Ännu en himla bra helg med Evelina som äntligen varit och hälsat på!! Vi har hunnit med en myskväll framför idol, en shoppingdag, en utekväll tillsammans med Sanna på Vida och idag har vi bara tagit det lugnt pga väldigt bakfull!!

Nu har Evelina precis åkt härifrån och lägenheten känns mer tom än någonsin! Har lagom mycket söndagsångest. Är inte alls redo för en ny jobbvecka samt två jobbhelger i rad.. Heja mig!!

Från lördagens lunch på Pom & Flora tillsammans med Matilda.

Måste verkligen ta tag i att köpa en kamera snarast!! När lönen kommer är det prio, för jag vill verkligen blogga med FINA bilder...

Annars då? Livet rullar på här i huvudstaden,. På fredag kommer min saknade vän Evelina hit och hälsar på och jag längtar ihjäl mig!! Hon får mig verkligen att må så bra. Börjar också längta lite till julen då jag får åka hem och träffa familj och vänner igen. Skulle inte flytta tillbaka, men hemlängtan börjar jag då allt få. Helt sjukt vad man uppskattar småsaker när de inte längre är lika enkelt att göra. Enkla saker som att ta bilen överallt, känna igen människor på stan eller att bli bortskämd med middag hemma hos mamma och pappa. Som tur är finns dessa saker kvar, så när jag kommer hem till jul vill jag bli bortskämd (mamma & pappa) hehe!!

När kameran gått sönder blir det tyvärr inte mycket till blogg..

Den här helgen har iallafall varit väldigt bra! Igår mötte jag upp Klara som åkt hit från Uppsala. Vi gick en sväng på stan och åt världens bästa sallad på Reload.

På kvällen lagade vi middagen ovan, drack vin och hade det mysigt. Avrundade det hela med att åka in till stan där vi hamnade på Scandic malmen haha.

Nu på morgonen har vi ätit god frukost och bara tagit det lugnt!

När en var såhär glad på Köpenhamns vackra gator.

Ännu en dag i Köpenhamn är nu över. Vi har strosat runt på stan idag igen och suttit i på caféer i allt för många timmar. Efter lunchen gick vi till tivolit mitt i stan som var så mysigt! Kändes mer som en marknad än ett tivoli faktiskt!

Nu sitter vi på flygplatsen och inväntar vårt flyg. Ska bli skönt att lägga sig i sin egna säng igen, men tråkigt med vardag igen...

En supermysig restaurang hittade vi ikväll och oj vad god mat det var!! Ett glas rött och en saftig köttbit är rätt svårslaget ändå.

Nu ligger vi i sängen och skrattar åt alla misslyckade bilder som dagen hade att erbjuda haha. Snart är det läggdags för imorgon väntar en ny dag här i Köpenhamn innan vi flyger hem igen.

Sent igår landade jag och Sanna i Köpenhamn! Vi har gått och utforskat staden hela dagen och jag är helt förälskad. Så mysiga gator överallt! För att inte tala om Nyhavn med alla dessa Färgglada hus.

Shoppade inte allt för mycket vilket min plånbok senare kommer tacka mig för. Fanns dock en hel del bra shopping!

Ikväll ska vi fixa till oss och efter det röra oss mot en restaurang där vi bokat bord. Äta god mat, dricka vin och bara umgås med världens underbaraste vän.

På bilden ser ni min lunch på mitt tillfälliga "bord". Det är mitt soffbord, sängbord och matbord!

Det har hänt en hel del senaste två veckorna och jag har spenderat all min lediga tid åt att köpa diverse saker att ha i hemmet samt möbler. Väntar nu på tv bänk, soffbord, matgrupp och en tv så det kommer förhoppningsvis nästa vecka.

I helgen åker jag iallafall till Köpenhamn och det känns så skönt. Att komma hem till min tomma lägenhet är ingen höjdare direkt. Hotell med en bästa kompis känns mer lockande faktiskt!

Jobbigaste jobbhelgen någonsin.. Att inte ha något Internet när man gör ALLT på Internet är ingen höjdare...

Hade iallafall en väldigt mysig kväll tillsammans med Matilda igår. Vi gick till "Nosh and chow", drack vin och bara pratade hela kvällen. Vad jag uppskattar såna kvällar!! En sån enkel, men så trevlig grej verkligen.

Nu är det snart dags för jobb igen. Efter det ska jag iallafall laga någon god middag och ta mig iväg till gymmet!

Hade somsagt en väldigt produktiv dag igår. Tog mig till IKEA, Jysk osv för att inhandla en massa till lägenheten. Kände mig SÅ klumpig när jag, med alla stora kassar skulle ta bussen hem.. Snacka om att jag saknade min bil då!

Hann bara in och lämna shoppingen innan jag åkte till Sanna i Nacka. Vi åkte till ett supermysigt café vid vattnet som låg i Gustavsberg och sen lagade vi laxpasta hemma hos henne. Nu väntar 6 arbetsdagar innan  nästa lediga dag..