Idag på eftermiddagen när vi satt och spelade kort på baksidan av vårat rum dök denna krabat upp :)

Vilken varm och härlig julafton vi hade !
I vanlig ordning åt vi frukost , sedan vidare till stranden , sola och bada , sen lunch och till stranden igen. Jag får inte nog av att ligga där , the view is so beautiful ..... :)

Nu på kvällen var de riktig julfest. Fördrink i baren och servering klockan 8. Fantastisk buffe utav dess like med allt man kan tänka sig. Två olika afrikan-band underhöll under kvällen när vi åt och de var dans blandat med desserter och massa vin till mig. Riktigt fin kväll. Kalle dansade med alla afrikaner , de va en rolig syn.
Tomtebloss , smällare och masker fick vi och typ hela personalen inkl kockarna dansade på dansgolvet. Behöver jag säga mera ?

Nu ligger vi i sängen , upp tidigt imorn på utflykt i gambia. Hörs imorn. Kram

Jag är inte van vid att andra kvinnor öser beröm och uppmärksamhet över mig.
Första dagen var de mest smickrande men ju mer dagarna går desto nästan irriterande blir det haha.... Jag vill inte vara otrevlig mot henne när hon är så gullig men jag kan se att Kalle också tycker de är överdrivet.

Hon jobbar som serveringspersonal på hotellet och säger varje dag hur snygg jag är , hur vacker jag är , hur fashion jag klär mig , att jag har fin stil , att om hon var en man så skulle hon välja mig som sin kvinna bla bla.... Hon gav mig sina vackra örhängen igår på middagen. Jag tackade och tyckte de va gulligt men de bara fortsätter.

Hon är antingen tänd på mig eller förälskad. Svår balansgång haha haha :)

Dagen började molnigt här men till förmiddagen sprack de upp och vi kunde lägga oss vid stranden. Låg där flera timmar och lyssnade till havet , läste bok , drack en drink och bara njöt ! Stranden är så himla vacker.

Varje dag bjuds de på godheter i matväg in afrika style. God mat :)

Kalle börjar känna sig frisk efter att ha ätit lite antibiotika nu och jag är lite halvsjuk men jag klagar inte. Inte har vi bränt oss heller vilket är skönt.

Här kommer lite bilder , enjoy

Just nu ligger vi på hotellrummet och vilar. Även idag är iaf jag trött, haha.

Sov som en stock och sedan åt vi frukost. Sedan har vi legat vid stranden lite försiktigt idag , sen lunch och hängt vid baren. Tittat på djuren vid hotellet. Roliga fåglar , apor och insekter finns här.

Vädret har varit molnigt här idag och lite lagom varmt.

Tyvär är många runt hotellet väldigt påfrestande. Flera gånger under dagen kommer folk från tex stranden och ska prata en massa. Alla är trevliga men ärligt talat blir både jag och Kalle irriterade vissa stunder då man är här för att chilla.

Personalen på hotellet är otroligt hjälpsamma. Killen som hjälpte Kalle med medicin igår är och köper kortlek åt oss på supermarket så vi slipper de. Känns som att man kommer bli brutalt påhoppad av alla människor om man går här ifrån.

mycket speciellt allting. kram från gambia

Hade den värsta flygresan ever idag :( Jag trodde på riktigt att jag skulle tuppa av inne i flyget. Vid 2 tillfällen kändes det som att någon tog två tjocka nålar och körde rakt in genom öronen på mig och spräckte trummhinnorna , de blixtrade även rakt i pannan. Fyfan vilken smärta , tårarna rann...
Fick även grov lock för öronen som fortfarande håller sig i. Har problem att höra när andra pratar.... Hoppas de går över under natten :(

Gambia , vi ligger nu i sängen efter att ha ätit middag. Det är en mycket annorlunda upplevelse att träffa folket som finns här och milljön man såg snabbt när vi åkte bussen från flyget. På hotellet vill nästan alla prata med oss , gärna flera gånger och länge vilket vi svenskar inte är vana vid. Är man stockholmare ska man sköta sina egna business. Jag gillar redan folket här men har förstått att man såklart ska passa sig för fel människor.

Rummet är stort , kvaliten är inte super hög men inte heller låg än så länge. Redan har en från personalen hämtat medicin till Kalle från apoteket som hjälper mot hans hosta och stackars lungor.

Vi är dödströtta nu. Mera blogg imorgon.
Här kommer dagens bilder och .....

En hälsning från ödlis som bor på våran balkong :) söt va ?