Hej! Har faktiskt ett helt bra veckolsut bakom mig. Fredagen gick ut på att jag först for iväg på jobb och sedan hem o äta och iväg till gymmet. Har börjat träna bodypump nu mera och jag gillar det så mycket! (Mera om det i ett annat inlägg) Verkligen något att testa! På lördagen åkte vi till Helsingfors med min pojkvän eftersom det var galna dagar i stockmann. Hittade några saker som jag skall visa upp i nästa inlägg. Vi var och äta på vapiano, har inte varit där på en stund så passade på att gå dit nu (även fast min mage inte håller vanlig pasta:/) När vi skulle pka hem så tog vi med min bästis eftersom vår ena kompis hade sin 18 fest då. Vi for vid 8/9 tiden till henne och sedan timm baren. Baren är inget för mig men for ändå. Vi var hemma ungefär vid halv 2. Söndagen for ganska lugnt, jag sov länge på morgonen och gjorde typ inget på hela dagen. Var nog en sväng och vakta barn där på dagen men det var typ det vad jag gjorde den dagen! Har ni haft ett bra veckoslut?
-Henrika

Hej! Var på veckoslutet i Lahti på nordic fitness expo med några kompisar och min pojkvän. Vi hade super roligt och mycket nytt fick man smaka på, man va så mätt av alla smakprover så man behövde inte äta riktig mat där, haha! Köpte även lite saker, en 12 pack av barebells proteinbars (mina favorit proteinbars), några bcaa drickor och protein chips. Fick även träffa Denice och ta en bild med henne!!!

Hej! 2/3 skrivningar fö dehär året skrivna, har ännu kvar engelskan som e på måndagen. Och nästa 3 veckorna kommer vara så sköna eftersom ja har så lätt i skolan + inlärning i arbetet. Är också så exalterad av hösten, det är så mysit med ljus o när löven byter färg. Har även börja ändra på min träning, av det kommer mera lite senare bara jag har sluppi igång med det och hunni se hur det käns. Hoppas ni har det allt bra och fått bra start på hösten!
-Henrika

Hej! Fick här får några dagar sedan ett paket från barebells. Hade fått en dålig produkt i min förra beställning så fick en liten extra "present" nu. Faktiskt bra kundbetjäning! Har även beställt från gymshark ett par nya tights som jag såå länge har velat ha, ett par röda, de har dock inte ännu hunnit komma. Har också haft lite paus från träning i några dagar för höll på att bli sjuk men de hann inte bryta ut ordentligt som tur, så nu är jag tillabaka i gymmet.
-Henrika

Hej! Har nu haft franförlängning i ett halftår, hade paus över sommaren för ville att mina egna fransar skulle få lite vila. Ja tänkte berätta lite bra och dåliga saker om vad jag har tyckt om fransförlängning. Mina mornar har blivit så mycket lättare när jag inte behöver sminka mig. Dwt tar ungefär 5 min och så är jag helt klar på morgonen. Jag behöver gå mellan 5 veckor o reparera mina, vissa behöver fara var 3 vecka men mina håller helt supe länge. Några dåliga saker med fransförlängning är att om dom blir våta t.ex. om man far och simma ( en orsak varför jag tog bort dom till sommaren ) blir dom fast klibbade och ser helt hämska ut. Andra dåliga är att mina ögon blir jätte irriterade efter jag har varit o reparera dem, men några timmar senare så är mina ögon fine igen. Såhär till slut så rekomenderar jag dem nog, dyra är dom ju förståss men om man tänker hur mycket tid man vinner på morgonen så är det värt det, man ser allti bra ut, heh!
-Henrika

Det är väll en tid sen sist igen, har faktiskt inget annat som orsak än skola. Har skrivningar imrn, mycket skol uppgifter osv. Känns som om 24h per dygn inte skulle räcka till. Så det har faktiskt inte hänt något extra så har inte haft något innehåll för mina inlägg. Men men skall fösöka få en träningsinlägg lagat bara jag får med mig någon till gymmet för att ta bilderna. Har ni andra ideer för inlägg så kommentera gärna, har lite ide brist för tillfället.
-Henrika

Hej! Har haft sån sötsug efter resan och när jag igen försöker att inte äta ohälsosamt så ofta så måste jag hitta på något som skulle vara hälsosammare än att köpa godis. Så jag hittade ett recept på en morotskaka och chockladbollar. Morotskakans recept har jah tyvärr inte kvar men det är bara att googla hälsosam morotskaka. Chokladbolls receptet hittade jag på ida wargs blogg. Rekomenderar båda två!

Hej! Igår hade jag och min kompis vår 18 års fest. Jag har ju redan fyllt för över en månad sedan och min kompis för några veckor sedan. Men eftersom både jag och hon har haft jobb hela sommaren har inte festen blivi av förrän nu. Vi fick lite brottom med dekorerande och allt fixande så festen hamna börja lite senare, men bra gick det ändå. Jag hade jätte roligt men idag är man nog riktigt slut eftersom det blev en ganska lång kväll. For och sova först kl.5 idag på morgonen och vaknade redan kl.10 för att städa. Så idag har jag bara tagit det lugnt och sitt på film och ätit, haha!
-Henrika

Hej! I mitten av vår resa var vi o parasaila. Hade det på min summer bucketlist och fick nu det av checkat. Vi åkte med några andra också så man var inte ensam på båten. Vågorna var så stora att man hamna hålla i sig så man inte flyger av. Men sedan när man slapp opp i luften kände man inte av vågrona mera. Somtur är jag inte sådan som blir sjösjuk. Vi var i 15 min uppe i 150m höjd, och jag som är smått höjdrädd kunde typ inte se ner alls, haha! Men om du har möjlighet till det så rekomenderar jag att göra det, det var så roligt!
-Henrika

Hej! igår kom jag och min pojkvän hem från vår spanien resa. En resa jag aldrig kommer glömma. Denhär resan var ju min första resa utan föräldrar med och det gick hur bra som hällst. Vi hittade bra på flygfältet och i spanien också. Några gånger gick vi fel och hamna gå lite omvägar men sånt händer ju. Tänkte att jag skulle visa en del av bilderna från resan. det kommer nog mera bilder bara jag får nerladdat allt. T.ex bilderna från parasailingen!

Första dagarna så solade vi för det mesta vid polen och vid stranden. Vi gick runt och kollade runt lite och på kvällarna brukade vi fara och äta till någon restaurang vid stranden och shoppa lite.

God mat fanns där också. Åt olika pizzor, hamburgare, pasta och sallader. Och bra hittade man också vegetarisk mat där. En kväll hittade vi en plätt ställe som säljer nutella plättar med banan/nötter/vitchoklad mm. som man kunde tillägga. Och gud hur gått det var!

En dag åkte vi till Marbella med buss, det tog ungefär 45 min att åka dit. Vi var där och åt och sedan var vi och kolla på de stora yachterna. Vi gick runt i butikar osv. Super fin stad men dock lite dyr.

Somsagt så var vi mycket vid polen och straden eftersom det var så varmt att man inte kunde vara på stan för efter 5 min var man genomsvettig. På stranden var sanden så varm också att man inte kunde gå på det så man hamna springa ner till vattnet för att inte bränna fötterna, Men jag som alltid har sådan bra tur så lyckades jag tredje dagen bränna min vänstra fotbåtten säkert av solen. Den var helt röd och jag kunde inte gå på den. Kämpade mig igenom det ändå och tvingade mig att gå även fast jag typ dog varje gång jag tog ett steg.

En kväll åkte vi med tåg till en stad bredvid Fuengirola som heter Benalmadena. Där åkte vi upp med en hiss på berget som var där. Bilderna var lite suddiga som jag tog därifrån eftersom vi helatiden var inne i ett måln. Efter det var det en tivoli i samma stad som vi var i någon timme och åkte sedan tillbaka till fuengirola för att gå ut på stan på kvällen, som vi typ gjorde varje dag.

En av de sista dagarana åkte vi med tåg till Malaga för att shoppa lite. När vi kom fram till shopping gatan (första bilden) så var igen butik opp och det var huuur mycket folk som hällst. Vi båda var lite confused och fattade inte riktigt vad som händer. Vi gick ändå inn på gatan och såg om kring, men efter en stund började jag känna mig lite panik aktig efter som dit var helt för mycket människor, trånga gator och super varmt, så vi gick till marinan och såg i de burikarna och åkte sedan tillbaka till Fuengirola.

Sista dagen var vi bara i fuengriola och solade hela morgonen och dagen och på kvällen åkte vi till shopping centret och shoppade lite. I samma shopping center var såndär fiskar som äter död hud, jag gjorde det men vet inte riktigt vad jag tyckte. Lite underligt var det nog, haha. Vi hittade vid mitten av resan en bar som vi var i på kvällarna, de hade super goda drinkar, 7€ för ett jätte stort glas. skulle säkert vara minst 10-12€ i Finland.

På onsdagen vaknade vi redan kl.7 för att åka iväg till malaga flygfält. Vi fick typ 3h sömn den natten när vi kom till hotellet först vid 3 på natten. Flyget for kl.10:35 men när jag igen med min bra tur så var flyget 1h sen. Jag var hemma typ vid kl.18. Längtar redan tillbaka till det varma när vädret hit suger. Men ändå något positivt med att komma tillabaka hem är att alla andras skola har börjat men jag har ännu 2 veckor sommar lov.