Semester

Ny start på dagen som innebär frukost och sol på himlen, skönt! Varför jag inte lade ut något inlägg igår var av den anledningen av att teckningen här inte alls här på min sida och jag bara hoppas att den kommer vara något bättre idag.

Inför frukosten tänkte jag testa kvargen eller yoghurten som finns här, så det blir lite av en utmaningen att gå ifrån de vanliga rutinerna med macka och pannkakor och sedan testa sig på hur det blir med yoghurt. Men det ska nog bli gott om jag hittar några goda flingor att toppa den med.

Under gårdagen så gjorde jag inte så speciellt mycket utan var mest ute och solade mellan mattiderna. Det var skönt fast det var väldigt varmt igår så det vart många dopp i poolen.

Under kvällen som kom så gick vi inte på någon show då min familj skulle kolla på hockey och jag själv satt och pratade med min pojkvän som sitter 274 mil ifrån. Väldigt jobbigt att ha han så långt ifrån när jag ändå ska vara borta 2 veckor men det är bara att bita ihop som sagt.

Nu är det dags för frukost och jag ska ta mig upp ur sängen, puss tills vidare!

Semester

Passar vitt till allt? Ja det är lite och fundera på. Jag brukar ofta bära vitt och svart då jag själv tycker det passar till det mesta. Men nu som idag och även tidigare dagar har jag försökt att börja använda mer kläder med färg i som rosa och blå.

Vi var in till den närliggande staden idag med och jag hittade en super söt jacka i mocka som var ljusrosa. Den var relativt dyr ca 700kr men var verkligen värt priset. Hittade även en present till min pojkvän på denna affären men kan inte skriva ut vad det är då även han brukar läsa mina inlägg så det blir en överraskning. Affären som vi var in i visar jag en bild på nedan så ni kan kika på. Den är verkligen värd att gå in i om man besöker calamillor i Mallorca.

Det har inte varit så mycket sol alls här idag så det har mest blivit att jag suttit vid poolen men även legat och lyssnat en del på musik. Gick in ganska tidigt och duschade så jag vart klar inför middagen.

Vet inte vad som väntar ikväll utom att det är show, men vet dock inte temat då det inte kommit ut någon skylt med det. Ska bli spännande att få se när de som jobbar här (teamet) framför showen. Antar att vi inte ska ut på någon fler strandpromenad denna vecka då det inte var så mycket att se förutom resurangerna här intill. Så vi får se vad som väntas under de kommande kvällarna.

Nu ska jag fortsätta göra mig iordning så kolla på bilderna runt affären jag var på och så hör vi senare, puss!

Mode, Semester

Klockan är bara 22.18 men denna tiden brukar jag faktiskt ligga och sova redan. Det tar på krafterna att ligga ute i solen hela dagarna även fast man inte kan tro det då man för det mesta bara ligger still.

Varför jag är uppe denna tiden är för att vi gått en strandpromenad runt den närliggande stranden, men även kollat lite i de närliggande butikerna. Ganska intressant att se hur de lilla samhället är uppbyggt här intill. Mycket resuranger och hotell som jag såg till men även en del kläd och sko butiker.

Mellan frukosten och lunchen besökte vi även staden här intill med den finare stranden och de fler butikerna. Det var väldigt mycket att uppleva på en och samma gång och mycket att ta in. Kul att se hur många som fick plats på en och samma strand dock tog jag inget kort då jag inte hade något batteri i telefonen.

Inför middagen var det mexikanskt tema och det var super god mat och mycket att välja på. Brukar oftast ha lätt för att bestämma mig vad jag ska ta för maträtt och brukar oftast vara relativt ensidig med mig mat men idag vart det en salig blandning och det smakade väldigt bra.

Passade på att ta min röda klänning som är helt ny från nelly.com ikväll. Den är super snygg och helst när man fått lite brun färg men passar självklart annars också! Älskar passformen på den då den är lite tajtare men ändå bekväm i modellen!

Slänger upp en liten blandning av bilder från dagen, bara o kika in dom. Puss!

Semester , Mode

Vaknade för ca 1 timme sedan och äntligen fått sovit hela natten. Det var bara att kliva upp och äta frukost, det som väntade var den otroligt goda pannkakorna och melonen. Skönt att hitta något som går att äta istället för att springa runt varje morgon för att prova något nytt, antar att flera av er känner igen sig om ni någon gång varit utomlands?

Sedan komma upp på rummet och känna hur det blåser lagom kall luft emot en är så skönt när det ändå är 24 grader ute och klockan är ändå bara 9 på morgonen. Ska alldeles strax byta om för att gå ut och lägga mig några timmar innan lunchen 12.30.

Under gårdagen nämnde jag att jag med min familj skulle kolla på en show men det var inte så mycket av det då jag samt min pappa var trötta efter lördagens flygresa. Vi ska hitta på mer under dagen, ska gå en strand promenad för att kika runt lite vad det finns för affärer i närheten och hur den närliggande stranden ser ut. Samt ska vi nog kolla på den kommande showen ikväll. Uppdaterar med mer bilder och info om det antingen kväll eller vad jag gjorde imorgon.

Slänger även med en bild från gårdagen då vi var nere vid havet vid vårt hotell och även en outfit från middagen igår. Som sagt gult är inte alltid fult och bodyn på bilden kommer från bik bok. Den är så himla snygg och är super skön på!

Skönt att äntligen landat och placerat sakerna på plats och insett hur skönt det är att bara släppa allt för en stund. Har svårt att bara ta det lugnt och slappna av och just av den anledningen behövdes denna resa.

Är mitt inne på första dagen och har precis ätit lunch, samtidigt som jag just nu ligger på en solstol med familjen runt omkring mig och har det allmänt bra.

Inför middagen är jag lite små orolig då inte lunchen var så speciellt bra, den slutade med ris, en tunn köttbit och några tomater. Låter rätt så bra när man ändå tänker efter men var mindre bra när man väl åt det.

Återgår till gårdagen och flygresan så var jag skeptisk för jag är och har varit väldigt flygrädd av den anledningen att jag fått extrema lock för öronen varje gång jag flugit som hållit i sig under längre tid. Men i detta fall gick det super så det känns riktigt skönt. Någon som känner igen sig?

Inför kvällen så ska det vara en show vid middagen så det ser jag fram emot, då betyder det att det inte bas handlar om att sitta på en solstol eller ligga i poolen. Utan att få kolla när andra uppträder. Ska bli spännande ändå och jag hoppas det blir intressant då temat är tillbaka i tiden.

Kommer med mer om vad jag gör här i Mallis, ha det super tills dess! Puss!

Första inlägget och Mallorca

Varit lite skeptiskt till detta med blogg men ser det som en möjlighet att kunna uttrycka mig om hur delar av min vardag ser ut, har mycket att berätta om. Som i detta fallet så åker jag till Mallorca senare ikväll och det ska bli väldigt skönt att få komma iväg en stund innan skolan börjar. Vi åker i 2 veckor så det innebär mycket packning och ja lite stress nu sista dagen men bara vi kommer iväg så släpper det.

Matsituationen för mig ser något annorlunda ut när vi kommer till en ny matkultur och jag har inte varit nästintill på något annat ställe än hemma eller hos släktingar under den tiden jag varit sjuk i anorexin så det ska bli en utmaning att få komma iväg och se möjligheterna att testa på ny mat och se hur jag klarar av det. Önska mig lycka till!

Vi åker som sagt runt 22 ikväll men åker hemifrån runt 19 och jag har som sagt relativt mycket att göra innan vi ska åka när det gäller att få packningen klar och att äta alla måltider. Hann duscha imorse så det känns riktigt bra!

Nu blir det att klä på sig något och se vad som fattas för att sedan kunna känna sig helt klar, tror det sedan blir en liten snabb sväng in till Kramfors för att handla lite snabbt. Ha det super tills vidare. Puss!