Header

Nu ligger jag äntligen i sängen, trött i både kropp och knopp efter dagens träning som gick riktigt bra, verkligen över förväntan. Bröst stod på schemat och avslutades med både posering och högintensiva löpintervaller innan det bar av hem till mamma igen.

Imorgon är det två veckor kvar tills vi åker ner till Malmö för att registrera in mig på tävlingen. Om två veckor är jag förhoppningsvis så trött och utpumpad att jag inte orkar bli nervös på vägen ner utan att jag bara kan slappna av på resan ner 😍

Wow, tänk att det är så nära....

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Är det någonting som varit min akilleshäls under den här dieten så är det torsken, för mig mer känd som äckelfisken. Jag har försökt att krydda med bokstavligen hela kryddskåpet för att få det att smaka bra men har inte lyckats men idag lyckades mamma fixa i ordning världens godaste torsk med så enkla kryddor och tillbehör.

Salt och peppar, gräslök, dill och purjolök var receptet för succe när det gäller mig och min torsk. Sen att jag fick äta det med potatis var mer än himmelskt gott och nu berodde det inte på att jag var hungrig utan för att det helt enkelt bara var gott! 😃😍

Snart är det dags för lite mat igen innan det är dags att packa väskan för att åka iväg och träna. Bröst är det som står på schemat med lite cardio som en avslutande touch på dagens träning! 😊 Axlarna är fortfarande ömma och fyllda med träningsvärk men kroppen känns just nu helt okej, trött men levande haha....😉

Likes

Comments

Mamma kom som sagt och hämtade mig igår i stan efter att jag slutat jobba och tog med med mig hem. Pratade om allt möjligt vid kvällsmaten, skrattade åt att jag hatade torsken och sen så kick vi och la oss.

Trappan byttes ut mot en powerwalk imorse på grund utav att knäna bråkar och är överansträngda, klassiskt vilket bara kräver lite avlastning. Samma sak hände även förra dieten och under GMU också när man är uppe och går mycket, bär tungt eller tränar mycket mer intensivt än vad jag är van vid så det är absolut ingenting nytt. Avlastning för knäna blev fokuset idag i alla fall och mamma var så snäll och följde med mig ut på powerwalkem som stöd innan vi satte oss vid bordet för en gemensam grötfrukost.

Även om mamma inte är en fan av dieter av just det slag som jag sysslar med just nu men hon förstår varför jag gör det jag gör och var med sist jag gjorde min tävlingsdiet också. Det är skönt att ha mammas stöd och att vi kan umgås och att jag hela tiden kan prata med henne. Hon är min största inspiration och även min bästa vän. Jag har alltid varit mammas tjej så även om jag flyttat hemifrån så är det alltid extra skönt att få komma hem och bli ompysslad och få vara "liten" igen 😉

Likes

Comments

Ända sedan barnsben så har jag hållit på med idrott och olika sporter och betat av den ena sporten efter den andra. Först i ledet har vi handbollen som är min första sport jag höll på med, därefter kom hästsporten som alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta och då just fälttävlan, fart och fläkt med både dressyr, hoppning och fältmomenten inkluderat. När handbollen lades åt sidan så ersattes den med friidrott som jag gjorde en träning och tävlingskarriär på redan som ung. Tävlade på mästerskapstävlingar med lovande resultat, åkte iväg på träningsläger och allt vad det innebar,tränade redan då 5-6 gånger i veckan och då ibland med tävling inplanerat på helgen.

När jag la friidrotten åt sidan för att satsa på skolan så behöll jag hästsporten som en hobbyidrott som bara skulle få mig att slappna av i vardagen, kunna bryta loss ifrån skolvardagen och göra någonting annat som jag älskade. Satsade på skolan och kände att jag hade för mycket fritid och för mycket energi i kroppen vilket ledde till att jag köpte mitt första gymkort,ett klippkort på Sportlife som Nordic Wellness då hette. Började gå på gruppträning och blev förälskad i MRL (Mage, rumpa, lår) klassen som jag idag är instruktör i men som numera heter Cardio Step. I samband med det, någon gång där började jag förälska mig i bikini fitness, att träna styrka och få en vältränad kropp med synliga muskler med en feminin touch. Att bikini fitnessvar grenen för mig var det aldrig någon tvivel om, feminint, muskulöst och ett klockrent sätt för mig att tävla på. För mig vad det glasklart, jag skulle tävla, någon gång. 😉

2015 satte jag hjulet i rullning vilket för min del innebar en rätt så totalförvandling. Det innebar mycket mer styrketräning än vad jag hade vågat mig på och jag gillade det, eller rättare sagt jag älskade det. Jag kände mig stark och snygg och som om jag omgavs utav en enda stor aura utav riktig ball girl-power anda men så fanns det ju också dem mindre roliga aha upplevelserna som kom med den här fantastiska förvandlingen. Att hantera det mentala med förändringen, att acceptera att kroppen förändrades, att benen blev helt plötsligt blev ”större” då jag la på mig muskler. Det som egentligen hände var att jag byggde muskler och egentligen blev jag inte alls så stor som jag då kommer ihåg att jag tyckte men jag förstår också i efterhand hur det kommer sig att jag tyckt så som jag tyckt. Att gå från att vara en helt vanlig tjej som går på gruppträningspass ett par gånger i veckan, som är slank och vältränad men utan några större muskelmassor till att lägga på sig bra med muskelmassa för att forma en tävlingsform passande för bikini fitness, det tog sin tid att acceptera det och det ser jag tillbaka som en positiv del i förvandlingen som jag gjorde, att jag var okej med det trots att det var väldigt ovant i början och jobbigt många gånger.

Valet att tävla i bikini fitness och leva på det sättet jag gör idag är ett av dem bästa valen jag gjort. Det är inte alltid kul att gå på en tävlingsdiet och det är många gånger både psykiskt och fysiskt utmanande och innebär mycket ansvar samt är tidskrävande och kräver sina prioriteringar men jag vill också trycka på att det inte betyder att man behöver ge upp social sammanhang, biobesök eller fikastunder med vännerna. Allt handlar mycket om det mentala men även det fysiska men att säga att det kräver en massa uppoffringar är fel för det gör det inte, sen att man ibland måste prioritera bort godiset eller den där vaniljbullen ja det är helt andra uppoffringar... ;) Bikini fitness kräver inte att man är hemma och struntar i fikat, biobesöket eller att man går miste om livet utan det är ett val man oftast, medvetet eller omedvetet gör själv.

Likes

Comments

Det råder ingen tvivel om att det finns ett helt hav fullt med kosttillskott och inte minst proteinpulver. Olika märken, olika kombinationer och sammansättningar. Jag har testat en hel del olika pulver och varit helt okej med dem flesta men just nu har jag faktiskt två favoriter, både smakmässigt och innehållsmässigt och då pratar jag om Sisu Nutrition och även Golden Generation Nutrition.

Båda dessa märken har fantastiska innehåll och smaker som verkligen smakar otroligt bra och dessutom så är dem båda prisvärda och rånar inte plånboken när det väl är dags att fylla på proteinhyllan hemma. Någonting som jag ofta värdesätter är bra produkter till ett rättvist pris vilket för mig är viktigt oavsett om jag är on eller offseason. Att få tillgång till bra produkter till ett bra pris är otroligt värdefullt för mig och extra värdefullt blir det under en tävlingssatsning då diverse kostnader snabbt drar iväg inför tävlingarna, att tävla är nämligen inte gratis som många av er säkert kan förstå...😉

Jag tänkte dela med mig lite utav mina favoriter när det kommer till proteinpulver. Bra märken, som har bra produkter med bra innehåll, gäller även deras andra produkter också och inte enbart deras proteinpulver. Så här kommer mina favoriter gällande proteinpulver med mina topp 2 smaker för varje produkt.
😊


* Sisu Nutrition, Whey Protein, länk här.

- Choklad
- Kokosboll

* Golden Generation Nutrition, Delicious Whey, länk här.
- Blueberry Pie
- Apple Pie

Likes

Comments

17 dagar kvar!! Det är helt galet vad tiden tickar på och det kommer kännas som om att tiden bara tickar allt snabbare och snabbare ju närmre tävlingsdagen jag kommer. Det kommer tillslut bara rinna iväg dagar lika lätt som vattnet rinner ur kökskranen, det kommer gå fort och det är helt jävla galet. Nervös tjej... 🙈

Axelpasset har satt sina spår sen igår vilket har lämnat mina axlar helt möra och ömma. Vad måndagens benpass och gårdagens Cardio Step gjort med mina ben och rumpmuskler ska vi verkligen inte prata om haha, aj!! 😂

Onsdag är det idag vilket innebär att det är lill-lördag och att vi tagit oss till mitten utav jobbveckan, bara två dagar kvar tills det är helg och sen då två dagar innan vi kovkar igång en ny vecka! 😃 Morgoncardion är gjord och jag har hunnit njuta utav gröten som idag fick bli smaksatt med lite kanel och kardemumma toppat med banan/choklad protein! Jag hann dessutom med att chocka personalen i kassan på Willys när vi var där på vägen hem och jag köpte drygt nio paket torsk, im on diet so it's legal! 🙌🙌 Nu har jag torsk så det räcker en bra bit in på dem två sista veckorna 😂

Vilodag för kroppen, jobb för hjärnan och sen bär det av hem till mamma för att slappna av, ladda om batterierna och mysa med familjen 💜 Utmanar psyket genom att strejka kycklingen idag för att äta torsk och grönsaker hela dagen, dietlife on point... 😉

Likes

Comments

Drygt 5 ynka minuter kvar av min morgoncardio och sen bär det av direkt hem för att äta gröt, yay!!! 😃😍 Någon mer än jag som känner så efter morgonens träningspass? 😉

Knäna bråkade imorse vilket resulterade i en varierad morgontimme, pulsig och svettig som fasen men mest av allt är jag stolt för att jag inte gav mig utan krigade på. Varianten blev 30 min trappmaskin fölt av 20 minuter på cykeln och avslutat med 10 minuter på bandet i brant lutning. Trappan är ren hatkärlek men grym som fasen om man vill svettas riktigt ordentligt. Det var dock skönt att kunna göra min 30 min där följt av cykel och band för att avsluta dem sista 30 min och ändå avlasta knäna. Det finns alltid en lösning så man ska inte ge upp! 😊 Ibland behöver man bara lägga på ett jävla anamma!! 💪

Lowcarb är det som väntar mig i kostväg idag så jag ser verkligen fram emot att få njuta utav morgonens guld, gröten! 😃

Likes

Comments

Det gäller att hela tiden komma ihåg att huvudet spökar med en hela tiden nu under dieten och att kroppen reagerar och förändras för varje timma som går. För 3h sedan kände jag mig vattnig, fluffig vilket drog ner mig totalt. Bröt ihop och gick och la mig för att sova bort mitt gråtiga jag och bestämde mig för att vakna upp med en helt ny inställning, sagt och gjort. Kollade tillbaka på mitt kollage som visade en solbränd Paulina dagen innan min debut på Alströmerpokalen och sen gick jag och la mig och vaknade upp med en helt annan inställning. SKÖNT! 😍

Rev av ett helt fantastiskt gruppträningspass med mina deltagare som levererar träningsglädje varje vecka. Gör mitt sista gruppträningspass innan min lilla tävlingslesighet nästa vecka och gus vad jag kommer sakna dem. Vi ses först i början av maj för att fortsätta The Grind varje vecka och jag ser så fram emot det. 😍💪

Mitt i axelpasset just nu, känner mig riktigt on i kroppen, köttig men definerad vilket är precis det jag vill känna med andra ord. Jag har verkligen krigat för mina axlar under min offseason som var och jag hoppas att det syns när det är dags att tävla att det hänt något. Hoppet om att jag ska få behålla rundheten, det köttiga utseendet på dem lever ännu och just nu ser det lovande ut! 😃

Likes

Comments

Visst vattnas smaklökarna?! 😍 Är det nägonting jag är så är det mat, jag älskar att äta mat och önskar ibland att jag verkligen kunde äta riktigt ordentliga mängder. Jag om någon är nämligen värdelös på att äta fritt. Jag är så att säga ingen direkt champion eller mästare på att få ut det allra mesta under mina påfyllningsdagar eller cheatdays som vissa kallar det men jag älskar mat trots allt, det är bara kroppen som säger stopp när det börjar bli fullt i systemet vilket går rätt snabbt haha! 😂

Är det någonting jag tycker är kul så är det att se när människor lyckas binda ihop foton och mat så att dem blir helt magiska. När man lyckas fånga maträtten eller bakelsen i sitt esse i en bild som får läsarens eller betraktarens smaklökar att vattnas med en gång. Ett tips på någon som lyckas med det är @Foodbymanda på Instagram. Jag menar, kolla bara på bilderna!! 😍 Man kan ju inte låta bli att bli hungrig...🙈🙈

Likes

Comments

Om det är någonting jag haft cravings för riktigt ordentligt under den här dieten så är det paj, hemmagjorda och smakrika pajer. Naturligtvis så har jag alltid lyckats time:s in mina besök hos mamma samtidigt som  hon och småkillarna varit lediga villet gjort att dem oftast bakat någon saftig sockerkaka eller bakat någon form av paj vilket fått suget att öka riktigt ordentligt. Mammas paj är ju dessutom den godaste pajen jag kan komma på så när hon hade gjort sin blåbärspaj i lagom tid till min påfyllningsdag i lördags så var jag mer än långt upp i himmelen och svävade på moln, det var så otroligt gott!! 😍

Det finns ingenting så gott som frukost efter en svettig morgontimma och speciellt inte när gröten smakar himmelskt. Bäst av allt är att jag nu kan göra min frukost lite mer pajlik i smaken när jag har Golden Generation Nutritions proteinpulver Delicious Whey med smaken blueberry pie!! Den smakar gudomligt gott, naturligtvis inte som mammas egna blåbärspaj men den är inte långt ifrån... 😉 Förstår ni vilken dröm det är att få äta gröt som smakar blåbärspaj, varje morgon! 😍 Naturligtvis blir det en Nude till det! 😋😋

Likes

Comments