Vi har det fortfarande lika bra här borta i solen. Badar i havet, myser och framförallt äter vi go mat haha. Bytte boende idag till ett lugnt å fint å mysigt, där Freddie även kunde hänga upp sin hängmatta!
Nu ska vi ta ett dopp i poolen !
Pussåhej

• Resor

Hejsan hoppsan lillebror!
Jag tänkte att jag skulle skriva en liten sammanfattning på första veckorna på vår resa här på Bali. Då jag skriver dagbok (nästan) varje dag. Och vi är här i hela 6,5 veckor! I ett av paradisen på denna jord. Älskar denna ö!
Okej nu ska vi se...

Vi landade på Bali strax efter 12 på natten, tog en taxi och åkte till ett homestay i Kuta. Drack en öl på nån bar, mitt i allt oväsen som det är i Kuta. Alldeles för mycket fulla turister på samma ställe! Men trevligt att hinna landa lite innan vi sov. Dagen efter gick vi en runda och köpte tofflor och flipfloppar. Sedan hyrde vi även moppe, vilket vi sagt att vi ej skulle göra denna gång. Men då taxi nästan kostade lika mycket att åka en gång som motorcykeln kostade att hyra 1 månad, så gjorde vi ett bra val att välja att hyra en och brumma runt på istället, så mycket lättare. Vi brummade vidare till Canggu, där vi stannade några dagar. Badade i havet, surfade, åt go mat, pluggade, hade sovmorgon mm.

Sedan åkte vi vidare till Ubud. Där vi yogade, mådde dåligt, badade i poolen, åt go mat, blev matförgiftade och bodde på ett jättemysigt ställe.
Freddies dator la av under denna tid och ville inte starta på morgonen... Så vi hittade ett ställe i Ubud där dom kunde Mac datorer och dom fixade den! Hade jättebra internet, vilket vi letar efter för det mesta här då vi pluggar båda två. I Ubud vart det mycket pluggande, lite yoga, och mycket massage.

Nu är vi i Uluwatu. Och jag har varit hos farbror doktorn med ett ont jävla öra, men efter lite örondroppar och antibiotika mår det nu bra. Freddie har surfat vid Blue Point här, då det verkar vara det enda stället som har vågor just nu. Och så har han köpt en egen surfbräda
Så himla vackert här! Turkostvatten 💎💎

Nu har jag (tove) lyssnar på 10 olika redovisningar om olika lands läroplaner. Blablabla. Tråååkigt! Men min redovisning gick bra.
Nu är det snart middagsdags, sen middag, 21.00. Hungrig!

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

Hejhopp! Länge sen sist vi skrev här. Hänt massor sen dess såklart.
Vi har haft semester, farit runt i husbilen uppe i norr. Hälsat på pappa i Lunde, stått på marknad/festival Urkult, vandrat i Bydalsfjällen, kollat på vårt drömhus men inte köpt det haha, hälsat på i Sälen, det var i stort sätt det vi gjorde på semestern, hus mysigt som helst!!
Och nu är det höst, jättemysigt för övrigt. och Freddie har varit å surfat på Torö, vi har varit på Bröllop, Freddie har haft sin första utställning någonsin i Skokloster!!
Och idag har vi öppnat loppis, butiken, och konsthallen här i Ladan. SÅ det är skoj.
annars har jag (Tove) och Freddie börjat plugga båda två. Jag pluggar till förskollärare och Freddie pluggar konst. PÅ distans båda två. Så om någon vecka rymmer vi till Bali i 7 veckor! Wihooo!

Men nu kära vänner, fryser jag ihjäl här inne i ladan.. och Freddie kom precis tillbaka, han har varit och hoppat klippa i våtdräkt haha.
Hejrå pussåkram

Hälsar på hos pappa i Lunde. Igår firade vi midsommar hos en kompis, det var trevligt. Vi sov i vår lilla bil och kom fram till att det går ju alldeles utmärkt!
Just nu sitter jag i soffan hos pappa med en snarkande hund vid fötterna 🙃🐶

Varit på några loppisar o kollat på två hus.. så är bara liiiiite sugen på att köpa ett av de husen och flytta på en gång 🌻🌻

Nu ska ja läsa min bok å kolla på teve medan Freddie å pappa snickrar i verkstan och ritar i ateljen.

Pussåhej💛💛
//Tove

Gokväll!
Idag har vi röjt i ladan hela dagen

Och här ovanför är vår loppis som ska igång snart igen 😍👆🏼

Å nu på kvällen har jag planterat lite nya växter + planterat om tomatplantorna

Gpnatt ❤️
//tove

Där ute är våra land. De växer så det knakar. Kanske bara blir grönt med det är något iallafall haha.
Sommaren är här igen och jag vakna till gräsklipparn, rätt mysigt ändå

Altanfix och provocoriskt sovrum. För kojan ska renoveras å byggas om och det ska bli vårat sovrum!! 😍

Å i landen växeråväxer det 🌿🍀🌻
För här hemma regnar å regnar det hela tiden ☔️

Varit å besökt Stockholm en helg. Det var mysigt. Åt gott och aktade oss från bajsande fåglar haha.. cyklade runt o hade det bra.

Tvätthägning och våra fina land 🌱