Tre bilder från min promenad på lunchen

Äntligen fredag! Ikväll är planerna Traffic Light Party vilket nog blir kul, ska inte gå all in ikväll - ska nämligen sitta i bilen 06.15 imorgonbitti för att åka bil till Kiruna. Ska följa med resten av la famillia för handbollsmatcher. Så imorgon sover vi på hotell och på Söndag eftermiddag är vi påväg till Piteå igen. Blir nog en bra helg för mig och hoppas ni också får det!

Huur fint? Att solen går ner halv 2 är dock ej lika härligt..

Dagens pass / Arkivbild

Okej måste först börja med att berätta om min myskväll igår. Började med att sätta på bastun innan jag tvättade ansiktet och satte på min nya ansiktsmask <3. Hade på den i 20 minuter och sedan duschade jag och gick in i bastun, allt medans jag lyssnade på julmusik <3. Efter det smörjde jag in mig med min nya hudkräm innan jag åt kvällis bestående av en fruktsallad med tinade blåbär, banan och vindruvor, så gott! Efter det gick jag och la mig tidigt så fick hela 9 timmar sömn inatt!
Tycker det är viktigt att man tar tid i vardagen och tar hand om sig själv litegrann.
Efter skolan idag for jag som vanligt på gymmet, skönt att jag kommit igång ordentligt och dagens pass blev bra. Nu ska jag handla middag och ikväll ser jag antingen derby eller så pluggar jag, får se!

Nej, har inte samma tröja varje gång jag tränar. 1) har ca 4 likadana. 2) vet hur man använder en tvättmaskin :)

Idag fick vi sluta tidigare så jag och Sanna for på stan. Först tog vi varsin varm dryck inne på Nodo för att värma oss lite. Fick med mig hem en klänning från HM och en hudkräm.
Körde hem och bytte om till träningskläder och gick ut med Walle. Satt en timme på cykeln och blev ett bra pass, mycket tack vare min träningsspellista - måste tipsa om min bästa intervall-låt, Waiting all night med Rudimental.
Just ätit middag bestående av kycklinggryta och ris, alltid gott! Ikväll blir det nog bastu, ansiktsmask och sen en tidig kväll.

I fredags hängde jag med Sanna och Vickan en stund vilket var mysigt. Blev upphämtad av Håkan vid 8 på lördagmorgon och sen väntades några timmars jobb vilket var kul ändå, helt värt pengarna.
På kvällen kom mormor och morfar och på födelsedagsmiddag med familjen + Alvas kille. Åt perfeeekt oxfilé, mmhmm och en god efterrätt. Skjutsade hem mormor och morfar vid halv 12 och ställde även upp att skjutsa Alva till Blåsmark så var hemma mellan 12 och 1 nån gång och somnade ganska direkt.
Igår sov jag länge och började dagen med ansiktsmask innan jag såg midnattssol och följde med mamma och pappa på handbollsmatch. Sedan spenderade jag mesta delen av kvällen att undvika skriva på min bokanalys men till slut skickade jag in den med en timma till godo.
Idag har jag fått veta resultatet på högskoleprovet och blev ärligt lite besviken, fick 0.95 och antar att det är ok för första tillfället.
Hörs och syns!

Två sömniga selfies från imorse

Fredag hörrni! Härligt. Denna vecka har gått snabbt och inte varit superduper mycket i skolan. Lång dag idag, lär lämna skolan vid 4 och kvällens planer är än så länge obefintliga, känns dock ganska skönt.
Imorgon väntar jobb på förmiddag/dagen och sen på kvällen är vi bortbjudna på middag hos mormor och morfar för att fira henne, blir nog hur mysigt som helst!
På söndag är det första advent och ser så fram emot julmys! Ska även hinna med med att skicka in en bokanalys innan söndagkväll men det blir ett framtida "problem". Trevlig helg!

Idag fyller min underbara mormor år. En såå viktig person i mitt liv som jag värderar otroligt högt. Grattis på födelsedagen mormor ❤️

Gårdagens pass / dagens pass

Igår hade vi sovmorgon till 12 och efter en psykologilektion for jag hem och bytte om och for och tränade. Bästa passet på ett tag så det var härligt.
När jag kom hem väntade middag innan jag gjorde ansiktsmask, duschade och pluggade en timme.
Imorse började Engelska 7 kursen och än så länge känns det bra med klassen och så. Slutade vid 4 och for hem och bytte om snabbt innan jag gasade iväg till gymmet. Inte lika bra pass som igår men helt klart godkänt från min sida. Fick även ut lite ilska pga en av dagens lektioner, kommer inte säga mer än att jag förvånansvärt aldrig slutas chockeras över hur vissa människor tänker.
Precis nu är maten klar och sen ska jag duscha och plugga!

Kolla vilken fin design på månades box, hur fin som helst!
En body butter från The Body Shop i Spiced Apple, luktar hur gott som helst och julkänslan är befintlig!

En grej man ska använda när man tvättar sina sminkborstar, ska bli spännande att testa och hoppas den är bra!
En skrubbmask som ska fånga upp föroreningar i huden, tar bort rodnad och avlägsnar döda hudceller och ska lämna huden len och fräsch. Får se om den lever upp till vad den lovar!

En jumbo eye pencil, swatchat den på handen och såg fin ut!
En handkräm från Apoteket Hjärtat. Osis att jag hann köpa i helgen men man kan aldrig få nog med handkräm nu på vintern så det gör absolut ingenting.

Började måndagen med hotellfrukost vilket smakade som vanligt haha, som sagt - föredrar egengjord frukost men det var gott.

Sen gjorde vi oss klara och checkade ut ur hotellet och tog tunnelbanan in till stan där vi mötte upp Ines och strosade runt i affärer nån timme, mysigt!

Vid 1-tiden köpte vi med oss lunch som vi åt på expesståget till Arlanda.

Flög till Umeå och även denna flygresa gick jättesnabbt och smidigt. Var framme vid halv 4 tiden tror jag.

Åkte in till stan och köpte middag innan vi åkte hem och åt och såg New Girl tills jag tog bussen hem vid halv 8. Var hemma vid 23 och somnade lite väl sent.
Längtar redan tillbaka till Stockholm, varje gång jag är där dras jag mer och mer dit.

Ett serum från The Body Shop, 195kr

Ögonfransar från Ardell i "Wispies", alltid bra att ha. 69kr

Handkräm från Urtekram, mycket välbehövligt! Ca 30kr

Konjac ansiktstvätt-svamp från Kicks, min fjärde konjac-svamp!

Ansiktsmasken som jag velat ha i 2 månader! Den har varit slut i stan och på hemsidan, köpte den sista på thebodyshop affären vi var på, äntligen är den min. 195kr

Och till sist setting spray från Urban Decay. Länge funderat på denna då jag hört mycket bra om den så nu har jag den i min ägo. 245kr

Förutom detta köpte jag en lite tjockare röd bomber från H&M, ett par "mjukis-kostymbyxor" från Lindex och en mörkgrå halsduk och ett par örhängen. Tror det var allt jag shoppade, nöjd med allt!

Bastille var så himla bra! Och även förbandet Rationale var grymma. Denna konserten är i topp 2 av konserter jag varit på, Ed Sheeran har än så länge förstaplatsen. Efter konserten så bla. testade vi ansiktsmasken jag köpt innan vi somnade ganska sent. Hade en toppenkväll!