Igår var det pizzasöndag med fotboll och naturgodis. Jag och C gjorde libabrödpizza och det var såå gott verkligen. Perfekt för alla som vill ha ett hälsosammare alternativ till dem vanliga söndagspizzan.

Eftersom vi är lediga idag båda två så satt vi uppe ganska sent igår. Vi kikade på Uruguayansk fotboll och sedan även ett avsnitt av Game of Thrones. Den något sena kvällen ledde sedan till sovmorgon idag. Klockan ringde redan vid sju men C låg kvar i sängen en timme medan jag dukade fram frukost. Så efter frukosten blev det raka vägen till gymmet där jag just nu håller på att avsluta mitt benpass som inte vart annat än svettigt. Vad tränar ni idag?

Hallå hjärtan! Lördag idag och jag hoppas ni mår bra. Själv känner jag mig sådär lagom seg men mår ändå bra. Kom precis in till gymmet och håller på att värma upp. Ett armpass väntar och jag ska verkligen försöka tagga till. Efter passet blir det hem för matlådeprepp och tvätt. Imorgon väntar ännu mer jobb! Vad har ni för helgplaner?

Fredagsmys på lejontrappan var vad kvällen hade att erbjuda. Langos och baklava, precis som planerat blev dagens middag och det var grymt mysigt faktiskt. Väldigt mycket folk i stan men det gick ändå. Vi orkade dock inte göra så mycket mer utan sitter på vagnen på väg hem nu. Både jag och C ska jobba imorgon så vi kände att det var bättre att åka hem. Vad hittar ni på en fredag som denna?

Dagens benpass är done and done och det känns fruktansvärt bra. Blev ett tungt, svettigt pass med fokus på styrka och flås. Passet såg ut ungefär såhär:

Leg extensions 4 x 12

Raka mark 4 x 12
Sumomark 5 x 10
Goodmornings 4 x 12

Ett par nya skor och en energikick från staterna och svetten verkligen rann. Så nu blir det hem för en dusch innan jag rör mig in mot stan och möter upp C. Langos och eventuellt lite baklava står på menyn och jag är nöjd. Gains rakt ut i gluteus!

Godmorgon hjärtan, godmorgon fredag! Startade dagen idag med morgoncardio och det var så himla skönt. Endorfinerna flödade och jag fick en riktigt bra start på dagen. Gick hem och tog en dusch innan frukosten serverades. Gröt och knäckemackor blev det idag, riktigt gott. Verkligen så skönt att komma hem till gröten efter en vecka av bagels och sockerflingor. Senare idag väntar lite matlådeprep, ett benpass och langos. C har aldrig provat langos så vi tänkte faktiskt gå på kulturkalaset här i stan idag och prova. Blir roligt! Vad har ni för planer inför dagen?

Hallå bloggisen! Tillbaka till verkligheten med allt vad det innebär. Var tillbaka på jobbet imorse och nu har jag lite lunch innan det är dags att fortsätta jobba. I eftermiddag väntar äntligen lite träning igen och det ska bli såå roligt verkligen. På schemat idag står rygg och baksida axlar, längesedan jag var såhär tagg på gymmet faktiskt. Vad tränar ni idag?

Hade ju inte tackat nej till den här drömkombon igen om man säger så.

Äntligen har vi kommit hem och fått landat lite efter en lååång flight. Har verkligen haft en toppensemester! Vädret har vart med oss och maten vi ätit har vart såå god. Har verkligen provat så sjukt mycket olika grejer. I söndags, sista heldagen så åkte vi ut till en park i Brooklyn där de hade en stor streetfoodmarknad. Vi åt allt möjligt verkligen.

Men nu är vi hemma igen och trots att resan vart helt fantastisk så är det helt galet skönt att komma hem till rutinerna igen. Har ju inte blivit någon träning direkt under veckan då gymmet på hotellet var galet litet. Så det ska bli så galet roligt att köra igång imorgon igen!

När man äntligen hittar en Starbucks och har möjlighet att blogga lite. Nätet på hotellet är som sagt fruktansvärt dåligt och man kan knappt kika Instagram... Men nu sitter vi på starbucks och dricker lite kaffe så jag passar på. Igår hade vi ytterligare en heldag ute på stan. Blev dock inte riktigt så mycket shopping som jag hade tänkt. Men fick med mig ytterligare ett par skor hem så jag var nöjd.

När vi ändå var nere i Soho så passade vi även på att gå förbi Dō, ett ställe som alltså säljer kakdeg som glass. Det var gott och roligt att smaka men vi orkade knappt hälften, hehe. På kvällen sedan åkte vi tillbaka till den uruguayanska restaurangen vi var på här om dagen och provade deras parrillada. Sjukt gott men sååå himla mycket mat, haha!

Så nu ska vi snart gå och äta lite lunch innan vi tar tåget ut till New Jersey där vi ska möta upp en kompis till Christian. Blir roligt att få se något annat också. Imorgon har vi planerat att se Ground Zero och frihetsgudinnan. Så vi har att göra om man säger så, hehe.

Livet i New york är verkligen helt fantastiskt. Internet på hotellet är dock fruktansvärt dåligt och därav grymt dålig uppdatering. Men jag och C strosar runt mest hela dagarna. Igår hade vi en heldag nere i Brooklyn. Vi började dagen med att åka ut till Coney Island. Där ifrån tog vi oss sedan upp till Dyker Heights och åt en helt fantastisk lunch i form av varsin gigantisk macka. Efter det blev det shopping och en promenad över Brooklyn bridge innan vi kikade lite på Wall street och åkte hem.

Idag startade vi morgonen på en diner där vi åt varsin äkta amerikans frukost. Efter frukost gick vi sedan ner till ett uruguayanskt café där vi köpte lite små bakverk som är typiska för Uruguay. Roligt för C som bott i en del där att få både äta det igen, och få visa mig. Vi tog med bakverken ut till Central Park där vi hade picknick, verkligen supermysigt! Efter det blev det en liten runda inne på Central Park zoo, också väldigt mysigt att bara gå omkring där inne.

När vi kände oss klara med Central Park blev det lunch uppe på en korvmoj som tydligen var ganska omtalad. Mätta och belåtna tog vi oss sedan till Time Square där det blev ytterligare shopping och strosande. Kvällen har sedan avslutats på Five guys och med handen på hjärtat så slår dem Shake Shack alla dagar i veckan!

Imorgon väntar ännu mera shopping nere i Soho och det ska verkligen bli superkul! Hoppas allt är bra med er.

Första riktiga dagen här i New York och resan kunde ju börjat bättre. Jag vaknade imorse med både huvudvärk och illamående. Slutade med att jag fick sova lite extra efter frukosten. Men sedan mådde jag hyfsat okej så vi tog oss ut från hotellet. Blev en promenad över bron till Manhattan där vi startade i Central park. Tog oss sedan ner till Time Square och vidare ner till Madison Square Garden. Stannade till en hel del på vägen och kände in stan. Köpte med oss en pizza från &pizza och delade på i parken som lunch.

Efter lunchen tog vi en tur inne på Whole Foods innan tunnelbanan tog oss tillbaka till hotellet. Så nu försöker vi få till ett pass nere på hotellets gym. Kan vara minsta gymmet jag någonsin sett, men vi gör vad vi kan med det som finns. Senare i kväll väntar middag i Jackson Heights. Hoppas ni har det toppen där hemma.