När jag skulle byta om efter jobbet idag så insåg jag att ca hela min BCAA låg utspilld i väskan. Inte nog med att jag insåg att jag inte skulle få min BCAA under passet, alla mina träningskläder var även fläckliga. Tappade verkligen motivationen helt och hållet. Ville bara hem och gråta. Men efter att ha fått samla mig lite, ett pepptalk från C och en celle i magen så var jag faktiskt redo att köra på. Bröst/triceps och framsida axlar stod på schemat. Blev ett riktigt bra pass faktiskt där fokus låg mycket i att försöka hitta kontakt och leta lite pump. Ungefär såhär såg passet ut:

Bänkpress 5 x 10
Cablecross 4 x 12
Bröstpress i maskin 5 x 10
Liggande hantelpress 5 x 8

Triceps pushdown m. rep 4 x 14
Stående tricepspressar ovanför huvudet 3 x 12
Superset 4 x 12 + 12

  • Triceps pushdown m. stång
  • Triceps pushdown m. stång omvänt grepp

Stående axellyft i kabel 4 x 12
Militärpress 4 x 12
Stående lyft med viktskiva 4 x 14
Sittande roterande hantelpressar 3 x 14

Verkligen så roligt att äntligen kunna utmana sig själv lite. Kunna pusha sig själv till det yttersta och känna hur man hela tiden utvecklas. Imorgon är det biceps/rygg som gäller och jag är galet taggad. Efter passet imorgon fyller vi även på med cevapi, kan det bli bättre? Tror ej!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Igår stod C för middagen och det blev verkligen dröm. En sydamerika-inspirerad middag gjord på svensk hjortfilé! Helt galet gott. Tänk er en varm macka som möter en hamburgare. Perfekt att köra på viltkött också för att ytterligare höja proteinhalten!

Så nu hoppas jag på extra energi till dagens bröst/axlar/tricepspass! Det kommer bli galet. Vad tränar ni idag?

Likes

Comments

I jakten på den där omtalade balansen har jag lärt mig att planering är sjukt viktigt. Utan plan kan det gå precis hur som helst. Man behöver inte planera varenda minut på dygnet och inte heller varenda övning på alla pass. Men att ha någon form av mall och struktur tror jag är sjukt givande. Det gör att man lättare kan förbereda sig mentalt och verkligen lägga fokus där fokus ska ligga när det gäller. Man behöver inte följa planen slaviskt men jag tror ändå det är nyttigt att ha en att luta sig mot. Av just den anledningen så har jag nu under de senaste dagarna lagt upp en plan för min träning framöver. Det är bara en grov struktur men det känns så fruktansvärt bra och jag är verkligen motiverad och redo att ge allt och utvecklas.

Mån: ben (fokus framsida), mage

Tis: bröst, axlar (fokus framsida), triceps

Ons: rygg (fokus övre), biceps

Tor: cardio & mage

Fre: ben (fokus baksida), rumpa, rygg (fokus nedre)

Lör: axlar (fokus baksida), armar, mage

Sön: cardio/vila


Som ni ser så kommer mycket fokus att ligga på axlar och ben då det är de områden jag främst känner att jag vill utvecklas på. Jag kommer köra mage tre gånger i veckan men då bara ett par övningar per gång. Det känns verkligen så himla bra att få lägga upp sin egen plan och sina egna pass. Hur brukar ni göra? Planerar ni era pass själva?

Likes

Comments

Asså känslan när man har nyfixade naglar, hur underbar? Blev verkligen suuupernöjd! Så skönt att verkligen ha hittat någon som lyssnar på en men samtidigt har egna tankar och idéer. I like! Efter en mysig förmiddag på salongen blev det förbi Ica och handla lite inför ikväll och veckan i stort. Kom hem lagom till lunchtid och slängde ihop en helt gudomlig omelett på 2 ägg, champinjoner, kalkon och spenat. Hade sedan potatis, broccoli, gurka och tacosås till. Det var så gott och nu är jag mer än redo för dagens benpass. Jag har en bra känsla inför veckan som kommer, jakten på balans är i full gång och än så länge känns det bra. Jag är redo.

Likes

Comments

Godmorgon kompisar! En ny vecka är här och visst känns det bra? Jag är ledig idag och har bestämt mig för att ge mig själv de absolut bästa förutsättningarna för att göra den här veckan så bra det bara går. En bra start ger ofta en bra fortsatt vecka. Startade därför dagen med 30 minuter cardio innan frukost. Det gav mig verkligen så mycket energi och glädje. Gick hem och duschade, gjorde mig iordning och nu är jag på väg ner mot stan för att fixa naglarna. Ska verkligen bli så skönt. Efter nagelfix blir det nog hem för lunch och senare i eftermiddag står ben på schemat. Vad tränar ni idag?

Gårdagens middag blev bönpasta med köttfärssås, någonting jag verkligen saknat under dieten. Satt dessutom helt perfekt efter mitt grymma rygg & bicepspass som såg ut ungefär såhär:

Stående latsdrag 2 uppvärmningsset + 3 x 12
Breda latsdrag 4 x 12
Sittande rodd i kabel 4 x 10
Stående bicepscurls i kabel 2 x 12 + 2 x 16
Stående stångrodd 4 x 16
Stående bicepscurls m. stång 5 x 8
Stående hantelrodd 4 x 14
Alternerande hantelcurls 3 x 12/ arm
Stående rodd i kabel 4 x 14

Ett tips när ni kör alternerande hantelcurls är att köra de fem sista repsen ihop, alltså inte alternerande. Det ger sån sjuk pump!

Likes

Comments

Idag är det en vecka sedan jag klev upp på scenen och gjorde min debut i bikinifitness. Det har vart en händelserik vecka. På samma sätt som det känns som att jag klev av scenen för ett par timmar sedan så känns det som att det var flera månader sedan. En konstig känsla. Innan tävlingen hade jag en så tydlig bild av hur tiden efteråt skulle bli. Jag hade en plan och visste precis hur jag skulle lägga upp både kost och träning. När jag ser tillbaka på veckan som gått så inser jag att ingenting blev som jag hade planerat. Balansen var svårare att hitta än jag någonsin kunde ana och nu står jag här... mer vätskefylld än någonsin och svullen som aldrig förr. Det har vart en vecka präglad av mat, godis och ångest. Först firades hela satsningen i två dagar. Sedan gick det två dagar åt att försöka hitta en balans innan det var dags för avtackning på jobbet, födelsedagsfirande och sedan kom midsommar och helgen. Vardagen slog hårdare än jag någonsin kunde tro och det gör lite ont att inse. Samtidigt försöker jag vända det här till min fördel. Energin jag stoppat i mig har ju faktiskt bidragit till två helt galna pass där styrkan vart med hela vägen. Jag försöker som sagt att se det positivt. Jag vill bygga, jag vill bli stark. Och om det är någon vecka det är okej att trycka lite (okej, en massa faktiskt) energi så kan jag känna att det måste vara veckan efter tävling. Imorgon är det måndag och jag har en plan. Det ska bli ordning och reda, jag lovar. Ska försöka dela med mig så mycket som möjligt av mina tankar och planer inför framtiden då jag vet att det är många där ute som också har svårt att hitta balansen. Tillsammans är vi starkare. Jag ska klara det här, jag gör det för mig, för oss. Vi är inte mer än människor och självklart kommer vi misslyckas ibland, det är okej. Så länge vi gör det bästa av situationen och inte ger upp! Improvement season is here och vem vill ens va smal? Ät & var glad! Jag ska bli grov.

Likes

Comments

Sitter på jobbet och funderar över vart jag ska träna idag. Kan inte riktigt bestämma mig. Men har ju lite tid på mig innan det är dags att dra här ifrån. Känner mig ganska trött i kroppen och huvudet men antar att det är bristen på sömn i kombination med det alldeles för höga intaget av socker de senaste dagarna. Verkligen inte okej. Även om jag någonstans tror att det har vart nödvändigt för psyket såhär efter tävlingen. Jag hoppas på att kunna hitta tillbaka till rutinerna imorgon. Alltid lättare att ta nya tag på måndagar, eller vad tycker ni?

Jag hoppas i vilket fall på att få till ett bra rygg/bicepspass nu efter jobbet. Vad tränar ni idag?

Likes

Comments

Godmorgon hjärtan! Hoppas allt är bra med er. Själv känner jag mig lite sådär söndagsseg. Men faktiskt på ett ganska bra sätt. Blev ett riktigt bra pass i gymmet igår. Fokuserade på triceps och axlar och hade riktigt bra kontakt under hela passet. Så skönt att vara tillbaka och kunna pusha sig själv. Passet såg ut ungefär såhär:

Triceps pushdown m. rep 2 uppvärmningsset på 14 reps sedan 4 x 12
Repdrag mot ansiktet i kabel 4 x 12
Triceps pushdown m. stång 4 x 14
Triceps drag över huvudet 4 x 12
Drag mot hakan i kabel 4 x 12
Korsdrag i kabel
3 x 12
Roterande hantelpressar 4 x 12

Superset 4 x 12 + 12
Stående lyft med viktplatta
Tricepspress ovanför huvudet med viktplatta

Blev en hel del övningar men hade så himla bra flow verkligen. Hoppas på ett minst lika bra rygg/biceps pass idag!

Likes

Comments

Hade verkligen en helt underbar midsommar igår. Jag och C var som sagt ute i Kullavik hos hans föräldrar och firade. Helt perfekt. Blev sjukt mycket god mat och ett härligt sällskap. Behöver inte bli så mycket mer faktiskt. Vi båda jobbar dessutom hela helgen så skönt att ta det lugnt bara.

Så idag hoppas vi på galet pump under dagens pass. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska köra armar/axlar eller axlar/rygg. Får se lite vad som känns bäst i eftermiddag.

Likes

Comments

Godmorgon hjärtan! Midsommar idag, härligt va? Jag och C är lediga. Vi ska snart röra oss ut mot hans föräldrar i kullavik där vi ska äta frukost. Verkligen supermysigt. Så C har stått nu på morgonen och bakat scones som vi ska ha med. Kan det bli bättre?? I övrigt blir dagen lugn då vi ska upp och jobba imorgon. Vad har ni för midsommarplaner?

Likes

Comments