Header

Det är helt otroligt hur snabbt dagarna går just nu, som om tiden går på snabbspolning framåt. Hur som helst så är jag på väg till gymmet för att göra ett högintensivt pass innan jag tar ledigt för ett par timmar. Möte på jobbet mellan 16.30-18.30 därefter sticker jag raka vägen till affären för att därefter åka raka vägen hem.
Ledig men ändå inte ledig med andra ord haha 😂

I helgen så väntas det jobb både lördag och söndag. Även mars kommer att vara fylld med helgjobb, dock inte lika intensivt som januari och februari varit utan då kommer det att finns lite rum för lite ledighet någon dag här och var. April å andra sidan bjuder på mer tid för fokus på tävlingssatsningen då jag går in i slutfasen av denna dieten under april månad som faktiskt inte är så långt ifrån oss som man kan tro! 💪

Dags att njuta av dagen lite innan den tar slut. Hoppas ni har en lika fin fredag som mig! 👍

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Torsdagen är i full rulle och så är även min cardio, mina två högintensiva pass för veckan är gjorda så idag njuter jag utav en lite lugnare svettimme på bandet. Längtar efter min gröt som en dåre idag så just nu vill jag bara att den här timman går snabbt haha 😂 Efter cardion så är det dags att stoppa i sig frukosten, duscha och förhoppningsvis hinna med en sväng förbi Gymgrossisten på vägen hem för att se vad dem har för sig på sitt 20-årsjubileum.. 😉 Annars får det bli en snabbsväng dit på vägen ut till gymmet igen i eftermiddag.

Att göra idag under förmiddagen är inget mindre än mer foodprepping för resterande dagar av veckan. Ska se till att få det gjort under förmiddagen mellan måltiderna i samband med lite ledig tid innan det bär av mot Nordic Wellness Järntorget för att leda mitt Crosschallenge pass 16.05. 😊

Men tills dess så ska jag "njuta" av min svettiga timma på bandet. Inte lika kul idag 😂

Likes

Comments

Det råder ingen tvivel om att sötningsmedel är hett debatterat och väl diskuterat när det kommer till hälso- och fitnesskretsarna, och även alla andra däribland. Men är det egentligen farligt som vissa påstår att det är? Nej, sötningsmedel är inte farligt så länge det inte överstiger det acceptabla dagliga intaget, ditt så kallade ADI.😊

ADI för följande sötningsmedel:
Aspartam - Det acceptabla dagliga intaget när det kommer till Aspartam är satt till 40mg per kg kroppsvikt och dag. 40 mg aspartam för en person som väger 70 kg motsvarar alltså ungefär 19st burkar lightläsk ala 33cl per dag, eller ungefär 22st proteindrinkar gjorda på ett relativt sött proteinpulvet. Med andra ord, rätt så mycket dricka eller proteindrinkar för att komma över ens ADI per dag.

Sukralos - När vi pratar ADI för sukralos så har gränsen satts utav FN:ns expertorgan för livsmedelsrisker, och gränsen är där satt till 15mg per kg kroppsvikt och dag. Oj tänker många då, rätt så mycket mindre än aspartam . För att få en liten uppfattning om vad 15mg sukralos är så innebär det för en person på 70kg, 15 stycken burkar lightläsk ala 33cl, sötade med sukralos, eller om vi pratar proteindrinkar, som sällan är sötade med sukralos, så motsvarar ADI för sukralos ca 20 stycken proteindrinkar.

Sist men inte minst så har vi då också Stevia. 😊😉
Stevia - på den forskning som gjorts hittils så har FN:s expertorgan, JECFA satt gränsen för ADI till 4mg steviaglykosider per kg kroppsvikt och per dag. En person på 70kg kan dricka ca 10 burkar lightläsk ala 33cl per dag som är sötad med stevia utan att gå över ADI:t.

För dig som tycker att det här verkade intressant och som vill läsa mer så finns hela artikeln om sötningsmedel via den här länken, HÄR. Trevlig läsning! 😃



Likes

Comments

Rev av ett bröstpass på gymmet idag strax efter lunch och det med solen strålandes rakt in i gymmet. Energin och krafterna fanns där hela vägen vilket gjorde att jag kunna ta ut mig ordentligt trots värk i axlarna sen igår. Tycker alltid det är lite extra tungt att köra bröst efter ett axelpass, brukar känna mig lite extra klen då haha! ;)

6,5 vecka ut ifrån min första tävling som planeras till 16 April på Sweden Grand Prix och veckan därpå Tyngre Classic III den 24 april. Att vara 6,5 vecka ut känns mer än bra, längtar tills det är dags att tävla och ta klivet upp på scen igen, sist jag gjorde det var sommaren 2015 då jag gjorde min debut och lyckades vinna min klass och placera mig 2a i overall klassen. Det ska bli otroligt roligt att möta alla duktiga atleter som finns där ute, som sliter lika hårt som en själv varje dag just för dagen med stort D, tävlingsdagen. 😊 Ser alla mest fram till att få se min utveckling sen sist och få njuta utav min tävlingsgren och allt det roliga som sker på tävlingsdagen. Bikinin kommer vara gjord av fantastiska Ebba Bergman som även gjorde min bikini när jag debuterade, riktigt duktig tjej som är otroligt proffsig på det hon gör. Valet av färg på min tävlingsbikini är ännu lite oklart, förra året var färgen turkos och blingad med klara kristaller. I dagsläget så står jag just nu och väger mellan två olika färger, vilka får ni se så småningom... 😉

Likes

Comments

Hej fighters!

Sitter just nu precis mitt i mitt bröstpass och reflekterar mellan setten och svetten hur bra den här morgonen varit. Cardion som idag blev varierad och avslutades med högintensiv löpning gick som på räls och var rolig hela vägen. Solen skiner och vårkänslorna är på topp. Pumpet finns och energin är fortfarande på topp, halvvägs igenom veckan och kroppen ser ut att svara riktigt fint vilket känns otroligt skönt. Jobb väntar inom ett par timmar sen är det raka vägen hem för att krypa ner i sängen bredvid min kärlek. Han är helt fantastisk min man, trots att även han är på diet. Han är den av oss som kan hålla humöret uppe trots att det ibland blåser motvind, inspireras av att se honom ta sig an dieten och sin träning i vanliga fall. Inspireras av honom i många olika saker i hans och även våran vardag.

Dagens Cardio såg ut enligt följande:
> 30 min spinning, backintervaller.
> 20 min powerwalk på löpbandet.
> 15 min högintensiva löpintervaller.
> 10 minuter crosstrainer.

Totalt 1h och 15 minuter som gick snabbt som vinden. Tillbaka till mitt bröstband så hörs vi senare. Keep on fighting!! 💪💪

Likes

Comments

Är det någonting som jag älskar och som jag tror att vi alla älskar så är det att känna sig stark oavsett om det är fysiskt, mentalt eller båda delarna. Jag är hela sju veckor ut ifrån tävling som också blir vårens första tävling för min del. Två veckor senare så planeras det för ett nytt kliv upp på en annan scen; andra och sista ronden på vårsäsongen innan det är dags för mig att gå offseason igen till sommaren. 😊

Dagens axelpass bjöd på en härlig känsla av styrka och ork, både mentalt och fysiskt så har den här dagen bara präglats av styrka och glädje. Solen skiner och allt gå som på räls, precis som spårvagnen jag sitter på nu. Jag är på väg hem för att ladda upp på nytt inför kvällens jobb som innebär gruppträning, även känt som svettfest före lilllördagens ankomst 😉  Innan det är dags för jobb så har jag lite foodprepp att göra och så ska jag även ge mig själv en låda mat till innan det är dags att ta sig ner till Nordic Wellness Majorna. Så next upp foodprepp, mer av äta mat och så även lite lugnare vila. 😊

Likes

Comments

Andra dagen på sjätte veckan. Trött som en gnu i morse, inte konstigt när jag dessutom känner av träningsvärken mer idag än igår 😂 Trots det är det pigga ben som står på bandet idag för att svettas innan frukosten.
På schemat idag står cardio, egenträning och poseringsträning innan det är dags för dagens jobb, nämligen gruppträningpass. 18.10 på Nordic Wellness Majorna för den som är sugen på att svettas med mig och massa andra härliga deltagare! 😃

Håller på och planerar min resa upp till Stockholm näst nästa helg, första helgen i mars med andra ord. Då bär det äntligen av upp till Stockholm för att njuta av stan, träna på Gymmet STHLM, variera dietlivrt och samtidigt träffa min fina Larsson för första gången sen vi skiljdes åt i Skövde i November. Längtar som bara den tills det är dags. Bara tågresan som behövs bokas sen är jag i princip redan där! 😃

Likes

Comments

Ny dag, en ny vecka och massa nya möjligheter. Det är en ny måndag och därav också en ny vecka vilket innebär att det mesta kommer se ut som den gångna veckan men med fler försök till att kunna göra den ännu bättre än den förra. Det är det som är det härliga med måndagar, nystarten, att få börja om igen och ha en ny helg att sträva emot.

Morgonen bjöd på morgoncardio i vanlig ordning, högintensiv sådan där jag också kände att jag kunde kötta lite mer vilket resulterade i att jag gjorde ytterligare 15 min extra intervaller än vad jag är tillsagd att göra. Energin fanns sen påfyllningsdagen och kroppen kändes fräsch så varför inte tänkte jag. 15 min flacka intervaller, utan lutning vill säga, i formen spring 1 min och gå 30sek. därefter 15 minuter backintervall backintervaller med brutal lutning, förstod ett tag inte ens vad jag själv höll på med haha. Backintervallerna med lutning gjorde jag enligt följande; spring 30sek, vila 10 sek.

Backintervallerna resulterade i dyngsura kläder och en glad Paulina. Stoppade i mig frukosten och gjorde därefter mitt ryggpass och nu är jag äntligen på väg hem för att både äta lite mat och laga mat innan jag skall iväg till jobbet vid 15.00. Ska bli skönt att åka raka vägen hem ikväll efter jobbet och inte behöva hoppa av för att träna utan kunna åka raka vägen hem till min säng och lägga sig riktigt tidigt för att få sova ut ordentligt.

Likes

Comments

Påfyllningsdagen är i full rulle och efter en svettig morgoncardio i morse så mättade jag magen med chiapudding tillsammans med hallon, cashewnötter, lite banan och en liten klick jordnötssmör. Tillsammans med två pannkakor och en macka! Till lunch blir det dock detsamma som under dieten och dem andra veckodagarna, kyckling med grönsaker och lite potatis som då naturligtvis också är vägd enligt schemat. Anledningen till det är för att jag inte bara ska äta fritt utav andra saker som magen tål men som den kanske inte är van vid utav att jag ändå får i mig samma mat som vanligt för att hålla det så nära neutralt som möjligt.

Börjar bli dags att äta lite mer mat, håller på att ladda upp lite smått hela tiden inför kvällens träning som bjuder på ett ordentligt benpass tillsammans med min kärlek. Måste ändå säga a
tt det var skönt att vara ledig igår för att låta kroppen komma ner i varv och bara återhämta, en heldag i sängen i samband med lowday gjorde mig gott vilket gör att jag känner mig mer än redo inför dagens pass. :)

Det hade suttit fint med en kycklingwrap ala min bästis Julia till middag ikväll, den kvinnan kan alltså laga mat vilket gör det extra najs att vara hemma hos henne och Robin för att göra det fitnessfolk gör, dietar eller äter mer mat haha!
😉

Likes

Comments

Det råder ingen tvivel om att jag varit borta ifrån bloggen ett tag. Det har ekat tomt och bland dem gamla inläggen så har det börjat samlas damm. Anledningarna har varit många och en av dem har naturligtvis varit dieten som den här veckan varit både lätt, tuff och motsträvig och i vissa perioder enkel. En liten berg och dalbana med andra ord.

Så vad har hänt sedan sist?
Jag påbörjade i måndags ytterligare en vecka i min diet, den femte veckan räknat vilket också var den första veckan då vi sänkte kosten för första gången sen dietstart samtidigt som vi ökade upp träningen genom att lägga till lite högintensiv träning på schemat i form av löpning. Tillägget med högintensiv träning har passar mig som handen i handsken, känner mig hemma i löparstegen men har känt mig begränsad många gånger tidigare till att springa långt och länge dels på grund utav att jag väger mer nu med muskelmassan men också för att jag under offseason har tyngre vikt på överkroppen än under diet på grund utav att jag redan från början har naturligt stora och tunga bröst, här snackar vi i-landsproblem for real haha 😂 ni som är belönade med stora bröst vet också att det väger mer och trots högintensiv sport-bh så är det oftast väldigt obekvämt och kan oftast göra ont att springa då man sällan får något bra stöd.👎

Vikten har gått neråt trots att vikten inte är någonting vi fokuserar på så har jag den för att på ett enkelt sätt kunna hålla koll på var det bär hän. Formen ser bara bättre och bättre ut för varje dag som går vilket är det vi först och främst kollar på då det är det jag också kommer att bedömas på. Midjan börjar tightas åt allt mer och ryggen släpper sakta men säkert. Ryggen är min lilla akilleshäl skulle man väl kunna säga, det är där som det släpper allra sist även om armar och resterande delar av överkroppen släpper allt mer. Triceps och ryggen var min akilleshälar förra dieten och då var det främst fett som var problemet med triceps och sedan brist på ryggmuskler i ryggen då jag hade haft problem med att kunna träna ryggen fullt ut på grund utav olika skador som satt i just ryggen. Glad är jag över att triceps släppt över förväntan och att allt slit med att få fram mer muskler på triceps äntligen lönat sig. 😊

           <--- Formen förra helgen och formen rakt framifrån denna helgen -->

Likes

Comments