Heej på er!

Just nu sitter vi på flygplatsen i Paris och om några timmar går vi på planet som tar oss till Göteborg och Sverige..!

De tre sista dagarna i vårt kära Australien har vi varit i Cairns och Brisbane.

I lördags besökte vi regnskogen utanför Cairns, en riktigt bra dag där vi fick se och bada i de olika vattenfallen! I ett av vattenfall åkte vi rutschkana nerför en klippa, det var roligt ^^.

Dagen efter det åkte vi ut på en båt ut till the Great Barrier Reef, där snorklade vi hela dagen och åt god mat på båten. Höjdpunkten på snorklingen denna gång var sköldpaddorna, så häftiga djur.

Vår sista dag i Australien spenderade vi i Brisbane efter ett tidigt morgonflyg från Cairns. Vi unnade oss pannkaksfrukost och gick på shoppingrunda hela dagen.
Allt för att göra av med de sista slantarna... ;)

Kram från två trötta tjejer som redan suttit på flyg i närmare 24h!

Nu sitter vi på bussen ifrån Magnetic Island & mot vårt slutmål, Cains!
Vi har haft härliga dagar på denna lilla ön, har hyrt en liten bil som vi har crushat runt med. Vandrat runt i en national park, sett Wallabes osv.
Idag var vi på Koala park där vi fick träffa o hålla i massa djur så som ödla, krokodil, orm & självklart en söt liten koala.
Snart närmar sig dagen då vi åker hem så vi försöker att njuta varenda sekund. Hörs!

Vi har nu varit ute på whitsundays, ett öområde utanför airlie beach. Tyvärr har det varit mycket regn och blåst men vi har ändå fått en hel del fina timmar med sol!! Vi har alltså varit iväg två dagar på en segelbåt där höjdpunkterna var snorkling och bad på whitehaven beach!

Hej hopp! Vi lever, dock lite dåligt wifi här ibland.

I början av veckan så va vi i en liten by som heter Agnes Water där vi skulle åkt Scoteroo men blev tyvärr inställt. Så vi hade några dagar där och bara slappade vid poolen m.m. Ena dagen så var vi och träffade kängurus då vi fick mata & hänga med dem, sååå mysigt!
Sen åkte vi vidare till ett farm ställe där vi har campat & sovit i dessa swagbag som ni ser på bild, hälsat på massa djur, vandrat m.m.
Igår åkte vi nattåg hit till ett regnigt Arlie Beach, blev dock inte så mycket sömn så idag har vi bara tatt de lugnt. Imorgon kliver vi på en segelbåt & mot Whitsundaaaays! :))
Hörs!

Vi har nu spenderat de senaste dagarna på Fraser Island! Underbar ö!! Fyra fyrhjulsdrivna bilar med glada ungdomar åkte iväg till färjan och vi hamnade med fem andra svenskar! Hela dagarna åkte vi runt i bilarna och gjorde stopp på vägen där vi badade i fint blått vatten, tittade på ett historiskt båtvrak, såg en dingo, tittade på utsikten från berg och hade det allmänt gött! Alla fick testa på att köra på stranden och på sandvägarna i skogen och det var kul men ändå lite läskigt. På nätterna sov vi i tält och tyvärr bara på liggunderlag ;)

Här kommer några bilder från resan!

Just nu sitter vi på bussen påväg från Noosa. Haft fantastiska dagar där, älskade de stället! Vi har åkt en båt genom kanalen en kväll med solnedgången, strosat runt i "staden", surfat & hängt på beachen.
Nu är vi påväg till Hervey Bay där vi bara ska vara en natt & imorgon åker vi till Fraser Irland :)
Låter bilderna tala för sig själva = vi har de vääldigt bra.
Våra dagliga problem kan vara:
- För stora vågor
- Salt i ögonen
- Morgongröten inte är tillräcklig saltad
- Sand i sängen
- För varmt osv.
Ni hör ju, livet är inte sååå jobbigt just nu.
Vi njuter till fullo, hörs!

Vi lever life, kom precis fram till surfers paradise och hamnat på ett mysigt café!

Igår när vi fortfarande var i Byron Bay tittade vi in stranden och den var nice! Vi var där några timmar och badade och solade och lyckades med lite bränna även fast den blev lite rödare än den skulle..! Hehe.

På kvällen ville vi gå upp till en fyr, "the lighthouse", som är en ganska stor turistmagnet med väldigt fin utsikt! Vi var där och såg solen gå ner och det var fantastiskt :)

Idag var dagen, dagen vi väntat på, dagen med stort D. SKYDIVING!
Dagen började tidigt, 4:30 gick vi upp. Sen åkte vi med en buss fullt med förväntade och nervösa människor.
Efter några timmars väntan så var de äntligen vår tur. Och WOW! Hoppade alltså från flygplanet från 14000 ft höjd.
Vilken känsla, vilken kick, absolut det bästa vi gjort! Såå kul. Detta borde alla göra! Tipstipstips! Se & njut på bilderna.
Efter det har vi strosat runt på stan & firat med god mat. Nu blir de nog ett dopp i poolen i värmen! Pöss

Nu är vi påväg till Byron Bay efter fyra dagar av campande! I tisdags morgon åkte vi iväg med LOKA-bussen, en hopon/hopoff-buss som vi ska ta ända upp Cairns som har lit olika aktiviteter på vägen. Vi har alltså varit på fyra dagars aktiviteter mellan Sydney och Byron Bay! Vi har bland annat åkt på badring nerför en flod, fått en surflektion, grillat hamburgare ute i vildmarken, sovit i tält, paddlat kajak i en otroligt vacker sjö som vi även badade i, lärt känna ett nytt gäng människor och även hoppat utför en ca 5m hög klippa ner i vattnet. Nice dagar med andra ord!

Idag har vi vandrat runt i värmen uppe i Blue Mountains, fantastisk natur & så mäktigt att vandra runt där!!