I lördags åkte jag, Madde och Josefin in till Boston för att gå på en svensk julmarknad. Supermysigt att få höra svensk julmusik, äta pepparkakor och strosa runt bland andra svenskar. Har efter mina 42 dagar i USA upptäckt att jag verkligen dras till svenskar och svenska saker. Så tragiskt, haha.

Efter marknaden åt vi på ett av mina, hittills, favoritställen här borta - B.Good. SÅ himla god mat, mums. Där satt vi i några timmar och pratade om allt möjligt. När vi sedan skulle bege oss hemåt råkade vi ta ett tåg som gick åt helt fel håll. Så vi fick hoppa av och vänta på ett nytt tåg som aldrig kom pga en bil (?) som stannat på tågspåret. Slutade med att vi tog en Uber hem. Uber sviker aldrig.

Spenderade natten hemma hos Madde, framför en brasa med Ben & Jerry’s. Det var precis lika mysigt som det låter.

Första snön kom även i helgen (!!!!!). Älskar. Hoppas innerligt att den stannar fram tills julafton. Vid 12-tiden på söndagen mötte vi upp sex andra tjejer för att äta på CrepeBerry. Hade inte jättehöga förväntningar men min acaibowl var hur god som helst. Tillsist avrundade vi dagen och helgen med en runda inne på Natick Mall och redan vid halv nio-tiden slumrade jag.

...sett bio i världens skönaste biosalong med Josefin. Varit på Lights of Christmas Festival med Josefin och Tuuli.

Varit på brunch-båttur med utsikt över Boston tillsammans med en bunt andra au pairer. SUPERKUL!

Ätit god mat och fikat i mängder (har även skaffat mig ett gymkort för att jämna ut mitt enorma matintag hehe) Och såklart har jag även jobbat. Dagarna flyter på och jag kommer mer och mer in i vardagen här borta. Numera kan jag vägen helt utantill till barnens skola, matbutiken och mitt gym. Väldigt bra för mig som tyvärr inte har ett jättebra lokalsinne.

Haft besök utav min älskade och saknade Agnes i helgen <3<3<3! Har varit så himla skönt att få spendera tid med henne, efter att inte ha träffats på nästan fyra månader. Vi har hunnit med massor av shopping (bland annat på Black Friday) och mat i helgen, lite väl mycket kanske. Och en hel del soff- och myshäng. Nu är jag dock återigen själv och på onsdag åker hon hem till Sverige igen (vem ska jag nu prata med varje kväll?). Miss her already.

Denna vecka har jag även hunnit fira lite thanksgiving med min värdfamilj. Barnen hade halvdag i onsdags och sedan dess har de varit lediga från skolan. LÄNGTAR tills jag och Selma ska införa thanksgiving hemma.

Måndag: barnen var lediga från skolan, men de hade istället skrivit in sig på en konstlektion några timmar under dagen. Då passade jag på att handla för allra första gången, SÅ svårt att hitta i matbutiken haha. På kvällen var jag ledig så pratade lite med familj och vänner hemma.

Tisdag: efter att barnen åkt till skolan körde jag mot Maynard för att äta lunch med Josefin på ett mexikanskt ställe. På kvällen såg jag film med Erian, som kommit tillbaka från Florida.

Onsdag: hängde hemma i princip hela dagen och tog det bara lugnt. På kvällen åkte hela familjen, jag och Erian till Flatbread för att ha en hejdåmiddag för henne. Är så glad att jag haft henne här första tiden, hon har verkligen underlättat allt så himla mycket.

Torsdag: skjutsade Erian till flygplatsen INNE i Boston. I-N-N-E i Boston. Alltså. Jag körde BIL i Boston. Haha, ville verkligen dö. Trafiken här är helt galen. Men (!) jag överlevde och tog mig tillslut ut ur staden (efter en hel del felkörningar). Jag och barnen åkte sedan direkt mot deras gitarrlektion, så jag satt bara utanför och väntade - och sedan åkte vi vidare mot gymnastiklektion. Skjutsade sedan barnen till deras pappa där de skulle spendera natten. Käkade även middag med dem på en restaurang, vilket var trevligt.

Fredag: åkte till Madelene under dagen och käkade Subwaylunch, supermysigt. På kvällen träffade jag en annan au pair, Andrea, för att strosa runt lite inne på Burlington Mall och käka middag.

Lördag: Jossan kom hit vid 12-tiden och då körde vi mot Alewife för att sedan bege oss in mot Boston! Vi gick omkring i flera timmar, åt lunch på Chipotle, kollade runt i butiker och fick se en del av den stad vi nu bor utanför. Det var verkligen jättekul!!!

Hej hallå! I torsdags efter att barnen slutat skolan tog vi vårt pick och pack och begav oss mot Washington DC. Bilresan dit tog cirka åtta timmar och efter den väldigt långa resan anlände vi till vår destination: Georgetown. Under denna helg har vi hunnit besöka ett flertal museum, gått flera tusen steg och tittat runt lite i staden. Så glad att jag fick möjligheten att följa med dit och få uppleva ännu en del av USA!! Vi avslutade helgen med belgiska våfflor och efterrätter på ett frukostställe några kvarter bort från där vi bodde. Kan lova er att jag hade matkoma nästan hela dagen, längesen jag blev så mätt. Innan vi tillslut skulle bege oss hemåt svängde vi förbi ett cupcake-café och plockade på oss varsin cupcake (utan tvekan den godaste cupcaken jag någonsin ätit) och efter en ytterligare åtta-timmars bilresa var vi tillbaka i Lexington igen.

För en vecka sedan satte jag mig på planet mot Stockholm och nu en vecka senare ligger jag i mitt nya rum, i min nya säng, i mitt nya hem. Väldigt konstigt. I fredags åt i alla fall jag och Erian middag på en italiensk restaurang och avrundade kvällen med B&J + film. Erian sa att det var helt normalt att gå till affärer i pyjamas i USA, så vi tog på oss varsin onesie och köpte glass. Kan lova att det inte kändes lika normal när vi väl klev in i butiken. På väg ut mötte vi en kvinna som frågade om vi skulle ha pyjamasparty. Jag lär aldrig handla i onesie igen.

Lördagmorgon började jag med en springtur här i området, solen sken och vägen var fantastico. Kom hem, tog en dusch, klädde på mig och vid 12-tiden hämtade Madelene, som också är au pair, upp mig för en dag med lite shopping på Natick Mall. SJUKT stor galleria med massa bra butiker. Där lär jag hänga en hel del. Och det var jättekul att få träffa Madelene, verkligen superhärlig tjej!!!

Idag har jag för första gången kört bil här i staterna, gick bra trots att det kändes ovant. Kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig helt. Jag och Erian åkte endast till TJ Maxx och sedan hem igen. Så resten av dagen har jag spenderat i sängen, SÅ välbehövligt dock. Alla nya intryck gör mig extremt trött.

Igår var min första "riktiga" dag här. Jag fick dock sovmorgon, vilket var väldigt skönt. Sedan åkte jag och Erian (deras au pair som åker nästa vecka) och kollade runt i området. Barnen var hemma från skolan 12.45 och gjorde sina läxor innan de sedan hade gitarrlektion och gymnastik. Kvällen avslutades med middag på en Mexikansk restaurang tillsammans med min värdmamma och Erian - det var sååååå gott. Nu ska vi till en galleria - DÄR DOM HAR PRIMARK. Drömmen.

HEEEEJ från USA. Flygresan till NYC tog drygt 8 timmar och var dödligt trött då jag landade i sängen på hotellet. Fick kanske fyra timmars sömn och sedan var dagen fylld med "lektioner". Summering av dagarna på orientation: sämst frukost, helt ok lunch/middag, dåligt kaffe, kackerlackor och spindlar lite här och var, trötthet deluxe och lyssnande i TIMMAR om barn, första hjälpen och tips/råd/regler. Mycket var intressant och mycket var verkligen helt självklara saker. Nu har jag lämnat mina svenska tjejer och befinner mig i mitt nya, egna rum. Familjen hämtade upp mig igår efter en tre timmars tågresa och jag skulle absolut ljuga om jag sa att jag inte var nervös. Men allt gick superbra och dom var så snälla. <3 And now I'm here. Huset är gigantiskt, mitt rum är jättefint och allt känns toppen än så länge.

Vi besökte även innerstaden av New York i tisdags och alltså WOW. Wow. WOW. Helt overkligt att jag vandrat runt där. Vi var på Times Square, Top of the Rock och Grand Central Station. Staden var magisk.

Att säga hejdå till sina vänner och till sin familj var så mycket jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. Att säga hejdå till min familj, som jag i princip spenderat varje dag med, i hela mitt liv. Och till mina vänner, både de jag växt upp med och de jag lärt känna under de senaste åren. Känslan att inte veta när man kommer ses nästa gång är så himla konstig. Tårarna har forsat och jag har kramats i mängder. Men nu sitter jag här, i mitt minimalistiska rum på Rest & Fly på Arlanda för att invänta flyget som går mot staterna ikväll. Imorgon kommer jag vakna upp i en av de städer jag alltid drömt om att få besöka - New York. Och på onsdag rullar tåget vidare mot Lexington, där jag ska spendera mina kommande 12 månader. Helt, helt, helt overkligt. Hejdå Sverige!!! (!!!).

...är att ligga hemma i soffan och kolla på serier med mamma. Att gå till mitt gym och köra mina absoluta favoritövningar. Att krama mina vänner och spendera tid med dem, även om vi bara skulle vara alldeles tysta. Att gå till mormor och svara på samma gamla frågor, om och om igen. Att ha hektiska diskussioner om allt mellan himmel och jord med pappa. Att åka till Anneli och Kerstins lägenhet i Aspudden och bara få andas en helg. Att ligga i sängen en hel dag och skrolla igenom alla sociala medier-flöden som existerar. Att FaceTimea med Selma om allt eller inget. Min trygghet finns där hemma i mitt hatälskade Norrfjärden. Som jag nu ska lämna i ett år.