Kommer sakna detta stället och dessa människor 🙌

Helt sjukt vad tiden går snabbt. Det känns som om vi nyss kom hit till Alpe D'Huez och nästa vecka åker vi hem. Vi har i alla fall fått varit med och upplevt många saker, både under praktiken och under vår fritid. Här kommer lite bilder från den senaste veckan. 👋 /Lina

Nora och jag har precis arbetat klart vår sista jobbdag här på Baronen, imorgon åker vi från hotellet 05.15 och flyget går 7! 12.10 är vi hemma i Östersund igen och det känns jättebra, men vi kommer sakna alla här och är glad att vi har fått chansen att komma hit! Nu ska det bli skönt att komma hem, ha lov och träffa alla igen

(lite bilder från Geiranger och Spjelkavik där vi bor) :)

Idag spenderas sista dagen i England med att bara slappa, umgås med familjen och att packa å göra klart allt inför morgondagen.

Dagen som kommer att spenderas på buss, flygplatser och flygplan. 🚌 ✈ Vi börjar redan klockan 7 på morgonen med en buss som tar oss från Plymouth till London, där vi sedan tar ett flyg efter någon timma som tar oss till Sverige igen. Vi kommer att vara hemma på Östersunds flygplats runt 19 svensk tid.

På måndag börjar vårt lov som håller på i två veckor, eftersom vi inte fick ett sportlov och sedan är det påsklovet.

Kommer kännas väldigt konstigt att komma tillbaka, saker som är vanliga här som exempel att äta en macka med sylt och att tacka busschauffören när man kliver av bussen.

Men under tiden som har spenderats här så har vi upplevt mycket, lärt oss bra mycket mer engelska och hur det fungerar här på arbetsplatser och deras matvanor.

Jag är verkligen glad att jag tog chansen och for hit.

Elin

Att spendera varje dag här i 5 veckor är härligt kan jag lova er..

Ikväll är det jobb som gäller och igår spenderade vi vår "lediga" dag i skidbacken för första gången. När vi kom tillbaka till hotellet blev vi tillfrågade om vi kunde jobba i serveringen och ta igen den lediga dagen imorgon istället. Självklart man ställer upp och kul var det! Ikväll är det också servering som gäller och på lördag ska vi få möjligheten att följa med i transferbussen till Genevé (Schweiz), för att lämna gamla gäster och hämta upp nya! Bussresan är på totalt 6 timmar, 3 dit & 3 hem så det kommer i stort sätt bli en heldags resande, wihooo 😃

//Johanna

några mysiga bilder från veckorna/dagarna som gått​

Om att bo i england

Jag har blivit van med att frysa hela tiden, sover alltid med underställ och ibland med mössa.

Går alltid fort igenom Primark så jag inte hinner se något jag vill ha, spontanköper och kommer på dagen efter att jag inte alls behöver det men har redan slarvat bort kvittot.

Mackorna med den konstiga nutellan som smakade så skumt första dagen är typ bland det godaste jag och Hanna vet nu. Är så van nu att vara med Hanna tjugofyra timmar om dygnet att det kommer kännas sjukt ensamt att komma hem sen. Det finns en tant som alltid står vid busshållplatsen på morgonen, och skrattar åt mig när jag kommer springandes ner genom gatorna. Säger "Well, you were running for nothing again" när bussen är sen.

Är alltid trött här, somnar ibland klockan nio med kläderna på, vaknar alltid alldeles för tidigt (händer aldrig hemma)

Höjdpunkten på jobbet är chipsen vi alltid äter till lunch och de dagar super-snygg-kille går förbi i shopen där jag och Elin jobbar.

Man lyckas alltid bli lurad av vädret, sen står man och väntar på bussen i klänning iallafall och fryser. Ångrar att man packade ur de extra varma kläderna för att få plats med en till kjol. :-)

Här måste man alltid alltid alltid vara trevlig trevlig trevlig. Alltid be om ursäkt en gång för mycket, får ta emot ännu mer ursäkter även om det är en själv som går in i någon. Vara superduper trevlig när man kommer hem till värdfamiljen även de dagar man är less och bara vill sätta sig och äta godis till middag på rummet utan att behöva prata med någon. Njuter de få gånger jag också får åka dubbelbuss och sitta längst fram längst upp (vilket de andra får göra varje dag men inte jag då jag åker en tråkig stadsbuss på 3 minuter, haha)

Tycker det är mysigt att jag ofta blir kallad my love/dear/sweetheart av personal i butiker eller av busschaufförer, tror dock att det beror på att jag ofta ser väldigt lost ut.

Nu är det 6 dagar kvar ( 4 jobb dagar??) och jag kan inte bestämma mig om det känns bra eller dåligt. Har knappt någon hemlängtan vilket jag är så förvånad över. Gillar ju England.

Frida

Igår kväll var vi ett par stycken från hotellet som blev bjudna på middag utav hotellchefen. Vi hamnade på en väldigt mysig restaurang där vi beställde fransk mat. Vi fick in en tallrik med rått kött och en varm stenplatta som vi sedan fick steka vårat kött på själva. Till köttet fick vi potatisgratäng, som för övrigt var väldigt god, samt en sallad. 🍴👌

Tiden rullar på och nu är det bara 13 dagar innan vi far hem igen! Den här veckan har jag varit på städ och Nora i receptionen, och i helgen kommer Michaela upp som är nere i Olso och jobbar på ett hotell på Gardemoen. Vår handledare har planerat hela helgen för oss full med aktiviteter, bla, skidåkning, bowling, museum, shopping och go mat!

Idag har jag och Johanna varit ute och gått runt i stan och kollat vad som finns här. Vi hittade även första nutella burken sedan vi kom hit så nu ska vi sätta oss ute på terassen och må gött! ☀️🍓