Header

Contains affiliate links

1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.

Det är mindre är 60(!!) dagar kvar till sommarlovet vilket för många även innebär studenten! Tyvärr måste jag vänta ännu ett år innan det är min tur, men man kan väl ändå börja titta på fina klänningar och börja längta? Här är några klänningar som jag själv skulle kunna ha på mig på min student. Mina favoritklänningar än nog 3an eller 9an, enkla men fina och som man kan piffa upp med lite lyxiga detaljer. Exempelvis ett par örhängen från Lily & Rose eller de SUPERFINA vita klackarna med blommor från Vince Camuto? Klackarna är verkligen mina favoriter på hela kollaget, är helt förälskad i dem. <3

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Hej på er! Hoppas ni har haft en fin påsk än så länge. Själv så har jag spenderat de två senaste dygnen med att hjälpa Adam att flytta in i sin nya lägenhet. Vi har åkt till Ikea och handlat möbler och inrett. Vi satt i cirka sex timmar igår och monterade ihop möbler vilket var både kul men också jobbigt det inte alltid gick som man ville haha. Helt klart värt det dock, för resultatet blev jättebra! Idag har jag varit på påskmiddag vilket resulterade i världens matkoma, vilket jag löste genom att äta massor av godis så att jag blev illamående istället haha... Men det är ju bara påsk en gång om året ;-) Resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt och vila lite, blir en tidig kväll då jag ska jobba imorgonbitti.

Likes

Comments

Letar ni efter ett nyttigare alternativ till efterrätt under påskhelgen? Mitt tips till er dadelbollar, ungefär som chokladbollar, fast nyttiga! Dessa går både att göra mjölk- och sockerfria!

Ingredienser

15 dadlar

2 tsk vaniljsocker (ta bort för att göra bollarna sockerfria)

1 1/2 dl grovhackade nötter (jag föredrar jordnötter)

2 1/2 dl fiberhavregryn (alternativt vanliga havregryn)

4-5 msk kakao

Några skvättar kaffe

Havremjölk (alternativt vanlig mjölk)

Såhär gör du

Kärna ut dadlarna och släng bort kärnorna.

Finhacka dadlarna och mixa ihop med havregrynen med hjälp av matberedare eller stavmixer. Man kan mixa alla ingredienser på samma gång, men personligen tycker jag detta är lättast då dadlar kan vara lite svårmixat.

Tillsätt resten av ingredienserna och mixa.

Häll i mjölken allt eftersom tills du tycker att smeten har rätt konsistens.

Forma till runda bollar och rulla i kokosflingor eller pärlsocker.

Ställ in bollarna i kylskåpet tills det är dags att servera!

Detta recept ger ungefär 15 medelstora bollar (eller 10 st, om ni är som mig och äter upp 1/3 av smeten medan jag rullar bollarna).

Likes

Comments

Idag samlades jag och några tjejkompisar hemma hos Frida för en brunch, vilken tisdagslyx va? Brunchen bestod utav amerikanska pannkakor, äggröra, bacon, chokladdoppade jordgubbar, kakor, choklad och en massa frukt, alltså MUMS. Brunch är något jag verkligen älskar och äter alltid alldeles för mycket så att jag hamnar i matkoma i flera timmar efteråt haha, verkligen värt det dock.

Likes

Comments

Min nya jacka som jag fick hem från NA-KD igår, är så himla nöjd! Har letat efter en fejkpälsjacka huuur länge som helst så när jag hittade denna, som inte var lika dyr som de flesta andra, och fanns i min storlek så klickade jag hem den direkt. Lite spontant och osmart med tanke på att det börjar bli varmt ute, men i värsta fall får jag spara den tills i höst ;-) Min jacka hittar ni här, men den finns även i ljusrosa här.

Likes

Comments

Hej på er! Lovets första dag och jag hade glömt att stänga av väckarklockan så vaknade redan vid 8, typiskt... Var dock världens tråkigaste väder ute, helt gråmulet och duggregn, så vände bara på mig och somnade om i någon timma eller två. Hade tänkt gå på en promenad på morgonen men blev istället några avsnitt framför Greys innan det var dags att åka till gymmet.

På gymmet testade jag en ny cirkelträning som jag hittade på Andrea Hedenstedts blogg och alltså wow, det var så himla jobbigt men kul. Det hela gick ut på att köra 10 ronder av 6 olika övningar med en skivstång och samma vikt under hela passet. Rekommenderar att ta en lätta vikter, jag körde med en stång och 5 extra kg totalt, då det blir hur jobbigt som helst efter ett tag. Första ronden kör man 1x10 av alla övningar, dvs 10 st stående rodd, 10 st raka marklyft osv. Efter man har vilat kör man vidare på andra ronden där sänker man till 1x9, gör alla övningar och sedan fortsätter trappa neråt varje rond tills man kört 1x1 på alla övningar. Övningarna jag körde var:

Stående rodd
Raka marklyft
Frivändningar
Front squats
Axelpress
Vanliga squats

Cirkelträning tog mig ungefär 30 minuter att köra igenom, avslutade sedan med några extra benövningar och stretch. Efter gymmet gick jag och hämtade upp ett paket från NA-KD, var en ny jacka som jag beställde häromdagen. Passade hur bra som helst, ska visa upp den i ett annat inlägg senare. Nu ska jag ner och äta räkmackor till kvällsmat så vi hörs!

Likes

Comments

Contains affiliate links

Black Opium by Yves Saint Laurent, går att köpa HÄR.

Min nya parfym som mina föräldrar hade köpt till mig när de kom hem från sin resa. Har velat ha den hur länge som helst då den luktar så himla gott! Tack så mycket mamma och pappa ❥

Likes

Comments

Instagram@hillevilofgren