Under dagen har jag och barnen gjort egen glass. Bland den bästa glassen jag har smakat faktiskt. Vi gjorde chocolate chip cookie dough glass och bakade även kakor. Var mycket enklare än jag trodde och en kul grej att göra med barnen.

Vi hade även playdate med Ida och hennes hostkids i parken innan vi traskade hem och åt ännu mer glass och åt grillat med en stor sallad. När jag hade slutat kom Ida över och vi gick ut på en långpromenad längst strandpromenaden.

Som jag kommer sakna alla dessa palmer </3

Veckorna flyger verkligen förbi och nu är redan halva veckan över. Barnen och jag hängde i parken (DÄR JAG BLEV STUCKEN AV ETT BI!!) åkte karusell och hängde på stranden. Jag ville gärna göra hemmagjort glass men det ville inte barnen (?) så istället blev det chicken tikka masala med naan bröd till middag och frukt till efterrätt.

Slutade tidigare idag så jag och Ida gick på en shoppingrunda och jag fick köpt en ny resväska. Såå tråkiga pengar :(

Fick även med mig en drömmig byxdress och ny mascara.

18 juli

Denna veckan är det Camp-Ida som barnen säger vilket innebär att vi får hänga 10 timmar non-stop. Så sjukt att jag enbart har 17 arbetsdagar kvar med mina älskade busfrön :(

Så idag drog vi till poolen och busade i över 2 timmar. Sen lekte vi i parken innan vi traskade hem igen lite blötare, tröttare men mycket gladare. Efter jobbet drog jag och Ida och körde trappintervaller vid City Collage. Så nu kommer jag antagligen inte komma upp ur sängen imorgon...

Självklart sprang jag ner till stranden det första jag gjorde när jag vaknade. Köpte även med mig min efterlängtade Blender på vägen ner. Har även inte shoppat på 17(!!!) dagar så jag gick även i lite affärer. Min inre shopaholic njöt så mycket haha.

På torsdagen var otroligt lugn och härlig. Vi var tillbaka där vi var de första dagarna. Barnen spelade massa airhockey, busade i bollhavet, badade i poolen och vi hade en mysig familjemiddag på kvällen med alla systrar med respektive. Älskar verkligen hur galna och roliga dom är.

På fredagen åkte vi till min hostmums systers nyköpta hus som ligger sååå fint. Precis vid vattnet och även med utsikt över hamnen. Vi hade en stor hejdåmiddag med alla och firade även min hostmums mamma som fyller år senare i veckan. Vi avslutade kvällen med tomtebloss. Hade en fantastiskt trevlig kväll och kommer sakna alla så mycket. Vi har umgåtts i princip dygnet runt i 2,5 veckor och alla är så underbara.

Lördagen var otroligt lång. Vi lämnade huset vid 9:20 och var framme på flygplatsen 11.00 då vi hade stannat för att säga hejdå och hämta upp min hostmormor. Vi skulle flyga vid 13:00 men lämnade inte flygplatsen förens vid 17:00. Min bästis skickade hur min emoji från Snapchat kartan och den beskriv verkligen hela situationen. Framme i Arizona fick vi springa för kung och fosterland till gaten men vi hann precis. Vi landade i Santa Barbara vid 23:00, lokal tid (02:00 östkust tid). Den bra nyheten var att alla väskor hann med bytet i Arizona dock var min väska TOTAL förstörd. Ser ut som om dom har kastat ut den från 10.000 meter höjd. Kunde även se skogsbranden när vi flög in över Santa Barbara, otäckt.

Känns skönt att vara hemma igen även om jag verkligen har njutit av mina veckor på östkusten <3

Planen var att vi på tisdagen skulle hyra en båt som vi skulle vara ute på hela dagen dock var vädret inte på topp under morgonen så vi beslutade oss för att åka och spela minigolf och äta lunch på restaurang istället. Dock sprack det upp så vi gick runt och svettades som galningar på golfbanan. 27 grader i hög fuktighet är inte optimalt. Men jag vann ändå ;)) Barnen sålde sedan lemonad längst gatan innan vi åkte och åt sushi på ett helt fantastiskt ställe. Ett av de bästa sushi-ställerna jag någonsin har varit på tror jag.

Onsdagen tillägnades åt att packa ihop alla saker, säga hejdå och hälsa på min hostmums farmor och pappa som äger en gigantisk lingonfarm. Barnen fick åka massa traktor och var överlyckliga. Var dock konstigt att vara ute i en barrskog och höra åskan när det var över 30 grader varmt. Fuktigheten här går heller inte att förklara. Fruktansvärt räcker liksom inte.

Kolla in 6-liters flaskan på sista bilden. Jämför den med en normal bredvid haha.

På söndagen låg vi på stranden och bara njöt av lugnet. Åt god mat och var uppe sent på kvällen.

Måndagen spenderades på Horseneck beach som ligger irriterande nära Rhode Island. Hade gärna velat checkat av den staten. Jaja, vi hade iaf en toppen dag och var på stranden i flera, flera timmar. Vattnet var varmt och stranden var helt fantastisk. Sanden var kritvit och såå mjuk. Direkt efter stranden åkte vi och mötte upp ytterligare en familj och åt middag på en jättemysig resturang precis vid vattnet.

Tillbaka på fastlandet

På fredagen var första dagen med regn så vi bestämde oss för att åka till ett spelland och åka USA's äldsta karusell. G vann en stor dinosaurie och vi hade så kul. Självklart var vi även tvungna att stanna och äta glass haha.

På kvällen gick vi ut och åt på en berömd restaurang längst vattnet och jag åt en magisk fish and chips.

På lördagen tog vi båten tillbaka till fastlandet för att ta bilen till min host mum's allra bästa vän som hyr ett stort hus precis vid vattnet under sommaren för att spendera några dagar där.

Torsdag 6 juli

Vi var ute på en båt i över två timmar och åkte vattenskidor och tubing. Så kul! Skrattade tills jag grät när jag och min hostmum åkte tube. Vattnet var jätteskönt och vädret var perfekt för en dag på vattnet.

Onsdag 5 Juli

Efter att ha ätit massa glass åkte vi ut med en katamaran och åt middag i solnedgången. 10/10 poäng. Vi stannade även och åt glass efter båtturen. Äter helt sjuka mängder glass här borta. Men jag klagar verkligen inte haha.