Hej alla!
Redan vid 9 imorse tog jag, Sofie och Tindra tåget till Portsmouth Harbor för att åka till en outlet! Tåget dit tog ca. 2,5 timmar och när vi kom fram var det bara 5 minuters gång. I Portsmouth var det jättefint och det var första gången vi såg havet sen vi flyttade hit 😅 Vi gick runt på outleten ett bra tag innan vi bestämde oss för att äta. Vi åt på Jamie's italian där det (som vanligt) var jättegod mat. Vi fortsatte gå i butiker hela dan. Det var skönt för att det var inte jättemycket folk i varje butik, som det brukar vara i London, så man kunde gå runt och kolla mer. Vid 4 så kände vi oss rätt trötta och sega så vi satte oss på nästa tåg tillbaka. Just nu är vi påväg mot Waterloo och sen ska vi raka vägen hem.

Hej alla!
Idag så började jag dagen med att jag och Felicia mötte upp Sofie och Tindra för att åka tåg till Marylebone och gå till The Landmark hotel. Väl där mötte vi upp resten av luciakören och började öva direkt. Hotellet var såååååå fint och det var sjukt att de ville att vi skulle uppträda 😅 Vi fick ett eget rum att byta om i med en egen buffé och sånt där vi fick ta vad vi ville 🙏🏼 Det var knappt någon av oss som kunde texterna så det var rätt nervöst när vi skulle uppträda för 500 pers... Men uppträdandet gick jättebra med tanke på allt.

Efteråt så åkte jag, Tindra och Sofie till Kingston. Vi satte oss på en restaurang och väntade in Julia. Vi åt och drog oss sedan mot bion. Vi kollade på Disneyfilmen Moana som hade premiär idag. Den var verkligen jättebra!! Nu är filmen slut och vi är påväg hem igen.

Imorgon ska vi åka ner till Portsmouth för att gå till en outlet. Men mer om det imon!

Hej alla!
I söndags så hade jag först en slöförmiddag där jag bara kollade på Greys <3 Jag och Julia bestämde oss för att åka till Kew gardens sen som är en botanisk trädgård. Det var jättemysigt och fint där! Dock var det rätt så dåligt väder så det förstörde rätt mycket.

Vi åkte vidare mot Kingston och gick till superdrug innan vi tog bussen hem igen. Resten av kvällen så pluggade jag bara innan jag kollade Greys igen.

Hej alla!
I lördags bestämde Jag, Tindra och Julia för att åka till notting hill och gå på Portobello Market. Vi strosade runt där hela dan och kollade på allt som finns. Gatan är fylld med massa konst, mat och musik. Efter det så åkte vi vidare mot science museum (mest för att jag tvingade dem 💁🏼) för att sedan gå till Naturhistoriska och åka skridskor.

Tyvärr så var det helt fullbokat så vi åkte istället till Westfield. Hade tittat på några saker som jag köpte där och sedan gick vi till Franco Manca för att äta middag. De har typ världens godaste pizza där, stort tips!! Kvällen avslutade med att jag och Julia kollade på Full House hemma hos mig.

Hej alla!
I fredags så åkte jag, Tindra och Sofie in till Oxford street för att gå runt och shoppa på black friday rean. Vi var ju inte de enda med den tanken... hela gatan var typ helt full.

Vi gick runt i butiker och shoppade hela dan innan vi bestämde oss för att äta på Garfunkles. Efter maten så åkte vi till Fredrika och träffade henne och Tindra. Vi var där hela kvällen innan vi åkte hem igen.

Vardag

Bilder från insparken som (äntligen) var förra fredagen

Bilder från svenska marknaden vi var på // Julia på Franco Manca <3

Harrods // Hampton Court palace som vi besökte med skolan // Julia

Crane park // Hampton Court

Har inte uppdaterat på ett tag nu så här är lite bilder från senaste tiden!

Hej igen alla!
Under helgen som gått har min älskade familj varit här <3 I torsdags var jag först i skolan innan jag mötte upp dem på hotellet. Där gjorde vi oss bara iordning innan vi åkte in till Covent garden för att äta på jamies italian. Maten var väldigt god men inte den bästa jag har ätit här. Efter restaurangen så tog vi närmsta tunnelbana och åkte hem till hotellet.

På fredagen så var det skola för min del. Ett fysikprov och en föreläsning så det var inte en allt för hemsk dag. Efter skolan så mötte jag upp familjen vid Harrods. Först satte vi oss på starbucks och fikade lite innan vi gick in på Harrods för att kolla på julavdelningen. Vi åkte sedan in mot piccadilly circus för att leta upp någon restaurang att äta på. Tillslut hamnade vi på en som hette angus steakhouse tror jag 😬 Maten där var jättegod! Sen strosade vi bara runt lite innan vi åkte hem.

Nästan hela lördagen spenderades på tunnelbanan och bussar. Vår plan var att åka till imperial war museum. På vägen dit så tänkte vi byta till en buss, men nästan hela området runt big ben var avspärrat på grund av någon parad för rememberance day så vi stod fast i bilkö väldigt länge efter att vi först hade hoppat på fel buss. När vi äntligen kom till museet så hann vi precis köpa mat och äta upp den innan larmet gick och vi var tvungna att evakuera byggnaden... Det slutade med att vi sket i att gå på museumet och istället åkte vi in till Oxford circus. Vi gick på regent streeet, Carnaby street och Oxford street för att shoppa och kolla runt lite. Vi åkte sedan hem till hotellet där vi bara gjorde oss iordning innan vi åkte till earl's court. Där mötte vi upp 2 av pappas kompisar som bor här. Vi åt på en pizza restaurang som heter Franco Manca. Efter maten så gick vi en runda i området och avslutade kvällen på hotellrummet med kortspel.

Igår så började vi dagen med att hälsa på min värdfamilj och mitt hus. Vi fikade med min värdmamma och min familj kollade runt i mitt hus lite. Sedan så åkte vi in till richmond för att besöka min skola och kolla lite. Vårt nästa stopp var Naturhistoriska museet. Vi gick runt där ett tag och kollade i alla olika rum. Efter detta så gick vi igenom Hyde park och kollade på allt som finns där. Vi tog en sväng inne på primark och m&s innan vi åkte till Tottenham court road för att äta på garfunkels. Även denna kvällen slutade på hotellet med yatzy och kortspel.

Idag (måndag) så var det sagt att säga hejdå.. redan kl.9 var det dags för mig att åka hem innan jag skulle åka till skolan. Nu har jag ju bara 1 månad kvar här så denna gången var det inte lika farligt att säga hejdå till dem! Efter att vi hade sagt hejdå så åkte jag hem, packade upp och pluggade lite innan jag åkte till skolan. Hade bara 2 lektioner så det var väldigt skönt. Nu är jag hemma från skolan. Jag har pluggat, pratat med familjen och frallan där hemma, ätit och nu pluggar jag lite mer. Ska strax sova då jag är jäääättetrött!

Hej igen alla!

Nu är jag tillbaka till London och faktiskt gladare än någonsin att jag bor här. Resan hit var ett helvete. Planet var försenat och det gjorde så jag missade mina tåg och bussen som jag hade planerat att ta. Eftersom klockan också var 23.40 så gick det inga senare tåg. Så trött, med knappt något nätverk och citymapper så tog jag mig tillslut in till victoria. därifrån hade jag kollat upp att jag var tvungen att åka 3 bussar för att ta mig hem. Sprang till den första bussen och var 2 min ifrån för att missa den sista bussen för natten.Väl på den bussen kunde jag äntligen vara lugn igen. När jag satt där helt själv mitt i natten så fick jag världens självförtroende och kände mig asgrym som klarade allt kaoset helt själv. Blev mer taggad än någonsin på att dessa 6 veckor som jag har kvar ska bli de bästa. Efter 2 tåg, 3 bussar, 1 flyg och 10 timmar så kom jag äntligen hem kl. 02.30 och kunde sova!

Trots en kaosig resa var dagarna hemma såååå värt det! Redan på torsdag kommer min familj hit och det ska bli så skönt att bara vara med dem en helg till. Dock så har jag en jobbig skolvecka framför mig innan dess, men jag har iallafall något att längta till.

Just nu har jag precis ätit, duchat och så sitter jag och skriverklart en inlämningsuppgift tills onsdag. När det är klart så ska jag bara lägga mig i min säng och äta godis framför favvoserien!

Älskade Bosse <3 // Promenad i skogen med mamma, Hanna och Bosse.

Hej igen.

Nu är snart helgen slut och jag har haft några asbra dagar hemma. det har varit otroligt skönt att bara slöa hemma och inte behöva göra någonting. Igår (Lördag) så åkte jag och min syster Hanna in till stan, lunchade på lotus och gick runt i lite butiker. Vi satte oss även på Waynes en stund när vi väntade på att mamma skulle komma och köra oss hem. På kvällen så åkte familjen ner till Gullbranna för att äta middag hos mormor och morfar. Min kusin och moster var också där. Så kul att träffa alla igen!

Idag så tog jag mest det lugnt. Jag har bara suttit framför datorn och så innan lunch. Efter lunchen så övningskörde jag hem till frallan. Så kul att träffa henne också (fast än det bara var några dagar senan sist). Vi åkte direkt in till stan igen och satte oss på Espresso House. efter det så gick vi till hemköp och jag fick äntligen naturgodis igen <3 Tillslut var det dags för oss att säga hejdå igen… lite enklare nu när det bara är 1.5 månad tills vi träffas igen. Nu på kvällen så har jag bara suttit framför tv:n med pappa och kollat på olika program.

Imorgon har jag inga planer förutom att spendera tid med familjen. Mitt flyg tillbaka till London går inte förens 22 så jag har hela dagen här i Trönninge <3

Hej alla!
Längesedan sist (som vanligt).
Det känns som det inte händer något tillräckligt roligt att skriva om och då tappar jag motivationen för att blogga.

Denna veckan är det höstlov. Min bästa kompis kom till mig redan i söndags och under tiden hon var här har vi shoppat massor, sett hela London och bara haft det allmänt asbra tillsammans 💗 Hon åkte hem idag och då passade jag även på att göra det.

Har tänkt ett tag på att åka hem då det är en sån konstant jobbig stress här i London och jag kände att jag behöver fly ut till landet och lilla Halmstad bara över en helg 😌 Så jag bokade ett flyg när jag vaknade imorse och redan 1.5 timmar senare var det dags att åka mot Gatwick. Jag lämnade av frallan i richmond och tog tåget ut. Allt på flygplatsen gick jättebra och tror nog aldrig att det har gått så smidigt på en flygplats! Tillslut landade jag i Köpenhamn och tog tåget över till Malmö, där min älskade familj hämtade upp mig. Nu på kvällen har vi bara pratat, spelat spel och myst framför tvn.

Imorgon ska jag och min syster in till stan och luncha och på kvällen ska vi träffa släkten. Mer om det kommer (förhoppningsvis) imorgon.