Hej folkens.

Vi har lavet vores egen blog, hver for sig, men vi vil stadig have denne blog sammen.
Vi startede med at have denne fælles blog, fordi vi var "nervøse" for hvad der ville ske hvis vi havde vores egen blog, og om nogen overhovedet ville læse med. Men som tiden gik, lavede vi vores egen blog, og det går rigtig godt.

Albertes blog: her

Hollys blog: her

I er super velkomne til at læse med, og der kommer tit indlæg op.

Knus os

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - klik hér!

Vi har tænkt os at prøve en sugar detox challenge i 5 hverdage.

Mandag:

Holly: jeg havde ikke så meget tid på vej ud af døren, så min morgenmad bestod af kedelig havregryn med mælk. Som sagt var tiden knap så til madpakke, smurte jeg bare to hurtige rugbrødsmadder, hvilket også er det jeg normalt spiser til frokost. Aftensmaden bestod af en gang speciel italiensk pasta og kødsovs med basilikum ovenpå(: jeg følte ingen sukkertrang overhovedet.

Alberte: mandag morgen var jeg frisk og i godt humør, så jeg besluttede mig for at lave en energiboostsmoothie, like hvis du vil have den lækre opskrift. Til frokost fik jeg pølse og brød, fordi skolen gav det, og til aftensmad fik vi lækker og sund pizza fra grillen.

Tirsdag:

Holly: morgenmaden tirsdag bestod af en gang fedtfattigt skyr med hindbærcrumble på toppen! Mums! Frokosten blev rester fra gårdsdagens aftensmad. Til aftensmad havde min far lavet sin mens gide ceasar salad! Vi spiste desværre op, så der var ikke noget til onsdag frokost:( sukkertrangen er heldigvis ikke dukket op endnu.

Alberte: om tirsdagen bestod det af den resterende smoothie og en skål havregryn, til middagsmad fik jeg pasta med salat, og om aftenen da jeg kom hjem fra fodbold, var jeg godt smadret, så jeg lavede bare to lækre madder med avokado.

Onsdag:

Holly: morgenmaden bestod igen af en skål skyr, men i dag var det en blåbærcrumble! Mmh! Som en snack tog jeg et æble og til frokost havde jeg to pølsehorn med(: jeg havde slet ikke brug for sukker!

Alberte: om morgenen tog jeg en skål med youghurt og skyr.. til middagsmad fik jeg to rugbrødstoast, en med ost og skinke og en anden med avokado. Om aftenen fik jeg pasta og kødsovs.

Torsdag:

Holly: i dag fandt jeg en engelsk morgenmad i skabet. Morgenmaden er som enhver anden morgenmad. Hæld det i en skål. Mælk på. Men det jeg fandt i dag, var teknisk set fire forskellige slags nødder. Det smagte forbløffende godt! Til frokost fik jeg rugbrødsmadder og aftensmaden blev kortelet i fad. Ingen sukkertrang!

Alberte: i torsdags fik jeg havregryn, og til middagsmad fik jeg en toast med avokado, os og skinke. Til aftensmad fik jeg en wrap med forskellige ting. Mums

Fredag:

Holly:til morgenmad fandt jeg selvfølgelig den engelske morgenmad frem igen... Jeg havde taget penge med så jeg kunne købe fra cafeteriet i frokostpausen. Det endte med at blive en sandwich. Jeg måtte DSV pille kyllingen ud, da den næsten var rå. Aftensmaden blev til noget lasagne med salat. Jeg havde ingen sukkertrang i dag heller!

Alberte: jeg er så tilfreds og glad for at jeg kom igennem det.

Det første man ser, når man kommer ind på mit værelse er mit skrivebord.
Mit skrivebord er fra genbrug.
På bordet står der et Apple tastatur, en kubus lysestage og en lille (falsk) plante fra IKEA. (Jeg er nemlig ikke særlig god til at holde planter, så jeg foretrækker helst falske eller planter der sjældent skal vandes, hehe). På min stol, har jeg et lammeskind også fra IKEA, og min stol er fra Søstrene Grene (: Til venstre for mit bord står nogle skuffer, hvor jeg har alle mulige ting i. Ovenpå den står der en kæmpe plante, som også er fra IKEA...

Til højre for mit bord, har jeg mit tøjstativ og spejl fra IKEA... Jeg havde for noget tid siden malet min væg grå, og jeg synes at det ser super fedt ud, det kan klart anbefales! Rundt om mit tøjstativ har jeg viklet en lyskæde omkring, som også er fra IKEA. Men ellers har jeg bare tøj på mit tøjstativ, (like hvis I vil se mit tøj!)

Til venstre for mit bord har min dejlig halvlandenmands seng, som er vildt blød og lækker!! Jeg har to dyner på min seng, som er fra IKEA. Så har jeg 3 pynter puder, den forreste (skindpuden) er fra IKEA, og de to bagerste blå puder er fra Søstrenegrene.
Over min seng har jeg en lampe som er fra Hay. Jeg synes at det ser super fedt ud, for jeg ELSKER retro stilen lige her for tiden!!

Ved min seng har jeg også en vindueskarm hvor jeg har lagt 3 blade om Konfirmation (jeg skal konfirmeres i år) og en bog som hedder "Nyt liv" (kunstrelateret). Oven på den har jeg en plante som er fra IKEA og to små lys. Ved siden af det har jeg et magnetisk træ, hvor man kan hænge ting på (den minder om en opslagstavle), og den ved jeg DSV ikke hvor er fra..

Så har jeg mit store hvide skab som er fra IKEA og to hvide reoler som jeg har hængt op ved siden af hinanden. På min reol har jeg to bøger "The Guggenheim" & "Inspired".. ovenpå dem har jeg en mini Kähler vase, og en lampe fra IKEA. Ved siden af har jeg en lille vase fra Anna Clara og en mega nice kaktus! På min væg hænger der en stor plakat, hvor der står "A"..
Inde i min reol har jeg i første rum et @, som jeg ikke ved hvor er fra.
I andet rum har jeg en akryl boks som jeg fik fra Matas (jeg havde sparet point sammen) og mine to parfumer, "Clean - Shower Fresh" og "Marc Jacobs - Daisy Dream".
I tredje rum har jeg en lille plante og en hoptimist i sort fra Hay.
I det sidste rum har jeg en mega fed hånd som også er fra Hay..!

Inde i midten af mit værelse har jeg en puf, som jeg fornyeligt købte i Søstrene grene. Ovenpå den satte jeg en bakke fra IKEA, og jeg synes at de begge passer rigtig godt sammen! På min bakker står der en lysestage i mintblå fra Kähler, en lille plante og mine vanter fra Monki. (Jeg ved godt at det er ret mærkeligt at have vanter fremme når der er 20+ grader udenfor, Ahahah!)

TUSINDE TAK fordi i gad at læse med, vi ved godt det blev lidt langt(;
XOXO Holly og Alberte<3

1. Cafe Klostertorvet

Cafe Klostertorvet er en af Aalborgs hyggeligste caféer, og der kan man altid bruge massere af timer med venner.
Ofte når vi er inde på caféen, bestiller vi nachos, MUMS! Det er vores klart favorit sted at spise en omgang nachos med familie eller venner.
Der har vi mange gode minder fra..

2. Cafe Vi 2

Cafe Vi 2 ligger midt i Aalborg centrum, og om vinteren ligger den lige op ad skøjtebanen, hvor vi bruger mange af vores timer på. Det er nærmest blevet en fast tradition at tage ud at skøjte, og bagefter snuppe en varm chokolade eller kaffe. Der er så hyggeligt, og der er altid plads til en kop kakao efter skøjteløb.

3. Kaffebar

Kaffebar.. når vi hører dette, tænker vi på et lækkert stykke gulerodskage eller chokolade kage med en flaske økologisk-hjemmelavet juice.. oftest hyldeblomstsmag. Vi elsker lige at sætte os og hvile benene her, og hygge os overdrevet meget! De har en utrolig fed indretning, ret retrostyle.

4. Bistro V

Bistro V har en smuk udsigt lige ud til havnen og har de flotteste springvandet lige uden for hoveddøren. Det er vores absolut yndlings cafe/restaurant!! De laver de aller bedste pommes frittes i hele Aalborg og de er ikke overdrevet det mindste. Det var faktisk også på Bistro V at jeg (Alberte) holdte konfirmation.

5. Baresso

Til sidst men ikke mindst kommer en af vores elskede caféer, nemlig Baresso. Det er så hyggeligt at snuppe en kaffe eller en kold og lækker drik. Den ligger midt i Aalborg, og man kan aldrig gå galt i byen ved at besøge det sted..

Puha.. 23 grader, vindstille og høj sol.. det er lige til at holde til.

Idag tog min mor og jeg til Blokhus strand for at slappe af og nyde det fremragende vejr. Der hjemme var der simpelthen for varmt til at holde ud, og vi havde lyst til en lille roadtrip..
Stranden var fyldt med mennesker og godt humør.

Vi havde ønsket at gå en laaaaang tur ned af stranden og soppe lidt. Men da vi kom ind i Blokhus kunne vi kun se tåge og blæst. Men dårligt vejr skulle ikke ødelægge vores tur, så vi tog et par tæpper over os og gik ned i byen. Vi shoppede og kiggede lidt på tøj i en 1/1,5 times tid. Det var SÅ hyggeligt! Ren mor-datter tid, det har man også brug for en gang i mellem.

Da vi begyndte at blive lidt sulten, gik vi ned på Yogo (min absolut yndlings iskiosk) og købte os en fed og stor omgang is. Vi gik ned i bilen, skruede højt op for musikken og spiste vores is. Heldigvis kunne vejret ikke gøre os nedtrykte, så vi hyggede os super meget!

Kysssss ;*

Hej bloggen! (:

For noget tid siden, faldt vi over den lækreste brownie der findes! Vi bager detsværre ikke så tit, da vi ikke har tid, men når vi gør går vi altid tilbage på Maja Vases opskrifter. De er så lækre og gode!!

Hun er så cool og det samme er hendes Instagram, hvor hun poster lækre kager m.m! Vi kunne klart anbefale at følge den!

Her er den lækre opskrift:

Hej bloggen! <3

Den 12. maj 2017 blev vi konfirmeret!

Holly:

Jeg stod op ret tidligt og blev slæbt igennem en krig af krøllejern og hårlak! Derefter gik turen op til kirken let som en leg. Vi skulle være der lidt før, men jeg var der og fik snakket med ret mange. Vores præst, Hanne, var forsinket men det gjorde ikke så meget. Selve konfirmationen var der ikke noget galt i og var hurtigt overstået. Jeg blev kørt hjem i den samme bil som vi kører i normalt, ikke noget overdrevet. På vej hjem tog min mor og jeg en omvej. Vi kørte forbi rasp marken og fik taget nogle billede. Så gik turen hjem og derhjemme holdt vi reception for min nærmeste familie. Klokken 14.00 kørte vi ud til nogle venner, hvor selve festen skulle holdes. De har en gildesal som de låner ud til venner og familie. Vi finpudsede de sidste detaljer og klokken 16.00 begyndte folk at komme. Forretten bestod af laskeroulade, en speciel slags salat og baguette. Nogle stykker holdt tale og derefter kom hovedretten på bordet, som var buffet. Efter hovedretten, havde flere mennesker noget underholdning. Jeg holdt min tale efter desserten, som var en mega god kage min far og farmor fik stykket sammen. Jeg havde holdt tårerne inde under både min mors og min fars tale, men da det blev min tur, kunne jeg ikke holde min indre tudeprinsesse inde. Jeg har jo arvet det af min mor... Resten af aftenen var ren hygge, og jeg fik snakket med alle gæsterne. Vi havde det så hyggeligt og var så mætte at der kun var 1 ud af 53 personer som godt kunne spise natmad! Vi serverede det derfor ikke. Mine gæster begyndte langsomt at tøffe afsted 22.00, men de sidste kørte med min familie og jeg i minibussen hjem, ca. klokken 00.00. Hele dagen forløb helt glidende. Ja selv gaverne åbnede jeg løbende. Jeg havde den mest fantastiske dag, og jeg vil ikke lave om på noget af det!

Alberte:

Jeg vågnede allerede lidt i 07.00, tog noget hyggetøj på og spiste et rundstykke. Allerede fra morgenstunden var der mange nerver på, men jeg kunne stadig ikke rigtigt overkomme, at jeg faktisk skulle konfirmeres. Det var først da min far kørte ind på kirkens parkeringsplads, at det gik rigtigt op for mig. Efter gudstjenesten fik jeg taget en masse billeder med både venner og familie. Da kamerarullen var blevet fyldt helt op med billeder, blev jeg kørt væk i min fars røde sportsvogn.Vi kørte ud til restauranten (Bistro V) hvor vi skulle være de næste timer, og der gik ikke længe før at hele restauranten blev helt fyldt op med en masse folk og god stemning. Til velkomstdrinken fik vi hjemmelavede chips og dip. Da vi havde spist forretten(røget laks + tilbehør), holde mine forældre min tale og min farmor og farfar havde skrevet en sang. Til hovedret fik vi rødt kød, pommes frites og salat, men jeg kunne dsv. ikke spise ret meget da jeg havde ret meget noya over at skulle holde min tale. Heldigvis gik min tale helt som planlagt og der var overraskende mange der græd. Inden desserten kom ind var der også flere indslag som var rigtig fine. Til dessert fik vi min personlige favorit, nemlig hjemmelavet sorbet is og brownie.

Efter vi havde spist gik min familie og jeg ud på springvandspladsen og havnen, for at få taget nogle fine billeder. Lige efter skyndte vi os hjem i vores telt, hvor alle gæsterne var. Ellers hyggede vi os helt ud til natten med god stemning, godt humør og en masse dejlige mennesker. Det var en af de bedste dag i mit, og jeg vil ikke bytte den for noget.

Vi håber i fik et indblik i vores liv, og om ikke andet et indblik i, hvorfor vores hoveder er "messed up" og vi har været mindre aktive(;

XOXO os!(:

Hey bloggen!

Idag sidder vi på stranden med høj sol, dog ikke helt helt skyfrit.

I formiddags blev vi enige om at tage til stranden, for at få noget sol og få noget ud af dagen. 10 min senere sad vi i bilen på vej til stranden med godt musik og højt humør.

Da vi kom ud til stranden lagde vi vores tæpper og fald hurtigt i snak. Da vi havde snakket i et godt stykke tid blev vi enige om at tage nogle billeder til dette indlæg. Denne gang ville vi give det et eksta twist, så vi udfordrede hinanden til at gå ud i det iskolde vand.

Nu sidder vi med sand op til knæene og er parate til at tage hjem. Derfor siger vi farvel for nu... Vi ses snart! Knus herfra!!

Hej bloggen!

I denne uge har vi kåret Jades_blog, til at være ugens Indtagrammer, og vi har været så heldige at vi kunne interviewe hende lidt..

Hvorfor startede du på Instagram?
Jeg startede på Instagram fordi min ven (julles.blog) gjorde.

Hvorfor hedder du hvad du gør på Instagram?
Jeg hedder Jades_blog, fordi mange har skrevet navn_blog.

Har du nogle instagrammers du bliver inspireret af og hvem?
Jeg ved godt at det er lidt mærkeligt, men jeg bliver inspireret af min søster og Carolines_blog.

Hvilken Vibe har din Instagram?
Min Instagram er meget fjollet (:

Beskriv din Instagram med 3 ord
Jeg ville nok beskrive min Instagram med mærkelig, sjov og cringe!

Tusinde tak fordi vi måtte interviewe dig, Jades_blog!