Igår natt kom jag och mor fram till Makedoniens huvudstad och idag tog vi oss ut på vår första utflykt här. Vi åkte först till Millennium Cross, ett av världens störta kors, sedan till en kyrka och efter det till slutstationen Matka Canyon som var otroligt vackert. Därefter bar det direkt av till hotellet och nu är det snart dags för mig att sova, så godnatt!

Godeftermiddag, kära läsare! Idag har jag spenderat större delen av tiden på telefon med min bästa vän på andra sidan luren men till frukost åt jag en skål med ett riktigt gott substitut för yoghurt som har en väldigt autentisk smak av mango, så ville bara rekommendera den lite! Senare idag ska jag hem till pojkvännen och eventuellt titta på en innebandy match. Imorgon ska jag försöka ta tag i att fixa min externa hårddisk men om jag känner mig själv rätt så skjuter jag nog på det ett tag till.

För att fortsätta där jag avslutade sist så tog vi oss faktiskt ut på en promenad i solnedgången och upptäckte en annan sida av Umeå. Dagen efter spenderades på stranden och på kvällen hade vi grillkväll på gården. I måndags tog vi oss äntligen, en vecka senare än tänkt, ned på stan i tid för hotellfrukost. Resten av dagen chillade, packade och spanade vi efter teknikprylar på Media Markt. Jag blev lite betuttad i en kamera, så vi får väl se om jag slår till på den senare.

Dagen efter, igår, tog vi 07.15 tåget hem och 9 timmar senare var vi framme. Väl hemma hälsade vi på lite vänner och spelade spel. Idag har vi vaccinerat mina fina katter, ätit jättegod lunch med mamsen, tvättat, handlat, gjort rent kylskåpet, umgåtts med vänner och nu håller vi på och lagar lasagne. Riktigt duktiga har vi varit idag och senare kanske det blir en kvällspromenad om vi inte ligger utslagna i matkoma. Puss!

Hej igen! Igår gjorde jag i princip ingenting vilket resulterade i att det bloggen uteblev. Det mest spännande jag gjorde var att åka till Ica. Idag har vi dock ätit lunch på en båt och efter det tog jag en lång tupplur då jag sov väldigt dåligt inatt. Vad som händer senare vet jag inte men jag hoppas att vi tar oss ut då vädret fortfarande är strålande.

Ovan ser ni kvällens look. Tidigare var jag klädd i bikini. Idag har jag varit ute och gått och sedan for vi till en strand och jag bockade av årets första dopp! På kvällen hade vi bokat bord på en tapasrestaurang som var hur gott som helst, helt klart över mina förväntningar.

Efter det otroligt goda middagen gick vi hem och spelade kubb och strax efter det låg vi och snarkade.

Nu har vi varit på stan och handlat och alldeles strax ska vi laga middag. Senare ska vi ut och titta på Umeå Live, ha en bra kväll!

Äntligen är vi framme, haha. Ser ni hur gott det ser ut eller? Nu ska jag sitta och avnjuta glassen och sedan ska vi fortsätta leta efter Pokémons påväg hem. Förmodligen slutar dock inte letandet där utan vi går säkert ut en sväng till, yey.

Så gott! Detta är ifrån samma ställe som vi åt laxburgare och fish n' chips på för några dagar sedan. Denna gången kom vi dock i tid till dagens lunch som idag var rödspätta med fetaostcreme och potatismos.