Har gått ganska många dagar sedan vi bloggade sist. Vi har dock inte gjort så mycket faktiskt. Fredag så for Micke hem och på kvällen så kom min syster hit på besök från England. Lördagen så for vi till Delft men Elin stannade hemma då hon inte mådde så bra. Vi var både in i en kyrka/museum sen gick vi på stan resten av dagen. Lägger in lite bilder då vi får det att funka. Var hur vacker som helst och rekommenderar verkligen er som ska hit att ta er tiden att fara in till Delft. Söndagen gick verkligen fort då vi mest bara gick runt och fotade. Idag är det då måndag och vi har varit och handlat mat för dom sista dagarna här. Känns lite sad att det snart är över men nu ska vi verkligen njuta och ta vara på dom sista dagarna.

I söndags hände inte så mycket, det var en såkallad "vila upp sig söndag"  vilket var välbehövligt!

Men måndag for vi och besökte ett zoo, vi fick se många djur och hela dagen gick åt till att vara där. Otroligt roligt att se djuren (man bara läst om) i verkligheten.

Tisdag var det bara att ta tag i livet och tillbaka till verkligheten igen, det var en otroligt varm dag och vi fick bl.a tvätta fönster, göra rutinerna och skotta ut en kohage.

Idag var den varmaste dagen hittlist mws närmare 27 +grader i  solen, vindstilla och kvaft. Eftersom det var så varmt, vart der inte några jättejobbiga syssloe gjorda utan vi försökte underlätta för djuren så dom hade vatten Och skugga där de kunde vila upp sig.

(mer bilder från djurparken kommer senare)

Idag är den första dagen vi har fått sova ut sen vi kom till Holland. Vi vaknade kl 9 och for sedan på en marknad för att jobba där under dagen. Även idag tog vi fel buss hem men vi kom iallafall hem helskinnade. Kees visade oss runt på marknaden och det var mycket intressant. Han bjöd oss även på lunch och den var jättegod men ganska så stark. Sen på kvällen tog vi det bara lugnt och hade spelkväll :)

Nu är det Fredag!! och imorgon ska vi upp vid 9 och ta bussen in till stan för att vara med på ett evenemang ska bli intressant.

Idag har vi fått testa att göra klövvård på getterna, faktiskt svårare än vad man tror men vi fixade det, så nu har vi lärt oss något nytt😉

Vi red ut och något som skiljer sig mellan Holland och Svergie är hjälmtvånget, ingen anväder det, vid ridning eller vid cykling.
Och på tal om cyklar, detta måste vara cyklarnas land...alla cyklar och cyklisterna har företräde framför bilar haha.

Vår torsdag började rätt bra, vi tyckte att bussarna flöt på och inget hinder, men det skulle ändras fort. Vid vår sista hållplats klev vi på en fullproppad buss som enligt skylten skulle dit vi skulle. Men efter ett tag insåg vi ganska snabbt att det var fel buss och denna tog en omväg..så vi blev försenade. Jaja sånt som händer haha.

I den bussen kan vi tillägga att man fick lite klaostrofobivarning, det var så otroligt mycket folk och vid varje busshållplats tryckte busschaffören  in ännu fler till slut fick dom gå in i bakre ingången.

Annars flöt dagen på bra vi öronmärkte får, red ut med hästarna, skottade bottenmatrial till grisarna i 22+och gjorde rutinerna, väldigt rolig och varm dag. När vi kom hem testade vi även på att gå till maraffären tog 1 timma men det var ett äventyr😂

Idag åkte vi buss till jobbet, riktigt lärorikt, speciellt att man ska stämpla på OCH av kortet när man går ut och det kan vi säga är lättare sagt än gjort, då vi är så vana att bara kliva av.
Resan från hem till jobbet tar dock 1tim exakt så det känns lite jobbigt.

Idag har varit en av det varmaste dagar..väldigt härligt upp mot 20+ men sånna stunder vill man inte stå och skotta skit.

Dagen har annars flytit på bra, fotat en del och träffat nya människor. Djuren mådde som vanligt bra och vi fick själva testa på sysslorna.

Vår första dag vart det många intryck och en stor förändring med språket. Men det gick tillslut väldigt bra. Alla som vi jobbade med var jättetrevliga och välkommnade oss. Det är väldigt bra djurhållning, även fast vissa saker skiljer sig från Svergie.

Vi gjorde även vår första måltid riktigt Gott!!!

Vår dag startade kl 03:30 på måndag, då vi åkte taxi till kallax, flygen gick jättebra trotts lite nervositet. Måndagen var lång men Holland var underbart.