gjorde en väldigt god smoothie förra veckan med bland annat kiwi och spenat. allt för att få ut de sista bacillerna från kroppen ;-). men nu är jag så gott som frisk. vaknade imorse på hemlunda där vi sov över inatt. jag har målat varv nummer två på pinnstolarna och nu är jag hem snabbt för att packa väskan. jag, hanna och alva ska ha två svinsköna dagar med stugmys både på min och hannas stuga. har längtat efter att spendera dessa semesterdagar med dom två. ha en bra måndag så hörs vi på onsdag då jag kommer hem igen.

Igår var en väldigt bra dag på alla sätt. Jobbade från sju till fyra och då jag slutade rusade jag hem och rakt in i duschen för att sedan laga middag med Johan, sminka mig, locka håret, ta på mig en gul topp och sedan möta upp Jenny & Petra. Vi skulle fika/dricka sangria/mysa på takterrassen men det hela slutade med att vi delade på två flaskor bubbel hemma hos mig och gick ut på statt. tre timmars sömn och jobb sju till två idag. MEN nu har jag semester!!! Känns så himla bra och skönt.

Här står jag, i mina nya favoritsandaler från indiska, på min favoritmatta  från h&m. färgen på denna matta är helt magisk. köpte den för att ha nedanför trappen och det blev himla fint. nu har den dock fått flytta in till köket då den gjorde sig så bra där också. åh, skulle vilja klona den och ha den överallt i hela lägenheten, så mycket tycker jag om den. sandalerna är också några riktiga tiopoängare. dom köpte jag för några veckor sedan och dom är både sköna och väldigt fina. kommer passa perfekt på min och johans resa till vintern.

gårdagens middag. johan hade kompisar på besök så åkte jag hem till mina föräldrar där jag lagade mat. färsk pasta med salami, valnötter, tomater och basilika. enkelt och väldigt gott.
idag är det fredag och jag har inte gjort många knop här hemma på förmiddagen. sett klart sista avsnittet av serien och städat lite. typ så. nu ska jag ta en dusch och sedan knata iväg till jobbet. tre arbetspass och sedan går jag på semester. ljuvligt!

I början av maj flyttade jag och johan in till grannlägenheten, en lägenhet på 147 kvadratmeter. denna lägenhet har två våningar, två vardagsrum, ett stort kök, 3 sovrum, tvättstuga, två toaletter, bastu, jacuzzi, två balkonger och ja, allt man kan önska sig. precis som att bo i ett hus. jag vet att vi inte kommer att bo här för alltid, utan att detta bara är ett "tillfälligt" boende. men jag är så jäkla tacksam över att vi fått chansen till att bo i denna fantastiska lägenhet. frågan är bara hur tusan vi ska få in alla dessa saker och möbler vi skaffat på oss i nästkommande lägenhet. men det är en senare fråga, haha. hur som, jag har fixat en mysig frukosthörna i vårt kök. där har vi vårat gamla köksbord och ni kan även skymta pinnstolen jag fyndade igår. sprang in på flügger färg också där hon som jobbade blandade en superfin målarfärg som jag ska måla denna med. kommer nog bli kanon

Idag är det torsdag och min första dag på semestern. underbart. börjar äntligen känna mig som en levande människa som känner smak när jag äter och kan sova om nätterna utan att hosta tills jag dör. jätteskönt! denna förmiddag spenderade jag i soffan framför netflix. håller på att se serien "13 reasons why" men är snart klar med den. sen kom johan hem på lunch och gjorde mig sällskap. jag åt sushi som jag hade längtat efter massvis. lite senare kom hanna och hämtade upp mig. vi åkte runt på second hand butiker och surrade en massa, i vanlig ordning. fina fina vän. jag fyndade en pinnstol för ynka 30 kronor som jag har tänkt rusta upp och pynta med en massa fina saker. kommer nog bli himla bra. nu ska jag återgå till serietittandet, hoppas ni har en bra dag!

Denna jeansjacka inhandlades förra veckan då jag och hanna var i umeå. var inte på jakt efter en ny jacka men då den hängde ensam inne på h&m i min storlek och dessutom var nedsatt till 200 kronor så kändes det som att det var ödet. den är även HUR snygg, ball och fin som helst, ju.

Mår bättre idag än igår men har en envis hosta och en borttappad röst, så stannar hemma från jobbet imorgon också. att smitta ner gamlingarna vore ju inte snällt. egentligen skulle jag gå på semester imorgon men då det fattades personal för kommande helg så tog jag på mig jobb hela helgen. skulle få alldeles för bra ob för att ens fundera på att tacka nej.
på bild ser ni middagen jag blev serverad här på stugan nyss: hemmagjord hamburgare med västerbottensost, karamelliserad lök & sallad. rena drömmen i matväg faktiskt.

måste bara kika in här för att visa er bilder från denna fantastiska lördagkväll som vi hade helgen som var. det var fint väder precis hela dagen och kvällen. vi satt ute vid brasan och spelade musik och grillade korv ända tills solen gick ner. sånna här kvällar är lite för bra för att vara sanna

denna dag har jag gått runt i en oversize tisha & haremsbyxor exakt hela dagen lång. har spelat lite sällskapsspel, läst i min bok, ätit stekt palt och druckit te. precis som en "perfekt" sjukisdag ska se ut. hoppas ni haft en bra måndag och start på veckan!