Igårkväll var vi som jag skrev på resturangen som Jörgen jobbar på och åt en jäääätte god middag! Man kan liksom välja ihop sin egen rätt genom att kryssa i vilket kött, sallad, dressing osv man vill ha. Jag åt lamm och potatisgratäng, lite omväxling mot all thai mat man har ätit haha. Det var iallafall supergott!

Sen efter maten var vi tvungna att gå en runda för att vi blev såå mätta, sen beställde vi in efterrätt. Jag tog en hallonpaj med glass och vaniljsås, också jättegott! Om ni är på koh lanta någon gång så ät på lazy days, mycket gott om man vill ha något utöver thai maten. Nu ska vi spela yatzy och imorgon åker vi vidare mot koh lipe!

Fyra bilder från Phi phi. Nu har vi varit på koh lanta några dagar, har hunnit med att sola, äta massa gott, bada och bli sjuk (magen var kaos och fick feber:)) men det gick över fort så nu mår jag braaa!

Idag var vi på ett animal resort eller vad det kallas och kollade på alla söta små hemlösa hundar, ville ta med alla hem haha<3 och nu i eftermiddag har jag tränat en stund, väldigt längesen så det var skönt. Tänkte vila en stund nu sen ska vi ner till lazy days där Jörgen jobbar och lyxa till det med en god middag! Längtar såå efter deras hallonpaj, alltså den är så grymt god! Får visa bilder imorgon kanske? 🍉🍍🍌🍓🍋

Idag (söndag) har vi haft våran första dag på stranden här på phi phi. Vattnet här är myyycket finare och klarare! Varit fint väder hela dagen och super varmt. Har precis duschat och bytt om för att snart gå någonstans och äta. Vi bor på ett litet hostel med endast kall vatten... men vi överlever haha.

Imorgon ska vi åka till en annan omtalad strand som ska vara ännu finare. Så det får bli morgondagens utflykt. Sen sover vi nog här tills på tisdag och tar sen båten tillbaka till koh lanta igen!

Bilder från de senaste dagarna! Vi har bara haft det väääldigt lugnt och skönt. Sovit länge, ätit god mat, solat och badat. Imorgon så ska vi åka vidare till Phi phi några dagar sen ska vi tillbaka hit igen haha. Vi åker färjan runt lunch sen ska vi försöka hitta ett bra boende och så, ska bli niceee. Annars är allt perfekt, så grymt skönt med fint väder och det kan inte bli bättre helt enkelt!

Äntligen är vi framme❤ Efter fyra olika flyg under ett helt dygn så är det sjukt skönt att vara framme. Våran plan var att åka till koh phangang några dagar men eftersom att det varit så dåligt väder här nere några dagar så gick det inga bussar eller båtar... så vi fick tänka om och köpte flygbiljett till koh lanta och åkte 30 min senare. Vi överraskade Malin och Jörgen som bor där (linneas pappa och hans sambo)! Vi tog en låååång dusch och somnade snabbt. Idag mår jag toppen och ska bara ligga på stranden hela dagen. Vi ska stanna här några dagar sen ska vi vidare till phi phi öarna, spännande! Kram!

Åkte upp till Örebro tidigt i fredags, dels för att jag ska till Linnea imorgon (måndag) innan vi åker till Arlanda men så åkte vi upp hela familjen och sacke för att hälsa på farmor och Kjell! Bilderna är från i lördags när vi åkte ut till farfar för att äta middag och ta oss ut i snön en stund. Det har varit så galet kallt, -15 typ varje dag?? Väldigt ovant haha. Sen har jag varit jäääätte förkyld, lite panik då man ska sitta på ett flyg i flera timmar men det börjar bli bättre så får hoppas att det går över.

Just nu ligger jag i soffan hos farmor, sagt hejdå till familjen och sacke. Tråkigt såklart men känner mig riktigt taggad på resan, ska bli så roligt!! Regnar väldigt mycket där nere just nu men verkar som att det ska bli bättre till veckan vilket känns skönt. Åker in till Örebro imorgon så vi hörs! Kram!

Igårkväll så kom tjejerna hit för att fira mig som fyllt år hihi. Vi åt tacos, kladdkaka till efterätt och sen massa godis! Har verkligen så fina och underbara vänner❤️ Vi satt och pratade hela kvällen och bara myste. Kommer tyvärr inte hinna träffa alla innan jag åker på fredag så det blev många kramar innan alla åkte hem.!

Ska jobba ikväll och även hela dagen imorgon så jag har redan packat klart och det är sååå svårt att veta vad man ska ha med sig.... man vill liksom inte ha för mycket eftersom att man ska gå runt och bära på det liksom. Men det ska nog bli bra! Tänkte att jag skulle berätta lite mer om resan, vart vi ska osv men får göra det till helgen för nu ska jag snart iväg och jobba! Kram!

Gott nytt år!!!!!! Igår var det en av det bästa dagarna på hela året, min födelsedag och nyårsafton! På förmiddagen så firade vi mig sen åkte jag iväg och stängde på jobbet sen skyndade jag mig hem för att göra mig iordning, sen åkte jag och sacke till skummeslöv för att fira in det nya året! Hade en riktigt rolig kväll och nu sitter vi framför soffan och halvsover båda två. Är faktiskt ledig två dagar nu vilket är rätt bra då jag ska hinna packa inför Thailand, weeeeeho! Känner på mig att detta året kommer bli riktigt bra! Hoppas ni haft en bra jul och nyår kram!

Här var det dåligt uppdatering nu igen haha.. men jobbar man i matbutik så är det mycket att göra denna tiden, men det är roligt! Älskar julen så jag är glaaaad. Var ledig i lördags och då var det dags för den årliga granhuggningen och detta året var vi några fler familjer än vanligt vilket var sååå mysigt! Hittade en liten gullig gran till lägenheten hehe. Ska jobba ända fram till lördag lunch sen är jag leeeedig och ska ha en mysig julafton❤️!

Woooohooo vilken dålig uppdatering! Men jag har faktiskt rätt så bra anledningar, hehe. Har jobbat jääätte mycket och samtidigt börjat flytta in i lägenheten och håller även på att planera resan i januari. Har dock varit ledig i helgen och det har varit det skönaste på väääldigt länge. Så i fredags var det glöggfest med massa fina vänner, det var såå roligt att träffa alla!! I lördags så var jag helt död tyvärr men piggnade till vid lunch för att jag och sacke skulle åka till Ikea, vilket gick väldigt bra! Vi hittade massa bra saker, monterade ihop allt och somnade gott. Igår (söndag) så fortsatte vi fixa med lite andra grejer och sen var det dags för hockey match. På kvällen blev det tacoooo med Emma och Amanda! Första middagen i lägis weeeeho.
Idag är det måndag och jag är ledig. Ska fixa massa grejer som exempelvis tven som inte vill fungera, slänga massa skräp, handla, städa osv. Herre vad jag skriver mycket, hoppas ni inte blir helt förvirrade haha. Vi hörs!❤️