Årets bästa dag inträffar i år på den bästa veckodagen, en bättre kombination. Imorse fick jag frukost, paket och sång vid 7.30 av familjen samt mormor och morfar, ääälskar att fylla år. Somnade om efter frukosten och paketöppnande, vaknade klockan 12 igen och gjorde frukost nummer 2 som jag åt framför ett avsnitt av Gilmore Girls. Nu håller jag på att göra en chevrepaj till släktmiddagen ikväll. Ska hoppas in i duschen och sedan gå till SYSTEMET (!!!!!), samt gå förbi bokhandel och Åhlens för att kolla efter en kalender (igen (för hundrade gången))... Ikväll kommer hela närmsta släkten hit för födelsedagsmiddag, så mysigt!

Har kommit hem efter en bra helg i Stockholm. Vi kom fram vid 20 i fredagskväll, checkade in på hotellet och satte oss sedan för att ta några drinkar. Avslutade kvällen med mat på donken och sedan gick vi och la oss i hyfsad tid. Lördagen inledes med en god hotellfrukost, sedan vidare för Specsavers Kickoff på Rival där det var föreläsningar som bytte av varandra under hela dagen. Det var väldigt bra uppstyrt och framförallt en föreläsare som hette Manuel Knight, han var så jävla rolig och hela publiken gapskrattade oss igenom hans föreläsningstimma. .

På kvällen var det dags för fest, temat för 2017 var Woodstock 1969 dvs hippietema och fan vad kul det var att klä ut sig!!!! Önskar att man oftare blev bjuden på maskerad eller temafester där folk verkligen går all in. Vi hade en superrolig kväll med massa dans och skratt. Idag åt vi massa hotellfrukost innan vi vid 12 tog tåget hem.

Vilken underbar dag det är idag, lite sol gör en verkligen sååå himla glad. Känns nästan som vår ute idag. Just nu sitter jag framför ett avsnitt Gilmore Girls och har precis gjort en ny kopp med latte. Uppskattar sådana här stunder så himla mycket. Har städat och gjort iordning på mitt rum, packat min väska inför resan och ska sitta här ett tag innan jag hoppar in i duschen. Njuter verkligen av en lugn dag med god frukost, en bra serie och att gå runt i morgonrock. Vid 15 ska jag gå till tåget, möta upp mina kollegor och åka till Stockholm! Nu fick jag helt plötsligt bråttom, som vanligt..... Tidsoptimist av rang

Nu går jag på helg! Sitter på jobbet och har precis stängt och är ledig nu i ett par dagar. Imorgon vid 15 åker jag och några av mina kollegor till Stockholm för Specsavers årliga kickoff och på måndag fyller jag 20! Jag har haft en supermysig vecka, det är så roligt att vara tillbaka på jobbet efter lite semester. Hann samla på mig så mycket energi bara under den veckan jag var iväg, så himla skönt. Häromdagen var jag på bio med Melinda och såg Why Him?, hade inga förväntningar, men den var så jävla rolig. Skrattade ihjäl oss. Igår hade vi mysmiddag hemma med morfar. Nu ska jag träffa Robin!

Denna söndagen har varit så himla mysig. Imorse tog jag en lugn sovmorgon, åt frukost med pappa och Saga. Vi gjorde oss iordning och sedan åkte vi till Lysekil för att promenera och äta en god lunch/middag. Det var verkligen en helt fantastisk dag i dag, hela Sveriges befolkning blir lyriska över sådant här väder och man är väl inget undantag. Jag har tagit det lugnt hela helgen, då jag inte har mått speciellt bra. I fredags hade jag och några vänner myskväll och i lördags var jag, pappa och Saga på middag hos mormor och morfar. Vi sa hejdå till Bella då hon ska flytta av flera anledningar, vad vi kommer sakna den underbara älskade lilla hunden. Fem fina år fick vi med vår älskling.

Nu ska jag strax sova, ligger i sängen och kollar Gilmore Girls. Jag har blivit besatt av den serien, kan inte förstå varför jag inte har tittat på den tidigare. Imorgon är det veckans bästa dag och det känns underbart, är utvilad och tillfreds efter en lugn helg. Börjar veckan med att göra nya fransar imorgon, innan det är dags för att jobba stängning. God natt vänner!

Det är 2017 och det känns helt fantastiskt. Att jag älskar nystarter av alla dess slag är sedan gammalt och ett nytt år är självklart inget undantag. Min nyårsafton började med jobb till 15 och sedan med ett härligt gäng tjejer på middag hos Melinda, sedan ner på torget för att kolla fyrverkerier och skåla in tolvslaget. Efter tolvslaget var det efterfest med ett härligt gäng vänner till mig och Jennie, som vi inte träffat på väldigt länge, så himla kul! Jag var extra lycklig på nyårsafton då jag gick på en efterlängtad SEMESTER efter att ha gått i skolan och jobbat sedan februari.

Den 2 januari åkte jag, mamma och Saga nämligen till Dubai! Vi har haft en helt underbar resa. Allt har varit så himla härligt, att bara komma bort, att sola och bada och att umgås med världens bästa. Vi har skrattat oavbrutet genom hela semestern och har haft det så himla fint. Dubai var verkligen en häftig och speciell stad, den fångade mig dock inte riktigt så mycket som jag trodde. I söndags gick vi upp klockan 2 på natten (lokal tid i Dubai) för att ta oss till flygplatsen, vi flög till Istanbul där vi skulle resa vidare till Göteborg. I Istanbul fastnade vi dock i 30 timmar på flygplatsen, så resan tog totalt 42h... Det var en upplevelse för sig att vara fast på en flygplats med cirka 10 000 människor. Vi träffade några andra svenskar som vi spenderade den här tiden med, vilket var väldigt skönt faktiskt! Lyckan när vi landade vid 19 på Landvetter var total.

Året firades in med ett härligt kompisgäng i Sälen. Skrattade så mycket och hade så himla roligt under denna veckan. Själva nyårsafton var den lugnaste kvällen under hela resan. Vi åt trerättersmiddag hemma i stugan, spelade sällskapsspel, sköt raketer och skålade in tolvslaget i champagne och skrattade långt in på småtimmarna.

I början av året firades del födelsedagar. Här ovanför på Melinda och hennes vän Jonnas födelsedagsfest. En lördag var jag och gänget i Göteborg där vi spelade paintball, åt god mat och gick ut och festade för att fira Robin. Min födelsedag var lugn då det var min jobbhelg, hade middag med mina närmsta tjejkompisar hemma och släktkalas dagen efter.

De första veckorna i februari bestod främst av plugg och stress, för att fixa allt som skulle göras inför resan. I mitten av februari satte vi (jag och familjen) oss på ett flyg till Vietnam, där vi spenderade tid på Phu Quoc och i Ho Chi Minh City. En fantastisk resa, fylld med så mycket värme både hjärtlig värme och varma breddgrader. Finns inga människor som jag skrattar så mycket med som med min familj.

Min älskade fantastiska Jennifer kom hem från tre månader på andra sidan jorden. Några dagar efter hennes hemkomst fyllde hon 20 år och hade fixat ett så himla fint firande. En helg spenderades med födelsedagsfirande, Catrines födelsedagen på fredagen med middag och mys, följt av utgång för att fira Marcuz födelsedag på lördagen.

En helg åkte jag och mams ner till Skåne för att hälsa på mina underbara kusiner. Linn fyllde 6 år och vi firade vårt lilla hjärtebarn. Åh vad varmt om hjärtat de ligger mig.

En kväll slutade med en spontanutgång i Göteborg med denna pinglan. Spenderade en annan kväll på Varvet med gamla vänner där vi både åt gott och både pratade och skrattade ikapp.

Våren nalkades och studenten närmade, vilket innebar att det var stress blandat med lycka. Mamma fyllde år, familjen åt middag ihop på hennes födelsedag och sedan firade vi med ett stort släktkalas. En fin vårdag åkte vi till Grebbestad och Hunnebo, för att kolla balklänning och mysa.

Sommarvärme slog till västkusten och vi firade det med drinkar på Strandis. Alicia kom hem från sin säsong i Åre, hon, jag och Jennifer hade en picknick när vi pratade och pratade. Så fina dagar, fantastiskt vad lite sol och värme gör med oss.

Jennie fyllde 20 och hade en stor riktigt rolig fest hemma hos sig. En kväll kom mina bästa vänner över på grillkväll. Den största delen av min tid gick dock till att lägga tid på plugg och stressa sönder över det.

Sista helgen i maj var det dags för Summerburst med världens bästa gäng, första dagen kraschade jag och fick ett världsmigränanfall och andra dagen hade jag topp fem bästa under hela 2016. En annan dag/kväll som platsar på topp fem bästa under hela 2016, under hela mitt liv faktiskt, är min bal. Det var en helt fantastisk kväll med underbara människor. Vi skrattade tills vi grät och sedan grät vi ännu mer för att allt var fint.

Sedan kom den, dagarnas dag STUDENTEN. Kan inte med ord beskriva den lyckan, skrek och grät av glädje och fullständig eufori som aldrig tidigare. Bästa dagen i mitt liv, på riktigt.

Någon dag efter studenten fick jag veta att mina föräldrar skulle skilja sig, det kom som en chock och det kändes som att allt rasade. Någon dag efter mötte jag upp Alicia på Varvet, vi drack vin och pratade tills tårar. Är så glad att jag har träffat den människan, vi har så lika tankegångar och är trots det väldigt olika. Det var några jobbiga veckor efter att jag fick veta om skilsmässan, trots att det var den mest skonsamma och finaste skilsmässan någonsin. Tack mamma och pappa för att ni har varit så respektfulla, fantastiska och kärleksfulla under allt. Ni är världens bästa. En roligare helg spenderades på Solid Sound med härliga vänner och firande av min vän Johans 20-årsdag.

Midsommar kom och det spenderades på Smögen/Kungshamn. Midsommarafton spenderade vi hos Frida och sedan på krogar längs bryggan. På midsommardagen hängde vi på Sea Lodge, en fantastisk dag!

Hej vänner! Det var ett tagsen, december har varit en fullspäckad månad. Julen var väldigt bra och jag är så innerligt tacksam över alla människor jag har i min närhet. Idag har jag varit ledig. Min dag började med en lång sovmorgon, sedan mötte jag upp Catrine och Josse för en kaffe och prat om livet i ett par timmar. Efter fikan gick jag till VC och sedan vidare till farmor och Stig, för att fira att Stickan fyller år! Jag har dragit på mig en jävla förkylning lagom till nyårsafton och Dubai på måndag, hinner förhoppningsvis kurera mig tills dess. Nu ska jag sova, imorgon väntar stängning..

Hej sötisar. De senaste dagarna har jag jobbat. Efter att jag jobbade stäng i fredags gick jag på bio med Robin och Mandus. Star Wars faktiskt, som var bättre än jag trodde? Blev väldigt förvånad. Jobbade till 15 både idag och igår. Har hunnit med (alldeles för lite....) plugg, träffa vänner, umgås med familjen och fira fjärde advent. Nu ska jag strax sova, imorgon är jag ledig. Ska fixa en del på mitt rum, gå till vårdcentralen och kolla upp mitt öra samt träffa en vän. God natt världen