Från bilresan igår och när vi direkt hyrde moppar när vi kom fram!

Petters sjukt fula hjälm hahaha

Vi är tillbaka i Canggu! Suger att jag inte bloggade när vi var här senast för det här är seriöst mitt favorit ställe på hela Bali. Våran rutt har då hittills varit: seminyak- canggu- ubud- Gili T- jimbaran/uluwatu. Det har varit det vi velat se och därför har vi sagt att vi dem 2 sista veckorna ska bo på det ställe vi tyckt om bäst och det är definitivt canggu!

Vi hyrde iallafall direkt moppar igår och åkte därefter till cafe organic för lunch! Så sjukt gott, man vill seriöst beställa allt på menyn haha. Dock var det så pin för vi trodde dem tog kort där så vi hade för lite kontanter på oss så Bella var tvungen att gå till en ATM det enda problemet var att hon gick typ 3 km, alltså utan att överdriva hon var borta så sjukt länge och dem skulle liksom stänga och vi var dem sista kvar hahah men som tur var hade någon stannat och sett att hon var lite vilsen så hon fick skjuts tillbaka till caféet.

Efter caféet shoppade vi, jag köpte en skitsnygg bikini och Bella en baddräkt så vi invigde dem i poolen lite senare! Måste visa dem i något inlägg!!

På kvällen åt vi på pokepoke som jag och Bella varit på en del gånger. Sjukt billigt och mysigt ställe! Dem sista bilderna är från när vi var där med Johanna och Jacob, dem har en gunga mitt i restaurangen haha!

Förra tisdagen när vi åkte tillbaka från gili! Det började ösregna när vi var på båten och det blåste så sjukt mycket så vi som satt på taket höll nästan på att åka av kändes det som. Sjukt obehaglig! Man fick liksom dra sig fram på golvet för att klättra ner för stegen haha.

Vi kom fram till jimbaran och till vårt hotell där vi bodde i bungalows! Jag hade tom en egen. Där har vi hängt en stor del av veckan, dels för att det ligger väldigt off men också för att det varit supermysigt, god mat och så trevlig personal!

Ätit mat på supernice ställen!! Rock bar i jimbaran måste jag skriva om i ett annat inlägg för det är seriöst den coolaste restaurangen jag har sett!

Gick till balangan beach en dag som vi hade utsikt över från vårt hotell! Superfin strand dock stenig botten, Petter fick inte ens surfa i vattnet för dem ansåg att det var för farligt för nybörjare!

Dreamland beach! Så fint ställe verkligen och bra botten i vattnet också. Var askul att bada i vattnet för vågorna blev så höga här, försökte fånga bild på det så att man kan få en uppfattning om hur höga dem blev! Dock brände jag mig på en manet haha fast tyckte inte det var så farligt? Det var faktiskt flera stycken på stranden som också hade blivit det så kanske är värt att veta om man vill åka hit men som sagt kändes det inte speciellt mycket.

Vi åkte även till kuta en dag för shopping! Bara hört dåligt om kuta, att det är här man blir rånad att det är väldigt smutsigt och väldigt turistigt men jag tyckte ändå kuta var nice! Dem har mycket klädaffärer och även ett köpcentrum med bl.a. Zara som vi tyvärr inte hittade men i det hela så kändes det som en vanlig storstad.

Vi åt en sista middag på single fins som jag måste skriva mer om!! Och sen igår kom vi fram till vårt favvoställe -canggu!!

Detta skulle ha varit uppe i tisdags men det har seriöst varit helt omöjligt att få upp det så har behövt göra om det flera gånger. Men nu funkar det!!

Här åt vi lunch idag! Bilderna är inte dem bästa men detta är i vilket fall det bästa lunchstället på hela ön, helt klart! Det är raw food och mycket vegetariskt på menyn och allt kändes superfräscht. Vi har självklart ätit god mat på andra ställen också men alla ställen har väldigt liknande meny så gå hit om ni vill testa något nytt och vill ha fräsch mat.

När vi låg vid stranden idag! Jag och Bella snorklade vilket var kul. Tyvärr var det rätt molnigt idag vilket var synd för det var vår sista dag här. Imorgon åker vi nämlingen till Uluwatu!

Vi åt middag tillsammans med Johanna och Jacob som förövrigt ska ta dykarcertifikat här, så kul! Jag åt iallafall det på första bilden vilket var asgott! Efter middagen drog vi till ett crepesställe där Bella och Petter tog en varsin nutella och banan- crepes och sen satte vi oss alla och pratade fram tills klockan 1 ungefär, var supermysigt! Sjukt bara hur snabbt tiden gick.

Hej!!
Idag har jag testat på att snorkla! Vi cyklade ner från hotellet vid 13 ungefär och hyrde snorklingutrustning direkt, eller jag och Petter gjorde det iallafall. För en dag kostade det bara 35 000 var vilket blir ca 27 kronor, värt!! Iallafall var det askul att snorkla även om vi inte såg sköldpaddor som vi hoppades på men vi såg en orm vilket jag tyckte var coolt.

När vi inte snorklade så låg vi och läste och försökte få sol. Alltså ingen av oss har blivit brun typ så nu känner vi att vi måste börja pressa så att man har någon bränna när man kommer hem haha. Dessutom har gili den bästa solen!! Vilket nog är den största fördelen med ön.

Nu ska vi vänta på att hotellet skär upp frukten som jag och Bella köpte och sen ska vi muncha!

Tre bilder från igår när vi åt middag med Johanna och Jacob och gick sedan och körde beerpong och karaoke. Skrattade så sjukt mycket för det var en kille som jobbade där som konstant skulle ta micken och ta i i varje mening, han trodde påriktigt att han typ hade konsert för oss som var där haha.

Tidigare idag när jag låg och läste vid poolen

Hej!!
Alltså jag har ju inte uppdaterat en enda gång på 2 och en halv vecka men när vi precis kommit hit blev jag ju som sagt sjuk och mådde verkligen dåligt i 4 dagar, helt sjukt verkligen! Sen så har jag ingen riktigt bra anledning utan har bara inte orkat lägga tid på att blogga haha. Men tänkte skriva om det vi gjort alldeles strax!!

Idag hyrde jag och Bella iallafall cyklar och tänkte utforska Gili trawangan som vi är på nu! Den är ju känd som paradisö och riktig festö verkligen men helt ärligt trodde jag att det skulle vara finare och mer nice stränder. Ingen strand på någon sida av ön har bra botten och vissa vägar är ganska nerskräpade. Men annars är det sjukt mysigt här och vi har fått ett jättebra boende. Dessutom är det sol konstant här så man blir garanterat brun!!

Imorse när vi åt frukost på café organic. Sjukt gott och stället i sig älskade vi. Tydligen är det inspirerat av Skandinavien!

När vi var påväg till stranden!

Dagen började superbra då vi började med att simma i poolen och sedan drog vi och åt på café organic. Efter det gick vi till stranden där vi låg och solade, så skönt. Dock alltså varning för äcklig info men jag började må dåligt av den höga värmen plus att jag knappt hade druckit vatten så totalt har det slutat med att jag spytt 10 gånger idag. Alltså jag mådde så dåligt i solen, kände mig yr och det nästan krampade i magen. Jag har ju aldrig varit i Asien heller eller i denna värme förrut så tror att det är det. Helt sjukt i vilket fall! Och seriöst om någon som läser detta och är som jag, alltså inte van vid denna extrema värme och vill ut och resa - utsätt dig inte för solen direkt, drick jättemycket vatten och ta resorb på morgonen!

Även fast jag mådde dåligt så åkte vi till ett ställe som heter sea circus! Så gullig inredning med söta citat på väggarna och trevlig personal. Efter detta åkte vi till vårt boendet där jag halvsovit och vilat resten av dagen.

Såhär ser vårt första boende ut! Plus ett vardagsrum, TV och en diskho typ med kyl. Är asnöjd i vilket fall och det galna är att vi bor här för 200 kronor natten vilket är sjukt billigt. Tips verkligen att bo på The studio, det ligger i seminyak!

Nedanför vårt rum. Så fint!

Hej! Vi kom hit igår vid 14.30 ca och då var vi båda helt slut efter att ha flygit i totalt 13.3o timmar. Så det slutade med att vi tog ett dop i poolen och sen när vi gick till rummet för att fixa oss för att gå ut och äta middag så däckade vi på rummet haha. Men sjukt skönt dock för nu är klockan 06.51 här och vi är pigga! Strax ska vi gå och simma i poolen och efter det ta en taxi till ett frukostställe som vi suktat efter sjukt länge. Ni får se bilder på det senare!

Lite bilder från själva resan! Jag älskar att när man landar på Bali så är det precis vid en strand (första bilden).

Äntligen åker vi!! Fattar typ fortfarande inte haha. Känns galet att man ska vara borta så länge. Dock har jag och Bella dem sämsta platserna, vi sitter i mitten av planet plus att vi sitter bakom varandra så det suger. Men aja, ska ändå försöka sova och kolla film under dem här 11 timmarna så kanske inte gör så mycket ändå. Vi hörs när vi är framme iallafall!!

Igår när jag och Pontus åkte till heron city för bio och buffé, så mysigt! Kommer sakna honom så mycket dock. Känns så konstig att vara ifrån varandra så länge när man annars är hela tiden typ haha.

Hej!!
Igår jobbade jag hela dagen och när jag slutade åkte jag till bellas mormor som hade 60-årsfirande så hela hennes familj var där plus Isabell då hon och Bella hade jobbat där. Hade jättekul och bellas släkt är så underbar så alltid kul att komma dit! I vilket fall drog vi ut och sen idag har jag och Pontus verkligen haft världens bakisdag. Bara kollat på film och tagit det lugnt, så skönt!

Dessa jackor skulle jag lätt kunna tänka mig ha i vinter. Behöver verkligen köpa en ny jacka, är så trött på min och med tanke på att jag haft samma vinterjacka i seriöst 3-4 år så tycker jag att jag förtjänar det. Speciellt när jag ska till Usa också, lär ju vara galet kallt där.