View tracker

Nu har det varit dåligt med bloggande men ibland tappar jag motivationen och undrar varför jag bloggar och då blir de inte så mycket!

Jag gör i alla fall samma sak varje dag typ, jag kör cardio schemat. Och de blir lättare fort! Så nu börjar jag fundera på om jag ska köra en gång på morgonen och en gång på kvällen.

Får se 😉 men för 2 dagar sen så gick jag fram och tillbaka till skogslyckan två gånger. De tar ca 30 minuter bara att gå dit så jag gick fram och tillbaka osv i två h! De var verkligen inte jobbigt, men dagen efter så fick jag så ont i smalbenen, sjukt ont. Så igår sprang jag 5 min på bandet och sen gjorde jag lite dansuppvärmning. Så växlar jag emellan det några gånger efter jag har värmt upp. För spring är ingen fara. Men går jag får jag sjukt ont! 😂

Men i dag gjorde jag ett styrke schema som jag hitta. Gjorde de 3 gånger och sen dog jag! 😂 sen så gjorde jag en video från blogilates, 6 min booty workout! De var super nice! Nu är jag sjukt trött så ska bara svettas klart duscha och sen laga mat!


Ni får ha det så gött!! - Emelie

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Idag har jag slitit med träningen men failat lite med maten. Jag körde lite cardio samma som igår och sen hade jag dans! Sjukt nice kombo, är helt slut! 

Som sagt faila lite med maten, men jag var hos mormor, och ingen kan äta nyttigt hos mormor 😉
Först go frukost med ägg och Juice. Det onyttiga i var två bullar och lite kex. Sen blev det ris och sås och keso när jag kom hem, udda kombo! Någon clementin och några jordgubbar, mer keso och som pricken över i:t lite bacon nu när jag kom hem efter dansen! Så sjukt gott men behövde proteinet och fettet. Jag har lärt mig mer om vad just min kropp behöver för mat via en video jag hitta igår på youtube. Lägger den under. Där fick jag reda på att min kroppstyp behöver lite mer fett i maten än de andra bland annat. Super bra! 😍

I morgon (förutom Min jazzlektion) så blir det vila. För jag har som sagt en tendens att överträna tills jag får så ont att jag slutar och då kommer jag inte igång igen vilket är tråkigt. Så måste våga vila i morgon! Får träna på torsdag igen med cardion men då är de ingen dans så de blir perfa! 😚👌🏼

Men nu ska jag dricka detox te:t! Vilket är nog de äckligaste jag har druckit! Jag gillar ändå te, men detta är vidrigt! Men men, folk säger att man vänjer sig! God natt på er! - Emelie 💕

Likes

Comments

View tracker

Jag har upptäckt vilken sjuk skillnad de är när man har lite lutning på löpbandet och när man inte har det! Idag körde jag utan lutning, började försiktigt men när jag började på intervallerna var de så lätt så jag hade samma på de första och när "Step off-erna" kom så hade första gångerna på 8.0 och sen 100. Och de var super jobbigt men inte ens i närheten så jobbigt som de var i fredags. Så jag la till lite till träning! Lägger videorna under! Sen stretchade jag i 20 min. Träning i ca 1h och 10 min och sen stretch. En och en halv h tog det! Super nöjd, tog en clementin efteråt för att få upp blodsockret igen!

Så mitt mål får bara att klara utmaningen med 4 cm lutning istället för att bara klara den för det klarar jag!

Nu ska jag prova ett detox te och hoppas på att de smakar goare än de luktar!! 😂

Ha det gött!! - Emelie 💕

Likes

Comments

Idag fredags var första gången jag lyckades träna. Sjukt jobbig cardio! Brukar titta ganska mycket på en youtuber (blogilates) och hon har gjort ett schema som är helt fantastiskt! Mitt mål är att kunna göra hela!
Men just nu har jag dragit ner snabbheten lite och jag gjorde inte de två sista grejerna. Gick av mig själv lite i 3 istället.
Men det var skit nice! Ska göra det i dag igen så hoppas vi på att jag orkar lite mer 😂🙌🏼

Har även varit och köpt lite keso, jordgubbar, detox te och även lite clementiner! De gick på 85 kr! De är sjukt va dyrt de är med frukt! Bara de gick på typ 40 😱 skulle kunnat få mer godis för mindre pris. Men men de kostar att ligga på topp! 🏆

Ha det gött!! -Emelie 💕

Likes

Comments

Idag har jag gjort framsteg! Jag har gått ut genom dörren till busshållsplatsen och hem igen!

Kom inte längre än så innan jag påmindes av denna sjuka (antagligen) influensan. Började hosta som en tok så det var bara att gå hem igen. I morgon så är vi lediga, så de får bli skola för min del på torsdag. Antagligen ingen träning förren då heller. Men tur för mig så säger de ju att 70% är mat och 30% träning. Tror inte riktigt på de men men, för min del får vi väl hoppas på att de har rätt! 🙂
Nu är det bara att vila och hoppas på att jag blir frisk snart! 🙌🏼 - Emelie 💕

Likes

Comments

Jag började dagen med frukost kl 14. För jag har råkat vända på dygnet nu när jag har varit sjuk. Så de blev en 6 timmars försenad frukost i dag. Försökte även mig på att träna lite, och de gick inte bra...🙂

Jag gick på löpbandet på 2.0 i seriöst bara 5 min för jag blev så sjukt trött så de gick inte. Så tänkte jag kör lite lite lite styrka. Så gjorde 50 reversed sit-ups och 15 squats. Då blev jag sjukt yr i huvudet och insåg att jag får vänta ett par dagar till innan jag börjar försöka träna. 

Så nej, man ska inte träna innan man är frisk. De är inte bra för man kan bli mer sjuk och de var fruktansvärt ansträngande! Mycket mer än de brukar vara! 😂

Så jag insåg att de var ingen idé för mig att ens tänka tanken att sätta foten utanför lägenheten i dag heller. Men i morgon tänker jag att jag ska gå till skolan. Och för att ordentligt vända på dygnet så tänkte jag att jag ska hoppa på att gå offline kl 22, eller ah jag väljer 23. Men de att efter de så är jag okontaktbar så länge de inte är akut. Så ingen dator eller mobil efter det.
För vänder jag på dygnet rätt kommer jag äta vid rätt tider så jag inte äter för sent osv osv. Så, för att jag ändå ska få min lilla dos av serier och sånt som jag annars brukar somna till så sätter jag på vad jag nu vill titta på 22, och sen efter det så stänger jag datorn och sätter på månen på mobilen (stör ej läge). 🌙

I morgon har jag dans efter skolan så tänkte vara med och markera osv. Hoppas jag fixar det utan att jag känner av förkylningen! God natt på er! - Emelie 💕

Likes

Comments

Okej, jag får börja med att skriva lite om mig.
jag går estet dans som inriktning på gymnasiet jag går sista året och jag har dans 5 gånger i veckan. 4 gånger i skolan! gång efter skolan, alla lektioner är på 1 h och 20 minuter.

Mitt mål är att vara som mest fit som jag någonsin har varitnu när sommarlovet börjar igen, eller ah snarare tills studenten.

Varför nu? Jo, för att jag har redan träning i skolan iskolan gratis som jag ändå måste vara på? Så varför inte ta användning av att under de h jag är i skolan så kan jag träna och även efter skolan. SÅ tänker jag i alla fall så därför bestämde jag mig för att så fort jag har blivit av med de vi tror har varit influensan så ska jag köra sten hårt på att försöka få min dröm kropp.

Och nu i bloggen så kommer jag skriva ut om hur det känns hur jag mår vad jag gör vad jag äter. Dels för att ha en dagbok som jag kan läsa själv så har jag även en dagbok för andra som vill samma sak som jag. För jag har de problemet många har. Jag vill bli av med det där lilla extra fettet långt ner på magen. Jag har abs upp till men ner till är det dåligt med dem. SÅ jag kommer skriva allt jag gör och allt jag äter. Man säger att de har 70 % med vad man äter och göra ochresten av de 30 är träning. Men tror mer på en 60 40. Men jag har lärt mig att maten är viktig. Nu när jag har varit sjuk har det enda jag har kunnat göra vara att ligga och läsa på, då jag inte har kunnat träna så det har nog varit rätt bra. Har bland annat lärt mig att det inte handlar om att bara äta sallad varje dag hela veckan. Kära du, du kan inte leva på bara sallad. Det vill säga tex salladsblad av olika slag gurka tomat och paprika. Det går inte, då får du ingen energi attkunna göra dig av med. du måste äta protein och något med substans i, typ som potatis. Potatis är super bra, för det är en rotfrukt och det är något du blir mätt på.

SEN vill jag även att ni ska veta att jag är inget proffs på något sätt utan jag bara skriver vad jag gör, vad jag tror på och vad jag tycker funkar.

Så nu har ni fått veta mitt mål med bloggen. Det var inteden första tanken men, jag är nöjd över att jag ändrade mig. kram på er! -Emelie

Likes

Comments

Kan säga att jag har nu kommit till de fösta riktigt svåra trappsteget när de gäller att äta på ett annat sätt och det är sockret, och även att inte äta för sent på kvällen. Just nu, är jag super sötsugen. Kl är halv 3 på natten och det enda jag kan göra nu är att dricka vatten. För äter jag något sött nu förstör jag allt jag har jobbat med, då får jag ju börja om nästan helt.

Första dagen/dagarna är det rätt okej. Det är nu den tredje eller fjärde dagen som det börjar bli jobbigt. jag lägger inte av helt med alla saker de kan finnas socker i (för det finns socker i allt), jag tycker att det är okej för mig att tex ta och dricka ett glas oboy på eftermiddagen, eller ta ett digestivekex bara det inte är för sent på dagen så jag fortfarande kan bränna bort det. Jag är inte omänsklig så jag tänker inte ta bort alla goda saker i mitt liv. Men jag ska verkligen försöka att göra mig av med mitt stora socker beroende. Det finns socker i allt och tänker fortfarande kunna unna mig en godis eller en kaka då och då, men just nu är jag alldeles för socker beroende. MEN JAG har läst att det bara tar 20 dagar för oss att vänja oss av med sockret. så jag får innerligt hoppas på det. För vissa stunder nu på kvällen har det varit jobbigt på riktigt.


MITT STÖRTSTA TIPS till att hantera sötsuget är att dricka massa vatten innan du tar och äter något sött, för många gånger mixar våra huvuden i hop sötsug signalen och törstig signalen. Så du kanske egentligen inte är sötsugen. eller så är det som det var för mig i dag. idag (igår) från 23 - nu vid 02:37 så har jag varit så sötsugen så jag vet inte vad, har druckit massa vatten men det har inte hjälpt, så gav efter förut och drack en kopp te (utan socker, bara mjölk i men i mjölk finns det socker men men är inte omänsklig).

Man kan ta och äta frukter istället för godis ELLER socker och det är precis vad jag ska göra. jag har konstigt nog läst på lite olika hemsidor att man inte ska äta för mycket frukt pga fruktsockret. Men jag tror ärligt talat inte att frukt är dåligt för kroppen. det kanske kan vara så att fruktsocker inte är bra i för stora mängder, visst(tror inte att jag kommer komma upp i de mängderna). MEN JAG TROR FRUKT ÄR BRA! Jag tänker äta så mycket frukt jag vill. För något gott och mysigt måste jag ju kunna få i mig trotts att jag ska försöka få min drömkropp så måste jag få leva lite under tiden med.


I morgon tänkte jag att jag ska förklara för er exakt vad det är mitt mål är vad det är jag strävar emot och varför jag har valt att skriva om detta med kost och träning och hur jag gör och varför! ha det gött så länge sov gott! - Emelie

Likes

Comments

Som jag skrev i ett inlägg tidigare så skrev jag att jag är sjuk. Riktigt ordentligt sjuk är jag faktiskt. Jag kom på det här med att jag verkligen skulle börja träna dagarna innan jag blev sjuk. hade iden ett tag innan men bestämde mig dagen innan jag blev genom förkyld.

Så, undertiden som jag inte kan träna så googlar jag runt på smoothis som jag kan tänka mig att prova. Googlar även runt och försöker hitta andra saker jag kan tänka mig att lägga till in min vardag. Så som detox te, avakado och keso. Det är några av sakerna som hamnar på min inköpslista. Så, så fort jag kan gå utanför dörren utan att avlida av en hostattack så tänker jag gå ner till mitt kära Ica och köpa hem massa goa grejer.


jag har försökt att träna flera gånger men det har alltid slutat av samma anledning. jag har pushat mig för hårt så att det har slutat vara roligt. Det är då jag slutar. Så denna gången ska jag göra det annorlunda. Jag ska pusha mig själv. Men bara så pass mycket så att jag tycker det är kul. annars kommer jag bara sluta. för mig är det bättre att jag avslutar min träning lite tidigare än vad jag hade tänkt än att jag kör hela vägen och sen tar två vilodagar och inte kommer igång igen. vet inte hur det är för er men så funkar jag. säger inte att jag inte tänker anstränga mig. för det är självklart. jag brukar bara gå över gränsen, vilket alltid slutar med att jag slutar så ska göra på ett annat sätt denna gången. vilket jag tror blir toppen!!

Lite bilder på detox vatten, och en smoothie. Detox smoothin ser lockande ut dock. Har provat olika former av detox vatten men det är inte riktigt min grej. smakar som svag saft. undrar lite varför man inte bara käka frukten som den är. För enligt mig är det mycket godare. ska prova smoothin, för den ser lite god ut! kram på er - Emelie

Likes

Comments

​hejsan! 

ska berätta att jag har ändrat lite, istället för att bara skriva åsikter och djupa saker så kommer jag börja träna och skriva om det, ska bara bli frisk först. kommer fortfarande inte spama med bilder. förutom om jag har några. men kommer inte lägga flera h på att ta bilder. Det är inte min grej. 

så det kommer betyda att jag antagligen kommer skriva mer och oftare. så detta kommer bli i första hand en träningsblogg och i andra hand en åsikts blogg, sen lite vardag och så självklart, blir det bra?
jag tycker det i alla fall, jag känner mig nöjd. 

kram så länge! - Emelie

Likes

Comments