En helg som erbjudit mycket sömn har passerat, det känns i min kropp som att det varit nödvändigt. Innan helgen fick jag olika sjuksymptom som tydde på att kroppen behövde en paus, så det är vad jag gav den. Många timmars sömn nattetid och även ett par timmar under dagarna, komplicerades med promenader och blandpass på gymmet för att starta igång kroppen på rätt sätt.

Idag kände jag mig relativt utvilad när alarmet ringde vid 6.50, men att lämna sängen för morgoncardio behöver ju inte vara lätt för det😬 Jag hade lagt fram träningskläderna på fotändan av sängen för att jag inte ens skulle behöva resa på mig för att klä på mig (😂) och förberett bcaa och ställt i kylen igårkväll för att underlätta allt så mycket som möjligt. Sagt och gjort, nu sitter jag här och trampar på min cykel 😅🚴🏼‍♀️💦

Likes

Comments

En helt underbar helg har passerat, jag har verkligen kopplat bort min vardag och njutit av varje minut. Matvanorna har även dem lagts åt sidan. När jag reser räknar jag inte kalorier, jag tycker att man ska få unna sig extra någon gång emellanåt, och då prioriterar jag resor som sådana tillfällen.

Under den här helgen har vi ätit otroligt gott, utan att ha dåligt samvete över det. Jag njuter mer än någonsin av dessa onyttigheter när jag ätit bra under en tid innan, men när en helg passerat så kan jag verkligen känna ett sug efter att äta matlådor. Havregrynsgröt, kyckling, broccoli och ris, jag blir hungrig av bara tanken😍

Balans betyder allt vad gäller matvanor, och det finns ingen gyllene väg som passar alla. Man får testa sig fram för att hitta hur man själv kan använda maten som ett belöningssystem. Ser jag på saken långsiktigt belönar jag mig själv genom att äta hälsosamt och basera matintaget efter mina mål = jag ser resultat. Kortsiktigt kan jag belöna mig med något mindre nyttigt eller rent av onyttigt bara för att jag får ett sug efter just den specifika saken, och det är enligt mig viktigt att någon gång ibland göra just detta. Man ska inte äta nyttigt för att straffa sig själv! Är det så man ser på sina nya vanor har man naturligt en mindre chans att nå i mål. Det ska vara en satsning för välmående, något man uppmuntrar sig själv att göra med glädje (även om det inte alltid är lätt).

Likes

Comments

Här har man alltså utsikt över Schweiz , Liechtenstein, Österrike & Tyskland... hur sjukt?!? 🗻🏔⛰

Likes

Comments

På vägen till Zürich, eller närmare bestämt på planet från Stockholm till Frankfurt, blev det förseningar pga det rådande väderlaget. När pappa släppte mig utanför flygplatsen fanns inte ett spår av dåligt väder, när jag droppat väskan och checkat in så möttes jag av en vit flygplats genom fönstren vid gaten. Ett centimetertjockt täcke lade sig sakta men säkert allteftersom snöflingor stora som femkronor singlade ned.

Vi fick borda planet i tid och allt verkade rulla på fint tills att klockan var 16.25 och planet skulle lyfta, vi blev meddelade att avgångstiden nu var osäker och att den ej kunde påverkas pga rådande väderlek. 1h och 40 minuter senare fick vi klartecken att lyfta, vädret hade under den tiden gått från dag till kväll, vilket skulle lämna mig med 40 min att hinna byta till anslutande plan på istället för 2h och 20 min som först var menat. Efter ytterligare lite förseningar sprang jag mellan gaterna i Frankfurt och kom fram till gaten 5 min innan bordingen startade, grym timing 😎

Likes

Comments

Gårdagens lätta lunch blev en improviserad tonfiskröra, väldigt basic och väldigt god😍

Recept för två personer:
150 g tonfisk (i vatten)
150 g lättkvarg naturell
80 g hackad rödlök

1. Fördela tonfisken i en bunke och blanda med de andra ingredienserna.
2. Smaksätt med salt, peppar och en skvätt limejuice
3. Servera!

Varje portion röra innehåller ca 150 kcal, vilket innebär ca 200 kcal tillsammans med salladen jag serverade med här👌🏼

Likes

Comments

Likt varje onsdag ska jag till mormor och äta myslunch, vilket lämnar mig med tid till ett ca 50 minuter långt gympass innan det är dags att röra sig mot Farsta. 50 minuter är visserligen inget långpass, man vet jag innan jag går innanför dörren vad som står på schemat så kan de bli precis lika effektiva som ett 1,5h pass. Idag blev det ett superbra fokuspass för biceps 👏🏼

Seated dumbbell curls 12x4
Concentration curls 12x4
Hammer curls 12x4
21's (barbell) 21x3
Superset: 8+8+8x4
- Cable curls
- Barbell curls
- Cable curls (rygg mot maskin)

Likes

Comments