View tracker

För några dagar sedan så började jag dricka 4L vatten om dagen. Tänker fortsätta med detta tills det blir en vana att dricka mycket vatten. Jag har alltid haft svårt för att dricka vatten om jag inte gjort något speciellt under dagen som gjort mig törstig såsom att tränat t.ex. Det är ju inte bra att inte dricka något vatten alls och jag känner det i min kropp när jag inte dricker tillräckligt med vatten. Så det blir väldigt spännande att se vad detta kommer ge för effekt på mig (om jag klarar det? :p) Det enda som jag har känt än så länge är att jag känner mig väldigt lätt på något sätt, det känns typ skönt i magen :)


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Käkade den här mumsiga ungsbakade bananen med jordnötssmör efter mitt mag och axel pass (:

Måste bara tillägga att jag vanligtvis äter mer efter att jag har tränat ;).

Likes

Comments

View tracker

Hellooo!

Idag tränade jag armar och det gick väldigt bra. Det var rätt så jobbigt men jag kämpade mig igenom det med ett nice flow. Haha, kan man säga så? :p

Alltså jag får ofta cravings men idag under kvällen så började jag bli sugen på något gott, något salt eller sött och fettigt hehe, typ donuts eller chips. Guuuuud om jag hade haft det hemma så hade det slutat med matkoma och ångest haha. Nä men ärligt talat så var det väldigt jobbigt att välja att inte att gå till affären för att köpa något gott :P. Nu känns det dock väldigt skönt och bra att jag inte har gjort det! Om jag överkommer dessa cravings som jag får nu i början av min ''övergång'' till att käka hälsosamt så kommer cravingsen att försvinna sakta men säkert. Så har det varit innan iaf :) och det är så skönt att bli av med dessa cravings. Men Gud så svårt det kan vara. Idag kändes som att jag ville gråta när jag visste att jag inte längre kunde gå till affären och köpa något gott, haha. Ibland känns det som att jag är en addict. Vilket jag är på ett sätt, jag menar, jag behöver ju inte äta chips tex men dom flesta gångerna som jag vart sugen på det så har jag käkat det och även skapat bortförklaringar för mig själv om varför jag ska göra det. Ibland tänker jag att jag tom är nöjd över min kropp osv för att jag inte ska behöva känna ''skuld'' över att jag har misslyckats med att hålla mig ifrån det onyttiga. Ugh.. Nu ska jag iaf käka musli (som jag gjort själv :p). Jag vet att det är sent men jag är en nattmänniska ;)

Peace (Y)

Likes

Comments

Tja!

Det var väldigt länge sen jag skrev något här och jag lovar att jag har tränat på sen mitt första inlägg. Det har gått bra med träningen, väldigt bra med tanke på att jag kör hemma (än så länge). Det största problemet med träningen har varit att träna under helgen och att jag inte haft någon specifik plan med hur, när och vad jag ska träna. Men nu när jag har gjort ett ''peciellt'' träningschema för just denna vecka så känns det mycket bättre. Vissa övningar som jag har planerat att göra är helt nya för mig och om dom funkar bra så kommer jag köra på dessa nästa vecka med och såklart ta bort övningar som inte funkat så bra för mig. Tanken är att jag ska testa det här träningsschemat denna vecka och sedan justera om det lite ifall det skulle behövas för att det ska bli så effektivt och bra som möjligt.

Jag har valt att träna två muskelgrupper åt gången när jag tränar. Alltså jag vet inte vad som är det ultimata sättet att träna på men jag tror att det jag planerat kommer funka väldigt bra för mig och ge mig bra resultat :) Såhär har jag delat in muskelgrupperna(stora bokstäver betyder att det är större fokus kring den muskelgruppen): RUMPA+bröst, BEN+ biceps, ARMAR+rumpa, RYGG+bröst, MAGE+axlar. 

Jag har inte bestämt vilken dag som jag kör vad utan jag har tänkt att jag kan välja det som känns bäst för just den dagen jag ska träna. Idag körde jag rumpa+ bröst och det gick helt ok. Fick väldigt bra ''kontakt'' med mina rump muskler hehe, så jag väntar på att få träningsvärk imorgon...om inte så blir jag väldigt besviken. Vet inte hur det är för andra men för mig är träningsverk liks med ett kvitto på att jag gjort ett bra jobb.

That's it för idag :) Peace people!!

Likes

Comments

Okej! Så nu har jag äntligen tagit tag i detta och skapat mig en blogg, haha. Tanken med att ha den här bloggen är att jag ska kunna skriva om min progress i att bli biffig ;) ;). Mitt mål är att bygga mycket muskler, få en platt mage och ja, just det, bygga upp en större/rundare rumpa. Jag kommer även lägga upp bilder som motiverar mig, kanske även quotes, olika träningsövningar som jag vill testa och jag kommer även lägga upp bilder på vad jag käkar + mitt träningsschema och övningar som jag kör.

Jag är verkligen riktigt taggad på detta, har en plan på hur jag ska göra för att lyckas och är verkligen motiverad på att träna :). Tanken är att jag ska gymma minst 6 gånger i veckan och att jag ska köra mest armar och rumpa för det är där jag vill få mest muskler. Känns så jävla bra att jag äntligen har börjat med det här på riktigt :).

Detta är då min före bild och sen om ca 3 månader kommer jag att ta en ny bild och jämföra dessa 2. Synd att jag inte tog en helkroppsbild men får fixa det nästa vecka istället så att man kan få med armar osv.

Peace!

Likes

Comments