint väder de senaste dagarna så vi har mest hängt på stranden och hängt med ett gäng svenska killar som vi träffade häromdagen.
Stränderna här är magiska och solnedgångarna likaså, så vi vill verkligen inte åka härifrån.

Vi tänkte slänga in ett inlägg om vad vi gjorde i kuala lumpor alldeles strax. Så kika in då!

Det här är White Beach, utsedd till Asiens finaste strand förra året!

Igår åkte vi till Puka Beach, en annan strand på ön. Det vackraste ställe vi någonsin varit på!

Solnedgången vi ser från White Beach varje kväll. Magiskt!

Hallå där!

Sen senast har vi hunnit med en hel del, full moon party, några dagar på Koh phangan och 4 nätter på Koh samui. Tyvärr har det varit storm och riktigt dåligt väder(till och med lite kallt) under våra dagar på Koh samui så det har inte blivit mycket sol och bad men som tur är bor vi i en lite större stad så vi har haft lite affärer och marknader att sysselsätta oss med! Just nu ligger vi och lapar i oss efterlängtad sol innan vi strax ska ta en taxi till flygplatsen och sedan åka vidare till Kuala Lumpur!

I onsdags åt vi på en matmarknad, topp 3 godaste maten vi ätit på denna resa och för det betalade vi ca 40 kr för oss båda två!

Och igår unnade vi oss en riktig lyxmiddag med sushi och vin, supergott!

Utsikt från solstolen👌🏻

Nu är vi på koh phangan, solen skiner som vanligt och vi mår mer än bra!
Vi bor precis vid stranden på en ganska stor resort. Här ska vi paddla kanot, njuta av solen och imorgon ska vi gå på fullmoonparty.
Nu ska vi precis äta middag här på hotellet, sen tänkte vi gå en sväng till byn och kolla läget. Ha de bäst!
Puss

Bilder från gårdagen på hotellets strand, här trivs vi!

Igår var det våran sista dag på koh tao och i samband med det hade vi bokat in en båt/snorklingstur som skulle ta oss runt hela ön. Vi gick upp tidigt på morgonen och begav oss ner mot hamnen där vi fick varsin snorkel och fick efter lite väntande gå på båten som var större än förväntat(och tur det).

Båtresan började bra men så fort vi kom ut på havet kom vågorna och båten började gunga åt alla håll något galet. Vi hade gudarna på vår sida och klarade oss ifrån att bli sjösjuka men lite omskakade blev vi allt och var nästan beredda på att göra allt i vår makt för att komma i land och kunna ta en taxi hem. Det första planerade stoppet tvingades vi hoppa över p.g.a vädret men till slut kom vi i vattnet och fick kolla på alla fiskar och då var resan dit nästan bortglömd. Det var jättefint och vi såg massa fina små fiskar, inte lika mycket att se som på förra årets snorklingstur i Egypten men nästan! Ett till snorklingsstopp blev det i så klart vatten att man såg ner till botten från båten!

Sen kom vi till slutdestinationen: koh nang yuan, tre små öar som sitter ihop med en strand emellan dom och som ni förstår fantastiskt fint! De försöker behålla den fina naturen där så till och med plastflaskor är helt förbjudna på ön. Där spenderade vi två timmar med att strosa runt på stranden, sola och bada. När det var dags för dagens sista båttur tillbaka hem blev vi föga förvånade då det endast tog ca en kvart, vi hade alltså tagit oss runt hela koh tao och skymtat nang yuan från stranden hela veckan vi varit här utan att vetat de! Väl hemma slocknade vi på direkten utmattads efter dagens äventyr!

Hallå där!

Vi har haft några lugna dagar på koh tao med mest beach- och poolhäng, underbart! Det har varit hyfsat väder, lite molnigt men inget mer regn och ska vi vara ärliga skadar inte lite moln ibland när det är över 30 grader även i skuggan. I måndags bytte vi hotell till ett närmre piren och vi lyckades än en gång pricka in ett riktigt bra och fräscht! På torsdag är det dags för nästa anhalt: Koh Phangan!

Igår åt vi på en italiensk restaurang som hade fått toppbetyg utav tripadvisor. Riktigt god mat! Enligt ida är det bland de top 5 godastes hon ätit i hela sitt liv. 👆

Gokväll! Här är klockan kvart över 10 på kvällen och vi sitter och snattar internet från restaurangen vi precis ätit på. Första hamburgaren för denna vecka! Ikväll ska vi se vad koh tao har att erbjuda, än sålänge verkar det vara en toppen ö trots det dåliga vädret.
Hoppas ni får en toppen kväll hemma i kylan, vi tänker på er! Puss o Kram

Godmorgon!
Här på koh Tao regnar det idag och de ska det göra några dagar framöver tyvärr!
Vi har precis varit på massage (såååå skönt!!!) och nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra, verkar som att hela ön går i ide så fort det regnar. Efter lite googlande hittade vi en bowlingbana här på ön, dock inte lika high-tec som hemma utan det är en stackars liten thai som får plocka upp käglorna och ställa i ordning dom igen haha... Om vi inte hittar nåt bättre kanske det får bli bowling trots att Emilia inte tycker vi ska stödja sånt "slavarbete" haha, nåt måste vi iallafall hitta på innan vi börjar klättra på väggarna efter några lugna dagar!
Puss

Klockan 9 imorse lämnade vi phiphi Island för att ta oss vidare till Koh Tao. Efter 10 timmars resande med båt buss och båt igen är vi äntligen framme!
De senaste dagarna har vi mestadels hängt på stranden och bara njutit. Och näst sista kvällen på Phi Phi var vi bl.a. Och kollade på boxning, eldshow på stranden och träffade en massa härliga människor som vi hängde med.
Nu har vi precis checkat in på vårt nya hotell och sen får vi se vad som händer ikväll. Love you all, skål!

Halloj! Nu är vi på Phi Phi Island, båtresan hit gick superfint och vi lyckades hitta ett bungalowhotell som är helt okej. Vi har 3 nätter bokade här sen får vi se om vi stannar ett tag till eller om vi tar oss vidare.
Annars är allt jättebra, kunde inte haft det bättre!

Hej! Sista dagen i patong har tillbringats mestadels på hotellet vid poolen eller med packning och städning på rummet. Vi hade en väldigt rolig kväll igår, träffade massa roligt folk bl.a. två örebroare, tänk vad världen är liten!
Imorgon förmiddag lämnar vi Phuket och tar oss vidare till Phi Phi Island. Vi vet inte hur våran internetuppkoppling kommer se ut de kommande dagarna, så bli inte oroliga ifall ni inte får någon uppdatering.
Nu ska vi snart gå och lägga oss för att orka upp imorgon. Ha det bäst!