View tracker

Jag har på senare tid trappat ner på att dela upp träningspasset till enbart axelpass, armpass osv och brukar nu för tiden blanda hejvilt och köra lite av det som är fräscht, exempelvis dagens pass som bestod av rygg, biceps och triceps. Jag körde många superset mellan det olika musklergrupperna, hade ett högt tempo och jobbade ständigt efter den brännande kontakten. Jag försöker ligga runt 10 reps per övning, men med minimal vila mellan det olika övningarna.

Detta funkar faktiskt väldigt bra för mig, passen blir intensivare, roligare och ger en större variation. Dessutom blir det tack vare det höga tempot väldigt svettigt, vilket gör att man bränner mer kalorier. Det finns många fördelar med superset och dropset även om man är ute efter hypertrofi. Detta på grund av att det uppstår en ökad syrebrist i muskeln när man utför övningar utan vila, samt att olika muskelfibrer aktiveras. Detta leder till en större ansträngning under en kort tidsperiod. Så är du ute efter att bygga muskler samt tona kroppen så är detta en grym träningsfom. Winwin när träningen är rolig och ger bra resultat :)

Dagens pass var följande:
Triceps pushdown med stång 3 dropset 3 set
Bicepscurls med stånd i cable 3 dropset 3 set
Rep pullovers ss facepulls m rep ss hög rodd 4 set
Triceps pushdown med rep ss pressar över huvudet med rep 4 set
Sittande en arm latsdrag i cable ss en arm rodd i cable 4 set
Omvänd lutad bänk rodd med hantlar ss omvända flies 3 set
Bicepscurls m hantlar ss Hammercurls 4 set
Skullcruschers ss viktplatta pressar över huvudet 4 set
Isolerade hammercurls ss Curls med viktplatta 4 set
Latsdrag med smalt grepp 3 set
Ryggresningar med hantelrodd 4 set

Efter detta var jag helt klar och riktigt nöjd över dagens pass, många övningar men med ett högt tempo så tog det ungefär en timma. Efter passet avslutade jag ett par minuter på crossen innan jag stack hem för att fylla på med massor av god mat.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej alla fina!

Äntligen är jag tillbaka, hade en ganska lång paus ifrån bloggandet, typ ett halvår haha? Men jag var lite ur fokus på många plan och tappade då motivationen till att vara peppande och motiverade, när de inte fanns hos mig. Men har saknat att blogga nu ett tag så det är dags att komma tillbaka känner jag :) Nu med nya erfarenheter & många intressanta ämnen att dela med mig av.

För er som är nya läsare vill jag bara presentera mig själv lite grann samt dela med mig av vad ni kan vänta er i denna blogg. Jag är 23 år gammal och brinner för allt som har med träning och hälsa att göra. Jag studerar för tillfället Idrottsvetenskapliga programmet med inriktning hälsa & friskvård. I denna blogg tänker jag dela med mig av mina tankar & funderingar när det kommer till träning, kost och hälsa. Jag kommer även att öppna upp mig mer i en ofiltrerad vardag, när det gäller min egna träning & välmående samt delar med mig av mitt envisa godisberoende & hur jag handskas med det.

Hoppas ni är lika taggade som jag är på att komma tillbaka, bättre, större och starkare ;)

En bild ifrån i somras, det är dags att bli bättre på att fota nu igen för att kunna dela med mig av bilder till er på bloggen :)

Likes

Comments

View tracker

Nu är jag DONE! 2 grymma pass avklarade innan klockan slog halv elva. Jag är riktigt nöjd & min kropp är helt färdig, ska bara orka jobba hela dagen nu också haha, jobbar ju i klädbutik, så man sitter inte stilla en enda sekund under arbetsdagen utan står & springer mest hela tiden. Men jag gillar det. Skönt att få sin vardagsmotion även på jobbet. 

Iallafall dagens pass var verkligen fokuserat på rumpan, många set med bla. hip thrusters, hip abduktor, benpress, squats, sumosquats, en benpress, donkeykicks, raka marklyft, frogs osv... Körde massor av superset mellan alla övningar för att verkligen pumpa ur all kraft. Förväntar mig en öm rumpa imorgon :D 

Avslutade passet med en lång dusch & en sväng inne i bastun. Otroligt avslappnande efter passen, nu har jag slängt i mig frukost nummer 2 som bestod av banan, kvarg & riskakor & är redo för jobb.

Dags att dra & tjäna pengar! PUSS

Likes

Comments

Godmorgon på er!

Hoppas ni sovit gott, själv sov jag väldigt bra, men på tok för lite. Var riktigt trött när klockan ringde, men nu har jag iallafall vaknat till, kört 60 minuter Cross, stretchat & ätit frukost nummer 1 på gymmet!

Nu är jag redo för omgång nummer 2, som är ben, rumpa & mage! Innan jag ska iväg till jobbet.

Varför jag valde att köra dubbelt nu på morgonen är framförallt för att jag fick skjuts in, & kändes lika bra att passa på då, sen även att varken energin eller tiden kommer att finnas efter jobbet. Så lika bra att köra all in nu!

Ska slänga på mig headset & Kötta igång nu. Hörs senare babes!

​frukost nr 1: propud & fyra riskakor! 

Likes

Comments

Första dagen av 21 är gjord & den har gått förvånansvärt lätt. Istället för gottis på kvällen blev det en smaskig bar med grymma värden, plus en härlig skål med kvarg & hallon, så gott! Att lägga sig i sängen när man vet att man gjort precis de man ville under dagen är en jäkligt skön känsla. 

Ska se till att släcka nu snart för att imorgon är klockan ställd tidigt, ska upp samtidigt som Johan & trycka av två riktigt köttiga pass efter varandra, innan en heldag på jobbet väntar! Ska dela med mig om passen imorgon, men kan säga redan nu att de kommer vara galet svettigt & spruta endorfiner om hela mig efter, precis som jag älskar att ha det! 

PUSS

Likes

Comments

Fräscha grönsaker, saftiga frukter, iskalla dricker & krämiga smoothies. 
Vad mer kan man egentligen begära en varm sommardag? 

Likes

Comments

Hemkommen ifrån dagens första gympass & jag måste bara säga WAOW!!! Vilken pass, vilken energi. Svettet bokstavligt talat sprutade ifrån mig, Jag var verkligen helt genomblöt efter passet.

Körde 60 minuter på crossen, där jag hade fokus på att köra på max i backen & hyfsat lätt motstånd, på så vis fick jag verkligen igång flåset ordentligt, samtidigt som jag verkligen jobbade ut i rörelsen när jag jobbade i backe. Efter dessa 60 minuter var jag helt färdig. Men var fortfarande inställd på 15 minuter på trappan. Där körde jag på hastighet som varvade mellan 13-15 hela tiden. Jag var helt mör i benen men lyckades genomföra även det. Nu i efterhand är jag så jäkla glad, slutkörd & nöjd, Njöt ordentligt i duschen & nu ska jag slänga mig i soffan i någon timme innan det är dags att åka iväg till gymmet igen för ett styrkepass. Woho, min energi är igång & jag är så taggad på dessa 21 dagarna.

Dags att bryta dåliga vanor & bygga upp en härligt liv fullt av glädje, utan dåliga vanor eller måsten. Med det sagt så vill jag inte ha godis & socker ur mitt liv för alltid, eller aldrig unna mig. tvärtom vill jag kunna göra det utan att det blir en så stor grej. Jag vill kunna unna mig en kanelbulle exempelvis & känna att det räcker. Inte slänga i sig två kilo godis, flera kakpaket osv. Hitta balansen mellan det goda & det nyttiga :) Det är det jag strävar efter just nu, en balans för MIG.

Nu blir det ett avsnitt av the killing, är helt fast! PUSS

Jordgubbar ska bli mitt nya lösgodis, Yum det är så gott & fantastiskt nu på sommaren.

Likes

Comments

Detta inlägget skulle publiceras imorse, men hade tydligen glömt att trycka på knappen :D

Godmorgon babes!

Ny dag & nya tag! Är superduper taggad på att leverera idag! Ska köra två riktigt köttiga gympass, det första ska jag starta dagen med strax, blir ett cardiopass. Ska köra trappmaskinen & crossen tills svetten sprutar ur mig!

Jag har ätit extremt mycket skräp det senaste, & hela tiden haft i tanken äsch, det är sommar, jag måste få leva lite, släppa mina krav osv. Ni vet när man nästan hittar på ursäkter som man inte ens håller med om? Jag står för en bra kost men att man då & då får unna sig lite godsaker & ibland bara lyssna helt på sin kropp & fylla på ordentligt. Men jag står absolut inte för att fylla på med skit flera gånger per dag nästan varje dag hela tiden. & det är tyvärr lite det jag har gjort nu det senare. Jag vet vad min kropp behöver, en överdosering av mättade fetter & socker kan vara väldigt skadligt för kroppen så därför ska jag styra upp det hela lite. Tänkte köra 21 dagar utan socker& skräpmat. Inom de räknas all typ av snacks, skitmat, kakor osv.

Det jag ska äta är ren fräsch mat, mycket frukt & grönt. Helt enkelt ordentligt med bra mat, lyxa till det med någon bar eller så när suget är igång. Jag vill verkligen inte förbjuda allt, äta någon speciell diet eller binda mig helt. Jag vill bara rena mig ifrån allt socker jag slängt i mig & styra upp mina vanor.

Jag har sagt detta så många gånger innan, men fasiken vad svårt det är & jag är bara en människa, som dessvärre äter mycket med känslor. Jag ska bryta det nu & lyckas ta mig ur mitt godisberoende. Någon annan som känner samma sak? Isåfall häng på, ska uppdatera er dagligen om hur det går & peppa er andra. Nu gör vi det tillsammans. 21 dagar är inte långt, alla klarar det med rätt inställning.

21 dagar behövs för att bryta en vanan, jag ska bryta min!

Såhär ser min säng ut för tillfället, kommer inte direkt bli svårt att hålla sig ifrån socker de närmsta dagarna ;)

Likes

Comments

Godmorgon mina babes, redan onsdag! Veckorna springer verkligen iväg. Idag har jag träning & jobb i min planering så kul att jag har kommit igång med jobbet här hemma igen, tycker det är härligt att va tillbaka faktiskt.

Tack vare gårdagens påfyllnad & vila är jag full av energi & riktigt redo för en ny dag! Det är verkligen otroligt viktigt att stanna upp ibland & lyssna på kroppen. Hur gärna jag än vill utveckla min fysik, äta mega nyttigt & träna. Så vill jag även ha en kropp som mår bra från insidan & ut. Att ibland faktiskt känna efter & säga nej till sig själv när man annars kör allt på auto, är otroligt viktigt, men även svårt för många. Så våga ta steget ibland & släpp på spärrarna. Vila & återhämtning är lika viktigt som träningen för att utvecklas.

Igår kändes det så himla rätt, & idag blir jag bara ännu mer redo att leverera tack vare det! Ska iväg & gymma om någon timma. Blir en kombinationspass för min del med cardio & överkroppsstyrka. Delar med mig av passet efter! Dags för ett riktigt grisigt pass med massor av svett & flås

Likes

Comments

Idag har jag inte rört mig speciellt mycket mer än mellan köket & soffan, hämtat ut lite paket & bara tagit de lugnt. Kroppen har skrikit efter energi & mat så har fyllt på ordentligt med massor av mumsigt framför serier. 

Jag valde att lyssna helt på min kropp & tog tillvara på min lediga dag. Kroppen var riktigt seg så passade på att fylla på ordentligt! Nu på kvällen har vi dessutom gjort tacos & haft mysigt umgänge. Jag fyllde på med tre wraps extra allt & nu är jag sådär härligt mätt & belåten! 

Denna dagen har verkligen gjort susen för både sinne & kropp! Tänk vad lite vila kan göra nytta ibland! Nu känner jag mig full av energi, som ska utnyttjas imorgon när de blir dubbelt upp med träning & jobb. <3

Likes

Comments