Idag var det perfekt väder för en söndagspromenad. Inte för varmt, inte för kallt och inte så mycket folk ute - supermys!

Löven var så himla fina så det var ju givet att ta en bild! Det är nåt med att hoppa i lövhögar och att lasta löv i luften 🍂🍁 Barn på nytt!

När vi gått en bit kom vi till en hage med Highland Cattles. Helt lurvig och gosig! Den låg och tittade på oss en stund innan den lade sig raklång och somnade.

Han är kärlek! Så himla fin på alla sätt ❤️ Bästa promenadsällskapet 👌🏻

Då var det äntligen dags igen! Vandring + tält stod på schemat, yey! Jag, Daniel och Fredrik trotsade regnet och gav oss ut på en tur. Hade planerat en mil, men naturen ändrade planerna åt oss, bokstavligen talat.

Vi utgick från Fredriks hus som ligger ute i skogen och hade väl mellan 15-25 kilo i ryggsäckarna var alla tre. När vi började gå regnade det på en liten mysig nivå, så det var skönt. Lite drygt att ha glasögon i ett sånt läge dock... hade behövt vindrutetorkare 😅

På kaffepausen började regnet öka i styrka och tillslut var allt genomblött. Vi var dock glada ändå, man är ju inte gjord av socker 😉

Regnet kom och gick och vi stannade mest hela tiden kändes det som, för att ta på regnkläder eller för att ta av dem.

Efter en timmes vandring hittade vi en glänta i skogen, inte alls där vi planerat att stanna, men holy cow vad den var mysig! Naturen är bra vacker alltså. Vi stannade där och slog läger... mitt på en underjordisk myrstack!!! 😩😩😩😩😩😩😩 Jävlar vad dom var överallt och jag blev biten överallt känns det som. Armar, ben, mage och hals fick sig en omgång av myrorna ☹️ Så vi flyttade till en annan glänta i skogen som låg alldeles bredvid. Inte fy skam det heller, lika fint och utan myror! 🙌🏻

Eld höjer moralen, sägs det, så när tält och vindskydd slagits upp så började vi leta efter ved. Som en skänk från ovan hittade vi relativt torra, döda träd som vi sågade upp till vedträn och gjorde en liten brasa på. Skönt att få torka lite i alla fall.

Det regnade tydligen jättemycket under natten, men eftersom det inte är mycket som väcker mig under en natt så märkte såklart jag ingenting 😅 Jag och Daniel sov i tält, men Fredrik sov bara under ett vindskydd så Daniel hade legat och oroat sig för Fredrik under natten, men det hade gått bra även för honom.

På morgonen regnade det inte så vi packade ihop, tryckte frukosten i ansiktet och städade upp efter oss. Sen vandrade vi hemåt, trötta och blöta efter lördagens regnande, men glada i kropp och själ.

Riktigt mysig tur och jag längtar redan till nästa!

Avslutar med en shout-out till min internationella läsare 😉 Hej Adam! 👋🏻👋🏻

Igår var vi till Örebro och Gustavsvik! Vi hade läst väldigt mycket om deras bad "Lost City" och har varit väldigt sugna på att åka dit. Gjorde en heldag av resan till Örebro och träffade upp Daniels kompis Johan som också hängde med och badade. Efter att ha varit van med att bada på Aqua Nova här i Borlänge så var Lost City säkert fem gånger större. Tråkigt nog gick det snabbt att ta sig igenom allt men vi åkte grejerna om och om igen 🤘🏻Det helt klart roligaste var vildforsen, men rutchkanorna var också roliga. Grabbarna åkte allt, men jag fegade ur 😅 Diverse skador senare åkte vi vidare för lite middag och på sena kvällen gick bilen hemöver. Trevlig dag med massa kul ✌🏻

Då var det dax för det årliga kräftfisket! Vi hade en mysig kväll nere vid vattnet och efter att ha slängt tillbaka ca 70 stycken som var för små, så slutade vi upp med en fångst på lite drygt 9kg kräftor.

Grillade en massa marshmallows och korv med bröd. Standardmiddag för oss kräftfiskare!

Dagen efter fisket var det dags för kräftskiva. Grannar och familj samlas kring kräftor, pajer och sallad. Supertrevlig tillställning! Tråkigt väder dock, om jag ska klaga lite, men att få mysa under en filt tillsammans med sin kärlek är inte fy skam det heller ❤️

Nu ska chipsen ätas upp. Roger över, Roger ut 👋🏻👋🏻

I torsdags var vi till Furuvik. En supertrevlig dag med Daniel, hans mor och syster och det var en bra dag för en mysig utflykt tillsammans. Vi kom dit i lagom tid för att se schimpansmatningen och lyckades sen att passa in massa olika djurmatningar.

Jag är lite kluven till djurparker egentligen, men när man går runt och läser på information om hur djuren är hotade ute i det vilda så känns det ändå bra att de kan få chans att överleva i djurparkerna.

Besökte militärbunkern också, och den var skithäftig! Gamla sängar, patroner och kanoner, och så häftigt att få en inblick i historien.

Summering av dagen med picknick, djur, lite karusell, godis, spel och mys, plus att vi såg vår allas "Dynamit-Harry" några gånger i förbifarten är att det inte finns något att klaga på. Trevlig dag!

Norge. Vackra vackra Norge 😍 Vi bestämde oss för att åka till Norge för att se Geiranger och Trollstigen. Daniel hade varit där tidigare och visat fantastiska bilder så att välja det resmålet för vår första gemensamma semester kändes självklart.

Vårt hem under denna resa är vårt grymma tält från Fjällräven. Det har regnat och det har blåst men tältet har inte svikit oss en sekund. Perfekt boende 👌 Första natten spenderade vi vid sidan av Slådalsvägen, i närheten av Vågamo. Andra natten i närheten av Trollstigen, tredje natten i bilen, fjärde och femte natten på en camping, sjätte natten mellan Abisko och Kiruna och sjunde natten på en rastplats bredvid Ume älv. Resan följde planen till en början, vi såg Geiranger och Trollstigen, men sen tog spontaniteten överhanden.

Vi har sett MAGISKA berg och dalar, och vi har stött på många temperaturer som inte passar i sommarvärmen. På Galdhöpiggen, till exempel. var det fem grader varmt och på Dalsnibban blåste det isvindar. Det gjorde dock inget utan utsikten från Dalsnibban ner i den mäktiga Geirangerfjorden tog fokuset från det kalla. Vid Trollstigen fanns en väg som ledde 5km rakt upp på berget. 5km kändes onödigt långt så vi klättrade bara upp en bit på berget, men vyn därifrån gick inte av för hackor så att säga. Holy cow! Jag överskäljdes ofta av känslan av att detta inte var sant. Jag förstod inte vad jag såg och jag såg det mest som i en film. Svårt att beskriva, men synen av naturen i Norge är svår att ta in.

Efter att ha spenderat tre dagar med att resa till Norge och både se Geiranger och Trollstigen så började det kännas lite konstigt. Skulle resan vara slut redan här? Ingen av oss ville det så Daniel kom med den brillianta idén att se över vädret i övriga Norge. Skulle det vara fint väder någon annanstans i landet? Efter att ha kollat en väderkarta över hela Norge och insett att hela Lofoten omgavs av stora solar så var saken klar - vi chansar och åker dit. 120 mil och ca 19 timmars restid hade vi framför oss och vi bestämde oss för att köra så länge vi orkade under dagen och natten för att hinna med färjan från Bodö till Lofoten. Vi körde i tretton timmar innan vi inte orkade längre. Då var klockan 01.30 och vi orkade inte slå upp något tält utan vi stannade på en rastplats och mer eller mindre knölade ihop oss i bilen. Jag på ett framsäte och Daniel i baksätet. Synen av Daneil, 198cm lång, ihopknölad i min lilla Skoda Fabia glömmer jag inte i första taget 😂 Fyra timmar sov vi den natten innan vi åkte vidare vid klockan sex morgonen efter.

Förjan från Bodö kan jag verkligen rekommendera. Tre timmar tog den, och då kom den fram till Moskenes som ligger ganska långt ut på Lofoten. Valet var att annars åka högt upp i Nordland (Nord Norge) och bila genom hela Lofoten för att sen vända ute vid Å och åka samma väg tillbaka hem igen. Vi är båda glada över att vi valde färjan då den tillät oss båda att slappna av och sova efter den mindre sköna natten i bilen, och vi kom fram till ett soligt Lofoten på ett kanonbra ställe. Solen sken och molnen lyste med sin frånvaro - WOHO!

Trots att Trollstigen och Geiranger tidigare gjort mig mållös så var Lofoten en helt egen kategori. H O L Y C O W. Lofoten måste upplevas. Lofoten ser ut som en filmvärld (som att man förväntar sig att se Frodo och Sam komma gående med ringen över bergen). Lofoten är helt magisk.

Vi spenderade ungefär tre dagar på Lofoten. Myste på en camping, promenerade hand i hand på en strand, badade fötterna i ett iskallt hav på Haukland beach, åt jordens äckligaste och minst prisvärda thaimat, hamnade i en norsk debatt om oljan och åkte runt i bilen, helt hänförda av utsikten.

På lördagen åkte vi tillbaka mot Sverige och äntligen fick jag uppleva Lapporten!!!! Vi åkte genom Abisko, Kiruna, ner till Vilhelmina och Dorotea och vidare hem mot Dalarna. Sista dagen körde vi 70 mil i sträck och kom hem trötta men glada. Glada över att ha gjort en sådan fantastisk resa och glada över känslan att ha kommit varandra ännu närmre. Man lär känna varann ordentlign när man spenderar en vecka tillsammans i en bil och sover i tält. Resan var magisk, Daniel är magisk och jag är så himla glad just nu. Fylld med massor av energi och äventyrslust, och kan knappt vänta till nästa resa, vart nu den bär 🚗

Vi bestämde oss för att testa våra kroppar och ge oss ut på en vandring. Den planerade rutten var på ungefär två mil, men med lite drygt 20-30 kilo i ryggsäckarna insåg vi att vi överskattat oss rejält! Vi gick istället från Trödje till Iggön, på grusvägar och genom skogen. Vi "genade" över sten och mjuk mossa och det var kräkjobbigt, och någon genväg var det inte 😅 Tillslut kom vi fram till en riktigt fin plats vid havet, trötta i kropparna och med torra vattenflaskor... det första vi ville göra var att fixa vatten. Daniel har en grej för att rena vatten och det enda vatten som gick att tillgå var från havet. Daniel renade vattnet och gav mig en flaska med orden "strunta i hur det smakar, drick bara". Okej, tänkte jag, och drack. Det smakade SKIT!!!!! Vilka nötter vi är som tror att vi kan dricka havsvatten.. Hallå, liksom! Istället fick vi ge upp tältplatsen, som för övrigt var för liten, och gå på vattenjakt. Som tur var hittade vi hem till en gammal dam som gav oss vatten att fylla på flaskorna med. Guld värd! 🙏🏻 Vi hittade en ny tältplats, lång ifrån lika fin men mycket användbar, och spenderade natten på Iggön innan vi tog den enklare vägen hem sen. Det var härligt att få känna på ordentligt hur det är att gå med mycket packning och det var urmysigt att göra det tillsammans ❤️ Bilden är från vår lunchpaus då vi vilade en timme i solen på en brygga. Mys!