Just nu sitter jag på bussen påväg till jobbet. Jag ska jobba ett väldigt kort pass men jag kan säga att det tog emot extremt mycket att gå upp kl 07 imorse. Var helt slut efter att ha rest igenom halva Sverige igår och jag hade egentligen velat sova hela dagen idag haha. Resan hem igår tog 7 timmar från dörr till dörr så det var ganska utmattande. Kom hem runt 13 och däckade ganska direkt och sov till 16-17 och jag hade egentligen kunnat fortsätta sova hela natten.

Planerna idag är nog att träffa Kajs en stund efter jobbet och sen bege mig ut mot lite vänner i skärgården! Har inte träffat några av mina vänner sendan studenten i och med att jag åkte två dagar efter så det ska bli väldigt mysigt! Hoppas binder en bra måndag, puss

06.58 gick mitt tåg från centralen i Malmö och nu är jag påväg hem till Stockholm igen efter lite mer än 2 veckor hemifrån. Det ska faktiskt bli väldigt skönt att få komma hem igen men jag saknar Felix redan och det känns på samma gång lite tråkigt att åka hem till allt det vanliga. Menmen, någon gång måste man ju komma hem igen.

Tåget tar ca 5 h vilket känns väldigt drygt i och med att jag brukar flyga till och från Malmö på 1 h, men alla flyg var antingen slut eller kostade 1 miljard så denna gång fick det bli tåg. Tror att det är så himla dyrt för att det är midsommar helg, men vad vet jag. Nu ska jag i alla fall äta lite frukost som jag köpt med mig och försöka kolla på How I met your mother utan att kräkas av åksjuka. Hörs senare, puss

Igår var det som vi alla vet Midsommar. Vi kom hem från Kroatien i Onsdags och jag har bott hos Felix här i Malmö sedan dess, så tanken var alltså att vi skulle fira det tillsammans<3 Så vi gick upp på morgonen och startade dagen med lite amerikanska glutenfria pannkakor. Vi skulle inte bort på lunch/middag förens vid 16 så vi hade massa tid på oss på förmiddagen (slutade dock ändå att vi panikduschade och fixade oss ca 20 min innan vi skulle gå)

Pancake Breakie
Midsommarfriande

Vi åt massa god mat och drack goda drinkar så det var supermysigt! Älskar verkligen jul/påsk/midsommarmat, skulle kunna äta det varje dag på året. Så fantastiskt gott<3

Supergod piggelindrink / Felix mysiga vovvis

Vi var kvar ganska länge hos dem som vi åt middag hos, lekte massa lekar och spelade lite kubb osv. Vilket jag märkte var väldigt roligt efter några glas vin haha, rekommenderar! Överlag var det verkligen inte en lika party midsommar som tidigare år men jag tyckte det var ganska skönt ändå. Vi hade precis kommit hem från Kroatien och hade inte speciellt mycket planer så det blev en bra kväll ändå. Kändes bra att somna mätt, lite smålullig och nöjd bredvid min favorit.

Setnica Hvar

Nu har vi precis kommit tillbaka till Trogir efter två dagar på Hvar. Jättefin ö verkligen med bra uteliv så rekomenerar 10/10 verkligen. Vi åkte dit tidigt på lördag morgonen och kom hem idag på förmiddagen. Det första vi gjorde när vi kom dit var bara att lägga oss på stranden och ta det lugnt. Åt jättegod thai på ett ställe som hette Hula Hula beachbar och levde life.

På kvällen sen vaknades det utgång på en annan ö där det fanns en klubb som hette Carpe diem beach bar. Vi började föra lite i vår lägenhet först, sedan tog vi en "fish bowl" (som för i övrigt var det starkaste jag någonsin har druckit) och sedan tog vi båten över. Vi var dör till runt 04-05 innan vi tog färjan tillbaka och jag hade vääldigt roligt och somande på en halv sekund när vi kom hem.

Dagen efter bestämde vi oss för att hyra en båt över dagen och åka runt bland lite öar och sola och bada. Så vi köpte med oss lite picknick och begav oss ut till havs! Till en början var det hur chill och roligt som helst men det blåste upp till storm på eftermiddagen och under en sträcka satt vi 6 st livrädda tonåringar med flytvästarna i högsta hugg och jag trodde på riktigt att båten skulle kapsejsa. Men vi klarade oss tillslut och det blir en rolig historia att berätta sen så det var en lyckad dag i alla fall skulle jag säga. trots att det var en nära döden upplevelse haha.

Paslinski Islands

Men nu är vi som sagt tillbaka i Trogir och ikväll tror jag att vi bara ska sätta oss på någon bar och ta lite dirnkar. Vi har bokat en båttur till lite olika öar imorgon vid 09 så det blir nog tidigt till sängs. Alla är ändå helt slut från att ha rest och även hyrt jet skis. Det måste jag också säga var sinnessjukt roligt trots att Julia körde som en galning och man höll på att flyga av var och varannan sekund. Men nu ska jag bege mig, så vi hörs senare. Puss<3

Igår bestämde vi oss för att hyra fyrhjulingar med en guide, superbra sätt att kolla runt på ön lite och sen var det väldigt roligt också! Det var dock en nära den upplevelse för dom vägarna vi åkte på var inte nådiga kan jag tala om. Trodde hela fyrhjulingen skulle välta typ varannan minut haha men det höll en alert i alla fall.

Turen inkluderade tre stopp vart var ett av dem var en gammal kyrka, eller snarare bara själva altaret och en liten byggnad. Den låg på en bergsväggar så det var faktiskt riktigt häftigt att se!

Och sista stoppet blev en "hemlig" strand. Den låg något extremt långt bort från exakt allt på jorden och vägen dit var det värsta jag har sett i hela mitt liv men det var en väldigt fin strand i alla fall! Vet inte riktigt om den var värd alla blåsor jag fick på händerna från att ha panikslaget greppat fast i allt som gick att hålla på på fyrhjulingen för att inte ramla av men det var väldigt fint ändå!

För att slippa åka taxi och buss överallt så har vi hyrt 3 moppar, hur skönt och smidigt som helst! Så igår bestämde vi oss för att ta en tur in till Split och hänga där under dagen. Vi åkte till någon strand där vi var hela dagen och åt lite lunch osv, supermysigt!

Split Town

Påvägen hem från Split var det även dags för middag och då stannade vi på en restaurang längs vägen som var hur mysigt som helst. Den låg typ i en damm, med massa gulliga ankor och så vidare så det var väldigt mysigt måste jag säga!

Världens finaste<3

Efter middagen åkte vi snabbt hem för att duscha och fixa oss innan vi började föra lite i lägenheten och sedan ta en taxi tillbaka till Split för att testa på Kroatiens uteliv. Vi hade extremt roligt och klubben var hur najs som helst, vi beställde ett bord och en flaska vodka så hade det riktigt bra! Idag mår alla dock inte riktigt lika bra, vilket är förståeligt haha.

Rainy day

Idag har det tyvärr inte vart riktigt lika kul. Vi vaknade till regn och storm så vi har bara vart inne idag förutom ett stopp för att handla lite bakispizza. Planerna för idag är eventuellt att åka till ett shopppingcenter i Split men alla är lite trötta från gårdagen så vi får se hur det blir med det!

Idag har vi vart på stranden exakt hela dagen. Det har vart så otroligt varmt och skönt och nu ser vi alla ut som kräftor :-) Vi har solat och badat (känns ganska givet), ätit crepes och druckit fantastiska milkshakes och sist men inte minst lekt lite för mycket på en hinderbana i vattnet. Alla blev som små barn igen och det var så fruktansvärt roligt. Är lite blåslagen nu efteråt men det är okej ändå. Nu ska vi sätta oss på balkongen ett tag och carpa lite diem innan vi beger oss ner till staden för middag och drinkar!

Ses kompisar

Okrug gornji beach

Resan hit var ju inte den roligaste jag har vart med om i alla fall. Vi åkte extremt tidigt från Malmö till Köpenhamn, flög till Schweiz och mellanlandade i 5,5 h. Det var inte en rolig mellanlandaning och jag har nog aldrig vart så trött och uttråkad som dessa 5 timmar. Vi hittade ett ställe med soffor där vi slog oss ner efter en tur till donken och där satt vi i över 5 h. Sov lite, spelade lite kort och klagade mycket i princip haha. Men kl 15 gick planet till Split och 1,5 h senare var vi äntligen frammeeee. Resan tog allt som allt ca 12 h.

Det första vi gjorde när vi kom fram till lägenheten var att gå ner till staden och äta då alla var väldigt hungriga. Vad jag har sett hittills av staden är det huuur mysigt som helst och maten var riktigt god. Efter maten tog vi lite drinkar på en bar och tog sedan med festen hem till lägenheten.

Vi bor också hur fint som helst så det kunde nog inte bli bättre! Jag har internet här så jag utlovar uppdatering denna vecka i alla fall till skillnad från alla andra semestrar jag vart på haha. Hoppas det är bra väder i Sverige också, för nu ska vi ner till stranden<3 Puss kompisar

Nu ska vi strax boarda planet mot Schweiz och sedan därifrån till Kroatien! Vi tog en snabb frukost på Joe's vilket som vanligt var supergott så nu är vi mer redo än någonsin. Uppdaterar mer under resans gång, puss

Nu har jag precis landat hemma hos Felix i Malmö för imorgon åker vi till Kroatieeeen! Jag landade på Sturup vid 13 och då åkte vi till Emporia för att shoppa det sista och äta lite lunch. Imorogn kommer taxin redan vid 05 så det kommer nog bli en riktigt tidig kväll. Vi tänkte grilla lite med hans kompisar och sedan hoppa i säng riktigt tidigt. Är sååå taggad och jag hoppas att det finns wifi i lägenheten så att jag kan uppdatera därifrån! Vi hörs kompisar, puss