Hej på er,

Sitter vid frukostbordet och ska snart ta första steget mot ett nystädat hus - fylla skurhinken....men innan dess vill jag göra något annat, uppdatera om livet.

Har haft ljuvliga dagar. Förra veckan svävade jag som på rosa små moln.....sedan, från i söndags till tisdags, förvandlades de där rosa molnen till tunga gråa moln över mitt huvud. Tror det främst berodde på att jag helt enkelt var trött. Då kan man ju till och med bli otaggad på riktigt roliga saker. Min medicin, var lika basic som den låter; sömn. Och att orka göra roliga saker ändå - för annars blir ju livet bara ännu gråare.

I lördags hade jag en väldans härlig kväll! Aylin, Ida, Paulina, Natha, Sofia och Lollo kom hit på Eurovisionmys!! Vi åt hemmagjorda hamburgare med egengjord coleslaw och drinkar. Sedan tryckte vi ihop oss i soffan på mellanvåningen, med snacks i famnarna. Hela denna kväll gjorde mig typ varm i hjärtat. Främst pågrund av två anledningar:

1. Att mina värdföräldrar är så underbara, som tycker det är självklart att jag ska få bjuda över sex kompisar till deras hem när de är borta.

2. Att jag fick ha ett eurovisionmys liknande det jag haft de senaste åren i Hässelby. Med massa snacks och girls.

Söndagens stora händelse var drinkar på en rooftop bar i Camden med Aylin, Paulina och Ida. Lovely!

Måndagen bjöd på en långprommis med Paulina och Ida. Så najs att få sällskap! Sedan åt vi lunch på Haberdashery.

På tisdagsmorgonen sprang jag en runda. Sedan blev det brunch hos mig med the Crouch End Crew, aka Aylin, Paulina, Ida och Ilaria. Dock bestod inte hänget enbart av pannkaksätande, utan även av ett hostelbokande! Första helgen i juni kommer vi nämligen spendera i Brighton! Så kul!!

Igår tog jag en nap efter uppstädning av kök och tvätthängning. Utvilad begav jag mig sedan hem till Lovisa för en taco-lurre. Hon använde tacokrydda köpt i SVEEEEERIGE - så extremt mycket godare än all tacokrydda här! Var underbart att träffa henne igen - det var även alldeles för länge sen sist. Typ sen vår vandring på den engelska landsbygden....när nu det var....innan påsk iallafall.....

På tal om Sverige så har jag bokat min singelbiljett hem nu. Den 24:de juli beger jag mig till Gatwick flygplats, med två stora väskor a lá 20 kg. Ska bli ljuvligt att få träffa folk hemma som jag saknar. Pinglan på bilden ovan exempelvis, som lämnade London förra onsdagen :(. Längtan efter familj och vänner hemma, samt spänningen inför studentlivet, väger ändå upp sorgen över att lämna Londonlivet.

Nu måste jag sätta igång städandet!

Kram på er <3

Godmorgon!

Denna vecka har swishat förbi i en himlans hög fart. Fredag igen nu där följande står på dagsschemat:

- Frukost med Ida, Ilaria och Paulina

- Långprommis

- Lunch med Carmen och Stefanie

- Hämta barn från skolan och ta en fika tillsammans (fredagstradition)

- Barnvakt ikväll.

En viktig sak jag måste berätta för er som skedde förra fredagen: MEGAN VAR HÄR OCH HÄLSADE PÅ!! 💕💕💕💕💕💕🎊🎊🎊 Såå sjukt himla mysigt!!! Hon åkte direkt hem till mig från flygplatsen för att hinna umgås innan jag åkte till Paris! Vi åt en brunch hemma här som även Louise joinade. Ljuvligt! Love that girl!!

Denna vecka har bestått av långprommisar, en brunch hos Ilaria en löparrunda, solsken och ätande utomhus. Jag blev så nöjd med wokrätten ovan! (att jag tog bild med min systemkamera och la upp på bloggen, snapchat samt skickade till mamma och kompisar hahhha.....hybris?) Mest bara för att den va så god och sååå enkel. Såhär;

1. Koka vatten i vattenkokare

2. Lägg ett halvt paket nudlar i en skål

3. Häll på det varma vattnet

4. Stek grönsaker i en wokpanna och addera soya på slutet.

Eftersom jag använde färdighackade grönsaker tog detta seriöst 5 minuter hehe.

Se på fasen. Ett (och det enda) mattipset här på bloggen. Och ni kan ju se vilken obeskrivligt hög nivå det ligger på haha.

Hoppas ni får en härlig dag!

Hejsan vänner!

Åh hade helt fantastiska, knappt två dagar i Pariis!

.....Paris de e städernas stad....

(de som sett en viss disneyfilm får direkt en melodi i huvudet)

Vi maxade verkligen våran tid! Ida och Paulina hade, smart nog, filat på ett schema för att få ut så mycket som möjligt av våra 30 timmar i crossianternas stad.....

Efter vi checkat in på hotellet, drog vi till (google is my best friend när det kommer till att stava på franska) kyrkan le Sacre Coeur, som vi bara bodde cirka tio minuters prommis ifrån.

Efteråt strövade vi runt i den gamla stadsdelen Montmartre, belägen kring kyrkan uppe på en hög kulle. Vi åt baguetter på en riktig turistfälla (50 kr för te??) och njöt av alla fina omgivningar.

På kvällen åt vi middag på en roof top restaurang som Aylins värdföräldrar tipsat om. Helt otroligt fin!! Med utsikt över bland annat Notre Dame och Eiffeltornet. Eiffeltornet som, varje hel timme, glittrade i mörkret när dess tusentals lampor slogs på. Där satt vi, drack vin och pratade om kontrasterna mot kvällen innan. Då vi antingen packat i panik eller ätit köttfärsås med härliga värdfamiljer.

Söndagen inleddes tidigt och på bästa, möjliga, fantastiska vis - med en underbar, ljuvlig frulle. Såklart på ett café som Ida och Paulina spanat in i förväg - Hardware Society.

Resten av dagen gick sedan i turismens anda. Med en busstur till Eiffeltornet och en obligatorisk photo shoot framför. Sedan en promenad längs Seine, förbi Louvren (vars torg var fullt med prylar inför kommande livesändning av premiärministervalet) och sist men inte minst över floden till Notre Dame. Efter dessa timmars travande var det dags att ta bussen tillbaka till hotellet, checka ut och gå tillbaka till tågstationen för att åka till London.

Asså....när jag skriver denna sammanfattning kan jag inte ens fatta att resan skett. Vi levde som i en liten bubbla vars livstid kändes så extremt mycket längre än vad den egentligen var. Men nu när bubblan har spräckts känns den så avlägsen. Helt underbart var det iallafall! Så himla glad att det blev av!!

När vi kom till London var det även härligt att inte slås av en känsla av depp. Istället var alla taggade på att vara tillbaka i denna häftiga stad. På bussen ut till Crouch End började vi även fila på en miniresa....

Nu ska jag titta på något på Netflix, samtidigt som jag håller tummarna för Robert Bengtsson ikväll!

Kram på er!

P.S. Ursäkta krånglet med kopplingen till facebook. Tror jag råkade publicera detta inlägg typ tre gånger haha

Hej på er,
Sitter på tåget påväg till Paris (hur härligt att få skriva denna underbara mening!?) där jag ska hänga med Aylin, Paulina och Ida till imorgon kväll. Sjukt taggad!!

Mina helger har verkligen varit ljuvliga på senaste tiden. Med Tyskland, Sverige Skottland och nu Paris!! En helg som även måste nämnas är den för två helger sedan, då Gabriella och Elin var i London. Jag blir även peppad att sammanfatta denna vistelse på grund av alla fina bilder som Elin tog - hon är så duktig. Och det höjer nivån på detta inlägg haha.

På fredagskvällen träffades vi, efter jag slutat jobbet, på Zizzi i Covent garden. Var så roligt att prata om allt som skett sen vi åt min hejdå-tårta i augusti.

Lördagen inleddes på VQ i Notting Hill, väldans stabilt frukostställe med nära till Portobello market - vårt nästa stopp.

Älskar Notting Hill. Så fräsiga färgglada byggnader och härlig marknad. Vi bara strövade runt och köpte bakelser och tittade i små butiker.

Efter några timmar förde vi istället stegen mot Hyde Park och Harrods.

Efter Harrodsrundan blev det åter en prommis i Hyde Park. Men som då badade i ett gyllengult kvällsljus 😍😍😍 Vi köpte sushi och sedan skiljdes vi åt....men bara för några timmar.

Dagen efter drog vi nämligen till Camden Market och prommenixade sedan längs kanalen till little Venice. Där satte vi oss i solen vid ett båtkafé och insåg att Gabriella och Elins hotell bara låg 15 minuter bort. Så båthäng följdes av en tur till deras hotell.

....och sedan ännu mer promenad genom att vi gick till Piccadilly Circus och Shake shack. Jag vet inte hur många kilometer vi avverkade under dessa två dagar (och de promenerade ändå mycket mer än jag). Men att färdas till fots var verkligen ett så bra sätt att se mer av London även för mig, och få en bättre bild av hur olika platser är lokaliserade i förhållande till varandra.

På måndagseftermiddagen kom brudarna ut till Crouch End och vi gick till....kan ni gissa?.......my all time fav HABERDASHERY 😂

Det kändes så skumt när de sedan, på måndagseftermiddagen, tog bussen tillbaka till centrum och jag visste att vi inte skulle ses dagen efter. Men är såå glad över att jag fick hänga med dom över helgen. De spred som ett härligt lugn i min kropp.

Hoppas ni får en härlig dag!!!

Nu har jag bara en halvtimme kvar till Paris 🎉🎉

Hej på er kära vänner,

Vad åt upp min tid att blogga förra veckan måntro? Well, från tisdagen till fredagseftermiddagen var jag upptagen med en förkylning. Samtidigt som jag brottades med en smärre panik över att hinna bli frisk till helgen.

Min värdpappas knep att äta en rå lök i torsdags gjorde dock verkligen susen. Och när Stefanie, klockan 19:30 i fredags, knackade på min ytterdörr, kände jag mig totalt feberfri. 🎉

Vad var det då som jag hade sådan panik att bli frisk inför? Och varför knackade Stefanie på min dörr på fredagskvällen? Jo, anledningen var att vi två, samma kväll, satte oss på ett nattåg till Fort Williams i Skottland. Och dagen efter besteg Ben Nevis!

Klockan tio på lördagsmorgonen, anlände tåget till den lilla staden/byn. En snabb runda för att köpa mackor i platsförpackning och sedan bar det av mot berget. Little did we know vad vi gett oss in på...

De första två timmarna av travande var ganska så härliga. Fin utsikt, bra underlag, goda mackor....

Sedan började lite snö pryda marken...

.....och en halvtimme senare utgjorde snö och dimma vår omgivning...addera att Stefanie hade problem med fästet på sina skor och halvt fick kravla sista timmen upp till toppen.

Trots dimman var det dock aldrig läskigt. Högar av sten markerade vägen....

....och vi var inte direkt ensamma på berget haha.

Sjukt nöjda och stolta var vi när vi kom upp till toppen. Att Stefanie, som aldrig vandrat förut (vilket vi kom på efter en timmes promenad haha) och jag, som haft feber två dygn innan, besteg Storbritanniens högsta berg. De var en himlans härlig känsla!

Påväg ner över snön var det desto roligare. För det gick att glida på rumpan hela snöpartiet ner haha. Dessutom klarnade det upp och vi möttes av en maffig utsikt.

På kvällen firade vi med en hamburgare på en restaurang vid bergets fot.

Och sedan övernattades det på ett hostel i Fort Williams.

Efter tio timmars sömn, åkte vi in till centrum av byn och åt frukost samt gick längs vattnet. Detta följdes av en tågresa till......

....GLASGOW!!

....och världens minsta hotellrum....7 kvadratmeter stort stod det i hotellbeskrivningen haha. Men galet bra läge!

Söndagskvällen bestod av en runda på stan och provsmakande av Glasgows signatur-efterätt: friterad mars choklad....

Sista dagen inleddes med en mysig frukost på Riverhill café. Fulla i magen satte vi oss sedan på en sightseeing buss. När Glasgow Universitets pampiga byggnad tornade upp sig bland trädtopparna blev vi sugna på att hoppa av. Blev att vi spenderade några timmar där och i den omgivande, ljuvliga parken.

På kvällen flög vi hem till London.

Åh! Jag känner mig så himla nöjd när jag sammanfattar denna resa! Nöjd över att vi genomförde den. Att vi fick lyckades få ihop allt. Och att det blev så jäklans bra. Måste dock erkänna att vi fick extremt mycket hjälp från Hanna haha. Som praktiskt taget gjorde en likadan resa för ett år sedan!

Hoppas ni får en fin torsdag!

Hejsan på er,

Om exakt 1 timme och 15 minuter ska jag möta upp Gabriella och Elin vid Covent Garden. Myyyys <333 Just nu sitter jag dock vid matbordet och funderar på hur jag ska få ihop en godkänd sammanfattning av det som skett på senaste tiden. Det här med en röd tråd brukar ju inte vara en egenskap hos mina inlägg.....

Helgen innan påsk kom lovely Ella och lovely Karin upp till Stockholm. Pågrund av det hemska som hände på fredagen kunde de inte komma upp med tåg den dagen, så istället körde de upp tiiidigt på lördagen. Så himla glad att de pallade pallra sig hem till oss, trots att de bara sov över en natt. Vi hann dock med en hel del. Såsom kungsträdgårdsblommor, shopping, födelsedagsmiddag för pappa, mys i soffan framför fotbollsmatch, långpromenad i skogen, fika på skafferiet och minigrisar. Very very najs.

På söndagskvällen mötte jag upp denna pärla vid Alvik. Hon var helt underbar som orkade träffa mig trots mina oklara signaler. Först sa jag att jag kunde åka ut till Hässelby. Sen kände jag, 40 min innan vi skulle ses, hur all energi bara rann ur min kropp....

Då var det inga problem för henne att ändra om sina planer och möta mig i i Alvik istället <33333 Vi hittade jättefina bänkar precis vid vattnet där vi satt och snicksnackade, drack kaffe (som Megan fixat!!) och åt Litauisk choklad som hon köpt till mig (she knows me too well haha).....som balsam för en stressad själv. Och så jäkla mysigt! Är så glad att hon kommer till London snart.

På måndagen till torsdagen hängde jag och Moa hos........

Máma!!!!!!!! Var väldigt spontant då det bestämdes två dagar innan vi åkte till henne. Men så underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Love mi máma!! Och saknar henne lite för mycket!!

Påskhelgen spenderades på ljuvliga Nissebo med Moa, pappa, Joakim och farmor. Det var så avslappnande att komma ut dit. Bara ta det lugnt, äta mat, promenera och spela kort.......

Perfekt uppladdning inför bilkörandet till Stockholm på söndagkvällen, ompackning samma kväll och ubern klockan fem på måndagmorgonen till Arlanda haha. (Någon mer än jag som kände hur den lugna landet-viben försvann?).

London har so far bjudit på glada, härliga au pair barn, ett födelsedagskalas, en underbar reunion med brudarna ovan, ett pubhäng och mycket sol. Är jag lite irriterande överpeppad? Sorry men det är så jag blir när jag skriver sammanfattningar likt denna och inser hur många härliga människor som finns i min närhet.

Ni ba "Men sluuuuuuta nu" haha

Nu är det dags att fixa middag till familjen. Vi höres!

Hejsan,
Ligger i soffan på Nissebo. Tunga snöflingor faller utanför fönstret och en tät dimma omfamnar sjön likt ett tjockt täcke.

Efter att ha fart och flängt i världen så var det härligt att bara komma till Nissebo igår. Ta det lugnt. Läsa bok. Äta påskgodis.

Inledde morgonen med en långfrukost och mycket härligt prat med farmor. Nu: soffan och bok somsagt.

Hoppas ni får en härlig helg!

Vår enda plan för dagen är att vi ska äta tacos ikväll.

Kram

Klockan 14:53 i fredags, körde en 15 ton tung lastbil över oskyldiga människor på Drottninggatan......

Jag finner inga ord.

Känslan i bröstet när första infon om händelsen lästes på mobilen. Jag finner inga ord.

Alla sms som skickades med darrande fingrar till nära och kära. "Är du Okej?". Jag finner inga ord.

De ohyggliga bilderna som snabbt spreds och fick verkligheten att bli än mer påtaglig. Jag finner inga ord. Blod mot stenplattor. Jag finner inga ord. Att inom loppet av två veckor anmäla sig som "säker" på Facebook. Jag finner inga ord. Lättnaden över varje "Jag är okej", och paniken över folk som inte svarade. Paniken pågrund av vännen som var inlåst i närliggande byggnad. Jag finner inga ord.

Känslostormen av RÄDSLA. ILSKA. SORG. Jag finner inga ord.

Ljusglimtarna i mörkret när människor öppnade sina hem. Jag finner inga ord. Människors hjälpinsatser. Jag finner inga ord. Känslan när Miriam Bryant sjöng "Ett sista glas" på Sergels torg, och tusentals människor stämde in i hennes gest att lyfta handen mot skyn. Jag finner inga ord. Lyckan igår att se Kungsträdgården full av människor, som vågade vara ute och ta bilder under blommande körsbärsträd i solen. Jag finner inga ord.

Hejsan,

Ligger i soffan och bara tar det lugnt, en morgon i chillandets tecken. Har haft två ljuvliga dygn i Stockholm so far!

I onsdags gick jag upp tidigt för att promenera till en tid hos sjukgymnast. Fylld av energi när jag kom hem igen, snörade jag på mig skorna och sprang en runda i skogsområdet intill Norra Djurgårdsstan. Har nog aldrig sprungit så långsamt i hela mitt liv haha, men det var härligt ändå.

På kvällen hängde jag med Clara och Greta <3. Vi käkade middag här i området på Norra bryggan. Sedan gick vi upp till mig och myste i soffan. Snackade. Drack vin. Åt chips och choklad. Väldans mysigt och välbehövligt <3 Har så kloka kompisar.

Gårdagen inleddes med uppstigning för att köra bilen på däckbyte #vuxenpoängdeluxe. Efteråt gick jag till bageriet och köpte färskt surdegsbröd med valnötter och aprikoser (inte så jätteintressant ingrediens-information kanske haha. Men vill bara att ni ska få en känsla haha). Vid två-tiden kom Lollo, Nina och Sandra med världens sötaste Noelia hit på fika. Var så trevligt att vi satt och snackade till klockan sex haha. Och häftigt att se hur den lilla skruttan förändrats sen sist! Så go tjej!

En annan underbar sak vi bland annat pratade om, är att Lollo ska flytta till London! Hon kommer bo i samma hus som Natha, Fia och Alex, i Nathas pojkväns tidigare rum! Alltså förstår ni hur sjukt härligt och galet det är haha? Att alla lyckats hyra i samma hus!

På kvällen tog jag bussen hem till Emmie och fick se hennes fiiiiiina lägenhet. Lokaliserad på Karlbergsvägen och byggd på 10-talet med högt i tak och ytsmyckningar i taket. Jag dog så fin. Hon bor dessutom bara några meter från flera härliga restauranger! Vi gick till Grappa, en italienare, och pratade om allt som skett sen vi sist sågs. Så mysigt! Bestämde även att när jag flyttat hem måste vi införa en tradition att gå ut och äta och testa alla restauranger där omkring!

Somsagt, härliga dagar! Nu funderar jag på om jag kanske ta tag i mitt liv och springa en runda.......i eftermiddag ska jag och Moa gå en prommis i skogen till ett fik. Och ikväll kommer kusinvitamin med föräldrar hit! <3

Hoppas ni får en härlig dag!

Halloj!

Dags att kicka igång denna vecka med en äkta städ- och packdag. Men vad gör det när resten av veckan kommer bli desto härligare. Imorgon bär det hemåt där kompishäng, Nilsforsare och en tripp till Nissebo väntar <3.

Har även haft en himlans ljuvlig helg!

Fredagen bestod av sovmorgon, liite shopping följt av en hejdå-fest för Nathas pojkvän, som flyttade igår. Han grillade kyckling och lagade en typisk ungersk rätt, lik potatisgratäng fast godare. Snacka om att sommarkänslorna började bubbla i kroppen när doften av grillat spred sig på deras bakgård. Ååå jag njuter verkligen av alla sommartecken jag kan få. Som att exempelvis nu, packa ner mina vinterkläder i resväskan till Sverige, för att jag inte kommer ha någon mer användning av dem under mina fyra månader kvar i England. Looove it!

På lördagsförmiddagen mötte jag upp denna goa pingla på en fika. Alltid lika mysigt <3 Vi drog till Nathas gamla jobb aka Fabrique och snackade om allt mellan himmel och jord <3

Efteråt drog jag ut till Crouch End igen. Var tvungen att ta en bild från dubbeldäckaren när den körde så perfekt framför klocktornet.

Kvällen bjöd på en äkta sleepover med Natha, Fia och Alex. Med äkta menas alltså massa mat, snacks och film. Har verkligen saknat att hänga likt detta!

På morgonen möttes vi först av en del moln, men lagom till frukost sprack det upp och vi kunde äta ute på baksidan i solen. Efter ett tag blev man tvungen att byta om till linne för att inte överhettas. Underbart haha. Nä men det var riktigt härligt! Vi satt sedan ute i flera timmar, snackade, lapade sol och bara njöööt.

Resten av dagen spenderade jag åt att packa, köpa mat och tvätta. Halleluja haha.

Nä nu måste jag fokusera på städningen!