View tracker

Efter två dagar fyllda av jobb så avslutades helgen på bästa sätt med ett mag- & rumppass i hemmagymmet. En dusch på det och sen påfyllning av proteindepåerna i form av pepparkaksdegsglass och kvällen är gjord👅👅😍

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Ett riktigt bra benpass med L2 startade dagen på bästa sätt💪🏼

En powerwalk från gymmet hem till mormor för en spontanlunch tillsammans❤️

Efter dagens enda lektion blev det lite övningskörning innan jag skulle hem för att ta ut Lexi på en promenad🐶 Resten av kvällen spenderades vid datorn för att analysera westernfilmer för ett skolarbete🌟

Likes

Comments

View tracker

En nystart ur något som redan nu fungerar, kalla det en level up. Jag vill stärka mig själv, för att jag vet att jag kan. Från och med nu ska inget bortprioriteras, med skolan ska allt fokus ligga här och nu, för att jag inte ska tappa bort mig i hur stort allt verkar när man lägger fram vad som komma skall. Med träningen är det scheman som gäller, fem dagar i veckan minst ska berikas med hård träning på gymmet, och detta ska inte skolan få påverka.
Jag ska boosta mig själv till max för att ge ALLT i alla sammanhang.

Likes

Comments

Jag kan helhjärtat säga att jag känner ett starkt medlidande för alla som liter av återkommande ryggproblem. Efter att jag i fredags lyckades vrida till ländryggen så har jag en annan förståelse för hur stor belastning minsta lilla rörelse lägger på ryggen. I synnerhet i ryggslutet där kotorna komprimeras i upprätt position, att inte kunna stå upp utan konstanta smärtor är extremt frustrerande och handikappande.

Jag träffade idag en kiropraktor (för första gången någonsin i ryggsammanhang). Han förklarade att mitt bäcken var snedvridet och att detta påverkade i princip halva ryggen som kompenserade detta med att bli överrörlig/spänd om vartannat. I tre omgångar knäckte han tillbaka bäckenet på rätt plats, en väldigt konstig känsla, men samtidigt skön och avslappnande. Därefter tryckbehandlade han musklerna runt om, och sedan dess går allt åt rätt håll! Ska tillbaka på onsdag så det återstår att se om bäckenet vill stanna på plats eller vrida tillbaka tills dess🙈

Likes

Comments

En sallad på spenat, paprika och gurka som bas, till det äggröra, grillad kyckling samt riskakor 😍

Likes

Comments

Fick för mig att dricka pepparkakste såhär på kvällen, supergott men kanske lite väl tidigt för att blanda in julkänslorna?...

Likes

Comments

Först ska jag bara klargöra en sak, jag HATAR att springa.

När jag kom hem från skolan så skulle jag ta ut Lexi på en promenad innan jag började packa, jag bytte om till träningsbyxor och en hoodie, snörade på mig gympaskorna och drog på mig såväl mössa som vantar. Vi kom ungefär 50 meter innan jag bestämde mig för att vi skulle effektivisera tiden och springa varvet istället. 1,5 km löpning, 300 m gång, 700 m löpning, 100 m gång, 1 km löpning, 50 m gång. Drygt 3,6 km totalt på ca 20 minuter. PEPP!!!

Och så tillbaka till det faktum att jag hatar att springa, och därför inte gör det. När jag väl bestämmer mig för att springa så gör jag det ordentligt, huvudet pulserar och jag flåsar som bara den haha, kroppen säger bara nej, nej, nej, men det är då huvudet och viljan kommer in i bilden och säger JA, JA, JA.

Ett litet knep jag har för att ta mig igenom slutet av löpdistanserna (som idag var 3 st), är att räkna stegen. Jag väljer ofta att avsluta varje distans efter en uppförsbacke för att få pressa ut den sista orken och då är varje steg kämpigt. Att räkna stegen till 100 och sedan börja om är något jag kan komma på mig själv att göra när jag är ute och promenerar, men då blir jag mest irriterad, när jag springer vill jag ha små korta mål och räknar därför stegen till 10 och börjar sedan om. På så sätt känner jag hela tiden att jag når ett delmål, "bara 10 steg till!!". Att jag sen säger så 10 ggr i rad är en sak, men för stunden så strävar jag bara efter de där 10 stegen!

Nu står jag ute på altanen och kyler ner mig, tomatröd i ansiktet och fortfarande med höjd puls ;)

Likes

Comments

Det var inte alltför länge sen jag åt lunch, så ett lättare mellis fick bli innan jag tar promenaden till gymmet. Frysta hallon och 2/3 banan, vad hände med den tredje delen? Jo den fick Lexi som även hon älskar banan🐶

Likes

Comments

Jag ville verkligen inte gå upp ur sängen för 20 minuter sen, nu har jag cyklat 15 min. 15 kvar till frukost, I CAN, I WILL!

Likes

Comments