vad bra det gick för mig att blogga varje dag i februari.. not. Jag ska aldrig lova att jag ska blogga för det är då jag aldrig gör det. Att jag aldrig lär mig.😂


I alla fall, det är några som har frågat om jag har slutat träna och äta bra, men svaret är nej. Jag fortsätter, och kommer fortsätta tills jag når mitt mål. Och kommer ju vilja behålla målet så kommer förmodligen att fortsätta att äta bra och träna.


Vad har jag gjort dom senaste veckorna då?

jag har varit på gymmet och kört lite, jag o Jackie gick milen i söndags (med täckbyxor mitt ute i skogen med en häst och 3 hundar haha!). Målet är väll att komma iväg till gymmet 3-5 gånger i vecka och sen minst 30 minuter aktivitet varje dag. Vissa dagar är det svårare och andra lättare.


Matmässigt då? har gått tillbaka till att äta sallader, fortsätter att äta fisk & fågel. Beroende vad vi serverar.på jobbet har jag ätit nöt och fläsk också. men försöker undvika det. Fan vad svårt det är att äta nyttigt ute och bli mätt?! stört faktiskt.

jag ska väll erkänna att jag har "fuskat" lite också #skämmskudde . Har ätit lite choklad (min kryptonit), lite potatis och bröd. Men men, har inte mölat i mig massa skit i alla fall. Man är inte mer än människa 😉


I detta nu så har jag precis avslutat ett Zumba pass och väntar på Jackie så ska vi köra lite styrka.


Hon och jag skulle börja köra en detox igår, gick bra fram till lunch haha! Så kass. Men ska köra från måndag nästa vecka, min vardag kommer se helt annorlunda ut efter fredag, kommer vara mer på hemmaplan då 😎 Vad som händer kan jag berätta om någon annan dag 😄


puss och kram mina fina!

en sjukt rolig sak är att mina kläder bara blir mindre o mindre! kolla gymbyxorna, behöver inte ens dra i dom?! helt sjukt är vad det är. Medans jag tränar så åker byxorna ner, lite irriterande haha men skönt ändå.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Onsdag idag, dags att berätta om resultat!
Jag glömde ju att mäta mig förra veckan, men nu har jag gjort det! Kommer skriva totala cm jag har gått ner från början, likaså med vikten. Sen tänkte jag berätta lite vad jag tyckte om FitLine, och hur det påverkade min vardag. Men vill börja med det roligaste, resultaten av 4 veckor (28 dagar) så skriver jag om FitLine i ett senare inlägg

Kg: - 2 kg
Överarm: - 1.5 cm
Underarm: - 1 cm
Handled: - 0.5
Bröst: - 8 cm
Midja: - 8 cm
Mage: - 10.5
Rumpa: - 7 cm
Lår: - 7.5 cm
Vad: - 3.5
Ankel: - 1 cm

känns sjukt kul att se att det har hänt något med kroppen, och att det fortsätter! Känns förjävla bra! Börjar märka mer o mer på kläder, att dom kläderna jag har börjar bli för stora, va ett tag sedan det hände, har alltid varit åt andra hållet 🤔 Men riktigt kul är det i alla fall! 

Ni ser ju själva hur mycket tyg jag får tag i på byxorna, känns knäppt, men sjukt kul! Längtar tills jag ska få köpa en ny garderob 😎

Likes

Comments

I februari månad så har nouw (bloggportalen) skapat en tävling för att få oss bloggare att bli lite mer inspirerade! Genom den här tävlingen så har man som bloggare större chans att utvecklas och få mer läsare!


Utmaningen

- blogga varje dag i 30 dagar

- hitta din egen nisch och utvecklas i ditt bloggande

- arbeta med din blogg på ett mer strukturerat och proffisionellt sätt


Tävlingen börjar idag den 1:a februari, och man kan anmäla sig till den fram till 23:59 idag! Hur du anmäler dig till tävlingen & vad man ka vinna hittar du  ☆ H Ä R ☆


Det jag kommer fokusera mest på är främst träning och sådant som har med det att göra, träningstips, mat, resultat, men jag kommer även att blogga om annat såklart. Men träningen är som sagt det som jag kommer fokusera på mest! I februari så ska jag testa och tipsa om lite olika "dieter" eller vad man nu ska kalla det, visa och berätta resultatet av dom.


Hoppas att ni hänger med på #nouw30daychallenge med mig!

Likes

Comments

Hej alla fans 😎

har varit kass på att uppdatera här haha. Har haft fullt upp med alla djuren & jobb, så ni får ursäkta mig. För er som undrar om resultat så kan jag säga att jag har gått ner 0.6 kg till! känns skitkul! Mätte mig dock aldrig, skyller på mitt morgontrötta jag, prioriterade att gå ut med dogsen (tror jacqi & Kim uppskattar det ;) ), så har inget resultat på det, ni får det slutgiltiga på onsdag! Kommer såklart att fortsätta att mäta och väga mig efter FitLine tiden. GALET att det redan har gått en månad?! Vart tar tiden vägen?

Planen för idag är i alla fall att dra iväg till gymmet med Jackie nu, sen blir det taco mys med henne och Kimpen  (aka Kiwi). spela kort och mysa, sen drar jag förmodligen till Evelina en sväng.

Puss och kram allihopa!

måste bara säga att jag blir så JÄVLA glad när folk kommer fram och berättar att dom läser bloggen och att ni hejar på mig! sjukt kul och sån energikick!

Likes

Comments

Hej alla fans!


Liten kul sak, skrev igår att jag hade gått upp 0,5kg, idag vägde jag mig igen och då så har 0.4 kg försvunnit, haha. Så är väll +-0 från förra veckan, SKÖNT!


I alla fall, idag så ska jag vara hundvakt en vecka fram åt 3 sötisar, Jackie o Kims hundar. Ska bli så mysigt, världens sötaste, hundarna alltså, inte Kim o jackie ;) Förutom att det kommer bli mysigt så får man ju mycket gratismotion av det med!

​Den här veckan har det inte blivit så mycket styrka, åkte pulka och gick upp för slalombacken i måndags, spinning med Jessica i tisdags, Zumba med Nattis igår. Idag blir det nog vila, ska spela spel med Jacqi o Kim innan dom åker. Imorgon så ska jag o Tessan rida jacqis häst, sen får vi se om det blir gymmet på kvällen. Så den här veckan så har det blivit lite mer kondition än styrka, men det är najs.

Kan ju berätta att jag o Jessica (kanske Jacqi) ska anmäla oss till "Vårruset", ett lopp på 5 km. Loppet finns lite överallt i Sverige, men vi kommer vara i Falun. Det är i maj, så vi har en stund på oss att träna upp kondisen! Sen i höst är ju målet att vi ska springa tjejmilen! 

Likes

Comments

Då var det onsdag och mät & vägdag!
lite nervöst faktiskt haha! Jessica har lånat min våg sen i lördags, så jag har noll koll just nu. Jag kommer ha två olika "resultat", det första från dom senaste 7 dagarna, och den andra från FitLine starten, dvs dom senaste 14 dagarna.
Här kommer i alla fall resultatet av den senaste veckan:

Kg
1: + 0.5 kg
2: - 0.8 kg

Överarm

1: - 0.2 cm
2: - 1.2 cm

Underarm

1: - 0.2 cm
2: - 1.6 cm

Bröst
1: - 3 cm
2: - 7 cm

Midja
1: - 3.5 cm
2: - 9 cm

Mage
1: - 5.5 cm
2: - 9.5 cm

Rumpa
1: - 3.2 cm
2: - 6.5 cm

Lår:
1: -
2: - 5.5 cm

Vad
1: - 1.6 cm
2: - 2.4 cm


Helt okej resultat ändå, bajs tråkigt att ha gått upp 0.5 kg, men det kan ju bero på muskler, att kroppen "formateras" om och bygger om sig. Men resultat åt rätt håll blir det ju i alla fall, är en del cm som har försvunnit 💪

Likes

Comments

Jag som är en salt junkie ääälskar grönkålschips. Mina chipsfavoriter var vanliga lättsaltade, men kan absolut säga att grönkålschips funkar minst lika bra, och dom är busenkla att göra!

Du behöver:

Grönkål (ca 400g)

olivolja

salt, gärna havssalt

för extra smak, lökpulver eller chilliflakes

Såhär gör du:

1. Sätt ungnen på 125 grader

2. Skär bort alla grova stjälkar från grönkålsbladen och riv resten i mindre bitar. Massera dem med olivolja och sprid ut dem på en plåt. Krydda med salt och eventuell annan smaksättning som lökpulver och mortlade chiliflakes och massera runt så allt får smaksättning på sig

3. Torka i mitten av ugnen tills kålen är riktigt krispig, torr och "chips-aktig"

När vi ändå är inne på chipsspåret så ska jag tipsa om rödbetschips!

Du behöver:

6 st färska rödbetor, gulbetor eller polkabetor (fungerar även med sötpotatis)

salt

ev lite olivolja

kryddor t ex paprikapulver, persillade, lökpulver, svartpeppar

Såhär gör du:

1. Skala och skiva rödbetorna tunt med mandolin eller hyveln på rivjärnet.

2. (Man kan välja att förfritera dom i rapsolja, men personligen tycker jag att det blir lite för "flötigt" då) Krydda, salta (ev ringla på lite olivolja) och strö ut chipsen på en plåt klädd med bakplåtspapper och låt dem torka i ugnen på 100 grader i 40-60 minuter, beroende på tjocklek.

För att vara helt ärligt så har jag aldrigt tyckt om kikärtor speciellt mycket, tills jag gjorde min egna kikärtsröra. Jäklar vad god den va/är! Perfekt att dippa grönsaker i. Hur jag gjorde den är lite diffust, och jag gjorde i en väldigt stor mängd, så man får gå lite på känsla och smaka av när man gör den.

Du behöver:

Kikärtor

Olivolja

Lime eller citron

Paprikapulver

Salt

Gör såhär:

Mixa kikärtorna med lite olivolja. Jag tog lite i taget för att slippa massa klumpar. När kikärtorna är som en "slät smet" så river du skalet av lime (eller citron), sedan pressar du ut all saft. Krydda med salt och paprikapulver, rör om och smaka av ifall du saknar något.

Lättare än så blir det inte!

När vi ändå är inne på röror så kan jag även tipsa om vitlökröra om ni älskar vitlök lika mycket som jag gör.

Du behöver

Fil/ yoghurt/ turkisk yoghurt/ gräddfil/ creime fraiche (det ni gillar bäst dvs)

Vitlök

Salt

citron

honung om man vill ha lite sötma

Gör såhär:

Riv/ pressa ner vitlök, pressa i citron, salta och ringla ner honung om så önskar. Rör om och smaka av


Det var några av alla mina tips, jag älskar allt som smakar gott! Har massa fler på lager så håll utkik!

Likes

Comments

Tänkte dela med mig av några grymma rumpövningar som jag o min träningspartnwr har kört några gånger. Shit vad dom känns och tar, helt galet!

Set 1 = 20 reps
Set 2 = 15 reps
Set 3 = 10 reps
Set 4 = 5 reps
Totalt = 50 reps

1. Squats eller sumosquats (bredare ben) eller squats och när du ställer dig upp så ställer du dig på tå
Med eller utan skivstång

2. "Stillastående" utfall
Man "pumpar" benet samma rörelse som om du gör utfall men man står stilla
Båda sidor

3. " glute kickback "/ åsnespark
Stå på alla 4, lyft ett ben så högt du kan och sen tillbaka till marken. Båda sidor

4. Kissade hunden
Stå på alla 4, lyft benet åt sidan så långt du kan. Båda sidor

5. Bryggan
Ligg på golvet, benen böjda (fötterna på marken). Lyft rumpan mot taket, sen ner på golvet. Armar raka efter sidan

Sen en annan grej, jag och min kära mor har börjat med " Squat challenge" (tror att Jessica & Lea också gör det), och jag tycker att ni också ska hänga på! Kul grej att göra, och fatta vad snygg röv vi kommer få sen😎 Häng gärna på och skriv om du gör det!

Likes

Comments

Vill bara börja med att säga; jag är så J Ä V L A stolt över mig själv i just detta nu!

Har som sagt haft N O L L motivation idag, planen var att jag skulle åka o träna men åkte förbi Jackie o Kim först för att säga hej, planera in lite saker till våren oså. När vi va klara så frågade dom om jag inte ville åka med o åka pulka, kändes inte så frestande, men tänkte att det va roligare än att åka o gymma ensam. Vi drog till slalombacken, åkte lite i barnbacken. Men vi ville ju åka med mer fart, så vi tänkte att vi skulle gå upp för slalombacken här i Rättvik. Så det va bara att klaga upp, och FAN VAD BRA det kändes! självklart var det lite jobbigt, men hade jag gått där för 10 veckor sen hade jag varit död, haft ont i benen, jobbigare att andas och ni fattar grejen. Men det gick fan, trots massa vinterkläder och snö. Och för mig så är det fan stort. Endorfinboost. Känslan av att det jag gör och håller på med faktiskt gör skillnad. Så bästa Jackie & Kim, tack för att ni drog med mig! Sen att stå där på toppen och kolla ut över vackra Rättvik, vilken belöning.

jävla skönt att den här måndagen som började lite sämre vart så jävla bra.

bilden till höger är utsikten från toppen av backen, dock tog jag bilden i somras. Telefonen dog så kumde inte ta en bild så lämna den i bilen, lika bra va väll det så som vi flög runt på nervägen haha. Men ni fattar hur vackert det är!?

Likes

Comments

Usch, idag är en sån dag som jag känner att jag vill skita i allt och äta "den där mackan" eller ta den där chokladen. Vissa dagar känner man sig hur peppad som helst och ibland så känner man bara BLÄ. Men får försöka hålla ut, tänkte dra till gymmet och se om jag får lite ork därifrån. Men hade lätt kunnat dra hem, köpa choklad o cola och legat o plöjt igenom en serie.

Men, man kan ju inte alltid vara på topp, jag tycker att det hör är sjukt jobbigt, och som ni märker så är vissa dagar sämre än andra. Det bästa man kan göra då är egentligen att bita ihop och verkligen tänka på sitt mål. Som en klok människa en gång sa till mig "Är det värt det? Tänk när du står framför godishyllan eller framför drickan, du kommer njuta av det en stund, sen får du ångest och mår dåligt. Och all tid du måste lägga ner för att bli av med det. Är det värt det?"

Hatar att behöva tänka så, men det är så himla sant. Går i princip varenda dag o tänker på vad jag ska äta när jag har nått mitt mål, och då blir jag ännu mer sugen. Känner mig som en alkoholist eller knarkare som försöker sluta med ett beroende. Hemskt är det. Men, får tänka att halva tiden på "FitLine" har gått, har bara 2 veckor kvar. 14 ynka dagar av mitt liv. Sen blir det lättare, får äta mer varierat då, och jag får äta salt, haha! Så när jag blir sugen på sött på kvällarna så kan jag göra olika röror med grönsaker till, eller grönkålschips. Eller mammas nyttiga chokladbollar. F j o r t o n dagar till. Sen blir det lättare.

Nu fick ni komma in i mitt huvud lite, men fick lov att skriva av mig lite.

Puss till alla er som tror på mig!

(Sen så har antingen min P-stav börjat toka ur, eller så har FitLine gjort något, för jag har typ aldrig mens, men har haft det i en vecka nu. Äcklig mensvärk så jag grinar, sötsuget från helvetet, mensmage och sist men inte minst, tankarna som kommer vid mens. Flickor, ni förstår vad jag menar)

Likes

Comments