Musik

Igår hade vi tänkt spela kubb på kvällen men istället slutade det med att vi satte oss i bilen och körde en sväng. Först hamnade vi upp på detta ställa.

Och efter det så for vi en sväng till torvsjö kvarnar. Har inte varit där sen vi var typ 12 och var där med skolan men det var fiint.

Vi satte oss där ett tag innan vi slutligen rullade hem igen.

Har typ varit såhär glad de senaste dagarna på grund av sooool.

Satt ute och drack vin med bea i lördags, det va myyys. Sen mötte vi upp de andra tjejerna som varit på 80-tals middag, haha så söta var dom!

Musik

Från gårdagens prommis med Ami, idag regnar det så har hållit mig inne sen jag slutade jobbet. Dock var det ganska mysigt med lite regn faktiskt, så man kan lyssna på "regnmusik" och inte bli stressad över att man inte gör något vettigt haha. Gör mest ingenting om dagarna nu. Jobbar, äter, sover typ. Tråkigt liv. Lääängtar verkligen sönder till sommaren när man får hitta på lite roliga saker, även fast jag antagligen kommer jobba större delen av den. Men har ju några små roliga saker att se fram emot iaf.

Pictures - Kyson

It´s ok - Tom Rosenthal

Mat, Musik

Roadtripade lite med lillasyster och vovven till Fiskonfallet idag. Var dock ingen superbra idé då vi var tvungna att pulsa i djupsnön med tennisskor för att ta oss dit. När vi väl kom fram hade våra fötter domnat bort, det rann blod längs fotlederna och jag hade typ 1kg snö innanför tröjan på grund av ramlade ca 1000 ggr när vi försökte ta oss nerför en backe. Meeen det va kul ändåå.

När vi väl kom hem så gjorde vi sallad med avokado och halloumi till middag.

Resten av helgen har bestått av att jaga kaniner som rymt, promenader i solen, firande av syster om fyllde år och lite bilåkning med tjejerna.

Mat

Igår skulle Nelly åka till Umeå för att leta en säng på Ikea. Jag, Alex, Emelie och Bea följde med så det blev en heldag i Umeå. Gick runt på Ikea, åt för mycket mat och kom slutligen hem med alltför många shoppingpåsar.

Sista jobbdagen igår och nu har jag fyra dagars ledigt som ska spenderas i stugan.

Vi for upp redan igår så idag har vi hunnit fara ut med skotrarna en sväng.

Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt och ikväll ska jag se på Abrakadabra - Håkan på Ullevi, en film från Håkans spelningar på Ullevi i somras.

Livet

Så var även denna helg över. Hade öppning i fredags så började jobba 6 men det gick väl helt ok och var skönt att sluta tidigare. For på lite festligheter på kvällen och sen va den dagen slut.

Resten av helgen spenderades för det mesta med tjejerna. Blev en promenad idag i det fina vädret och lite fika.

Party

I lördags åt jag middag hos Emelie och sedan satt vi länge och funderade på vad vi skulle hitta på. Ingen annan av tjejerna befann sig i Vilhelmina så vi ville också hitta på något kul. Så efter en förfrågan om att komma till ö-vik och festa så bestämde vi oss lite spontant för att dra dit. Så runt halv åtta körde vi dit och hann förfesta lite innan vi drog på allstar. Har aldrig varit där förut men det var väldigt kul! Så vi drack drinkar och dansade och när dom stängde åkte vi tillbaka till lägenheten. Runt sex gick vi och la oss och följande morgon beställde vi mat från en pizzeria, satt nån timme på altanen och sedan började jag och Emelie rulla hemåt igen.

Livet

Gårdagen spenderades i Umeå med tjejerna. Jag, Bea och Emelie skulle köpa glasögon och man fick dem gratis om man var under 20 så det var ju mycket trevligt va. Det tog några timmar men tillslut hade vi valt så då körde vi ut till avion för shopping. Jag hade egentligen inte tänkt shoppa någonting alls men slutade ändå med att jag köpte två par jeans och några tröjor hehe.

Paris 2017

Sista lilla inlägget om Paris nu, men när vi skulle flyga hem så hände det sjukaste. Vi tänkte att allt gått så bra, vi tog taxi till flygplatsen satt och tog det lugnt på Starbucks men sedan när vi ska gå till vår gate så ser vi att det står massa militärer och spärrar av flygplatsen in till gaterna. De har även satt upp röda avspärrningsband och vi fattar ingenting. Så vi går och frågar en som jobbar på flygplatsen och då får vi höra att de hittat en väska och att det eventuellt kan vara en terroristattack. Så vi kan inte gå till vår gate utan får bara sätta oss ner och vänta och "Hope that everyone will be safe" som hon som jobbade på flygplatsen sa haha. På grund av att de har vääldigt dålig engelska där är det svårt att ens fatta vad dom säger så vi sitter och väntar någon timme och hoppas på få veta mer om vad som egentligen händer. Men så plötsligt blåser de i en visselpipa varpå det blir helt knäpptyst på flygplatsen (har inte varit med om en tystare flygplats sen Emelie sprängde flaskan på flygplatsen i Rhodos haha). Alla människor håller för sina öron (förutom vi för vi fattar ingenting) och sen BOOOM, smäller det. Det blir tyst något ögonblick efter smällen men sen börjar folk jubla och applådera och vi bara sitter där på golvet och gapar och undrar vad fan som precis hänt. Haha alltså så mysko alltihop?? Men ja sen efter ett tag börjar de öppna upp flygplatsen igen och vi får gå genom säkerhetskontrollen och tillslut med en liten försening sitter vi på planet till Sverige.