Idag kom personalen tillbaka som för 4 veckor sedan gick på semester. Att det har gått 4 veckor sedan dom gick på semester känns så konstigt, dagarna och veckorna har verkligen bara swischat förbi. Skönt kan man tänka, men nej...hela sommaren har gått och jag har endast stått och försett människor med arbetsverktyg, bilbatterier och mjukglass. När jag tänkte på detta fick jag en klump i magen, dessa människor har under 1 års tid väntat på dessa semesterdagar, dessa semesterdagar som för mig bara har passerat. Förstår ni hur konstigt det är? Dom har kanske upplevt dessa veckor som en evighet. Haha kände mig så ynklig när dom kom tillbaka och där står jag lite blekare än då, samma kläder med samma stressade blick. Tiden har verkligen stått stilla den här sommaren. Nu är dom tillbaka, tillbaka till deras verklighet som endast varit min sommar, och nu har dom hela 365 dagar innan dom återigen får njuta i 4 veckor.

Bild sen förra våren i Grekland med mamma. Vill göra det igen, känner att efter detta slitsamma och stressande arbete skulle en avslappnande mor och dotter resa passa perfekt. Goood mat,sol från 9 till 5, strosa runt, små utflykter och sötsaker i mängder. Vore inte fel atm...
Nä nu ska jag släcka, jobbet väntar som sagt om några timmar. Måste försöka vila ut iaf några timmar.
Kramiiss<33

Igår var jag ledig och det togs tillvara på fullt ut. Steg upp tidigt med Niclas som skulle på jobbet. Jag åkte då till gymmet och for sedan och handlade frukost till familjen som fortfarande låg hemma och sov. Efter en jättegod frukost (ivanlig ordning) så bakade jag och Klara hela förmiddagen, eller egentligen så hon tittade på youtube och käkade all deg haha...

Efter det åkte vi till min och Jacobs farmor. Så glad att äntligen träffa henne, men jobbigt för är så otroligt nära henne så det är som att se ens bästavän "tina bort". Men igår var hon så pigg att och till och med satt och drog sina roliga skämt och skrattade, precis som det ska vara.

Efter denna brakfika (det fanns kladdkaka också haha) skulle vi äta middag haha. Mycket mat igår, MEN varför skulle man klaga på det?

Verkligen sååå god mat där på "En liten sjökrog". Alla vart mätta och belåtna och sedan skulle vi rulla vidare till NÄSTA mat ställe..:

Vi hamnade på Pinkladies. ALDIRG varit där så vi passade på att testa så mycket som vi hann med nu när Jacob är hemma. Supergott även där. All denna mat och socker gjorde att det var HELT omöjligt att natta Klara sen, slutade med att jag gav upp och somnade själv. Tydligen hade jag dock hunnit beställa LITE kläder haha, får visa upp de längre fram när det kommer hem.
Nu ska jag jobba...
Kramiiss<33

Haft livets kväll i stugan. Herregud vad jag älskar vår stuga i Öjesjön. Finns INGEN plats på jorden som gör mig så harmonisk, så mycket sommarminnen och mysiga stunder som man haft där. Haha tänker tillbaka på när jag varje morgon vaknade tidigt för att slänga på mig tofflor och morgonrocken, stigs ut ur "sovstugan" när morgondaggen fortfarande ligger kvar i gräset och ivrigt springa upp i "storstugan" för att titta på sommarlovsmorgon. Eller alla gånger som vi i familjen suttit oss sent på kvällarna i båten, dränkta i myggmedel med hoppet uppe om att lyckas fånga storgäddan. Åhh så underbart.
Klara och Jacob (min bror och hans dotter) var och hälsa på, även Jacobs mamma och hennes kille Daniel och Sofias (Jacobs tjej) mamma och pappa var även dom med. Vi åt middag och glass och bara myste i kvälls solen.

Jag och Klara gömde oss från myggen. Jag tittade på Maria Wern med en halvt sovande Klara i famnen som hade Tom och Jerry på Ipaden.

Världens finaste föräldrar. Vi valde att ta en båttur när våra gäster åkte till deras egna stuga och innan jag skulle rulla hem till stan. Vi kastade några kast men inget napp...men tyckte det nästan var lite tur haha. Tycker det är sååå obehagligt med fiskarna...

Fick lite sommarfeeling ikväll och det är jag så tacksam för. Imorgon väntar jobb, och en lååång jobb vecka. Är bara ledig en dag...bara att bita ihop haha.
Kramiiss<33

Igår kväll hade vi "myskrök" (haha säger man ens så?) hos mig. Vi satt och snacksa, prata, vissa drack öl och cider och lyssnade på musik. Tyckte personligen att det var så skönt, ingen stress eller stök bara chill liksom. Efter ett tag blev några av oss rastlösa så vi bestämde oss för att spela kubb. Haha helt värdelös...och Adam var inte direkt bättre än mig så vi förlorade ganska direkt mot Filip och Ebba. Aja man kan inte vara bäst på allt liksom.

Idag ska jag SOLA ÄTA GLASS och sen gratta Niclas. Hans mamma var bortrest när han fyllde år så det blir firande av han idag också. Ha en fin söndag, njuuut, like me.
Kramiiss<33

Min lördag började med en sliten Ida. Haha alltså måste lära mig vad jag kan och inte kan dricka för detta funkar inte. Var ute med Agnes igår och jag mådde sååå dåligt igår natt och imorse. Iaf jag och Niclas låg länge i sängen och drog oss, sen åkte vi och hämtade Albin och Adam. Efter att vi fått i oss donken åkte vi och spelade golf. Haha det var verkligen så roligt men sinnes sjukt svårt.

Mamma och pappa kom även hem idag och vi valde att käka ute på Piren på Alnö. Verkligen supermysigt där, men det blir snabbt kallt när solen går ner. Är förövrigt helt kär i min klocka, men den är ju så snygg så snygg.

Tog en portabello burgare som var såå god

Såg även att dom har Brunch och grillkvällar ute på piren. Hur mysigt? Perfekta stället också, måste testa det innan sommaren är slut. Gud så hemskt...dock känns det som sommaren knappt börjat för min del. Antar att den kommer börja och sluta samma dag för mig...men men det lyxiga livet som skolelev och "barn" är väl så gott som över...om man bara visste hur tur man hade haha.

resa

Kolla hur fint Norges fjordar, dalgångar och natur är. Blir så sugen att åka dit och få se detta själv. När mamma skickade dehär bilderna till mig blev jag helt mållös. Det var nog en blandning av hennes talang med kameran och chocken att detta faktiskt var i Norden haha.
Aja titta och njut

Alltså kolla det här vattnet? Blir helt kääär. Detta är alltså Valldal i Norge, kan ju säga att JAG SKA DIT.

Uppe på toppen av Trollstigen

Inte bara språket som är fint med vårt grannland. Gud blir nästan avundsjuk på norskarna...
Kramiiss<33

Blir TOKIG. Har dessa dagar trott att jag laddat upp flera inlägg, inga viktiga men lite halv mysiga om relevanta saker just då. Ser nu att inga har kommit upp, eftersom jag jobbat och sov nästan bara igår efter jobbet så har jag inte upptäckt detta...nu är inte detta världens undergång haha, men bara så tråkigt. La iaf upp det inlägg som kändes lite mer "viktigt" och det var vår familjemiddag hos Julia i måndags. Julia tog så fina bilder till min blogg!! Blev en och annan bild på oss också som Julias lillasyster tog. Haha roligt ändå.

Det var sån fin kväll. Nästan en såndär sommarkväll där man kunde gått i klänning utan att frysa. Underbart. Iaf idag är det fredag, och jag ska jobba till stängning, sen är jag faktiskt ledig i helgen. Vill göra nått roligt, ta vara på de få lediga dagar och kvällar jag har. Hoppas hoppas nått roligt sker. Mamma och pappa kommer hem också från deras resa i Norge! Ska visa er alla fina bilder dom tagit där, OTROLIG natur. Blev helt chockad över Norges natur och hur otroligt vacker och exotisk den är.
Men bilder på de kommer sen!
Kramiiss<33

Igår var det middag och familjen Åslund. Jag och Julia fann varandra i högstadiet och satt praktiskt taget ihop, även om vi under gymnasiet nästan slutade umgås så är vänskapen densamma när vi väl ses. Fint va? Värdefullt det där med att ha en person som man liksom kan hitta tillbaka till sig med oavsett hur ofta man ses.
Iaf våra familjer fann även en vänskap i vår så när det passar alla försöker våra familjer boka in middagar, och denna middag var som sagt planerad sen en månad tillbaka. Tanken med middagen, förutom att bara umgås då, var att gratta mig och Julia för studenten eftersom att vi inte komma på varandras mottagningar. Supermysigt var det iaf med såå mycket och sååå god mat. Asså matkoman var från en annan värld. Blir väl så efter x antal portioner av 3 rätters buffé Hahah.

Julia skulle även hjälpa mig ta lite bilder till bloggen men det slutade med att hennes syster fick agera fotograf och ta lite bilder på oss två också.

Thihi <33
Fick även en jättefin present, en Eva solo karaff som jag länge velat ha. Perfekt att få sånna saker nu så man slipper lägga massa pengar på de sen liksom.
Hur går det att inte älska sånna här familjeträffar och middagar? Bästa jag vet!!
Haha Aja det var min gårkväll, hoppas ni också hade en bra kväll.
Kramiiss<33

Igår slutade jag vid 5, tog mitt pick och pack och åkte ut till mina syskons mammas stuga för att spendera kvällen med min syster och hennes kusin Mathilda (vi har bara samma släkt på pappas sida) och Mathildas kille Niklas.

Jätte tråkigt väder, regn och blåst men alltid mysigt ute på landet ändå. Satt inne och spelade spel och käkade livets chilligryta på älgkött, MUMS.

Vid halv 12 rullade jag hemåt till stan och somnade som en stock när jag kom hem. Såå mysig kväll, älskar när att ha Julia hemma hos mig, min andra halva.

Nu sitter jag här, på altanen och äter frukost i solen. Är som ni förstår ledig idag och mamma och pappas första semesterdag börjar idag. Hoppas vädret håller i sig, isf blir det äntligen lite solande för min del!!
Ikväll väntar en middag som har varit inplanerad i över 1 månads tid med familjen Åslund. Dock är det så tråkigt att jag missar att säga hejdå till Nathalie som flyttar...känns rätt jobbigt faktiskt...men kommer ha en jättebra kväll ändå!
Ha en fin dag fina ni!!
Kramiiss<33

Gårdagen stod jobb på schemat. Både öppnade och stängde bistron, så var HELT slut när jag kom hem. Agnes ringde och drog med mig till stan, THANKS. Trodde inte att jag skulle orka men frisk luft och en god pasta var precis vad jag behövde.

Kolla vad fint det är. När det är fint väder är den här delen av stan bland det mysigaste jag vet, haha okej överdriver lite men det är en väldigt härlig stämning där. Nu ska jag käka frukost och sedan göra mig klar för jobbet. Slipper öppning och stängning idag, LYXIGT. Vill göra nått kväll så ska försöka planera kvällen också.