Resor
Malibu

Tidigt i söndags åkte hela familjen till ett lyxhus i Malibu och spenderade dagen där. Huset var gigantiskt och hade både pool, jazzuci, privat trappa ner till stranden, basketplan, tennisplan, två stora gästhus (4 sovrum i varje hus), tre garage och all annan lyx man kan tänkas behöva. Så dagen spenderades mest på en solsäng vid poolen men vi tog även en sväng ner till stranden. Var inte hemma förrens vid 10 på kvällen efter att ha stannat för lite burgare på In'n'out.

Mitt älskade California <3

I lördags hade Grace sin dansuppvisning. Hon var superduktig och var verkligen kul att se hur mycket en vanlig svensk dansuppvisning skiljer sig från en amerikansk. Allt från costumes, musiken och hur mycket tid och energi som läggs. I alla fall om man jämför med alla dansuppvisningar jag har varit på haha.

Såg att det var varmt hemma i Sverige och var bara tvungen att visa att dom inte ska tro att dom är något ;))))))

I torsdags mötte jag och Ida upp Bea för en avskedsfrukost. Vi åt på vårt gamla stamis ställe Cajun kitchen. Jobbigt att behöva säga hejdå :(

Efter frukosten med Bea gick jag och Ida ner till havet och solade ett par timmar. På fredagen var jag ute och sprang som vanligt innan jobbet. På kvällen mötte jag upp Ida, Jessica och även Erik som kom lite senare för sushi.

Lördagen spenderades först i teatern för att kolla på Grace's dansuppvisning och sen gick jag och mötte upp Jessica på East Beach. Skönt att få en liten paus och vara få sitta och prata och shoppa lite innan jag jobbade resten av kvällen.
Min söndag förtjänar ett eget inlägg.

I torsdags efter att jag hade zupat med Ida och Bea åkte jag till Nates skola för att heja på honom i skolans talangshow , han var så duktig och modig som ställde upp själv inför en sån stor publik.

Fredagen startades med en powerwalk till Shorline innan jag jobbade ett par timmar. Efter jobbet kom Ida och Jessica över och vi gjorde oss iordning tillsammans för att sedan dra och föra med ett härligt gäng. Vi hamnade sedan i IV innan vi däckade i min säng efter nuggetskoma haha.

På lördagen bjöd jag mina flickor på bananpannkakor innan vi gick till stranden och stekte. Vi gick sedan och la oss vid poolen där några av våra kompisar också var. Jag var dock tvungen att gå tidigt då jag skulle jobba. Nate tappade ytterligare en tand under kvällen. Det är verkligen så kul att få följa barnens utveckling och vara med och se hur mycket de växer och lär sig varje dag. Mina små favvobarn <3

På söndagen firade vi (Jag, Jessica och Ida) morsdag (vi är ändå extramorsor) med en stor brunch på stranden och hängde sedan resten av dagen vid poolen. Då alla studenter åker hem under veckan sa vi hejdå till några kompisar vilket verkligen suger. Vill att alla ska stanna <3 <3 Efter flera timmars stekande vid poolen köpte vi med oss sushi från hamnen och satte oss vid Leadbetter beach och åt.

I torsdags zupade jag, Bea och Ida nere i hamnen i Santa Barbara.

I söndags drog vi alltså till LA för att gå på MTV Movie&TV awards festival då vi lyckats få tag i gratisbiljetter dit!

Det var otroligt bra organiserat och man fick både gratis mat och dricka! Vi var huvudsakligen där för att se Zara Larsson men Bea Miller och All time low var också duktiga. Queen Zara var så jävla snygg och duktig. Vi var sex svenska tjejer som stod längst fram och skreksjöng i varje sång haha. Sedan lyckades vi komma front row på röda mattan!! Men självklart började det SPÖREGNA och HAGLA (!!!) där vi står där så röda mattan stängdes ner. Så jäkla typiskt när man en gång i livet hamnar längst fram på röda mattan i LA.... Men vi hann se alla skådespelare från 13 reasons why, Emma Stone, alla från Teen wolf och sen var det massa kända skådespelare som jag inte kan namnet på haha.

Fredag: Sprang 6km längst strandpromenaden och satte mig ute på piren och njöt innan jag traskade hem igen. På kvällen kom Jessy och Ida över och vi gjorde oss i ordning ihop innan vi drog på förkrök hos ett par kompisar. Sen drog vi till IV vilket var kul. Efter att IV hade stängt ner hade vi en liten efterfest där vi sjöng Linda Bengtzing och Sia så högt att grannarna vaknade haha.

Lördag: Åt frulle med Ida innan vi gick och kollade på en baseballmatch. Vi var dock inte där speciellt länge innan vi gick ner till havet istället. Sedan mötte vi upp Jessica för lunch och lite shopping. Jag började jobba vid 5 och när barnen hade somnat kom Jessica över och vi kollade på Big Little Lies - TIPS!!!

Söndag: Hyrde bil och drog till MTV festival - kommer ett inlägg om detta

Att jag har gångavstånd till detta?

I tisdags var jag och Ida ute och gick. Vi går antingen 1 mil innan jobbet som träning eller 1 mil mitt i natten när vi verkligen vill ha nuggets.

Vi rullade in i Santa Barbara sent på onsdagskvällen och somnade typ direkt efter ha kört långt över 200 mil under tre dygn... På torsdagen mötte vi upp Jessica och hennes host kids på stranden. Ida och två av hennes kompisar från Sverige tittade också förbi.

Torsdag kväll gick jag, Lukas och Jessica och shoppade och på fredagen låg jag och Lukas på stranden hela dagen. Det var närmare 30 grader varmt och Ida kom sedan och tog en glass med oss. Jessica joinade lite senare också. På kvällen gick jag och Lukas ut och åt på restaurang och blev bästisar med ett par amerikanare haha.

Lördagen spenderades även den på stranden innan vi åkte hem till Jessica för att äta tacopaj och föra. Vi drog på en fest med enbart folk från Skandinavien (haha som vanligt). På söndagen åt jag och Lukas sushi på stranden innan han var tvungen att ta flygbussen till LA </3. Fortfarande lika jobbigt att säga hejdå, men nu är det bara 3 månader innan jag får se honom igen och vi ska åka på livets äventyr tillsammans!

Ibland slås jag av hur mycket dessa små bustroll betyder för mig. Att få se dom utvecklas och vara en del av deras vardag är fantastiskt. Båda är så himla roliga, smarta och underbara. Visst dom är barn och skitjobbiga ibland men det vägs upp av hur roligt vi faktiskt har ihop. När de berättar om sina små äventyr i skolan, hur det lyser i ögonen på dom när vi gör något coolt experiment eller när de somnar i mitt knä.

När jag berättade att jag har bokat min resa hem till Sverige i augusti började Grace storgråta och båda barnen satt i mitt knä i över 10 minuter helt tysta och grät. Mitt hjärta brast. Hur ska jag kunna lämna dessa underbara skitungar om bara ett par månader? Får tårar i ögonen av bara tanken.

Dessa två barn kommer alltid vara mina favoriter <3

Jag gjorde en skattjakt för barnen i veckan. De fick 7 ledtrådar var som ledde till varsin påse med svenskt godis. De var överlyckliga haha