Wow vilken häftig dag vi har haft idag! Den började tidigt och vi packade ihop det sista av våra saker. Sedan bar det av mot Everglades där vi åkte en airboat tur på en timme för att kolla på alligatorer! Vi fick se sex eller sju stycken under turen och vi fick gå fram och ta kort med dem och mata dem med marshmallows! Det var så läskigt men häftigt! Efter åkturen var vi jättehungriga även fast klockan inte var så mycket. När vi hade ätit upp gick på en liten vandring i "djungeln" en liten bit bort där vi såg många fria minikrabbor, vi fick klappa och bära en liten alligator och så blev vi uppätna av myggor..

När vi var nöjda där åkte vi till Miami för att shoppa på Dolphin Mall. Ett jättestort köpcenter där man gick vilse bara av att kolla på kartan. Vi lyckades såklart tappa bort varandra också och det är ju smidigt när man inte kan kontakta varandra i utlandet. Efter en timme ungefär hittade vi varandra och då behövde vi alla mat igen. Efter maten åkte vi till samma hotell som vi var på i början av resan. Där duschade vi, packade om i väskorna och tog det lugnt tills vi somnade.

Xoxo

Idag gick vi upp lite tidigare för att genomföra vår sista shoppingdag, (om vi inte hinner shoppa imorgon) denna gång på Sanibel Outlets. Det var ett fint litet ställe men eftersom vi redan varit i det flesta affärer tidigare och de har samma utbud överallt var shoppingen avklarad på ett par timmar. Därefter åkte vi till Walmart för att handla lite mat till dagen men vi spenderade mer pengar där än på outleten.. och vi gick där i säkert mer än en timme så vi var rejält hungriga när vi gick ut därifrån.

När vi kom tillbaka till hotellet åt vi upp våra sallader och helt plötsligt var klockan dags för mat igen. Ikväll åt vi på Charleys Boat House Grill, en väldigt bra restaurang! För varje maträtt man beställde ingick det bröd samt sallad eller soppa. Jag tog hummersoppa, så god!! Till varmrätt tog jag lax och sötpotatis, Matilda tog kyckling och sötpotatis och det var så gott!!! Men sedan var man så mätt att vi knappt orkade röra oss. Jag och Matilda låg på rummet medan mamma och pappa gick ner till stranden. Vid halv nio gjorde även jag det för att se solnedgången. Men det var inte lika fint idag som det var den första dagen här. Därefter gick vi upp på rummet, packade ihop våra saker lite och sedan låg vi och kollade på tv resten av kvällen.

Inte en så händelserik dag men det är alltid något! Xoxo

Denna natten var lättare att ta sig igenom men det var kämpigt att ta sig upp på morgonen då vi gick upp tidigare än vanligt. Idag skulle vi nämligen till Captiva Island, en superfin liten ö. Vi tog bilen tid på 40 minuter ungefär och väl på ön körde vi förbi otroligt stora och fina hus, sådana typiska hus för rika amerikaner. Varje tomt var som en mindre herrgård och man blev så sugen på att bo där i värmen, på en vacker ö, i ett otroligt fint hus. Men det kanske är överskattat.

När vi kom fram parkerade vi bilen och gick mot stranden där vi skulle spendera ena halvan av dagen. Vi solade, badade, snorklade och läste. Något vi känner igen? Dock kunde man inte äta där. Vi kunde ta med oss eget men det enda vi tog ba med oss var lite chips, vatten och nötter. Det fanns alltså ingen restaurang eller bar där man kunde äta något större och lite mer mättande. Jag drack alldeles för lite vatten idag och vi åt inte lunch förrän halv fyra så jag kände mig helt svimfärdig innan dess. Jag tror att det påverkade mig under resten av dagen för jag har känt mig hängig och sliten ända sedan dess.

Vid tre gick vi till RC Otters och åt mat, där åt vi pasta och hamburgare. Det var den bästa hamburgaren hittills som jag ätit i Amerika i alla fall och pastan var också god! Vi åt till livemusik och det var ett supermysigt ställe! De hade fyllt verandan med affischer och brickor med olika texter om öl mestadels men det var inbjudande och fint!

Ikväll vid halvniotiden gick vi ännu en gång för att kolla på solnedgången. Ikväll tog vi däremot med oss lite kvällsfika och satt där lite längre än tidigare. Det var mysigt och när solen var nere tog vi lite bilder och nu sitter vi återigen på rummet och vilar. Det börjar närma sig läggdags och en ny dag väntar imorgon.

Xoxo

En riktigt jobbigt natt med knappt någon sömn alls fick man ta sig igenom inatt. Det var för ljus, pappa snarkar och gör andra skruvade ljud i sömnen, luftkonditioneringen lät som en grävmaskin hela natten vilket vi genomled helt i onödan eftersom det var fruktansvärt varmt inne i rummet ändå. Vid ettiden fick jag nog och satte mig på golvet av någon anledning och trodde väl att det skulle göra någon skillnad. Sen när jag insåg att det inte gjorde det så gick jag och la mig i sängen igen och somnade efter mycket om och men med musik i öronen.

På morgonen var det halvt omöjligt att komma upp så jag och Matilda fick ett kort till rummet (och poolen) så att mamma och pappa kunde gå iväg tidigare och göra det de nu ville göra. Vi åt frukost och packade ihop saker som vi skulle ta med till poolen för vi ville inte gå ner till havet då det kunde finnas stingrockor där och det var varken jag eller Matilda så sugna på.. Väl vid poolen solade vi, idag var det dock mycket mer molnigt så det kändes inte lika varmt idag trots att det var 33 grader. Vi har självklart badat idag men inte i havet som sagt och det är i stort sett allt vi har gjort idag. Vid lunch gick vi och åt vid poolen, idag var det en blandning mellan pizza, pasta och sandwiches. Sen gick vi tillbaka till poolen igen och tog det lugnt.

På kvällen målade jag och mamma naglarna och myste lite och vid halv nio gick vi för att se solnedgången tillsammans med pappa. Där tog vi lite bilder men eftersom det var så molnigt var det inte mycket till solnedgång att titta på så vi gick hem istället. På detta hotellet bor det för första gången vad vi har hört svenskar och danskar samt tyskar, på de andra hotellen har det bara bott spanjorer och engelsktalande.

Nu sitter familjen och äter mackor medan jag sitter ute på balkongen igen och läser Kaninjägaren utav Lars Kepler, en mycket spännande bok! Jag åt förresten tidigare så det är därför jag inte äter nu. Snart är det väl dags att sova och jag hoppas verkligen att det går lättare idag då det inte längre är fullmåne, alla de andra besvären som vi hade inatt lär väl vara desamma.

Godnatt, xoxo!

Vi lämnade St Petersburg efter frukost och packning och begav oss till ett nytt outletcenter, denna gång i Ellenton. Där köpte allt från skor, kläder till parfymer och smink för en billigare slant än i Sverige. Men det var en aning tufft att gå där alla de timmar som vi gjorde eftersom jag skar upp foten i förrgår i havet.. däremot är det ingen större fara då inget är infekterat eller så vilket är bra såklart! Hur som helst åt vi mat på ett ställe som hette food corner där det fanns små olika matställen att välja mellan och idag blev det kinamat i magen. Efter ytterligare timmars shopping forsatte bilen mot Fort Myers, en resa på cirka en och en halvtimme. Vädret gick från att bränna benen av sig i sätet på grund av solen till att inte kunna se vägen på grund av regn. Det drog in världens åskväder och det kändes i hela kroppen när blixtrarna slog ner så nära som de gjorde. Jag tror ingen av oss har varit så nära ett åskväder som vi var idag.

När vi kom fram på hotellet vilade vi mest. Resten av familjen åkte till affären och köpte lite frukost och mackor till kvällen medans jag var kvar här och vilade foten. När de kom tillbaka gick vi ner till havet som bara ligger omkring 150 meter från vårt rum för att titta på solnedgången. Det var en av de finare solnedgångarna vi sett på denna resa enligt mig. En blandning av många olika färger och man kunde se det regna lila några kilometer bort, jättevackert!

Nu sitter jag än en gång och skriver på balkongen medans alla där hemma sover. Man börjar få lite hemlängtan men jag vill heller inte ifrån detta.. jag kommer verkligen sakna denna resan men jag får se till att komma hit fler gånger!

Puss och kram, xoxo!

Nu är det sista dagen här i St. Petersburg, det är tråkigt för det är väldigt fint här med havet så nära och bra. Just nu sitter jag på balkongen till vårt hotellrum och skriver i regnet och blixtrarna till ljudet av åska, igen.

Idag har vi åkt 1,5 timme bil helt i onödan eftersom vi tänkte åka och shoppa. Först åkte vi en halvtimme men vi hamnade fel så vi åkte en halvtimme till och kom fel igen.. Efter det gav vi upp och åkte sista halvtimmen hem igen till sol och bad. Vi åt idag mat i hotellets bar och det var jättefint att sitta där och blicka ut över havet medan man åt. Efter maten hängde vi vid poolen lite till, läste och lyssnade på lite musik och så vidare, allmänt strandhäng. Men efter några timmar tröttnade jag och Matilda och gick upp på rummet och tog det lugnt på balkongen.

Vid niotiden gick vi ner till havet och kollade på solnedgången men så fort solen gick ned började regnet komma och inte långt därefter åskvädret. Och det regnade mycket så det fick bli mat på hotellet istället i kväll men det var gott det också. Vi tog allihopa hamburgare och det var så gott!

Det har varit en bra men lugn dag idag och imorgon drar vi vidare mot andra äventyr!

Xoxo

4th of July, USAs independence day firades med en heldag på stranden efter en härlig sovmorgon. Temperaturen var upp mot 34 grader och det var solsken i stort sett hela dagen. Överallt på stranden gick amerikaner med kläder, hattar och andra accessoarer med hemlandets flagga på. Jag tycker det är häftigt att dom tar denna dagen på så stort allvar, lite annat mot Sverige.

Havsvattnet var ännu varmare än igår, alltså gick det inte att svalka sig idag heller och i poolen var det till och med ännu varmare! Dumt nog gick vi trots det en strandpromenad och när vi var tillbaka var vi så himla trötta haha.

Vi var på stranden tills vi gick och åt runt sextiden och då började det ösregna, åska och blixtra men det gick snabbt över, i alla fall regnet och åskan för det blixtrar fortfarande och nu är klockan runt elva. Vid niotiden började fyrverkerier skjutas upp. Jag och Matilda badade i stort sätt tills nu då vi började prata med några amerikaner som vi sett typ hela dagen. De var supertrevliga och roliga och vi pratade jättemycket tills vi var tvungna att gå upp till rummet :( men det är en ny dag imorgon mend nya möjligheter!

Xoxo

Vad som egentligen vad planerat för dagen var att vi skulle till en outlet och köpa skor och sedan åka till Sea World för att titta på fiskar och åka lite karuseller. Så blev inte fallet. Vi fastade på outleten och köpte mycket annat än bara skor, dick fick vi betala två gånger för skorna så det försöker vi just nu lösa.. men när vi var färdigshoppade var det lunchdags och efter maten var det ingen som var så sugen på att åka och titta på fiskar. Därför åkte vi direkt till St Petersburg där vi checkade in på hotellet, slängde in väskorna på rummet för att sedan gå ner till stranden som ligger cirka 100 meter från hotellet. Vanligtvis brukar ju havsvatten vara iskallt men nu var det nästan kallare i luften än i vattnet. Det var inte jätteskönt när vi ville svalka oss efter bilresan. Jag stannade inte på stranden så länge utan gick istället för att se om det fanns ett gym på hotellet, det gjorde det såklart inte men jag fick i alla fall träna igår och det var ju tur det.

På eftermiddagen vilade vi mest och sedan på kvällen gick vi till ett pizzaställe. Det var väl god mat där men nu är vi så trötta på amerikansk mat och vill bada ha riktigt god svensk mat utan allt fett. Självklart saknar vi alla nog mest träning då det enda vi gör här är att bygga på oss..

Tyvärr så tog vi inte så mycket bilder idag utan det blir mer uppdatering på hur det ser ut här imorgon. Ha en bra dag så länge!

Xoxo

Idag har varit en helt fantastisk dag med många nya upplevelser. Vi har varit på Discovery cove, ett jättefint vattenland. Där fick vi sätta på oss en dykväst och cyklop samt snorkel för att sedan hoppa in i poolen. Däri fanns alla möjliga olika sorters fiskar och det fanns även rockor som man kunde simma med och klappa osv. Poolen hade saltvatten så att fiskarna kunde leva där såklart. Vid en del av poolen kunde man titta in på hajar och större fiskar genom glas. Man kunde dyka med dem men vi hann tyvärr inte med det idag vilket var synd för det hade varit så coolt!

Det fanns även klorpooler som man kunde simma runt i som man kan jämföra med floder för de slingrade sig genom parken på samma sätt. I en av poolerna kunde man även se små uttrar som simmade runt och de var så söta när de solade på stenarna!

Vid ett tillfälle tappade vi bort mamma och pappa och under den tiden klappade vi sengångare och bältdjur samt matade fåglar medans de satt på oss!

Men det bästa under hela dagen var absolut när vi fick bada med delfinen Dot. Hon var så fin och unik eftersom hon hade en ljusrosa mage vilket ingen av oss visste att delfiner kunde ha, men nu vet vi. Vi fick lära oss olika handrörelser som hon svarade på, till exempel när vi "spelade piano" på vattenytan började hon sjunga och när vi formade händerna som en skål la hon huvudet däri så vi kunde pussa på henne! Det var helt fantastisk och detta är absolut en oförglömlig dag!

Xoxo

Idag var en tuff dag för fötter och ben, redan vid uppstigning kämpade de emot. Men vi tog oss till en annan del av Disney world, nämligen Epcot. Ett mysigt litet ställe där man tog fram fina delar av olika länder där olika Disneyfilmer har utspelat sig i. I Norge utspelade sig till exempel Frost och i Frankrike Skönheten och odjuret. Idag åts maten i Japan där vi åt ris och nudlar.

Vi har fått träffa många figurer och tagit mycket bilder. Idag åkte vi däremot inte så mycket karuseller som igår, jag tror vi åkte tre stycken faktiskt. Och liksom igår drog ett åskväder förbi under några timmar och de timmarna fick spenderas inomhus i souvenirbutiker eller på andra underhållningsplatser. Även denna kväll bjöds vi på fyrverkerier och brasor, denna gång ut på vatten vilket var väldigt fint men jag personligen tyckte gårdagens underhållning var bättre. Allt som allt har det varit en bra dag!