Igårkväll tog jag en promenad efter middagen och vandrade längs Crouch Ends gator. Passerade Paulinas hus. Sneglade in på gatan som Ida bott på. Au pair barnens skola. Gymmet där jag och Hanna körde grupp-pass i höstas. Haberdashery.

Jag är så himla taggad på Stockholm. På att återförenas med nära och kära. På att börja plugga och träffa nya härliga människor. På att hämta hem min hund. På att åka med min familj till Småland och Nissebo. På att faktiskt bo i Norra djurgårdsstaden och inte bara vara som på besök.

...men jag är också så himla ledsen. Ledsen över att inte bo promenadavstånd till älskade Paulina. Ilaria. Aylin. Ida. Carmen och Stefanie. Ledsen över att inte kunna möta dessa människor spontant på puben en onsdagskväll. Ledsen över att jag åker hem utan Sofia. Natha. Alex. Ledsen över att inte få hänga med mina au pair barn nästan varje dag. Ledsen över att lämna detta liv.

Jag försöker vända sorgen till tacksamhet över hur himla bra detta år varit. Över allt jag upplevt och alla fina människor jag mött som för alltid kommer vara en del av mitt liv. Igårkväll hölls en hejdå-middag för mig här hemma, med min värdfamilj och deras släktingar som jag umgåtts med. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när min värdpappa höll tal. För ett år sedan föreställde jag mig drömskt hur au pair livet skulle bjuda på nya vänner, sena utgångar och afternoon tea på uteserveringar....men jag hade verkligen inte räknat med att det även skulle ge mig en extrafamilj....

Trots alla känslor är det dock dags att lämna nu. Många av mina au pair vänner har redan åkt hem och i Crouch End är det bara jag kvar. Den tidigare personalen, på mitt favvofik Haberdashery, har bytts ut mot nya personer och snart kommer mina au pair barn dra iväg på semester. Dessutom är jag somsagt väldigt taggad på att få komma hem.

Ibland är det bäst att sluta när allt är på topp. Så att man åker hem med en bra känsla i kroppen, och en minnesbank full av enbart fina, ljuvliga minnen.

Godmorgon,

Två inlägg inom 24 timmar....Que pasa? Que pasa? Haha....

Det blir ju som lite lurigt när jag inte har uppdaterat på länge, och sedan börjar berätta om saker som skett för en månad sedan haha. Men jag vill så gärna minnas denna dag och ha den sparad i mitt bloggarkiv. Dagen då ma lil sis fyllde arton år! För till min stora glädje valde hon att fira sin födelsedag här i London!

På morgonen väckte jag, mina au pair barn samt katten, Moa med skönsång och presenter. Sedan bar det ner till köket för en pannkaksfrukost.

Frukosten följdes av ett "äventyr"

...nämligen att hitta ett ställe som kunde pierca Moas öra, samt en make up artist......här i Crouch End finns flera ställen som erbjuder piercing....men tydligen inte om man vill pierca övre delen av örat (dvs inte örsnibben) utan då är det bäst att gå till en tatueringsstudio. När den enda tatueringsstudion som finns i Crouch End inte erbjöd piercing....drog vi ett chanskort och åkte till en tatuerare i Wood Greens (som inte svarade när vi ringde för att fråga om de ens var öppet).

Men till vår stora glädje var stället öppet och de kunde pierca örat!!

Lyckan över piercingen blandades dock snabbt efteråt med en smärre frustration över att hitta en make up artist. Lägg därtill en rejäl tidspress.

Likt en action film hittade vi dock, precis när vi höll på att ge upp, en make up artist vid Finsbury park. Så det blev check på båda punkterna!

Väl hemma igen med piercat öra, sminkat ansikte och upphämtade au pair barn, gick Moa upp och tog det lugnt på mitt rum en stund. Samtidigt bakade barnen en tårta som vi överraskade Moa med när hon hade vaknat.

Kvällen spenderades sedan hemma hos Sofia, Natha, Alex och Lollo. Lollo och Natha hade fixat en jääääääättegod moussetårta, ställt fram champangeglas och tända ljus till när vi anlände...underbaringar!!! Resten av kvällen satt vi vid köksbordet. Åt mat. Snicksnackade. Drack drinkar. Spelade spel. Sjöng ja må hon leva. Så himla mysigt! Blev rörd av hur fint mina vänner ordnat, samt hur Moa typ strålade av lycka. En riktigt härlig kväll!

Dagen efter gjorde jag, Lollo, Fia och Moa en riktig brakfrukost. Detta följdes av några timmars lugnt häng innan vi åkte in till restaurang VICO vid Leicester square (deras aubergine parmigiana var typ det godaste jag ätit...synd att stället stängde permanent typ en vecka efter vårt besök). Middag följdes sedan av musikalen Aladdin för mig och Moa....

....och sedan en drink på The Spice of Life, innan vi tog en uber ut till Crouch End.

Underbara 48 timmar med världens bästa syster! Kommer minnas dessa dagar för hela mitt liv (speciellt nu när jag har de sparade i mitt bloggarkiv).

Hoppas ni får en underbar dag!!

Kram på er!

Grekland, Grekland, Grekland. Ljuvliga Grekland. Min kropp fylls som av ett lugn när jag ser bilder från denna resa....en väldigt logisk reaktion då våra liv framförallt bestod av:

1. Häng vid poolen (det var först, efter fyra dagars poolhäng, som vi bestämde oss för att besöka den närliggande stranden)

2. Middagar i Rethymno

3. Kortspel på balkongen

....ni hör ju vad avslappnande. Lägenhetskomplexet var somsagt även verkligen optimalt för en vecka i chillandets tecken.

När jag försöker särskilja Grekland-dagarna så smälter de nästan ihop, eftersom vårt dagsschema oftast var detsamma. Men en dag som jag (såklart hehe) minns extra var min födelsedag <33

Dagen innan min födelsedag, gjorde jag klart för de andra att de inte skulle känna någon stress med att fira mig på morgonen. Utan att det räckte gott och väl med lite firande på kvällen i form av en födelsedagsmiddag.......

......men så vaknar jag (på morgonen på min födelsedag) och hör skrammel från köket....och fast jag sagt att jag inte behövde någon morgonuppvaktning.....så började jag ändå fundera "håller de på att fixa för mig?" samtidigt som jag fylldes av ett lyckorus likt det man kände som yngre innan julafton haha......

Och mycket riktigt! En stund senare kom de in med en födelsedagsbricka till ljudet av "ja må hon leva"!! Och jag blev så himla glad haha!!! Underbara som de är hade de klättrat nerför berget och handlat medan jag sov, samt fixat en ljuvlig födelsedagsbuffé med färsk frukt, oreo, minicrossianter, nutella, äggröra osv. Jag blev så rörd och impad att de lyckades kirra allt detta! Världens bästa start på dagen helt enkelt! Vi åt på balkongen och drog sedan ner till stranden för sol och bad. På kvällen åkte vi in till Rethymno och åt mat på en lovely restaurang (så gott att vi gick tillbaka dit dagen efter haha).

Om ni, Greta, Astrid, Ingrid eller Sofia, läser detta. Vill jag bara säga tack tack tack tack tack tack tack <3333

Med risk att låta tjatig så var helt enkelt Grekland underbart. Precis vad jag behövde för att få energi till att uppskatta London maximalt när jag kom tillbaka!

När jag och Sofia återvände till London och landade på Gatwick, klockan 02:00 söndagmorgon, åkte vi direkt hem till henne och sov. Några timmar senare smög jag upp, för att gå hem till Aylin och överraska Ida som fyllde tjugo!!!! Hela Crouch End crew hade sovit hos Aylin från lördag till söndag, så när jag kom dit var alla där! Var så roligt att överraska Ida, hänga med dessa härliga brudar och äta massa socker! På kvällen gick vi även ut och åt en födelsedagsmiddag för henne på en Italienare mitt i Soho.

Innan jag slutar vill jag även nämna hur söt min värdfamilj är. När jag kom hem hade köpt mig två fina födelsedagspresenter; en palestinsk matlagningsbok och en bok som jag själv ska fylla med info om mitt liv som tonåring och yngre, utifrån olika frågor i boken. I måndags frågade även min värdmamma mig om det passar att ha en hejdå-middag för mig nästnästa helg med min värdfamilj. Plus eventuellt med några av hennes släktingar som jag har umgåtts med, och några av min värdpappas. Bättre värdfamilj får man leta efter! De får mig verkligen att känna mig som hemma här!

Hoppas ni får en härlig helg så hörs vi imorgon ("Imorgon?" undrar ni nu chockartat efter min extrema bloggtorka. Men yesbox - imorgon vill jag addera Moas roliga födelsedag till denna minnesbank).

Hejsan!!
Här kommer en hälsning från Kreta! Jag och fia anlände hit igårkväll, tre timmar efter Greta, Astrid och Ingrid.

Det var så härligt imorse att dra ihop frukost och sätta sig på uteplatsen, med utsikt över hav och pool. Dagen har spenderats åt att sola, bada, läsa bok och äta - helt perfekt. ikväll ska vi troligtvis åka in till Rethymno för middag.

Lägenheten vi hyr är så najs. Pool tio meter från uteplatsen. Vy över havet. En bar med billig lunch såväl som vin och stora vattenflarrer (så slipper man kånka upp dessa för berget haha). Vi har det väldans gött helt enkelt. Och det känns som om alla just nu är väldigt nöjda med att ta bara ta det lugnt. Och inte anstränga sig i onödan haha.

Kram på er 💕

Hej vänner!

Åh jag har saknat att blogga, låta tankar bli till ord över tangentbord och överblicka händelser som skett i mitt liv. Samtidigt uppstår en ond cirkel när jag inte bloggat på ett tag - desto mer tid som går desto svårare känns det att sammanfatta allt som skett haha. Men nu spräcker jag hål på denna bubbla av tystnad och kör en mega throwback - med fokus på de starkaste minnena från de senaste helgerna. Håll i er nu! Nu kör vi :D

20 & 21 maj - Mamma Mia & Häng med Alex

Lördagseftermiddagen, bestående av häng med brudarna ovan och lunch på Spagetti House följt av Mamma Mia musikal, var himlans ljuvlig! Älskade musikalen så extremt mycket!! Den var minst lika bra som på Cirkus för tio år sedan! På slutet av uppträdandet stod vi upp och skrålade medan skådespelarna framförde extranummer med olika ABBA-låtar haha.

På söndagen mötte jag upp Alex, när hon slutat jobba, för lite häng i Regents Park. Älskar området Marylebone som hennes cafe ligger i! Vill typ bara sitta på hennes fik, sippa på islattes och titta på alla intressanta (SNYGGA) människor som spatserar runt på gatorna. Marylebone är (enligt mig heh) som en bubbla full av hippa personer med coola jobb och fräsiga klädstilar, utspelat i snajdig miljö.

26:e till 29:onde maj - Moa, pappa, Joakim och farmor här

Över kristi himmelsfärd kom farmor, Moa, pappa och min farbror/gudfar Joakim hit. På fredagen åkte de direkt från flygplatsen ut till mig i Crouch End. Självfallet drog vi och åt lunch på Haberdashery (Jag borde typ få stammis-rabatt samt pengar för all reklam jag gör för detta fik haha).

På fredagskvällen checkade vi in på ett hotell i Paddington, vilket var helt underbart! Att bo på hotell fick resten av helgen att kännas som en semester i denna fina stad. Vi gick på Chelsea flower show, åt middag på en restaurang med utsikt över St Paul's Cathedral, spatserade längs Themsen i kvällsmörkret och såg stadens lampor reflekteras mot vattnet, besökte Camden Market och strövade utmed kanalen till little Venice, åt lunch på ett café över kanalen och mumsade bakelser på Fortnum and Mason's afternoon tea. Tror inte man kunnat få så mycket härligare weekend. Saknade dock såklart släktingar som tidigare varit med på våra Londonresor över kristi himmelsfärd.

Helgens main event var hundra procent Brightonresan. Är så tacksam över mina fina au pair kompisar och att vi klickar så sjukt bra! Det är ju verkligen inte en självklarhet att man ska lyckas tajma sin au pair tid med fyra andras - i samma förort - som man dessutom verkligen njuter av att hänga med! Gör ont i hjärtat att Paulina och Ilaria lämnar London om mindre än fyra veckor!

Back to Brighton: på lördagskvällen satte vi oss först på en uteservering vid vattnet och drack drinkar. Sedan drog vi vidare till en pub som följdes av en club. Dagen efter checkade vi ut från vårt äckliga hostel och åt frukost på ett mysigt fik i centrum. Resten av dagen gled vi runt i den gamla delen av Brighton, tog en tupplur på stranden samt åt, åt och åt haha.

Jag känner att det blir väl långt om jag ska sammanfatta senaste helgen nu också, när Moa var här och firade sin artonårsdag. Så jag återkommer istället med den inom kort! Nu måste jag sluta om jag ska hinna tvätta kläder, ta en långprommis och packa sim-väskan innan det är dags att hämta upp au pair barn.

Känns underbart att vara tillbaka med bloggandet!

Kram <3

Hej på er,

Sitter vid frukostbordet och ska snart ta första steget mot ett nystädat hus - fylla skurhinken....men innan dess vill jag göra något annat, uppdatera om livet.

Har haft ljuvliga dagar. Förra veckan svävade jag som på rosa små moln.....sedan, från i söndags till tisdags, förvandlades de där rosa molnen till tunga gråa moln över mitt huvud. Tror det främst berodde på att jag helt enkelt var trött. Då kan man ju till och med bli otaggad på riktigt roliga saker. Min medicin, var lika basic som den låter; sömn. Och att orka göra roliga saker ändå - för annars blir ju livet bara ännu gråare.

I lördags hade jag en väldans härlig kväll! Aylin, Ida, Paulina, Natha, Sofia och Lollo kom hit på Eurovisionmys!! Vi åt hemmagjorda hamburgare med egengjord coleslaw och drinkar. Sedan tryckte vi ihop oss i soffan på mellanvåningen, med snacks i famnarna. Hela denna kväll gjorde mig typ varm i hjärtat. Främst pågrund av två anledningar:

1. Att mina värdföräldrar är så underbara, som tycker det är självklart att jag ska få bjuda över sex kompisar till deras hem när de är borta.

2. Att jag fick ha ett eurovisionmys liknande det jag haft de senaste åren i Hässelby. Med massa snacks och girls.

Söndagens stora händelse var drinkar på en rooftop bar i Camden med Aylin, Paulina och Ida. Lovely!

Måndagen bjöd på en långprommis med Paulina och Ida. Så najs att få sällskap! Sedan åt vi lunch på Haberdashery.

På tisdagsmorgonen sprang jag en runda. Sedan blev det brunch hos mig med the Crouch End Crew, aka Aylin, Paulina, Ida och Ilaria. Dock bestod inte hänget enbart av pannkaksätande, utan även av ett hostelbokande! Första helgen i juni kommer vi nämligen spendera i Brighton! Så kul!!

Igår tog jag en nap efter uppstädning av kök och tvätthängning. Utvilad begav jag mig sedan hem till Lovisa för en taco-lurre. Hon använde tacokrydda köpt i SVEEEEERIGE - så extremt mycket godare än all tacokrydda här! Var underbart att träffa henne igen - det var även alldeles för länge sen sist. Typ sen vår vandring på den engelska landsbygden....när nu det var....innan påsk iallafall.....

På tal om Sverige så har jag bokat min singelbiljett hem nu. Den 24:de juli beger jag mig till Gatwick flygplats, med två stora väskor a lá 20 kg. Ska bli ljuvligt att få träffa folk hemma som jag saknar. Pinglan på bilden ovan exempelvis, som lämnade London förra onsdagen :(. Längtan efter familj och vänner hemma, samt spänningen inför studentlivet, väger ändå upp sorgen över att lämna Londonlivet.

Nu måste jag sätta igång städandet!

Kram på er <3

Godmorgon!

Denna vecka har swishat förbi i en himlans hög fart. Fredag igen nu där följande står på dagsschemat:

- Frukost med Ida, Ilaria och Paulina

- Långprommis

- Lunch med Carmen och Stefanie

- Hämta barn från skolan och ta en fika tillsammans (fredagstradition)

- Barnvakt ikväll.

En viktig sak jag måste berätta för er som skedde förra fredagen: MEGAN VAR HÄR OCH HÄLSADE PÅ!! 💕💕💕💕💕💕🎊🎊🎊 Såå sjukt himla mysigt!!! Hon åkte direkt hem till mig från flygplatsen för att hinna umgås innan jag åkte till Paris! Vi åt en brunch hemma här som även Louise joinade. Ljuvligt! Love that girl!!

Denna vecka har bestått av långprommisar, en brunch hos Ilaria en löparrunda, solsken och ätande utomhus. Jag blev så nöjd med wokrätten ovan! (att jag tog bild med min systemkamera och la upp på bloggen, snapchat samt skickade till mamma och kompisar hahhha.....hybris?) Mest bara för att den va så god och sååå enkel. Såhär;

1. Koka vatten i vattenkokare

2. Lägg ett halvt paket nudlar i en skål

3. Häll på det varma vattnet

4. Stek grönsaker i en wokpanna och addera soya på slutet.

Eftersom jag använde färdighackade grönsaker tog detta seriöst 5 minuter hehe.

Se på fasen. Ett (och det enda) mattipset här på bloggen. Och ni kan ju se vilken obeskrivligt hög nivå det ligger på haha.

Hoppas ni får en härlig dag!

Hejsan vänner!

Åh hade helt fantastiska, knappt två dagar i Pariis!

.....Paris de e städernas stad....

(de som sett en viss disneyfilm får direkt en melodi i huvudet)

Vi maxade verkligen våran tid! Ida och Paulina hade, smart nog, filat på ett schema för att få ut så mycket som möjligt av våra 30 timmar i crossianternas stad.....

Efter vi checkat in på hotellet, drog vi till (google is my best friend när det kommer till att stava på franska) kyrkan le Sacre Coeur, som vi bara bodde cirka tio minuters prommis ifrån.

Efteråt strövade vi runt i den gamla stadsdelen Montmartre, belägen kring kyrkan uppe på en hög kulle. Vi åt baguetter på en riktig turistfälla (50 kr för te??) och njöt av alla fina omgivningar.

På kvällen åt vi middag på en roof top restaurang som Aylins värdföräldrar tipsat om. Helt otroligt fin!! Med utsikt över bland annat Notre Dame och Eiffeltornet. Eiffeltornet som, varje hel timme, glittrade i mörkret när dess tusentals lampor slogs på. Där satt vi, drack vin och pratade om kontrasterna mot kvällen innan. Då vi antingen packat i panik eller ätit köttfärsås med härliga värdfamiljer.

Söndagen inleddes tidigt och på bästa, möjliga, fantastiska vis - med en underbar, ljuvlig frulle. Såklart på ett café som Ida och Paulina spanat in i förväg - Hardware Society.

Resten av dagen gick sedan i turismens anda. Med en busstur till Eiffeltornet och en obligatorisk photo shoot framför. Sedan en promenad längs Seine, förbi Louvren (vars torg var fullt med prylar inför kommande livesändning av premiärministervalet) och sist men inte minst över floden till Notre Dame. Efter dessa timmars travande var det dags att ta bussen tillbaka till hotellet, checka ut och gå tillbaka till tågstationen för att åka till London.

Asså....när jag skriver denna sammanfattning kan jag inte ens fatta att resan skett. Vi levde som i en liten bubbla vars livstid kändes så extremt mycket längre än vad den egentligen var. Men nu när bubblan har spräckts känns den så avlägsen. Helt underbart var det iallafall! Så himla glad att det blev av!!

När vi kom till London var det även härligt att inte slås av en känsla av depp. Istället var alla taggade på att vara tillbaka i denna häftiga stad. På bussen ut till Crouch End började vi även fila på en miniresa....

Nu ska jag titta på något på Netflix, samtidigt som jag håller tummarna för Robert Bengtsson ikväll!

Kram på er!

P.S. Ursäkta krånglet med kopplingen till facebook. Tror jag råkade publicera detta inlägg typ tre gånger haha

Hej på er,
Sitter på tåget påväg till Paris (hur härligt att få skriva denna underbara mening!?) där jag ska hänga med Aylin, Paulina och Ida till imorgon kväll. Sjukt taggad!!

Mina helger har verkligen varit ljuvliga på senaste tiden. Med Tyskland, Sverige Skottland och nu Paris!! En helg som även måste nämnas är den för två helger sedan, då Gabriella och Elin var i London. Jag blir även peppad att sammanfatta denna vistelse på grund av alla fina bilder som Elin tog - hon är så duktig. Och det höjer nivån på detta inlägg haha.

På fredagskvällen träffades vi, efter jag slutat jobbet, på Zizzi i Covent garden. Var så roligt att prata om allt som skett sen vi åt min hejdå-tårta i augusti.

Lördagen inleddes på VQ i Notting Hill, väldans stabilt frukostställe med nära till Portobello market - vårt nästa stopp.

Älskar Notting Hill. Så fräsiga färgglada byggnader och härlig marknad. Vi bara strövade runt och köpte bakelser och tittade i små butiker.

Efter några timmar förde vi istället stegen mot Hyde Park och Harrods.

Efter Harrodsrundan blev det åter en prommis i Hyde Park. Men som då badade i ett gyllengult kvällsljus 😍😍😍 Vi köpte sushi och sedan skiljdes vi åt....men bara för några timmar.

Dagen efter drog vi nämligen till Camden Market och prommenixade sedan längs kanalen till little Venice. Där satte vi oss i solen vid ett båtkafé och insåg att Gabriella och Elins hotell bara låg 15 minuter bort. Så båthäng följdes av en tur till deras hotell.

....och sedan ännu mer promenad genom att vi gick till Piccadilly Circus och Shake shack. Jag vet inte hur många kilometer vi avverkade under dessa två dagar (och de promenerade ändå mycket mer än jag). Men att färdas till fots var verkligen ett så bra sätt att se mer av London även för mig, och få en bättre bild av hur olika platser är lokaliserade i förhållande till varandra.

På måndagseftermiddagen kom brudarna ut till Crouch End och vi gick till....kan ni gissa?.......my all time fav HABERDASHERY 😂

Det kändes så skumt när de sedan, på måndagseftermiddagen, tog bussen tillbaka till centrum och jag visste att vi inte skulle ses dagen efter. Men är såå glad över att jag fick hänga med dom över helgen. De spred som ett härligt lugn i min kropp.

Hoppas ni får en härlig dag!!!

Nu har jag bara en halvtimme kvar till Paris 🎉🎉

Hej på er kära vänner,

Vad åt upp min tid att blogga förra veckan måntro? Well, från tisdagen till fredagseftermiddagen var jag upptagen med en förkylning. Samtidigt som jag brottades med en smärre panik över att hinna bli frisk till helgen.

Min värdpappas knep att äta en rå lök i torsdags gjorde dock verkligen susen. Och när Stefanie, klockan 19:30 i fredags, knackade på min ytterdörr, kände jag mig totalt feberfri. 🎉

Vad var det då som jag hade sådan panik att bli frisk inför? Och varför knackade Stefanie på min dörr på fredagskvällen? Jo, anledningen var att vi två, samma kväll, satte oss på ett nattåg till Fort Williams i Skottland. Och dagen efter besteg Ben Nevis!

Klockan tio på lördagsmorgonen, anlände tåget till den lilla staden/byn. En snabb runda för att köpa mackor i platsförpackning och sedan bar det av mot berget. Little did we know vad vi gett oss in på...

De första två timmarna av travande var ganska så härliga. Fin utsikt, bra underlag, goda mackor....

Sedan började lite snö pryda marken...

.....och en halvtimme senare utgjorde snö och dimma vår omgivning...addera att Stefanie hade problem med fästet på sina skor och halvt fick kravla sista timmen upp till toppen.

Trots dimman var det dock aldrig läskigt. Högar av sten markerade vägen....

....och vi var inte direkt ensamma på berget haha.

Sjukt nöjda och stolta var vi när vi kom upp till toppen. Att Stefanie, som aldrig vandrat förut (vilket vi kom på efter en timmes promenad haha) och jag, som haft feber två dygn innan, besteg Storbritanniens högsta berg. De var en himlans härlig känsla!

Påväg ner över snön var det desto roligare. För det gick att glida på rumpan hela snöpartiet ner haha. Dessutom klarnade det upp och vi möttes av en maffig utsikt.

På kvällen firade vi med en hamburgare på en restaurang vid bergets fot.

Och sedan övernattades det på ett hostel i Fort Williams.

Efter tio timmars sömn, åkte vi in till centrum av byn och åt frukost samt gick längs vattnet. Detta följdes av en tågresa till......

....GLASGOW!!

....och världens minsta hotellrum....7 kvadratmeter stort stod det i hotellbeskrivningen haha. Men galet bra läge!

Söndagskvällen bestod av en runda på stan och provsmakande av Glasgows signatur-efterätt: friterad mars choklad....

Sista dagen inleddes med en mysig frukost på Riverhill café. Fulla i magen satte vi oss sedan på en sightseeing buss. När Glasgow Universitets pampiga byggnad tornade upp sig bland trädtopparna blev vi sugna på att hoppa av. Blev att vi spenderade några timmar där och i den omgivande, ljuvliga parken.

På kvällen flög vi hem till London.

Åh! Jag känner mig så himla nöjd när jag sammanfattar denna resa! Nöjd över att vi genomförde den. Att vi fick lyckades få ihop allt. Och att det blev så jäklans bra. Måste dock erkänna att vi fick extremt mycket hjälp från Hanna haha. Som praktiskt taget gjorde en likadan resa för ett år sedan!

Hoppas ni får en fin torsdag!