På torsdagen åkte vi med Katie till två nya stränder och bara solade och bada hela dagen :)

På onsdagen var det lite regnigt igen så för att ser mer av ön åkte jag och Cassi till nordliga sidan av ön för att följa kusten och se alla stränder där osv. Vi besökte även Byodo-In Temple, ett väldigt fint buddist tempel.

När vi sedan åkte vidare hittade vi ett annat tempel/palats liknande byggnad som var väldigt fint men som vi inte hört något om. Så vi åkte dit och gick in för att se vad det var då vi inte hade någon aning... Men när vi kom in sa en man att vi inte kunde vara där och han hänvisade oss till visitors centret för platsen. På centret fick vi sedan redan på att det var en kyrka för Mormons, alltså en tro inom kristendomen, och att det ENDAST var medlemmar, döpta och troende som fick vistats i templet vi tidigare stampat in i oops... Haha lite roligt då varken jag eller Cassi är riktigt troende, och sedan fick vi oss även en hel genomgång av deras tro av två guider där vilket tog lite mer tid än vad vi tänkt oss... Haha jaja intressant i alla fall att se något annat. Riktigt fint var det i alla fall där!

Vi fortsatte längs kusten och såg så många fina stränder och snorkelställen. På en strand vi kom fram till var det en surftävling vilket var sååå coolt att se! Dom är verkligen så grymt duktiga och man förstår inte riktigt hur dom gör det. Hawaii har verkligen mycket av det man tänker sig är typiskt - tidigare nämnt får alla gäster en blomkrans när det kommer till ön, alla på ön (i butiker osv) har Hawaii skjortor eller Hawaii mönstrade kläder, folk går runt så solbrända med solblekt hår i flip flops och surfar hela dagarna haha! Miljön är verkligen så härlig, skön och kärleksfull.

Utsikten över Honolulu från Katies hus

På kvällen gick vi senare ner på stan med Kate för att kolla på det gamla och fina hotellen som var några av det första byggnaderna. Tycker verkligen om Honolulu, det är en stor stad men samtidigt är det liksom en gata som är "absoluta centrum" där allt finns och det är så mysigt att vandra omkring där och kolla i butiker, restauranger, fina byggnader, gå ner på stranden osv!

Shave ice är typ snö som packas i en boll och sedan kan man välja "såser" med olika smaker att ha på och i botten är det glass. Haha vi beställde den största storleken haha och hjälp vad stora det var. Orkade verkligen inte allt och sedan smälte ju typ hälften också... Men det var verkligen gott och så svalkande! Typ som slush fast det är liksom packat i en boll haha :)

Morgan & Cassi

Haha min Shave ice såg ju typ giftig ut :))