Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Firar påsklovet med påfyllning av fransar. Har gjort det en gång tidigare och blev väldigt nöjd så jag gjorde det igen, idag. Har kortaste längden, 9-11 mm och tycker det räcker gott och väl för mig. Har vanligtvis så pass korta fransar så det skulle inte se alls naturligt ut om jag gjorde längre.
Som sagt har jag nu påsklov, finally. Ska imorgon åka till Ullared vilket jag ser fram emot. Ser dock mindre fram emot att gå upp kl 4.30 men får sova i bilen. Resten av lovet är inte planerat förutom att jag ska jobba torsdag, lördag och söndag. Även söndag nu i helgen. Annars ska jag till stallet och förhoppningsvis träffa en kompis.
Nu ska jag ta en trip till Netto och köpa mig lite naturgodis, standard på fredagar!

Likes

Comments

Motivationen sjunker hos alla någon gång, för vissa oftare och för vissa mer sällan. Jag är sådan att jag tappar motivationen om jag har ett uppehåll. Om jag till exempel åker iväg ett tag och inte tränar under den tiden, tappar jag all motivation och inspiration. När jag var i Holland i två veckor vid sportlovet tränade jag inte alls utöver stalljobbet. Innan jag åkte tränade jag näst intill varje dag och när jag kom hem tog det mig en vecka innan jag var tränade igen. Nu, en månad senare, är jag fortfarande inte igång som vanligt. Det här är något som stör mig extremt mycket och det märks även på mig. Det märks framförallt på min kropp och min hälsa. När jag tränar blir jag mycket piggare (?) och starkare såklart. Jag mår även bra psykiskt när jag tränar för jag får en slags energikick som boostar upp mig och mitt psyke. Det stör mig även på sättet att det stoppar mitt flow. När jag tränar regelbundet/varje dag kommer jag in ett flow där jag tycker det ska bli kul att träna och där jag längtar tills jag ska träna. Numera blir det mer som ett måste att träna för jag vill så gärna komma in i mitt flow igen men har inte motivationen till det.

Det jag försöker göra för att hålla uppe min motivation är att följa andra. Då menar jag YouTube, bloggar och Instagram. När jag ser vältränade personer, god nyttig mat, tränings quotes och snygga träningskläder blir jag jätte motiverad. Men samtidigt blir jag ännu mer pressad till att göra det. Jag vill träna, jag gör det för min skull och för att jag ska må bra rent fysiskt men också psykiskt. När jag inte tränar mår jag sämre och vill då få upp motivationen. Men då kan jag nästan må ännu sämre för att jag känner mig pressad till att börja träna, jag känner mig sämre än alla och det får mig att träna för att se ut som andra. Jag tränar alltså då bara för att andra ska tycka man "är snygg": Det vill jag inte, men så blir det. Därför vill jag stanna i mitt flow och bara köra på men det går inte om man är bortrest eller hemma hos någon annan. Det kan räcka med en dag för mig så är flowet borta. Då tänker jag bara att, fine jag tränar imorgon, men det händer ju aldrig. Det är det jag tycker är så himla jobbigt, för jag vill så gärna och när det inte går enligt min plan - fungerar ingenting.

All inspiration jag får från bloggar och andra sociala medier har både negativa och positiva effekter på mig. Som sagt, är det därifrån jag får min motivation och där startar allt. Men samtidigt är det också det som kan få mig att sluta. Förstår ni? Jag älskar att träna, det har jag alltid gjort. Det kan vara träning i form av ridning, löpning, handboll eller styrka - jag älskar det. Men så fort jag har ett uppehåll känns allt så himla svårt och meningslöst på något sätt. Jag har/har haft en liten svacka inom ridningen och känner att jag är kass på allt. Jag jämför mig med allt och alla vilket resulterar i att motivationen sjunker för att de andra är bättre. Handbollen är samma sak, jag slutade för runt 3 år sedan, på grund av självförtroendet och börjar inte igen just för att jag har svårt att komma tillbaka. Så är det också med träningen nu, slutar jag är det jätte svårt att komma tillbaka.

Alltså, är det någon som känner igen sig? Hur gör ni? Jag vill men samtidigt vet jag liksom att det inte kommer gå. Kanske är det det som är problemet? Mitt självförtroende? Jag tror att innerst inne är det där alla problem sitter. Det skulle vara så himla skönt att bara får bort alla tankar därifrån och se vart det skulle leda mig. Men jag kämpar varje dag, det gör jag. Men det är också därför detta tär så mycket på mig, det blir liksom kaos i hjärnan och jag vet inte vad jag ska göra. Förhoppningsvis är min "träningssvacka" över snart så jag har en sak mindre att tänka på iallafall. Vi får se ...


Likes

Comments

... kickstartar igång bloggen med träning! Dags för ännu ett träningspass för mage och rumpa. Inte tränat på en vecka på grund av motivations-dipp men nu är jag igång igen. Startar upp min lilla "träningsdagbok" med bilder på hur jag ser ut nu. Ska bli kul att jämföra efter ett tag. Nu - träna!

Likes

Comments

Det här är alltså de YouTubers jag följer dagligen. Tess Begg's youtubekanal handlar om mat och träning. Hon är vegan och lägger ut massvis med "What I eat in a day" videor vilket jag ÄLSKAR! Jag är inte vegan men får mycket tips av henne ändå.
Rebecca Louise är min favorit. Det är hennes träningsvideor jag kollar på när jag tränar. Självklart gör jag andra workouts också men hon är lätt min favorit.
XHIT daily uppdateras tyvärr inte mer men jag gör ändå deras gamla workouts. Tycker dessa är jättebra, jobbiga men ändå genomförbara för mig.

Rebecca Louise och XHIT daily har träningsprogram som är för både nybörjare och "experter". Det finns 5 minuters, 10 minuters, 15 minuters och även längre än så. Jag brukar även använda mig utav fitnessblender för uppvärmning och längre träningspass. De har pass på runt 30 minuter som preciserar sig på till exempel kondition. Också en bra kanal men ett minus är att de inte har någon musik vilket gör det hela lite tråkigare tyvärr.
Älskar youtube då man slipper gå till gymmet där det är massa folk, man behöver inga material förutom träningsmatta (ibland behövs inte ens det), de pushar dig och det finns pass för alla verkligen. Är man trött kanske man bara orkar med ett magpass på 5 minuter, men det är bättre än inget!

Likes

Comments

Hej på er! Tänkte börja om med bloggen ännu en gång och fortsätta så länge jag vill. Slutar jag igen blir det nog ingen mer blogg haha, har då förbrukat alla mina bloggchanser. Tänkte iallafall rikta in mig på träning den här gången, alltså inte häst. Rider fortfarande men har tappat motivationen lite tyvärr och har fått upp motivationen för träning. Tränar just nu ca 5-6 dagar i veckan. Tränar gärna varje dag men måste ha någon vilodag ibland. Min tanke med bloggen är egentligen att själv få upp motivationen ännu mer, men också hjälpa andra. Kommer lägga upp olika outfits, pre/post meals, recept med mera. Men självklart kommer jag skriva om hästar och min vardag också, men framförallt träning.

Jag ska faktiskt alldeles strax ner och träna lite. Idag blir det mage, ben, rumpa. Får se om jag tränar lite rygg med, måste stärka min rygg lite, blir mycket enklare med bra hållning då. Men efter jag har tränat ska jag faktiskt skriva ihop ett inlägg om mina favoritövningar och favorit-tränare. Vi hörs helt enkelt sen!

Likes

Comments