Kommer ta en paus från bloggen, fast jag inte varit så aktiv men ändå.

Har hänt en sak i mitt liv och behöver ta ett tag att göra absolut ingenting. Återkommer nästa månad förhoppningsvis mer aktiv då.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Körde löpintervaller idag som jag tänkte dela med mig utav. Löpintervaller tycker jag är så roligt att variera mig med, finns så himla många olika kombinationer man kan springa på för att variera sig och bli bättre än att bara springa i samma takt hela tiden.

Idag körde jag.

5 min uppvärmning.

Första intervallen- Springa i 20 sec, vila i 20 sec x 10 med lutning på bandet.

Andra intervallen- Springa i 20 sec, vila i 10 sec x 10 och öka lutning på bandet ytterligare.

Sen körde jag några styrkeövningar med 10kg skivstång.

Avslutade med crossfit konditionstest. Där man ska kunna springa 400m på max 2.04min, det var inte så svårt. Att springa i 2min är inte så drygt, gjorde det dessutom med lutning på bandet.


Likes

Comments

Hej.

Det gick sådär med att uppdatera.

Har tränat på som vanligt och ätit bra.

För ca 2 veckor sedan var jag med och instruera mitt första bodypumppass. Tränaren frågade om jag ville vara med och visa på en låt, men sen frågade hon om jag ville vara kvar och det ville jag såklart. Börjar vela lite vad de är jag vill bli instruktör i. Trodde först att jag ville det i Grit för där behöver man inte prata så mycket om takt och sånt och att hålla takten för i Grit då är det typ så fort man kan, alltså i sin egna nivå medans i pump så ska man gå efter låten. Men jag tyckte det var så troligt att få stå framme 1h. Samt att jag är starkare i pump än vad jag är i Grit. Antar att man måste öva upp sig med att prata. Utbildningen kommer iaf att bli i vår någon gång så antar att jag lär bestämma mig tills dess.

Annars då så tränar jag som sagt på som vanligt, börjar köra lite mer löpintervaller för jag vill komma igång med löpningen för att variera min träning lite för att det ska hända någonting med kroppen, men jag har ett knä som inte vill ge med sig fast tekniken är rätt och belastningen rätt. Antar att man måste vila bort det men de skulle ta en evighet, var sjuk 1v förut och knät vart inte bättre på 1 v så antar att man måste vila länger, men det kan jag verkligen inte göra, får ångest bara av att inte träna på 2 dagar, men antar att jag får byta vissa övningar och belastningen ist och hoppas på det bästa.

Har även på senaste tiden blivit väldigt intresserad utav crossfit, det är synd att det inte finns här jag bor bara, måste lixom åka 1h för att komma till en BOX och det känns lite väl långt. Ska försöka få till ett hemmagym här i källaren ist, kör ju gymmix annars så antar att jag inte skulle hinna med annan träning också nu när jag vill bli instruktör.

Nästa år ska jag iaf köra igång med 12v diet. Ska sätta upp några mål som jag vill klara nästa år, och då är de inga mål att bli smal eller sånt utan att klara antal kg i nån övning t.ex eller springa snabbare eller nått sånt. Vill verkligen bli bättre på chins. Kommer dela med mig av målen lite senare.

Annars då förutom massa träning så jobbar jag dom dagar sambon är hemma och kan ha barnen då bara ett barn går på förskolan så länge, förhoppningsvis kommer sonen in till hösten så man kan jobba mera och träna mera.

Likes

Comments

Har inte riktigt fått häng på det här med bloggen ännu. Bloggar från mobilen så lär sätta mig vid en dator och försöka få till en design. Iaf.

Gårdagen. Blev ett dubbelpass igår, började med Grit strength med inslag av plyo och fy va drygt det var. Är stark i mina muskler när de kommer till styrka men plyo var inte och leka med. Hatkärlek till alla dessa armhävningar som ska göras. Älskar triceps armhävningar men alla andra tycker jag inte om, fast det är en sak jag skulle vilja bli bättre på.
Men efter griten så var det dags för pump. Träningsinstruktören kom och gav mig lite nötter imellanåt, haha. Langade iaf på med vikter och träningsvärken i rumpan idag är inte att leka med. Var stark i bröstmusklerna igår men önskar att jag kunde öka på vikterna på biceps, men de kommer.

Idag så är det dags för träning igen, cirkelmix. Ännu ett roligt men drygt träningspass. 45sek jobb, 15 sek vila, 10 stationer och 3 varv. Väldigt jobbigt för bena då de är många benböj samt hopp.

Checkar in ikv för hur det gick!

Likes

Comments

Ända sedan jag var liten har jag tränat i någon sorts form.
Jag har tränat och tävlat i simning.
Jag har gått på judo.
I gymnasiet gick jag en linje med inriktning specialidrott, där min idrott var bordtennis.
Jag har även spelat innebandy både på hobbeynivå samt kört matcher.
Löpning har även alltid varit med som en stor del av träningen.

I början av året så kom jag igång med löpning på riktigt igen efter min andra graviditet, sprang ett lopp i höstas innan jag drog på mig en skada i knät.
Och under flera år har jag gått på gruppträning, så som bodypump och step. Men de är inte förens nu efter sommaren som jag har kommit igång på riktigt igen. Jag har även börjat med Grit där nu nästa steg är att bli instruktör inom.

Lite om min träningsbakgrund men de finns så mycket mer att berätta!

Likes

Comments