Dagens armpass:

Bicepscurls med hantlar 12x5

Bicepscurlsmed skivstång 12x4

Bicepscurls i cable cross 15x5

Triceps puschdown med rep 12x4

Tricepspress med skivstång 12x5

Triceps puschdown med stång 10x5

Dips 8-10x4

Bicepscurl i cable 1 arm i taget 12x4/arm

Triceps extensions overhead 12x4/arm


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hej mina vänner! Tänkte berätta lite om mina kosttillskottjag använder och hur dom har påverkat mig. Det hela började med att min mammabörjade dricka kosttillskott från fitline och jag hörde minst en gång per dagfrån henne hur bra det var och vilken positiv effekt hon tyckte det gav. Tillen början var jag lite skeptisk och trodde inte riktigt på att det endast varfitline som hade fått henne att må bättre men det fick jag sota för när jagtestade det själv tillslut. Jag använder mig nu av en powercocktail påmorgonen, en activize oxyplus innan träning och en restorate på kvällen innanjag ska sova.

Powercocktail är en färdigblandad påse som innehåller Basicoch Activize. Den innehåller vitamin A som bidrar till att behålla normalaslemhinnor. Vitamin C som bidrar till normal kollagenbildning som har betydelseför tändernas normala funktion. Vitamin E och selen som skyddar cellerna motoxidativ stress. Den innehåller också gurkmeja med snabbade och högrebiotillgänglighet och sist men inte minst lactobacillus reuteri.

Activize oxyplus är en energiomsättning som har ingrediensersom bidrar till en normal energiomsättning i kroppen. Det innehåller NTC somstödjer ett optimalt näringsupptag. Vitamin B6 och vitamin C finns det gott omsom bidrar till en normal energiomsättning. Sedan innehåller den också vitaminB2 och niacin minskar tröttheten och utmattning.

Restorate är en dryck för återhämtning som innehåller 9mycket näringsrika mineraler för att få en bättre återhämtning. Även dennainnehåller NTC som stödjer ett optimalt näringsupptag. Den är Rik på zink somvirar till normal syra-basbalans, normal kolhydratomsättning samt normalomsättning av fettsyror. 

Detta är de första kosttillskotten som jag använder så jag har inte så mycket att jämföra med men jag tycker verkligen fitline funkar för mig. Min powercocktail jag dricker på morgonen hjälper mig verkligen att komma igång och jag känner mig mer alert under skoldagarna. Activizern jag tar innan träning gör att jag presterar bättre vare sig det är ett styrkepass, konditionspass eller en innebandymatch. Jag känner inte av mjölksyran lika mycket och känner att jag verkligen ta ut mig till mitt yttersta. Sen restorate då, den har hjälp mig få en bättre sömn och jag känner mig betydligt mer utvilad när jag dricker den. Över lag har mitt immunförsvar blivit bättre och så fort jag börjar slarva känner jag genast hur jag drar på mig olika virus, blir trött i kropp och knpp och sover sämre. Tycker absolut ni borde testa!!

Likes

Comments

Hej mina vänner, en sen uppdatering idag då det har varit lite fullt upp. En kort skoldag följt av plugg hemma, sen en tur till gymmet där det blev bröst, axlar och stairmaster. Jag gillar verkligen att avsluta med stairmaster efter ett styrkepass, skönt att få upp pulsen och svettas lite extra! Tänkte visa er en övning för axlarna som jag gillade och testade för första gången idag, så håll utkik imorgon. Vad har ni tränat idag?

Likes

Comments

Jag älskar verkligen smoothie och det är så kul att man kan nästan alltid få ihop en god smoothie av det man har hemma i kylskåpet. Min goda smoothieskål som ni ser här på bilden är gjord på banan, hallon, babyspenat, naturell yoghurt och lite vatten. Sen är den toppad med krossade linfrön, kokosflingor, skivade jordgubbar och mandlar. Oftast tar jag bara i ingredienserna utifrån hur hungrig jag är och det är lite olika från gång till gång. Men denna är i alla fall en smoothie som jag tycker att ni ska testa, varför inte imorgon till frukost?

Likes

Comments

Hej på er! Idag är det tisdag vilket innebär en lång dag i skolan som jag precis kommit hem ifrån. Vaknade en timme innan klockan ringde i morse så jag knöt på mig skorna och tog mig en springtur på 8 km innan frukost, underbart sätt att starta dagen. Att träna innan skolan tycker jag personligen förbättrar koncentrationen och jag blir inte lika trött under dagen. Nu blir det plugg resten av kvällen, förhoppningsvis ska jag klämma in ett litet magpass också.

Likes

Comments

Prestationsångest är något som många kämpar med i dagsläget, det kan vara allt från prestationsångest i skolan till på fotbollsplanen. Människor över lag ställer oerhört höga krav på sig själva och känner att de alltid behöver prestera på topp. Denna ångesten som är såpass vanlig tror jag handlar mycket om att man aldrig får chansen att vara nöjd. Det är alltid någon som står med pekpinne och säger vad som är fel eller vad som kan förbättras. Det är klart att man aldrig själv kan känna sig nöjd om det alltid är någon som jämt och ständigt talar om ens brister. Varför inte bara fokusera på det man gör bra och va stolt över det? Jo som jag uppfattar det kan man i dagens samhälle inte vara stolt och nöjd med det man presterar för då skryter man eller påstås ha "skalle". Men jag förstår inte riktigt det, det är väl självklart att man vill visa något man gjort bra, det är inget man ska behöva gömma undan, man ska vara stolt över det.

Det är bra att ha bra självförtroende. Det är bra att tro på sig själv. Det är bra att ge sig själv komplimanger. 

Sist men inte minst vill jag bara säga att detta är mina personliga åsikter och det finns säkert folk där ute som inte hållet med mig men vi alla tycker olika. 

Likes

Comments

Dagens frukost bestod av gröt, bär och två ägg. Gårdagens benpass känns i benen idag men jag tänkte  ändå att jag skulle försöka köra ett cardiopass med intervaller och stairmaster. Har inte kört något såpass pulshöjande sen jag var sjuk så vi får se hur det går.  

Gårdagens benpass: Benböj, frontböj, benpress, sumomarklyft,  one leg deadlift, kickbacks, legcurl, leg extensions. yttre/inre lårpress. 

Likes

Comments

​Här kommer ett recept som passar perfekt till lunch om du har bråttom men ändå är sugen på en smarrig lunch. 

mixa: 

1 liten banan/ 1/5 normalstor banan

2 ägg

1/5 dl fiberhavregryn 

Sen är det bara att steka i valfri storlek och toppa med det man tycker är gott. 

Likes

Comments