Såå typiskt att då man spenderat 1h på att skriva ett blogginlägg så händer något med internet och allt raderas... Detta hände nämligen mig då vi ännu var i England och jag hade vaknat tidit för att blogga. Aja, så kan det gå ibland.

Kortfattat spenderade vi två dagar på att endast resa till och från Stor Britannien och två dagar i en skola med elever som studerade bl.a. musik och media. Vi hade kanske förväntat oss mer forskning, eftersom vi också forskat som "föratbete" men istället blev de mer fantasi och kreativitet vilket sist och slutligen inte alls var så illa för oss annars så "stela" finländare, haha. En dag spenderades dessutom i Newcastle där vi åt på en typisk engelsk pup och shoppade en aning.

Var helt säker på att jag skulle köpa mer än vad jag sist och slutligen gjorde, men hittade inte riktit något/var inte säker på vad jag verkligen ville ha, så kom hem med lite småsaker åt familjen och mig själv.

Dessa köpte jag från Newcastle; passport holder från New Look och väärldens sötaste fluffboll med öron från River Island!

Sist men absolut inte minst köpte jag Urban Decay's naked heat ögonskuggspalett och benefits Hoola bronzer från flygfältet i England. Dessa var mycket förmånligare där än hemma, och gud så glad jag är att jag köpte dem! Rekommenderar speciellt ögonskuggspaletten, äger inga ögonskuggor med så bra pigment!

<3 <3

Imorgon, eller om 8h för att vara exakt, åker jag och några skolkompisar iväg till Storbritannien till Durham! Resan är en del av en biologi-engelskakurs som vi jobbat med under hösten, och fastän jag inte under veckan varit helt supertaggad på att åka iväg tror jag nog att det kommer bli hur roligt som helst när vi väl är där!

Har under kvällen packat allt jag behöver med mej (sent som alltid), och eftersom det kommer vara ungefär likadant väder där som här i Finland har jag med mig allt från regnkläder och gummistövlar till en städigare klänning som går att ha på t.ex. restaurang... Min gudfar var dessutom snäll och lånade en adapter åt mig så jag får telefonen laddad under veckan 😸

Ska nu packa ner det allra sista (lite smink och sminkborttagningsmedel samt torrschampo etc) och lägga passet och pengarna i handbagaget! Sedan blir det väl att lägga huvudet på dynan och försöka få sömn, då natten blir kort för mig och de andra som kommer med på resan...

Puss&Kram!

Long time no see, eller hur man nu ska uttrycka sig!

Har haft en såå lång bloggpaus, men nu då höstens skrivningar är över har jag igen tid, energi och inspiration att blogga.
Sommarlovet gick åt till att jobba och försöka läsa på skrivningarna (vilket inte gick så värt bra då motivationen att läsa inte ens existerade).
Nu är allt dock över, vilket känns bra då jag varit så jäkla trött, sjuk och stressad de senaste veckorna, har verkligen inte orkat göra nånting alls! Kankse man nu kan börja ta igen allt tränande etc som man inte orkat med... Ska i alla fall försöka!
Vårt tjejgäng firade igår att skrivningarna var över med att äta gott, dricka (mycket) skumvin och bada balju ❤️ Så kul att kunna slappna av och bara njuta av varandras sällskap nu och då!

Ska snart åka iväg till pojkvännen och sedan får vi helt enkelt se vad kvällen för med sig.

Puss&Kram!

Hejsan! Bloggandet gick inte som planeat under vår Frankrikersa, då wifin i hotellet bokstavligen sög och inläggen bara laddade och laddade :( Kunde antagligen ha lagt upp inlägg utan bilder, men tyckte det skulle ha blivit tråkigt?
När vi kom hem var det bara att dyka ner i alla skoluppgifter, och detta är min första kväll som jag inte har en enda essä att skriva eller en presentation att förbereda!

I varje fall, under den andra dagen i Colmar besökte vi först ett museum som heter Unterlinden Museum, som en gång i tiden varit ett kloster. Sedan besökte vi en skola som låg dryga 3 kilometer från vårt hotell. Våra lärare hade pratat med personalen där och kommit överäns om dag och tid, så det var bara att gå dit. Väl framme fick vi först vara med om en musik-språklektion och efter det en engelskalektion där eleverna visade oss runt i skolbyggnaden. Vi diskuterade om skillnader mellan våra skolor, t.ex. att dom måste betala sin skolmat vilket inte vi behöver! Måste nog säga att fastän skolmaten inte alltid är den bästa är vi nog lyckligt lottade ändå.

Efter skolbesöket fick vi för oss att vi ville åka båt på floden la Lauch, som går genom hela staden, så det var bara att gå till lilla Venedig, ett litet område i Colmar, där man kunde köpa biljetter till båtåkningen. Vädret under båtfärden var inte helt på vår sida och det blåste kyligt, men när man fick se de vackra husen från ett helt annat perspektiv och bara sitta stilla en stund kunde man inte annat än njuta! Rekommenderar verkligen att ta en båttur i fina Colmar <3

Kvällen kom snabbt emot så sedan var det bara att söka sig till närmaste restaurang med kompisgänget. Vi hittade en mysig plats som passade oss alla och vi åt väldigt god mat, men den trevliga personalen var nog ändå överlägset bäst. Hur roligt är det inte när en av servitörera kommer och småpratar med en och gör sitt bästa för att man ska ha en trevlig stund? Mer sånt!

Hoppas alla har haft en bra start på den nya veckan! Puss xx