Hej! Tänkte jag kunde skriva lite om min och robbos köpenhamnresa i somras. Var beredd på ett långt inlägg.

Vi flög från Vasa på fredagsmorgonen med mellanlandning i Helsingfors. Vi var väl i Köpenhamn runt 13-14 tiden på dagen så vi käkade pasta innan vi gick och checkade in på hotellet

Efter att vi hade checkat in på hotell rummet så vilade vi en liten stund. Hotellet hette typ grand hotel och det låg bara ett stenkast från tivoli. Efter att vi vilat oss så gick vi ut på stan för att se oss omkring. Vi vandrade på Strøget och satte oss ner för att ta en drink.

Följande dag, lördag, så åt vi frukost och sen begav vi oss ut på stan igen. Vi gick lite på Strøget igen och shoppade lite. Efteråt gick vi till nyhavn och där var det såå fint och mysigt tyckte jag. Vi käkade pizza på en av de många uteserveringarna. Pizzan var verkligen jätte god och jag njöt av sällskapet och omgivningen

På kvällen begav vi oss till tivoli. Det var såå värt pengarna. Det var så fint på området med alla växter och belysningarna sen när det blev mörkt. Vi åkte bara en bergochdalbana som vi köpte biljetter till Skillt. Vi åt korv med bröd och bara strosade runt resten av kvällen och avslutade det med en drink över fin utsikt.

Sista dagen så gick vi runt lite på sidogator och så var vi till amalienborg och se på vakterna med som har sånadär lustiga hattar. Det var jättevarmt denhär dagen så vi satte oss ner vid någon restaurang vid vattnet där det var ganska lugnt. På kvällen for vårt flyg tillbaka hem och det var ganska passligt med nästan tre hela dagar i Köpenhamn. Ifall man skulle ha varit lite längre skulle jag nog ha velat hyra cykel och sett lite mer av staden och inte bara det som var nära att gå till

Hejhej! Tänkte jag skulle försöka mig på bloggandet på nytt i en ny bloggportal. Det är längesen jag bloggat så får se nu om jag ens kommer ihåg att jag har en blogg.

I min blogg kommer jag skriva om min vardag och kanske slänga in något skönhetstips ibland, främst om hår då eftersom att jag jobbar som frisör.

Tänkte jag kan slänga in en liten get to know me tag så ni som inte känner mig får lära känna mig lite bättre

1. Jag är 22 år och bor hemma hos föräldrarna i purmo.
2. Jag har eget företag och hyr stol på Stil Studion i purmo, där jag då jobbar som frisör.
3. Jag är utbildad merkonom och såklart frisör.
4. Jag älskar hundar, och vi har en tibetansk spaniel och en cavalier king Charles spaniel här hemma hos föräldrarna.
5. Jag har en pojkvän från terjärv som jag har varit tillsammans med i tre och ett halvt år.
6. Jag älskar att inreda och hittar alltid något fint som jag vill ha, men köper sällan något eftersom jag väntar lite med det tills jag flyttat hemifrån och kan inreda mer en mitt lilla rum här hos föräldrarna.
7. Jag har bott hemifrån sen jag var 16, men flyttade hem igen när jag var 21, eftersom jag hade färdigt studerar och fått jobb i purmo.
8. Jag fyller år i februari.
9. Jag har haft gymkort sen slutet av augusti men jag har varit och gymmat typ fyra gånger... så jag är lite lat på den fronten. Intalar mig själv att jag ska ta tag i gymandet efter nyår.
10. Jag gillar att resa! Jag har varit 5-6 gånger till Kanarieöarna, 2 gånger till Mallorca , 1 gång till Turkiet, Rhodos , Paris, London , Skottland, Estland, Sverige såklart, två gånger till franska rivieran och Nice, som är ett av mina absolut favoritställen jag har rest till . Och i somras var jag men pojkvännen till både Köpenhamn och sen solsemester till kreta.

Bjuder på en bild av mig och min kille när vi var i Danmark och den andra bilden är min senaste selfie och hur jag ser ut just nu, eftersom mitt hår brukar ändra lite färg, det är så lätt hänt när man är frissa och har tillgång till färger så lätt.