Hej,
Just nu ligger jag hemma i sängen och dricker Spansk mjölk. Fy så äckligt det är, saknar verkligen Svensk mellanmjölk, saknar egentligen just nu allt hemma i Sverige.
Under den senaste tiden här har jag haft en sån extrem hemlängtan, jag vill bara hem. Såfort jag inte sitter och skrattar med mina vänner i skolan vill jag hem, direkt.

Jag har hittat så extremt fina och många vänner här, men på något sätt känner jag mig så ensam, vill hem till mina vänner hemma rätt ofta. Alla här är så varmhjärtade och bryr sig verkligen om alla, men det är någonting, jag vet inte vad. Som ibland får mig att bli ledsen, få hemlängtan och känna mig ensam.

Vissa dagar känns den här resan för bra för att vara sant, medan andra, tyvärr den större delen, rent skit.
Jag är så glad att jag får vara här och vill mest av allt fortsätta ha det toppen här, få bort dom negativa tankarna och ha det bäst.

Jag vet att om jag åker hem kommer jag ångra mig som bara den, medan om jag bor kvar och har den här känslan kommer det inte heller vara bra.

Detta är svårt. Ville bara få ut mina känslor om detta, ska prata lite med mina föräldrar, vänner och så för att sedan se hur det känns.
Kram och hejjj

Idag är det dax för feria här i fuengirola som är en festhögtid för folket i här. Det är ett stort tivoli på feriaplatsen och super arrangerat och fixat. Massor med folk, musik, dans och fest kommer nu att pågå i nästan en vecka. Det ska bli kul. Imorgon är vi lediga så ikväll ska vi gå ut och ha det roligt!!

Bloggar mer när jag varit där, för just nu vet jag faktiskt inte så mycket om Ferian alls. Kram

Idag är jag ledig från skolan då jag precis kom hem från marbella där jag röntgade ryggen.
Så skönt att ha fått det gjort, Fredrika följde med som ett extra stöd också. Jag gick bara tillbaka en bild på ryggen och kan iallafall säga att den såg eftremt sne ut, senare i veckan ska jag tillbaka till en läkare här som kan säga vad det är för fel mm. Sedan börjar sjukgymnastiken, så många steg att gå igenom men väldigt skönt när det löser sig.

Just nu sitter jag och pluggar och det har jag gjort hela helgen, har väldigt mycket plugg att stå i just nu men jag känner att det flyter på rätt rejält. Det är svårt när man inte kan få hjälp av sina föräldrar hemma men jag hoppas att jag klarar mig.

Senare ikväll ska jag och Emma på body tone pass på gymmet och efter det ska vi bege oss till skolan för ett cirkelträningpass, härligt med träning!!!

Kram

Dagen har tillbringats i Malaga med friends, vi åkte först till ikea för att köpa svensk mat, lite kuddar och för att äta svenska köttbullar. Så värt!
Efter det gick vi till skolan dör det var full fart med bullbak och kladdkake bak, såå himla mysigt med svensk feeling.

Har nu också köpt två supersköna kuddar istället för dessa jä*la tempurkuddar som ger mig nackspärr. Så underbart.

Nu sitter jag hemma med Freddy och Emma och myser, vi får se var kvällen tar oss.

Pöss

Hola!
I skrivande stund sitter jag hos frisören 5 minuter hemifrån. Jag gick egentligen hit bara för att följa med Emma när hon ska göra hennes fransar, men spontant fick jag för mig att mitt hår behövs fixas.
Ljusare ska det bli, sjukt taggad att få bort den gula äckliga tonen jag har nu och få lite fräscht och ljust.

Efter besöket här kommer jag behöva skynda mig hem för att sedan springa till skolan och möta Ellen för att sedan åka med idrottsläraren till första ishockeyträningen. Är så extremt taggad på att äntligen få vara tillbaka lite på is!!!

Har dessutom äntigen börjat få lite plugg jag ska måste ta tag i, i Svenskan skriver vi noveller vilket jag älskar. Så taggad på att bara sitta nere vid poolen och skriva samtidigt, det får ske i helgen...

Idag har det varit en superkort skoldag och lunchrasten spenderades inne i stan, lite shopping skadade inte.
Efter skolan gick vi till ett café inne i staden och myste ett tag innan det var dax att dra till skolan och äta tapas med alla värdfamiljer.
Så roligt att träffa och se hur allas föräldrar ser ut.
Nu har jag bara världens matkoma och ligger och degar i sängen.
Kramis

Hej! Bloggningen har varit dålig, jag vet... Det ska bli bättre!
De senaste dagarna har jag faktiskt mest av allt bara tränat, har börjat komma in i de gamla vanorna och äntligen kommit igång rejält med träningen efter mitt lilla uppehåll i början här nere. Känner redan hur lycklig jag blir efter jag tränat.

Jag går just nu på strandpromenaden hem efter ett boxningspass inriktat på just kondition och uppvärmning "inför en boxningsmatch" superroligt och supersvettigt.

Jag har även fixat mina ögonfransar på salong idag, är så nöjd och känner mig äntligen lite fräsch. Visar bild när jag inte är lika svettig som nu...

Nu ska jag sätta mig vid stranden testa utegymmet och sedan stretcha lite och efter det ska jag börja knata hemåt.

Slänger in en bild på gårdagens middag: Croqetas, muy rico!
Kramis😍

Buenas tardes!
Helt jäkla sjukt att jag idag har varit här i 1 månad och 2 dagar. Tiden går så fort.

Igår firade vi 1 månad med squadet med att äta middag på en mysig restaurang, efter middagen var vi helt döda så jag, Emma och Fredrika gick hem hit och somnade direkt. Skönt!!!

Idag vaknade vi med en grön drink och en fräsch vattenmelon, frukten här är verkligen magisk.
Vi gick till stranden vid 10, och har legat där ända tills nu. Vi åt lunch på en chinarestaurang precis vid stranden, och vid två tiden kom Linus, Wille och Daniel också!

Nu har vi väntat utanför huset i 2h då vi (smarta som vi är) tappat bort ena hemnyckeln :-) Ana är långt borta och vi lär få sitta här ett bra tag!!

Besos

Jag skulle publicera ett inlägg igår men det försvann helt.
Vi har iallafall från igår varit med skolan på ett Spanskt naturresarvat som heter El chorro.
Bussresan dit var lite panikartad då skolan drabbats av en lus-epidemi... När vi kom fram behandlade vi alla som blivit drabbade och sen var det inget mer med det, dock tror jag att det kommer spridas som tusan nu...

Planen var att vi bara skulle ta det lugnt hela gårdagen vilket vi gjorde, vi hade blivit indelade i grupper som skulle sova i vindskydd men sån tur som jag, Emma och Freddy har så fick vi tre ett varmt och gosigt tält istället!!!

Natten var jobbig, kall och bestod inte av så mycket sömn, men jämfört med alla som sov i vindskydden ska vi inte klaga alls.

Idag så började dagen tidigt med klättring, efter det var det någonting där man skulle vara fast i en sele och hoppa ner för berg, sedan en cyklingsrunda på väldigt ojämn mark vilket faktiskt var rätt läskigt...
Lunchen var extremt efterlängtad men också extremt kort, efter lunchen var det dags att bege sig till kajakerna då vi skulle paddla i det klarblåa vattnet för att sedan prommenera därifrån och ta cyklar tillbaka till campet. Dock så tappade vi bort oss så vi hittade inte cyklarna och fick istället gå hela vägen.

Förrutom att det var så jobbigt så har detta faktiskt varit en riktig upplevelse enligt mig och efter att ha sovit på en filt inatt kanske jag börjar uppskatta min säng här i värdfamiljen lite... Vem vet??

Nu ska jag duscha och fräscha till mig lite, sedan middag